Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 996675 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1390 : 17 Haziran 2019, 18:08:19 »
  Öncelikle uçağın tasarımını oldukça beğendiğimi söyleyebilirim.Mock up da olsa beni heyecanlandırdı doğrusu.Yalnız bu boyutta bir uçağın motorlarının 30000+ lbf gücünde motorlar olması gerektiğini düşünüyorum eğer F-22 ye yakın bir uçak istiyorsak.Uçağın aerodinamik performansı da önemli neticede ve olmazsa olmaz supercruise özelliğinin yanında mutlaka TVC kabiliyeti de olmalı.Uçağın özelliklerine baktığımızda F-22 ye göre daha bir multirole uçak olması planlanmış gibi duruyor ki bu da olumlu bir gelişme neden derseniz eğer F-35 leri alamazsak hava-yer uçağı sıkıntımız olabilir bu sefer.TFX'in bu görevi de yapabilmesi çok çok iyi olur en azından gövde içinde veya dışında MK-84 gibi 2000 lb ağır bombaları taşıyabilmeli.F-22 de gövde içinde sadece 2 adet 1000 Lb JDAM veya 8 adet 250 lb SDB taşınabiliyor ve hava-yer özelliği oldukça sınırlı.İnşallah TFX bu konuda F-22 yi sollayacaktır.Meteor füzesi kullanacağını öğrenince çok sevindim çünkü Hakan Kılıç üstadımın da belirttiği gibi bu füze hava-hava füzelerinin kralı durumunda şu anda ama TGX hizmete girene kadar kimbilir ne füzeler çıkar daha piyasaya.Biz önce Bozdoğan BVR füzemizi hizmete sokup daha sonra ramjetli Meteor benzeri versiyonunu hedeflemeliyiz.Bir de uçağın kanopisi keşke F-16 gibi damla şeklinde yapılsaydı daha iyi bir görüş sağlayabilirdi pilota nedense ortadan kesilmiş gibi duruyor.Bu arada uçağın son hızının 1,8 mach olduğu yönünde birtakım şeyler duydum inşallah doğru değildir çünkü böyle bir uçak mutlaka 2+ mach hızın üstüne çıkabilmeli madem hava-hava ağırlıklı olacak.Bu arada uçakta beklenen özellikler burada sıralanmış.
https://twitter.com/sinan1sal/status/1140574739423006720

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2337
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1391 : 17 Haziran 2019, 19:19:29 »
Sn Mugen ; Belki tam ifade edemedim  TF-X 5G olmasin demiyorum . Eldeki F16 larimiz hakkinda bilgi paylastiniz ve mevcutun belirli bir miktari ancak 2030-40 lari gorebileceginden bahsettiniz evet haklisiniz.

Ancak unutmayin ki elimizde F16 larmizdan hayli daha yasli olan  ve sayilari da kucumsenemeyecek F4 2020 ler mevcut. Oncelikle bu ucaklarin elden cikarilacaklari dusunulurse ,bu da ya THK kuculmesi  demek ,ya da gecici baska sistemlerin direk alimi ve envanterine katilmasi ile olabilir .

Bazi rakip veya hasim ulkeler de ABD den tedarik edecekleri F35  Sealth teknolojisi kullanir olacaklari asikar .Ancak o ulkeler teknolojinin sahibi olmadiklari ve kullanici olduklari icin  ancak uretici ABD nin kendileri icin ongordugu limitler icerisinde kullanabilecekler. Unutmayalim ki bizim F35 konusunda su anda bir acmazimiz mevcut  bu nedenle F35 uzakta duran bir olasilik. Bu nedenden dolayi ille de acilen F35 , veya muadili sealth teknolojisi bir sistem geresini  var ise o zaman  ya dis  kaynaklardan  direk alim yolu ile tedarik  soz konusu, ta ki  kendi uretimimimiz olana dek. Neticede olasi riskleri bertaraf etmek amaci icin acil bir alimin, urunun fiyati ve ileriki yerli uretim dusunulerek kisitli bir dis alim olasiliginin bir cozum olabilecegi kanisindayim.

MMU Jet ucagi konusunda kagit ustunden maket seviyesine daha yeni gecmis olan ulkemizin mevcut sekli ile TF-X ucagi projesini 5G olacak sekilde tekrardan revize etmesi ve sonra da uretilmesi icin daha uzun zamana ihtiyac olacaktir. Neticede bahsetmekte oldugumuz ve hedefledigimiz teknolojiye sahip ulke sayisi bu gun itibari ile oldukca kisitli. Butun bu limitasyonlari goz onune alarak oncelikli hedef olarak 5G hedeflenmesinin imkansiz olmamakle birlikte oldukca iddiali ve riskli bir adim olacagi kanisindayim.

Oncelikli hedef  5G ve selath teknolojisi olmasa da ona  oldukca yakin bir sistem uretmemiz sonrasi ,tecrube sahibi olmamiz ,hatta TF-X pazarlayarak bir sonraki projenin gereklilikleri icin kapital yaratmak kanimca daha az riskli bir yaklasim yontemi olur.
 
Sizin oldugu gibi ,benim de THK bunyesinde bir an once gormeyi arzuladigim teknolojiye  sahip kendi MMU olana dek sanirim bir miktar daha sabretmemiz ve eksikligimizi HSS kabiliyetimizi artirmak ayni zamanda ,hasim Sealth teknolojisinde ucaklari Radarlarimizin gorunmezi gorebilmesi icin gerekli teknolojik adimlari da barindiracak bir plan icin calismalari acilen hizlandirmaliyiz.
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2019, 21:04:27 Gönderen: metin62 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1392 : 17 Haziran 2019, 20:02:35 »
Bu arada mock up Almanya'da imal edilmiş Türkiye'de yapacak kimse yokmuydu acaba.
TAİ tarafından Almanya merkezli Grunewald Stade GmbH firmasına MMU mock-up’ı yaptirildi.  airbus’ın da alt yüklenicisi olan firma 2016 yılında TAİ TARAFINDAN SATIN ALINMIŞTIR.

MMU gövdesinin sağ orta kısmında bir iç silah istasyonu bulunmaktadır.


MMU ve SOM-J.


« Son Düzenleme: 17 Haziran 2019, 20:48:25 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -46
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1393 : 17 Haziran 2019, 20:10:14 »
Bu arada mock up Almanya'da imal edilmiş Türkiye'de yapacak kimse yokmuydu acaba.
TAİ tarafından Almanya merkezli Grunewald Stade GmbH firmasına MMU mock-up’ı yaptirildi.  airbus’ın da alt yüklenicisi olan firma 2016 yılında TAİ TARAFINDAN SATIN ALINMIŞTIR.
Bu firma tam olarak ne iş yapıyor ?
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı Raptor44

  • İnsanlar yaptıklarıyla yargılanır
  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 845
  • -72
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1394 : 17 Haziran 2019, 23:36:54 »
Bence uçak maket haliyle umut veriyor. Gövde sanki biraz ince gibi görünüyor. Gövde içerisinde silah ve yakıt taşıyacağı göz önüne alınırsa muhtemelen prototip aşaması sonrasında daha kaslı bir uçak görebiliriz.

Halihazırda kullanımda olan bir motor ile protipleri uçuracağımızı düşünürsek, ilk uçuş planlanan zaman diliminde gerçekleşebilir. Ancak motor konusunda bir tek kaynağa bağlı olmamalıyız. Özellikle ABD yapımı motor üzerinde şekillenecek uçağımız ve ABD ile geleceğimiz belirsizliğini koruyor. Kendi motorumuzu geliştirene kadar farklı motor seçeneklerine de yer sağlayabilecek bir tasarım geliştirmesi yerinde olacaktır. Altay projesindeki gibi zorlanmayalım sonra!

Radar ve silah sistemlerinde gelişmede uçaktan önce başladığı için bu konuda sıkıntı yaşanma ihtimali daha düşük görünüyor.

Bu arada TAİ sitesinde MMU motor gücü : 2 x 20,000 lb yazıyor ama şu anda açılaışı yapılan Paris fuarındaki panoda MMU motor gücü 2 x 27,000 lb yazıyor dikkat ettiniz mi? Motor gücünde artış mı var...?

Bu soruma yanıt yok mu arkadaşlar?

20.000 lb itki bu uçak için yüksek performans sağlamakta zorlanabilir. F110-GE-129 motoru 29.000lb itki sağlıyor.  >>https://www.geaviation.com/sites/default/files/datasheet-F110-GE-129.pdf

27.000 lb bile daha üst seviye için ileride artırılabilir.
Öyle olmasının sebebi süper seyir özelliğini rahatlıkla yapabilmesi için uçak ne kadar kalın olursa o kadar sorunlu olur süper seyir için.
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1395 : 18 Haziran 2019, 01:15:03 »
Bizim en büyük hatamız dalga geçtiğimiz Yunanistan'ın yaptığını yapmamaktı... Yunanlılar ABD uçağı da aldı Avrupa uçağı da aldı .

Ama biz sadece ABD'ye dayandık ve alternatif üretmediğimiz için Trump manyağının ağzına bakıyoruz... Belki lojistik kolaylık için yaptık bunu ama acısını şimdi çekiyoruz... 2-3 filo EF alsaydık hem Avrupa'dan siyasi destek sağlar hem de F-16'ların yükünü hafifletirdik...

Neyse biz Türküz kafamız , yumurta kapıya gelince çalışır... :) :) :)

He imkanlarimiz cok superdi de yapmadik, konusmak kolay.

Hata yapilmadi birkere, o imkansizliklarda yine de birsey basarildi. F16 projesi bize bir TAI birakti. Hadi bak bakalim gipta ettigin Yunanlilarin neyi var.

Sayın NUTUK... Benim alternatif bir ülkeden sınırlı sayıda uçak alımının , ülke savunmasını sadece ABD kaynağına bağımlı olmaktan kurtarırdı görüşümün neresi yanlış?

Göbek bağları Amerikalılarla aynı olan İngilizler bile ABD uçağı yanında AB üretimi uçak kullanıyor... İtalya,İspanya,Almanya vs.  gibi havacılıkta gelişmiş bu ülkeler , farklı kaynaklardan uçak edinirken sizce ne düşünüyorlardı acaba ?

Bakın Erdoğan geçen gün açıkladı: Haziran ayında Japonya’da yapılacak G-20 Zirvesi sırasında Trump ile son kez görüşeceğim...
CAATSA gelirse o F-16'ları nasıl uçuracaksın? ABD de bunu biliyor bastırdıkça bastırıyor. 3-4 filo EF edinilse ya da MMU projesi ilk adımından bir 5 sene önce başlasaydı ; en azından bu kadar çaresiz görünmezdik....


Bu arada TAİ sitesinde MMU motor gücü : 2 x 20,000 lb yazıyor ama şu anda açılaışı yapılan Paris fuarındaki panoda MMU motor gücü 2 x 27,000 lb yazıyor dikkat ettiniz mi? Motor gücünde artış mı var...?

Gorusun yanlis degil ama belki yasin ufak, Turkiyenin ne imkansizliklar gecirdigini, Demirelin ulke 5 sente muhtac dedigi gunleri yasamamissin anlasilan. Kendimize zor yediriyoruz ama seksenli, doksanli yillarinda Turkiye bir ucuncu dunya ulkesi statusundeydi. Bunlar cabuk unutulan seyler, dedemin milyonlari vardi da almadi gibi konusmanin alemi biraz tuhaf oluyor. Borc harc icinde F16'i projesini simdi geriye donuk baktigimizda ve bize bir TAI gibi tesis kazandirdigina bakmadan bak Yunanlilar tek kaynaga bagimli kalmadi turunden hayiflanmaktan ziyade bak Yunanlilarin basaramadiklarini biz basardik da diyebilirdin, ki gercek de bu!

Biz CAATSA gelirse diye dusunurken, Yunanli bize acaba kim ucak hibe eder diye dusundugunu unutmasak hani.

Çevrimdışı The Qonqueror

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 90
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1396 : 18 Haziran 2019, 01:20:09 »
Bizim en büyük hatamız dalga geçtiğimiz Yunanistan'ın yaptığını yapmamaktı... Yunanlılar ABD uçağı da aldı Avrupa uçağı da aldı .

Ama biz sadece ABD'ye dayandık ve alternatif üretmediğimiz için Trump manyağının ağzına bakıyoruz... Belki lojistik kolaylık için yaptık bunu ama acısını şimdi çekiyoruz... 2-3 filo EF alsaydık hem Avrupa'dan siyasi destek sağlar hem de F-16'ların yükünü hafifletirdik...

Neyse biz Türküz kafamız , yumurta kapıya gelince çalışır... :) :) :)

He imkanlarimiz cok superdi de yapmadik, konusmak kolay.

Hata yapilmadi birkere, o imkansizliklarda yine de birsey basarildi. F16 projesi bize bir TAI birakti. Hadi bak bakalim gipta ettigin Yunanlilarin neyi var.

Sayın NUTUK... Benim alternatif bir ülkeden sınırlı sayıda uçak alımının , ülke savunmasını sadece ABD kaynağına bağımlı olmaktan kurtarırdı görüşümün neresi yanlış?

Göbek bağları Amerikalılarla aynı olan İngilizler bile ABD uçağı yanında AB üretimi uçak kullanıyor... İtalya,İspanya,Almanya vs.  gibi havacılıkta gelişmiş bu ülkeler , farklı kaynaklardan uçak edinirken sizce ne düşünüyorlardı acaba ?

Bakın Erdoğan geçen gün açıkladı: Haziran ayında Japonya’da yapılacak G-20 Zirvesi sırasında Trump ile son kez görüşeceğim...
CAATSA gelirse o F-16'ları nasıl uçuracaksın? ABD de bunu biliyor bastırdıkça bastırıyor. 3-4 filo EF edinilse ya da MMU projesi ilk adımından bir 5 sene önce başlasaydı ; en azından bu kadar çaresiz görünmezdik....


Bu arada TAİ sitesinde MMU motor gücü : 2 x 20,000 lb yazıyor ama şu anda açılaışı yapılan Paris fuarındaki panoda MMU motor gücü 2 x 27,000 lb yazıyor dikkat ettiniz mi? Motor gücünde artış mı var...?

Gorusun yanlis degil ama belki yasin ufak, Turkiyenin ne imkansizliklar gecirdigini, Demirelin ulke 5 sente muhtac dedigi gunleri yasamamissin anlasilan. Kendimize zor yediriyoruz ama seksenli, doksanli yillarinda Turkiye bir ucuncu dunya ulkesi statusundeydi. Bunlar cabuk unutulan seyler, dedemin milyonlari vardi da almadi gibi konusmanin alemi biraz tuhaf oluyor. Borc harc icinde F16'i projesini simdi geriye donuk baktigimizda ve bize bir TAI gibi tesis kazandirdigina bakmadan bak Yunanlilar tek kaynaga bagimli kalmadi turunden hayiflanmaktan ziyade bak Yunanlilarin basaramadiklarini biz basardik da diyebilirdin, ki gercek de bu!

Biz CAATSA gelirse diye dusunurken, Yunanli bize acaba kim ucak hibe eder diye dusundugunu unutmasak hani.

Yaşa Hocam +1

Çevrimdışı bostancıbaşı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 261
  • 17
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1397 : 18 Haziran 2019, 09:57:41 »
Kötü komşu sizi ev sahibi yaparmış
geçen süreçte yanlışlar hatalar olabilir
ama mmu projesinde ben umutluyum başlamak bitimenin yarısıdır
varsın 2025 de hava da olmasın ki benim öyle bir beklentim yok zaten

bu gün mmu yoksa 30-40 yıl önce bu işe başlamamızın hatta uçak fabrikalarının kapatmanın sonucudur..
hiç kimse karamsar  olmasın ama çok iyimser de olmasın zor ama gerekli ve hayırlı bu yol sebat edilirse önünde sonunda sonuca varacaktır..

zahmetsiz rahmet olmuyor....

bkız milgem proje başlangıç 15 Şubat 2000 hizmete giriş 2011
ki 4.5-5. nesil uçak çok daha zor ve karmaşık hele bu konjonktürde

hitabeyi hatırlayalım;

Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyet'ini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hatta bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.

Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen; Türk istiklâl ve cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur!

Şimdiki Türkiye Kurtuluş Savaşının Türkiyesi ile mukayese götürmez derecede ileride

Siyaset siyasi akımlar ve siyasetçiler geçicidir

KENDİNİZE VE ÜLKENİZE GÜVENİN


f35 onların olsun ( ki ben hala daha bu işin bittiğini düşünmüyorum)
iran 40 yıldır ambargo altında kim ne yapabildi sendeledi yalpaladı ama yıkılmadı




Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1398 : 18 Haziran 2019, 11:31:24 »







MMU TF > F35A > F22 > SU57

Çevrimdışı BlackHawk89

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 428
  • -4
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1399 : 18 Haziran 2019, 16:30:52 »
Bizim pilot arkayı nasıl görecek merak ettim. Profesyonellere tasarlatılmalıydı bu uçak. Estetik yapısı daha güzel olmalıydı.