Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 996857 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2289
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #900 : 27 Nisan 2018, 14:15:35 »
Rus devlet savunma sanayi şirketi Rostec’in Uluslararası İşbirliği ve Bölgesel Politikalar Direktörü Kladov, Antalya’da düzenlenen Eurasia Airshow kapsamında Rus haber ajansı RİA Novosti’ye yaptığı açıklamada, Türk havacılık endüstrisinin hızla geliştiğine dikkati çekti.
 
Türkiye’nin Eurasia Airshow kapsamında tanıttığı bazı uçakların üretiminde Rusya’daki bazı fabrikaların kullanılabileceğini anlatan Kladov, “Bu kapsamda teknik birçok detayı analiz ettikten sonra bir teklif hazırlayacağız. Türkiye'nin üretmeyi planladığı uçak için Rus motoru temin edebiliriz.” dedi.
 
Önümüzdeki günlerde Türk uzmanların Rusya’yı ziyaret edeceğini belirten Kladov, “Türkiye özellikle uçak ve helikopterlerin ortak üretimiyle ilgileniyor.” ifadelerini kullandı.
 
Kladov, Rus motorunun Türkiye'nin üretmek istediği sivil veya savaş uçakları için mi temin edilmek istendiğine ilişkin detay vermedi.



(Türkiye'nin üretmeyi planladığı uçak için Rus motoru temin edebiliriz.” dedi.)



Çevrimdışı BlackHawk89

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 428
  • -4
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #901 : 27 Nisan 2018, 14:36:08 »
Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #902 : 27 Nisan 2018, 14:58:11 »
Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Sizin nezdinizde ve genel olarak bir yorum yapayım. Belki biz farkında değiliz fakat F-22 ve F-35'i bir kenarda tutarsak Milli Muharip Uçak şu an batı cenahının hava önleme ve hava-yer görevlerini yapabilecek kapasitede tasarlanan en olgun 5. nesil savaş uçağı projesi.

Keza japonyanın bazı ihracat problemleri var projelerinde de bazı sorunlar var. Projeyi iptal edip amerikanın onlara önereceği f-22 ve f-35 arası bir uçağı üretime yönelebilirler.

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani. Tf-x gibi 5.nesile gelmeleri fx-3 safhasında çok çok daha uzak bir senede olacak. Ve fx-3'ün beklenen parametreleri tf-x den bir kıt daha düşük.


İşte bu gelimeler bana göre tf-x'i yabancı ülkeler için bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bae ve eğer dahil olursa Leonardo'dan bir yamuk olmazsa Tf-x ihracat potansiyeli gerçekten yüksek olabilecek bir uçak. Ve bunu dünyada ilk farkedip nemalanmak isteyecek ırkta ingilizler keza şu an bae ile iş yapıyoruz.

Hayırlısı olsun.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #903 : 27 Nisan 2018, 15:09:28 »
Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Sizin nezdinizde ve genel olarak bir yorum yapayım. Belki biz farkında değiliz fakat F-22 ve F-35'i bir kenarda tutarsak Milli Muharip Uçak şu an batı cenahının hava önleme ve hava-yer görevlerini yapabilecek kapasitede tasarlanan en olgun 5. nesil savaş uçağı projesi.

Keza japonyanın bazı ihracat problemleri var projelerinde de bazı sorunlar var. Projeyi iptal edip amerikanın onlara önereceği f-22 ve f-35 arası bir uçağı üretime yönelebilirler.

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani. Tf-x gibi 5.nesile gelmeleri fx-3 safhasında çok çok daha uzak bir senede olacak. Ve fx-3'ün beklenen parametreleri tf-x den bir kıt daha düşük.


İşte bu gelimeler bana göre tf-x'i yabancı ülkeler için bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bae ve eğer dahil olursa Leonardo'dan bir yamuk olmazsa Tf-x ihracat potansiyeli gerçekten yüksek olabilecek bir uçak. Ve bunu dünyada ilk farkedip nemalanmak isteyecek ırkta ingilizler keza şu an bae ile iş yapıyoruz.

Hayırlısı olsun.
bilgilendirici olmuş.tesekkur ederim baskan. Ben genelde birşey yapılmadan ihracat konuşulmasına kilim biraz. Uçak güzel olursa her türlü alırlar. Kotuyse tabi kimse almaz. Biz kendimize yapabileceğimiz en iyi uçağı yapalım yeter. Cunki uçağın yapılma amacı bağımlı olmamak ve üstün bir jete kavusmak olmalı
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Çevrimdışı BlackHawk89

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 428
  • -4
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #904 : 27 Nisan 2018, 15:20:54 »
Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Sizin nezdinizde ve genel olarak bir yorum yapayım. Belki biz farkında değiliz fakat F-22 ve F-35'i bir kenarda tutarsak Milli Muharip Uçak şu an batı cenahının hava önleme ve hava-yer görevlerini yapabilecek kapasitede tasarlanan en olgun 5. nesil savaş uçağı projesi.

Keza japonyanın bazı ihracat problemleri var projelerinde de bazı sorunlar var. Projeyi iptal edip amerikanın onlara önereceği f-22 ve f-35 arası bir uçağı üretime yönelebilirler.

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani. Tf-x gibi 5.nesile gelmeleri fx-3 safhasında çok çok daha uzak bir senede olacak. Ve fx-3'ün beklenen parametreleri tf-x den bir kıt daha düşük.


İşte bu gelimeler bana göre tf-x'i yabancı ülkeler için bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bae ve eğer dahil olursa Leonardo'dan bir yamuk olmazsa Tf-x ihracat potansiyeli gerçekten yüksek olabilecek bir uçak. Ve bunu dünyada ilk farkedip nemalanmak isteyecek ırkta ingilizler keza şu an bae ile iş yapıyoruz.

Hayırlısı olsun.

TFX'in şuan prototiplerinin uçuş aşamasında olmalıydı. Bizde her projenin zaman skalasının uzamasından nefret ediyorum. Eski yaşlılar kalkıpta bir tane Turbojet-fan motor bile yapmamış. Sürekli saçma sapan işlerle uğraşmışlar.
Kfx 2020 sonlarında ilk uçuşunu yapar.

Eğer ruslar pak fa(su 57) için geliştirdikleri son motoru teklif ederlerse değerlendirilmeli. Çok iyi özellikleri olduğu söyleniyor.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #905 : 27 Nisan 2018, 15:33:08 »
Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Sizin nezdinizde ve genel olarak bir yorum yapayım. Belki biz farkında değiliz fakat F-22 ve F-35'i bir kenarda tutarsak Milli Muharip Uçak şu an batı cenahının hava önleme ve hava-yer görevlerini yapabilecek kapasitede tasarlanan en olgun 5. nesil savaş uçağı projesi.

Keza japonyanın bazı ihracat problemleri var projelerinde de bazı sorunlar var. Projeyi iptal edip amerikanın onlara önereceği f-22 ve f-35 arası bir uçağı üretime yönelebilirler.

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani. Tf-x gibi 5.nesile gelmeleri fx-3 safhasında çok çok daha uzak bir senede olacak. Ve fx-3'ün beklenen parametreleri tf-x den bir kıt daha düşük.


İşte bu gelimeler bana göre tf-x'i yabancı ülkeler için bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bae ve eğer dahil olursa Leonardo'dan bir yamuk olmazsa Tf-x ihracat potansiyeli gerçekten yüksek olabilecek bir uçak. Ve bunu dünyada ilk farkedip nemalanmak isteyecek ırkta ingilizler keza şu an bae ile iş yapıyoruz.

Hayırlısı olsun.
bilgilendirici olmuş.tesekkur ederim baskan. Ben genelde birşey yapılmadan ihracat konuşulmasına kilim biraz. Uçak güzel olursa her türlü alırlar. Kotuyse tabi kimse almaz. Biz kendimize yapabileceğimiz en iyi uçağı yapalım yeter. Cunki uçağın yapılma amacı bağımlı olmamak ve üstün bir jete kavusmak olmalı

Ben açıkcası şuna inanıyorum. Orta vadede stealth 5. nesil uçaklar yaygınlaştığında irili ufaklı ülkeler bunlara sahip olmak istediğinde birden fazla tipte 5. nesil savaş uçağı idame etmenin mantıksız görecek veya imkanı olmayacak ülkeler ciddi sayıda olacaktır batı cenahında.  Bu ülkeler baktığında her görev tipinde f-22 yi kullanmanın pek maliyeti etkin olmayacağı ve f-35 ile etkin hava önleme yapamayacakları malum.

Orta vadede hem etkin hava önleme yapabilecek hemde bünyesindeki dahii elektro optik ve elektronik tarruz ve destek sistemleri ile geniş gövde içi silah istasyonlarında (ki son eurasia fuarındaki maketlerde yanlarada füze havuzları eklenmiş ) taşıyacağı milli ve çeşitli mühimmat tiplerini f-35'e denk 600 nmi lik harekat yarıçapına ulaştırabilecek bir uçak heleki birde birim maliyeti f-35 den az olursa buna birde natonun en büyük 2. ordusunun kullanıcısı olmasıda eklenirse çok büyük ihracat potansiyeline sahip olur.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #906 : 27 Nisan 2018, 15:34:38 »

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani.



Ama gövde içi silah istasyonları var!



ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı xxx

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 133
  • -14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #907 : 27 Nisan 2018, 15:37:25 »
Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Sizin nezdinizde ve genel olarak bir yorum yapayım. Belki biz farkında değiliz fakat F-22 ve F-35'i bir kenarda tutarsak Milli Muharip Uçak şu an batı cenahının hava önleme ve hava-yer görevlerini yapabilecek kapasitede tasarlanan en olgun 5. nesil savaş uçağı projesi.

Keza japonyanın bazı ihracat problemleri var projelerinde de bazı sorunlar var. Projeyi iptal edip amerikanın onlara önereceği f-22 ve f-35 arası bir uçağı üretime yönelebilirler.

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani. Tf-x gibi 5.nesile gelmeleri fx-3 safhasında çok çok daha uzak bir senede olacak. Ve fx-3'ün beklenen parametreleri tf-x den bir kıt daha düşük.


İşte bu gelimeler bana göre tf-x'i yabancı ülkeler için bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bae ve eğer dahil olursa Leonardo'dan bir yamuk olmazsa Tf-x ihracat potansiyeli gerçekten yüksek olabilecek bir uçak. Ve bunu dünyada ilk farkedip nemalanmak isteyecek ırkta ingilizler keza şu an bae ile iş yapıyoruz.

Hayırlısı olsun.
Allah senden razı olsun gerçekten çok bilgilendirici olmuş yazı. İnşallah doğru strateji uygulanıyordur. Projenin hızlanmasını ümid ediyorum.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #908 : 27 Nisan 2018, 15:51:08 »

Pak Ta (Uzun menzilli kargo uçağı) 'ya bizi ortak ederlerse neden olmasın. Biz askeri kargo uçağı veya bombardıman uçağına çeviririz.
TFX için söylüyorlar ise Bae aldı o olayı. Hiç olmadı Kale-Rols Royce ortaklığı var.

İtalyanı gelir, Rusu gelir, Kuzey Korede katılmak ister yakında. Hiç olmadı Çin.

Savaş jetinde bağımlılık olmamalı. Hele ki motorunda. Amaçları pazar oluşturmak. 20-25 milyar dolarlık harp uçağı alınacak.

Sizin nezdinizde ve genel olarak bir yorum yapayım. Belki biz farkında değiliz fakat F-22 ve F-35'i bir kenarda tutarsak Milli Muharip Uçak şu an batı cenahının hava önleme ve hava-yer görevlerini yapabilecek kapasitede tasarlanan en olgun 5. nesil savaş uçağı projesi.

Keza japonyanın bazı ihracat problemleri var projelerinde de bazı sorunlar var. Projeyi iptal edip amerikanın onlara önereceği f-22 ve f-35 arası bir uçağı üretime yönelebilirler.

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani. Tf-x gibi 5.nesile gelmeleri fx-3 safhasında çok çok daha uzak bir senede olacak. Ve fx-3'ün beklenen parametreleri tf-x den bir kıt daha düşük.


İşte bu gelimeler bana göre tf-x'i yabancı ülkeler için bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bae ve eğer dahil olursa Leonardo'dan bir yamuk olmazsa Tf-x ihracat potansiyeli gerçekten yüksek olabilecek bir uçak. Ve bunu dünyada ilk farkedip nemalanmak isteyecek ırkta ingilizler keza şu an bae ile iş yapıyoruz.

Hayırlısı olsun.

Af edersiniz şimdi anladım.  ::) ::)

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #909 : 27 Nisan 2018, 16:02:20 »

Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani.



Ama gövde içi silah istasyonları var!




Skywolf hocam şimdi bu adamlar şöyle bir şey yapmışlar . Savaş uçağı ihtiyaçlarını fx-1, fx-2, fx-3  olarak kategorize etmiş ve bunlara kfx üzerinden çözümlemeler yapmışlar. Şimdi sizin attığınız add c103 fx2 ye denk geliyor ve 2025 de uçacak initial design dedikleri 4.5 nesil uçaklarında olmayacak.

Daha sonra bunun üzerinden geliştirecekleri fx-2 yani sizin attığınız add-c103'de de space provided olacak yani gövde içi için alan olacak ama olup olmayacağı malum tartışılıyor belki oraya başka sistemler yerleştirebilirler. Keza alan olsa dahi bu gövde içi bölme tf-x le yarışamaz çünkü uçakları tf-x den gövde olarak çok daha küçük bir uçak.

Bunun farklı bir versiyonu var fx- 2 , fx-3 konsepti ciddi anlamda bir 5. nesil ama fx-3 yerinede Koreliler f-35 alacaklar.


Yani bu ADD kod adıyla geçen tüm tasarımlar bizim baştaki 3 konsept gibi ve hiçbir şey net değil.

Tfx'de karar verilmiş kararlaştırılmış kararla devam edilen ve beklentiler bilinen bir tasarım ve proje var.
Savaş Var Denildiğinde Biz;