Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 997465 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #590 : 26 Ekim 2015, 13:54:10 »


Bu ucagı bu haliyle üretsek daha ne isteriz.

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #591 : 26 Ekim 2015, 17:49:56 »
Bu ucagı bu haliyle üretsek daha ne isteriz.

Cinlilerin onayini!

Saka bir yana, bu gazetelerin yanlislari ziyade sunumu yapan kisinin slaytlerine gorsel olsun diye ekledigi herhangi bir ucagin resmi olmasindan dolayi yanlis anlasilmalardan biri.

Gosterilen ucak Cin'in J-14 konseptine ait.

Ismail Demir'in aciklamalarina gore daha tek mi cift motorlu konsept mi secilecek bile belli degilmis.
Teknik asistanlik yapacak yabanci firma henuz secilmemis, hatta STM ucagi dizayn edecek ekibi bile daha tamamlamamis.

Yani su an daha fizibilite calismasindaki o 3 sekil konsepti disinda hicbir cizim mevcut degil.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2015, 17:51:26 Gönderen: Nutuk »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #592 : 27 Ekim 2015, 00:52:20 »
Çinlilerin kavramsal tasarımı ile yapılan sunumdan sonra bu proje hakkındaki beklentilerim oldukça aşağı seviyelere düştü. Mehmetçik-1 fiyaskosuna benzer bir durum var sanki! Görünen o ki, henüz ortada hiç bir şey yok! Seçim nedeniyle her şey yolundaymış gibi gündeme getiriyorlar gibi!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı sephiroturk

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 310
  • -3
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #593 : 28 Ekim 2015, 23:53:50 »
Sunum nerde, ne zaman kim için ve kim tarafindan yapilmis ? TAI logosu olmasi yeterlimi yani ? Belki resim çok eski ve milli tasarima henüz baslamadan temsili konulmus olamazmi..
Son çikan haberden sonra bu resim çikti ortaya fakat haberde resmi bir kurumdan kaynak gösterilmiyor ... mesela burda verilen linkten yola cikip haberi "vatan' dan kopyaladiklari açik ordada yazilan ayni .. inandirici haber degil sanki
Nutuk beye katiliyorum
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2015, 00:10:24 Gönderen: sephiroturk »

Çevrimdışı azarax

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 295
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #594 : 01 Aralık 2015, 22:32:57 »
Rolls Royce’un gözü TFX projesinde


Uzun yıllar Türkiye pazarında sessiz kalan Rolls Royce, atağa kalktı. Başta askeri pazarda TFX ve sivil pazarda THY'nin ihalelerini yakından takip eden İngiliz şirket, Türkiye'yi dördüncü büyük pazar olarak görüyor.

Uçak motoru ve enerji sistemlerinin dünya devi Rolls Royce, Türkiye yatırımlarına hız verdi. 2023 yılına kadar Türkiye’de bir çok heyecan verici proje olduğuna dikkat çeken Rolls Royce Türkiye CEO’su Patrick Regis, “Amacımız bir çok projede birlikte yürümek. Teknoloji transferinden imalata Türkiye bizim gözümüzde Çin, Hindistan ve Uzakdoğu’dan sonra dünyadaki dördüncü öncelikli pazarımız” dedi.

Rolls Royce’un Türkiye’nin tasarladığı Özgün Helikopter Projesi’nde motor ortaklığı olduğunu belirten Regis, “Önümüzdeki en büyük proje ise Türkiye’nin tasarlayacağı TFX olarak adlandırılan Milli Savaş Uçağı Projesi. Bu ihaleye EJ200 motorunu öneriyoruz. EJ200’ün seçilmesi durumunda teknoloji transferinden satış haklarına kadar çok önemli bir teklif paketiyle geliyoruz” diye konuştu.



Rolls Royce, Türkiye'nin tasarlayacağı Milli Savaş Uçağı (TFX) Projesi'ne EJ200 motorunu öneriyor. Ancak Türkiye yoluna tek motorlu bir model ile gitmeye karar verirse, Rolls Royce'un önemiri devre dışı kalacak.

“MOTOR TEKNOLOJİLERİ YÜKSEK İMALAT SEVİYESİ GEREKTİRİYOR”

Havacılıkta ortak imalat için ciddi bir çaba harcandığının altını çizen Regis, “Uçak motorlarında inanılmaz yüksek bir teknoloji kullanılıyor. Amacımız bilgi transferi ile Türkiye’de sayıları hızla artan imalatçıların bu pazardaki paylarını artırmak”

Havacılığın askeri projelerin yanı sıra sivil pazarda da çok hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Regis, şöyle konuştu:

“Türk Hava Yolları’nın önümüzdeki yıl geniş gövdeli uçak ihalesi var. Alternatiflerden Boeing 787, Airbus A350 ve A330neo için Rolls Royce motorlarını öneriyoruz. Geniş gövdede alınacak toplam motor sayısının 100’ü geçmesi durumunda THY Teknik ile ortak bir bakım merkezi için masaya oturabiliriz. THY Teknik’le ayrıca motor komponent bakımlarıyla ilgili görüşmelerimiz var. Sivil havacılık pazarı çok hızlı gelişiyor”

NÜKLEER ENERJİ İHALESİNE GİRİYOR

Sinop’ta yapımı planlanan nükleer santralin dizel motorları için açılacak ihaleyle ilgilenen Rolls Royce, bu konuda ortağı olduğu MTU’nun Türkiye koluyla teklif vermeye hazırlanıyor. MTU Türkiye CEO’su Ekrem Kuraloğlu’nun verdiği bilgiye göre 25 yıldır faaliyet gösteren şirket, 190 çalışanı ile ağırlıklı olarak gemi güç sistemleri konusunda çalışmalar yapıyor. MTU, yerli tank projesi ALTAY’ın test modelleri için de motor sağlıyor.



MTU Türkiye CEO’su Ekrem Kuraloğlu ve Rolls Royce Türkiye CEO'su Patrick Regis

ROLLS ROYCE GELİŞMİŞ İMALAT VE TEKNOLOJİ MERKEZİ KURUYOR

Rolls Royce’in dünyadaki sekizincisini kuracağı Gelişmiş İmalat ve Teknoloji Merkezi (AMTC) ile ortaklığın farklı bir boyuta gideceğine dikkat çeken Patrick Regis, “Burası Türkiye'nin bir merkezi olacak. Milli Savunma, Enerji, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı, TÜBİTAK, üniversiteler tarafından desteklenen AMTC, teknoloji geliştirecek. İmalat öncesindeki aşamalara destek verecek. Türkiye'nin sadece havacılık veya enerji değil, bir çok alanda iddialı projeleri var. Teknoloji, ar-ge bu tür merkezlerden çıkacak” dedi.

Halen faaliyetteki 7 merkezin 5’i İngiltere’de, biri ABD’de ve son merkez ise Singapur’da açıldı. Özel-kamu ortaklığı ile hayata geçirilen AMTC’lere üniversiteler araştırma, sektörel şirketler de maddi destek sağlıyor. Seçilen projeler desteklenerek teknoloji geliştiriliyor. Devlet ise arazi ve bina desteği sunuyor.

Sonuncusu 2014’te açılan Singapur’daki AMTC’yie 29 şirket desteklerken 50’ye yakın proje üzerinde 85 kişilik arge ekibi çalışıyor. Türkiye’deki merkez 2016 bütçesine girdi. İstanbul veya Ankara’da inşa edilecek şirket temel atılmasından 18 ay sonra faaliyetlerine başlayacak.

http://kokpit.aero/rolls-royce-turkiye-patrick-regis

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #595 : 02 Aralık 2015, 23:21:41 »
Milli Muharip Uçak Geliştirme Projesi'nde (TFX), Türkiye ön tasarım aşamasında İngiliz savunma devi BAE Systems ile yoluna devam etme kararı aldı



Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM), önümüzdeki günlerde İngiliz şirket ile görüşmelere başlayacak. Toplam 4 yıl sürecek bu aşamada, önce Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) tarafından tasarlanan üç farklı modelden biri seçilerek yola devam edilecek.
Türkiye'de savunma alanındaki en büyük projelerden biri olan TFX'in 2023'te ilk uçuşunu yapması bekleniyor. Test ve sertifikasyon aşamasından sonra uçağın 2030'da hizmete girmesi hedefleniyor. Halen tek veya çift motorlu, farklı konfigrasyonlara sahip üç model üzerinden çalışmalar sürüyor. Hangi modelin seçileceğinin ise önümüzdeki günlerde açıklanması planlanıyor.
TFX'in kavramsal tasarım aşamasında Türkiye İsveçli Saab şirketi ile iş birliği yapmıştı. Teknik destek veren Saab şirketi, ikinci aşamada BAE Systems ile ihaleye katılmıştı.
Dünyanın en büyük savunma şirkmetlerinden BAE Systems bugüne kadar aralarında Eurofighter, Tornado, Hawk gibi savaş-eğitim uçaklarının da olduğu çok sayıda askeri projede tasarımcı ve imalatçı olarak görev yaptı. Yıllık cirosu 24 milyar dolar olan şirketin 20'den fazla ülkede 80 binin üzerinde çalışanı bulunuyor.

Kaynak:http://www.milliyet.com.tr/milli-savas-ucagi-nda-on-tasarim/ekonomi/detay/2157419/default.htm

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #596 : 03 Aralık 2015, 06:33:17 »

http://kokpit.aero/tfx-projesinde-on-tasarimda-yabanci-sirket
Bu cok sacma degilmi. Hani fuze isi icin Fransa/Italya gorusmesi bi derece anlasilir bolge iyice karisik. Bu ucak ta saabla birlikteydik hadi beceremedik. niye Ingilizle birlikteyiz baska ulkemi kalmadi. Yakinda Tf2000 de ingilize verilir. Altayi ve milli denizaaltiylada ugrasmayalim. Almanlardan alalim onlarida. Ne oldu yerli sanayi isine.
Ayrica cift motorlu degilmiydi elin ingiliziyle model secildi diyelim adamlar tek motor dedi belkide art niyetle ne yapacagiz. Hani cift motorlu secilmisti.

Çevrimdışı Cakas

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #597 : 03 Aralık 2015, 11:19:58 »
BAE Systems Typhoon ve Tornado konusunda da işin içinde, her iki uçak da çift motorlu.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #598 : 03 Aralık 2015, 14:01:18 »

http://kokpit.aero/tfx-projesinde-on-tasarimda-yabanci-sirket
Bu cok sacma degilmi. Hani fuze isi icin Fransa/Italya gorusmesi bi derece anlasilir bolge iyice karisik. Bu ucak ta saabla birlikteydik hadi beceremedik. niye Ingilizle birlikteyiz baska ulkemi kalmadi. Yakinda Tf2000 de ingilize verilir. Altayi ve milli denizaaltiylada ugrasmayalim. Almanlardan alalim onlarida. Ne oldu yerli sanayi isine.
Ayrica cift motorlu degilmiydi elin ingiliziyle model secildi diyelim adamlar tek motor dedi belkide art niyetle ne yapacagiz. Hani cift motorlu secilmisti.


Bizim belirlediğimiz kriterlere göre tasarımı gerçekleştirecekleri için böyle şeyler olmaz.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı maverick

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 12
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #599 : 04 Aralık 2015, 21:07:32 »
hava kuvvetlerinin isterleri ne yönde daha motorda karar verildimi tek motormu çift'mi olacak bence çift olmalı f15 gibi atik olmalı hava hava görevlerinde veya it dalaşı olsun çok süratli bir uçak lazım bize bir okadarda menevra kabiliyeti H.K.K tek motorlu az yakan bakımı basit bişey seçerse şaşmam, ;D f16 lar bizim pilotları kesmiyor artık daha fazla mecera arıyorlardır umarım, ;) şaka bir yana  artık bir tık önde olmamız şart elimizdeki mevcut teyyarelerle nereye kadar gidecegiz böyle kapsamlı modernizasyondan geçti filolar ama biraz degişiklige gidilmeli bence eger israil gibi 100 küsür tane f15 olsaydı filolarda ozaman ne fikirlerimi yazardım nede kafa patlatırdım gerçi yetkili devlet büyüklerimiz bizim düşündüklerimizin kat be kat fazlasının stratejik analizini yapıyorlardır ondan hiç şüphem yok sadece benimki ufak bir paylaşım.