Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1009833 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #520 : 19 Ocak 2015, 22:22:43 »
Su bor madenini cok merak ettim bu kadar her derde devamı diye. İsimizi görecek 5. Nesil uzun menzilli bir ucak olsun yeterde artar bile. Zaten sürekli gelisim de yapacaktır. Üstüne koyarız yani...
Bor Antibiyotik gibidir her derdin dermanıdır ;)  geçenlerde bir sitede komutanlardan biri tfx in uzun menzilli olacağını böylece havada yakıt ikmaline bile gerek duyulmayacağını söyledi bizde tfx block 40, tfx block 30 gibi yaparız ;D ;D ;D

Hatta uçağı bordan yapıyomuşsun ,motor koymana gerek kalmıyomuş,kendi gidiyomuş o öyle

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #521 : 19 Ocak 2015, 23:09:25 »
Su bor madenini cok merak ettim bu kadar her derde devamı diye. İsimizi görecek 5. Nesil uzun menzilli bir ucak olsun yeterde artar bile. Zaten sürekli gelisim de yapacaktır. Üstüne koyarız yani...
Bor Antibiyotik gibidir her derdin dermanıdır ;)  geçenlerde bir sitede komutanlardan biri tfx in uzun menzilli olacağını böylece havada yakıt ikmaline bile gerek duyulmayacağını söyledi bizde tfx block 40, tfx block 30 gibi yaparız ;D ;D ;D

Hatta uçağı bordan yapıyomuşsun ,motor koymana gerek kalmıyomuş,kendi gidiyomuş o öyle

Neden olmasın? Boru mu bu! ;D ;D
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı tfx

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 16
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #522 : 20 Ocak 2015, 10:33:08 »
BELKİ TFX İLE İLGİLİ BİR ALAKASI VARDIR
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/28006119.asp

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #523 : 20 Ocak 2015, 13:07:33 »
Alıntı
ASELSAN ve EUROJET arasında İşbirliği

Türk Savunma Sanayisinin lider kuruluşu ASELSAN ile dünyanın önde gelen savaş uçaklarından Eurofighter Typhoon’un EJ200 motor sistemlerini üreten EUROJET firması arasında işbirliği yapılmasına yönelik olarak bir Mutabakat Muhtırası imzalandı. İmzalar ASELSAN Genel Müdürü Dr. Faik Eken ve EUROJET CEO’su Clemens Linden tarafından atıldı.

Firmalar arasında başlayan karşılıklı görüşmeler sonucunda yapılan bu anlaşma ile taraflar, motor kontrol sistemleri, motor sağlığı izleme sistemleri ve EJ200 motor programı kapsamında yazılım geliştirme konularındaki ortak çalışma alanında ilk adımını attı.

Motor kontrol sistemleri, motor üzerine yerleşik sensör verilerini kullanarak motorun optimum performansta çalışmasını denetleyen elektronik birimlerdir. Motor sağlığı izleme sistemleri yardımıyla, motor performansı uçuş esnasında izlenmekte ve toplanan verilerin yerde bulunan bakım merkezinde analiz edilmesiyle motor bileşenlerinin ve parçalarının kalan ömürleri hesaplanabilmektedir.

Yapılacak ortak çalışma kapsamındaki faaliyetlerin daha verimli yürütülmesi için tarafların katılımı ile düzenli olarak bir araya gelecek bir Yürütme Kurulunun kurulması ve ortak çalışılacak konularda ayrı çalışma gruplarının oluşturulmasına karar verildi.

Taraflar, belirlenen konu başlıklarının ötesinde, potansiyel işbirliği kapsamının genişletilmesi konusunda da görüş birliğine vardı.

ASELSAN Hakkında

ASELSAN, Türkiye’nin en büyük ve teknolojik derinliğe sahip savunma sanayi kuruluşudur. ASELSAN, Seyrüsefer ve Aviyonik Sistemleri, Askeri Haberleşme Sistemleri, Radar ve Elektronik Harp Sistemleri, Elektro-Optik Sistemleri, Savunma ve Silah Sistemleri, C4ISR Sistemleri, Deniz Savaş Sistemleri, Profesyonel Haberleşme Sistemleri, Akıllı Ulaşım Sistemleri tasarımı, geliştirilmesi, imalatı, sistem entegrasyonu, modernizasyonu ve satış sonrası hizmetleri alanlarında teknoloji merkezi konumundadır. Bir milyar ABD dolarının üzerinde yıllık cirosu olan ve ihracatını sürekli arttıran ASELSAN, düzenli olarak dünyanın en büyük 100 savunma sanayi şirketi listesinde yer almaktadır.

ASELSAN hakkında detaylı bilgi için: http://www.aselsan.com.tr

EUROJET Hakkkında

Eurofighter Typhoon uçağının EJ200 motor sisteminin geliştirme, üretim, bakım ve ihracat faaliyetlerini gerçekleştiren EUROJET Turbo GmbH, Rolls-Royce (İngiltere), MTU Aero Engines (Almanya), Avio Aero (İtalya) ve ITP (İspanya) şirketlerinin ortaklığındaki konsorsiyumdur.

Üstün ve yeniklikçi teknolojiyi temsil eden EJ200 motoru, olağanüstü performansını Eurofighter Typhoon üzerinde kanıtlamıştır.İlk motor teslimatının 2003 yılında yapılmasından bu yana geçen sürede, 1000 adedin üzerinde EJ200 motoru altı farklı ülkenin filolarına teslim edilmiş olup 500.000’den fazla uçuş saatine ulaşılmıştır.
EUROJET hakkında detaylı bilgi için: http://www.eurojet.de


Çok alakası vardır hemde,artık herkes kozlarını oynamaya başlamış ve yerini belli ediyor demektir bu.
Epeydir söyleniyordu aslında TFX için EJ200 üzerinden bir işbirliği teklifi olduğu;beri yandan hava kuvvetlerinin
daha güçlü (32500lb) F110-GE132 motorları ile mevcut altyapı üzerinden bir kaabiliyete daha sıcak baktığı haberleri geliyor.

http://www.geaviation.com/engines/docs/military/datasheet-F110-GE-132.pdf
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2015, 13:14:40 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı Cakas

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #524 : 20 Ocak 2015, 13:53:31 »
Bu durumda çift EJ ya da tek F110 demek daha makul, iki motorun da uçuraccğı uçağın boyutları ve kapasiteleri yaklaşık uynı düzeyde oluyor, ortaya çıkacak uçak F-22 boyutlarında değil KF-X / ATD-X gibi olacağı hatta tasarımlarının da benzeyebileceği düşünülebilir.

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #525 : 20 Ocak 2015, 14:17:30 »
Ben aksini düşünüyorum sayın poseidon abicim. MMU mız min 17+ metre uzunlukta neredeyse F-22 boyutlarında bir uçak olacaktır. Ki verilen kararlara ve kuvvet yetkililerinin açıklamalarına baktığımızda da buna paralel şeyler görüyoruz. Uçağımızın motoru için de yüksek ihtimal ej-200-230 üzerinden ortak bir çalışma yapılarak Tfx için motor sorunu çözülecektir. Bundan sonra kritik olan F-22 ve F-35 gibi TFX i elektronik aygıtlar üzerinde gelişmiş bir uçak haline getirmektir.
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #526 : 20 Ocak 2015, 15:08:19 »
Bu durumda çift EJ ya da tek F110 demek daha makul, iki motorun da uçuraccğı uçağın boyutları ve kapasiteleri yaklaşık uynı düzeyde oluyor, ortaya çıkacak uçak F-22 boyutlarında değil KF-X / ATD-X gibi olacağı hatta tasarımlarının da benzeyebileceği düşünülebilir.

Pek öyle olmuyor,zira tek bir F110-GE132 32500lb güç verebiliyorken iki adet EJ-230 46000 lb güce ulaşıyor.Hava kuvvetlerinin daha da yukarıda bir güç isteği olduğu ve iki F110-GE-132 ile 65000 lb güç veren bir uçak talep ettiği dillendiriliyor.En azından gelen haberler öyle.Tek F110 ile F-16 skalasında bir uçağı ancak uçurursunuz ki icra komitesinde seçim çift motorlu uçaktan yana yapıldı.Şimdiki soru iki adet F110-GE-132 ile 65K lb lik bir canavar mı yoksa iki adet EJ-200-230 ile orta sınıf bir uçak mı ? Burada da hava kuvvetlerinin ne istediğini yukarıdaki satırlarda yazdım,siyasi irade eliyle farklı yol izlenmezse muhtemelen 60-65K lb gücünde bir uçak envantere girecek diyebiliriz.Buna bir orta yol alternatifi EJ-270 teklifi olurki o motor sanırım hava kuvvetlerinin isterleri önemli ölçüde karşılar.

Umarım açıklayıcı olmuştur.

Çevrimdışı Cakas

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #527 : 20 Ocak 2015, 17:20:27 »
Yok, ben de şayet seçildiyse bu iki yoldan biri seçilmiştir ve EJ200'ü baz alarak yazdım zira bildiğim kadarıyla 230 ve 270 henüz ortada yok. Gene benim dile getirdiğim EJ200 alternatifinden gidersek çift EJ200 ile çift F-110-GE-132 arasında biraz fazla fark oluyor. Tabi dediğim gibi bunları yazarken 230 ve 270'in henüz ortada olmadığından yola çıkarak dillendiriyorum.

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #528 : 20 Ocak 2015, 17:24:24 »
Anlaşıldı.Durum öyle gösteriyor ki bir canavar istendiği için,ya EJ-270 i beraber geliştireceğiz yada kuvvetin yakından tanıdığı F110 serisi bir motoru üretip takacağız. Gönül ister ki Ej 270 i beraber geliştirelim. İki tarafta böyle bir fırsatı kaçırmak istemeyecektir...
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #529 : 20 Ocak 2015, 17:25:24 »
60-65k lb Ruslarin dev Su-35 avci bombardiman ucagindan (40k lb dry trust, 65k lb with afterburner!) daha guclu bir itis gucune sahib olmak anlamina gelir, deli bisey olur ve MACH 2.5 gibi hizlara erisir