Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1010251 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Dragonbjk

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 17
  • 1
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #190 : 18 Kasım 2011, 16:54:13 »
Yurt dışında bulunan mühendislerimize çağrıda bulunmuşuz 100 mühendis başvuruda bulunmuş bunlardan 20 tanesini seçecekmişiz. Nezaman kendi uçağımızı yapalım desek herkes bugün başlasak 20 senemizi alır Türkiyenin kaybedecek 20 senesi yok diye şiddetle itirazlar oluyordu heygidi günler hey....

Çevrimdışı zühtü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #191 : 18 Kasım 2011, 22:50:48 »
İsmi Sungur olsun

Çevrimdışı Zamane

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 38
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #192 : 22 Kasım 2011, 20:27:40 »
Dün gece uyumaya çalışırken aklıma bir fikir geldi. Savaş uçaklarının havalandırmasının önüne panjur gibi bir sistem takılması... F-16'da kokpitin altında F-35'te kanatların altında havalandırma var. Bu havalandırmanın önüne panjur gibi aşağı yukarı hareket edebilen açılıp kapanabilen bir sistem koyulsa hem uçağın manevra kabiliyeti artar hem uçak indiğinde burası kapatılır içeriye kir-toz girmesi önlenir diye düşündüm. Tabi bu sistem milli savaş uçağında uygulabilir. İşin teknik detayını bilmediğim için pek anlatamadım. Ne kadar uygulanabilir bilmiyorum ama sizinle paylaşayım dedim. Yorumlayın lütfen...

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #193 : 22 Kasım 2011, 22:32:04 »
Havalandırma derken neden bahsediyorsunuz?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı hopeful73

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 95
  • 0
  • TÜRK KENDİNİDE MAZLUMUDA KORUR.
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #194 : 23 Kasım 2011, 00:09:26 »
Hava alığından bahsediyor olmalı.
Yerde zaten kapatıldıklarını bilmiyor sanırım.

Benim merak ettiğim; alığı panjurla kapatınca uçuş esnasında, manevra kabiliyetinin artacağı fikrini nasıl/nereden çıkarabildi...?

Hava alığının motorun ihtiyacı olan havayı sağladığını da bilmiyor mu acaba?
« Son Düzenleme: 23 Kasım 2011, 00:12:59 Gönderen: hopeful73 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #195 : 23 Kasım 2011, 08:02:05 »
F-15'in hava alıklarının hareketli olduğunu biliyorum. Ama ne derece fayda sağladığı hakkında fikrim yok.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Zamane

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 38
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #196 : 23 Kasım 2011, 12:26:30 »
Evet, hava alıklarından bahsediyorum.

Manevra kabiliyetinin artacağını şurdan düşündüm: Zaten uçağın manevra yapmasını kanatların arkasında ki hareketli bölge sağlıyor. Bu hareketli kanat parçalarından soldaki aşağı, sağda ki yukarı kalkarsa uçak sola manevra yapıyor. İkisi de kalktığı zaman sanırım uçağın burnu havaya kalkıyor. Hava alığında da aynı sistem uygulansa manevra kabiliyetine fayda sağlar mı acaba?

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #197 : 23 Kasım 2011, 12:50:44 »
Evet, hava alıklarından bahsediyorum.

Manevra kabiliyetinin artacağını şurdan düşündüm: Zaten uçağın manevra yapmasını kanatların arkasında ki hareketli bölge sağlıyor. Bu hareketli kanat parçalarından soldaki aşağı, sağda ki yukarı kalkarsa uçak sola manevra yapıyor. İkisi de kalktığı zaman sanırım uçağın burnu havaya kalkıyor. Hava alığında da aynı sistem uygulansa manevra kabiliyetine fayda sağlar mı acaba?
turbojet  yada turbofan  motorlar  havayı   basınçlı bir  şekilde  aktararak kullanır  yani  motor  önden  aldığı  havayı  yakıtı ile  basınçlı  hale  gertirerek  arka taraftan  atar  buda  motora  tıpkı  roket motoru  tarzında  basınçla  itme  gücü  verir   ,  hava  alacağı yeri  kapatırsan  motor  çalışmaz  yani  o  kanalların önünü kapatmak mümkün  değil  ,  manevra kabiliyetini  iyileştirmek  için  kotpit  hizasında  kanatcıklar  yada  delta  kanat  dediğimiz  daha geniş  kanatlar  kullanılabilir  , ayrıca  9g  kuvvetinin  üstündeki basınçlar insan  için  tehlikeli olduğundan  uygulanmaz  9 g  basıncı ise  f-16 bile  o  küçük  kanatlarıyla  sağlıyor  (tabi düşük irtifada) ,  yüksek irtifada ise  manevra kabiliyeti  fazla  olsun  dediğin  uçağın  kanatlarını  biraz daha büyük  tutarsın  ,  macera  aramaya  gerek  yok  bırak  manevra  işini kanatlar  yapsın.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #198 : 23 Kasım 2011, 12:52:07 »
Evet, hava alıklarından bahsediyorum.

Manevra kabiliyetinin artacağını şurdan düşündüm: Zaten uçağın manevra yapmasını kanatların arkasında ki hareketli bölge sağlıyor. Bu hareketli kanat parçalarından soldaki aşağı, sağda ki yukarı kalkarsa uçak sola manevra yapıyor. İkisi de kalktığı zaman sanırım uçağın burnu havaya kalkıyor. Hava alığında da aynı sistem uygulansa manevra kabiliyetine fayda sağlar mı acaba?

Pek etkisi olmaz. Motorlardan biri arıza yapsa bile kalan motor veya motorlarla uçak uçmaya devam ediyor.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Zamane

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 38
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #199 : 23 Kasım 2011, 14:24:36 »
Evet, hava alıklarından bahsediyorum.

Manevra kabiliyetinin artacağını şurdan düşündüm: Zaten uçağın manevra yapmasını kanatların arkasında ki hareketli bölge sağlıyor. Bu hareketli kanat parçalarından soldaki aşağı, sağda ki yukarı kalkarsa uçak sola manevra yapıyor. İkisi de kalktığı zaman sanırım uçağın burnu havaya kalkıyor. Hava alığında da aynı sistem uygulansa manevra kabiliyetine fayda sağlar mı acaba?
turbojet  yada turbofan  motorlar  havayı   basınçlı bir  şekilde  aktararak kullanır  yani  motor  önden  aldığı  havayı  yakıtı ile  basınçlı  hale  gertirerek  arka taraftan  atar  buda  motora  tıpkı  roket motoru  tarzında  basınçla  itme  gücü  verir   ,  hava  alacağı yeri  kapatırsan  motor  çalışmaz  yani  o  kanalların önünü kapatmak mümkün  değil  ,  manevra kabiliyetini  iyileştirmek  için  kotpit  hizasında  kanatcıklar  yada  delta  kanat  dediğimiz  daha geniş  kanatlar  kullanılabilir  , ayrıca  9g  kuvvetinin  üstündeki basınçlar insan  için  tehlikeli olduğundan  uygulanmaz  9 g  basıncı ise  f-16 bile  o  küçük  kanatlarıyla  sağlıyor  (tabi düşük irtifada) ,  yüksek irtifada ise  manevra kabiliyeti  fazla  olsun  dediğin  uçağın  kanatlarını  biraz daha büyük  tutarsın  ,  macera  aramaya  gerek  yok  bırak  manevra  işini kanatlar  yapsın.

Önünü kapatmaktan bahsetmiyorum yine hava alacak. Ama madem zaten kanatlar yeterli o zaman böyle birşeye gerek yok. Yorumladığınız için teşekkürler.