TUSAŞ Yapısal Mühendislik Direktörü Eyüp Yiğit: "Orta vadede Milli Muharip Uçak için çift koltuklu bir varyantı da geliştirilecek.
Bu sayede MMU ,MUM-T (Manned Unmanned Teaming, İnsanlı İnsansız Ekip) kabiliyetini en yüksek verimlilikle kullanacak.
MMU'nun tandem oturma düzenine sahip konfigürasyonu, insansız hava araçlarını (Anka-3, KIZILELMA, taarruzi SİHA/İHA'lar, Atak helikopterleri vb) koordine edebilecek ve yönetebilecek."
Şimdi bu kelimeyi çok araştırmadım ama yazan kaynaktan dolayı doğru kabul ediyorum.Eğer doğru ise ayrı bir sıkıntı yanlış ise ayrı bir sıkıntı.
Doğru ise uçak ve Türk Hava Kuvvetleri için iyi bir gelişme bunu geçen günlerde ben ve birkaç arkadaş olması gerektiğini Koreliler’in yaptığını havada filo yönetimi için iyi olacağını bizim yapay zekada yeterince gelişmediğimizi felan konuşmuştuk.Burda esas sorun daha 1 ay önce şirketin genel müdürünün böyle bir şey olmayacağını söylememişliydi. Hatta biz bunu yapay zeka ile yapacağız bilgisayar yönetecek demişti.Nasıl bu kadar hızlı kararla bundan vazgeçildi. Ya da hep düşünülüyordu söylenmiyordu. Tamam söylenmesin o zaman tüm şirkettekilere bundan bahsedilmesi gerekmiyormuydu. Şu olay normal bir şirkette olsa büyük kaos olur, genel müdür başka söylüyor yapısal mühendis direktörü farklı söylüyor. Gerçekten ilginç. Sonuçta 2 kişilik modeli yapılsında kim ne derse desin. İleride tek motorlu modelini de görme niyeti ile diyelim. Şahsen beni çok mutlu etti. Ayrıca sadece bu uçağa havada yöneten uçak modeli olarak bakılmamalı en az 1 ya da 2 filo çift kişilik eğitim uçağı da alınabilir.Her ne kadar simülasyonlar çok gelişiyor olsada saha da gerçekten uçmak ayrı bir deneyim simülasyon ayrı bir deneyim.