Brezilyalı Akaer firması ile Hürjet için anlaşma yapılmış. Bu firma uçak gövde-kanat-kuyruk tasarımı konusunda çok tecrübeli. Ancak Stealth konusunda bu işin uzmanı olan da BAE Systems.
Biz doğru adreslerle çalışıyoruz.
Benim anladığım, Akaer firmasının, Gripen Jetini çok daha kıvrak ve randımanlı uçuş yapabilmesini sağladığı. Uçağın genel yapısal konfigürasyonunu değiştirip ve güçlendirip F414 motoruna ve gelişmiş aviyoniklere uygun hale getirilmesinde kilit adımlar atılmasını sağlamış bir firma.
Supercruise olayına daha önce de değinmiştim. ABD 1.5 mach altında afterburner kullanmadan yapılan uçuşları supercruise saymıyor. Genel olarak supercruise, afterburner kullanmadan uzun süre yapılan süpersonik uçuşa verilen ad. Bunu baz alırsanız, F16 ve F15 uçakları da havanın ince olduğu üst katmanlarda afterburner kullanmadan süpersonik uçabilirler. Tabii bunu en az yakıt kullanımı ile yapabilmek de önemli.
TFX uçağının sadece 1.8 mach hızda bir uçak olabileceğine ben pek inanmıyorum. Bu hatlarıyla ve bu kadar para harcıyorsak bu uçak 2+ mach bir uçak. Ancak f22 ve Su57 gibi supercruise ile 1.8 mach uçacak bir uçak bence. Bunu birisinin Temel Kotil’e sorması gerek