Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 996899 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1860 : 18 Haziran 2020, 01:16:21 »
Devamlı F110 motoru konuşuluyor. Ama kimse hangi F110 söylemiyor.
F110 - GE 129 mu? (Bizim f16 ların ve f15 lerin motoru)
F110 - GE 132 mi?  (Yeni yapılan F16 V70 lerin motoru)
Elimizde o kadar yedek F110 GE 129 varken neden 6 adet daha sipariş verdik?
İlki 29000lbf Low by-pass, ikincisi 32000lbf Hi by-pass motor.
Umarım ikincisidir.
Kesin bilen var mi?

Neden 6 adet sipariş verildi ? Alabiliyorken almak içindir.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1861 : 18 Haziran 2020, 01:20:39 »
Devamlı F110 motoru konuşuluyor. Ama kimse hangi F110 söylemiyor.
F110 - GE 129 mu? (Bizim f16 ların ve f15 lerin motoru)
F110 - GE 132 mi?  (Yeni yapılan F16 V70 lerin motoru)
Elimizde o kadar yedek F110 GE 129 varken neden 6 adet daha sipariş verdik?
İlki 29000lbf Low by-pass, ikincisi 32000lbf Hi by-pass motor.
Umarım ikincisidir.
Kesin bilen var mi?

Neden 6 adet sipariş verildi ? Alabiliyorken almak içindir.
F110GE132 olmasın?
Değilse sizin dediğiniz!

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2121
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1862 : 18 Haziran 2020, 01:27:55 »
Bana kalsa üretimde basitlikten yanayım

-Ya f22 veyahut j31 gibi sadece hava-hava füzeleri hacmine yakın dahili istasyon yeter.(bu hacim yeter)

-4 adet bvr havadan havaya füze yeterli olacaktır

Tasarım bana kalsa daha dar dahili istasyon yapısına sahip olan;

Zaten ince gövde geniş dahili yakıt seviyesini korumak adına ortadan geçen tıpkı pakfa veyahut diğer adı su57 olan uçağa ait olan dahili silah istasyonlarını birebir kopyalardım sadece iki motor arası su27 gibi geniş değil mig 29 gibi dar yani motorları birbirine olabildiğince yakın tutmaya çalışırdım.aim120 serisinin inceliği ve küçüklüğüde buna izin verir

Yani f22 uçağının su57 dahili istisyonuna sahip olanını üretip hiç riske girmezdim

hatta dahili istasyon f35'inki  gibi biraz dışarda durabilir.oluşubilcek sürtünme etkisinin önemi yok .

Sizce bizim tf-x uçağımız f 110 ge 129 (söylenilen konuşulan bu) kesin motorunun ne olduğunu bilen yok.

J31 rus rd93 90kn yani 9 ton itiş gücüne sahip mach 1.8 hızına sahip yani f35 den fazla

Kf-x g.Kore f414 ge 400ıpe yada sg 97.5 kn yani 9 ton 750 kg luk itiş gücüne sahip hızı ise mach 1.8 olacak f35 den fazla

Sizce herbiri 13 ton itiş gücüne sahip motor ile tf-x'imiz için daha yavaş daha düşük tırmanma ile kinematik değerlere sahip bir uçak mı olacaktır .

Hatta tf-x imiz için Boş ağırlık 14-15-16 ton varsayalım

Yoksa f35 j31 hatta kf-x den bile daha performanslı bir uçak mı olacak hep birlikte görürüz. Benim görüşüm kinematik değerlerde hepsini geçeceği yönünde

Fakat motor konusunda sn. Yaşar'a bir konuda yardımcı olabilceğimi düsünüyorum

Sn.yaşar f16 net yada wikipedia üzerinden
F16 xl programı yani delta kanatlı programını incelerseniz yada okursanız şayet

F110 ge 129 motoru ile bu uçak supercruise özelliğini yakalamıştı.

Yani f110 ge 129 motoru hiç yabana atılacak bir motor değil.
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2020, 01:29:30 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2121
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1863 : 18 Haziran 2020, 01:38:25 »
Devamlı F110 motoru konuşuluyor. Ama kimse hangi F110 söylemiyor.
F110 - GE 129 mu? (Bizim f16 ların ve f15 lerin motoru)
F110 - GE 132 mi?  (Yeni yapılan F16 V70 lerin motoru)
Elimizde o kadar yedek F110 GE 129 varken neden 6 adet daha sipariş verdik?
İlki 29000lbf Low by-pass, ikincisi 32000lbf Hi by-pass motor.
Umarım ikincisidir.
Kesin bilen var mi?

Bence elimizdeki f16 lar için ayrılan yedek motorlar için hava kuvvetlerimizin belirli bir plan ile eğitim dahilinde olan uçaklar için kullanım ömrüne göre değişmesi gereken uçak motorlarının idamesi yada ikamedi yerine yedek tutuluyordur.

Hangi uçağın motor ömrü dolar ise onun yerine değişiklik yapmak için depolarda hazır olarak bekletiliyordur.öncelik aktif olan uçaklardadır

Birde çeşitli kullanım amaçları yada güvenceler vererek bu motorları temin ettiğimiz için sertifikasyon problemleri nedeniyle tf-x prototipleri için kullanamamışızdır diye düşünüyorum

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1864 : 20 Haziran 2020, 01:21:50 »
Turbofan motorları üretmek turbojet motorları üretmekten daha zormudur ? Sorusuna cevap:
Aşağıda bir uçak mühendisinin yazısı var.
Turbofan motor yapmak turbojetten çok daha zor değil ; Turbofan , turbojet’in geliştirilmesi ile elde edilir ,turbofan’ın çalışma prensibi ve gereksinimi turbojetle aynıdır diyor.
Esas olarak bir motor yapmak zor değildir, iyi bir motor yapabilmek zordur diyor.
Yekpare kristal döküm gibi exotik parçaları yapmayı becerdiyseniz iyi bir motoru yaparsınız diyor.
Burada yazılanlar Sn Mahmut Akşit’in söyledikleriyle de örtüşüyor.
MMU için yapılacak motor için TEİ’de yapılan çalışmalar, meyvelerini birkaç seneye vermeye başlar.


Alıntı: Quora
Will Simmons - Aircraft Engineer
It’s not much more difficult to design and build a turbofan than a turbojet. A turbofan is a development of a turbojet - the operating principles and requirements are the same.

What makes things difficult is how you increase performance, and the fine controls needed to manufacture for very high reliability. As engines have pushed the limits of deign for ever greater performance, so there has been a quest for exotic materials, complicated production techniques and fine tolerances.

Take the compressor blades. These began as machined items, but would creep (lengthen under load) due to metal grain structure, so an improvement was to manufacture to encourage long, thin crystals with fewer boundaries. Eventually this wasn’t enough, so single crystal blades which are grown rather then machined were developed. This allowed performance to be raised, but is difficult and very expensive. This approach is common to turbofans and turbojets.

Modern turbine blades operate continuously in air which exceeds their melting temperature and require a carefully designed air system to wrap them in a jacket of cooler air so they don’t melt - this isn’t a prerequisite for an engine, but it is required to increase the performance. This development isn’t limited to turbofans or turbojets, it happens in both to squeeze more performance out of more or less the same materials and same basic design.

In essence, building an engine isn’t the hard bit - building a very good engine is very hard.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1865 : 20 Temmuz 2020, 17:51:55 »
Alıntı

Milli Muharip Uçak kapsamında yürütülen Yıldırım Test Tesisi için çalışmalar son hızıyla sürüyor.
Tesiste, gerçek bir yıldırım laboratuvar ortamında oluşturulup test için bir obje üzerine düşürülebilecek.
https://mobile.twitter.com/SSDergilik/status/1285213484809097217

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1866 : 08 Ağustos 2020, 01:29:10 »
Bizim canavara böyle bi motor lazım.

https://m.youtube.com/watch?v=F3ao5SCedIk

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1867 : 08 Ağustos 2020, 02:52:09 »
Sn Alpars,
Bu turboramjet  motor, seyir hızı 3.2 mach yüksek irtifa SR71 Blackbird uçak için geliştirilmiş bir motor. Savaş uçağına nasıl olur ? Fiyatı nedir? Bu teknolojiye sahip ABD ve Rusya dışında kim var başka?
Çok ileri bir teknoloji! Ama incelerseniz bu uçağa has çok özel bir motor.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1868 : 08 Ağustos 2020, 03:34:37 »
Bizim canavara böyle bi motor lazım.

https://m.youtube.com/watch?v=F3ao5SCedIk



Ayrıca TFX için birazcık küçük değil mi?  ::)
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Bukrek

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 85
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1869 : 08 Ağustos 2020, 09:05:26 »
Bizim canavara böyle bi motor lazım.

https://m.youtube.com/watch?v=F3ao5SCedIk



Ayrıca TFX için birazcık küçük değil mi?  ::)

Bir de ABD bu uçağı boing'e yükleyip gökyüzüne çıkardıktan, belli bir irtifa ve hıza ulaştırdıktan sonra serbest bırakıyordu diye hatırlıyorum. Yani bu motor uçağı yerden kaldırmıyordu ya da bu durumda yeterli verimi alamadıklarından mı havada serbest bırakıyorlardı bilmiyorum.