Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1008250 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1530 : 05 Kasım 2019, 19:08:04 »
  KFX bizim TFX den çok daha önce uçacak herhalde ama Koreliler 5.nesil uçak yapma sevdasından taviz verdiler uçak 4,5 nesil olacak bizimki her haliyle daha şık duruyor
4.5 nesil değil ki. Endonezya için olanlar 4.5 nesil. Kendileri için üretecekleri 5. Nesil olacak.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2019, 19:08:40 Gönderen: Mermi »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1531 : 05 Kasım 2019, 20:01:29 »
  KFX bizim TFX den çok daha önce uçacak herhalde ama Koreliler 5.nesil uçak yapma sevdasından taviz verdiler uçak 4,5 nesil olacak bizimki her haliyle daha şık duruyor
4.5 nesil değil ki. Endonezya için olanlar 4.5 nesil. Kendileri için üretecekleri 5. Nesil olacak.

Bir ekleme yapayım çünkü Kore'nin projedeki teknik destekçisi Amerikalılar endonezyanın tam stealth bir uçak almasına karşı çıktılar.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1532 : 11 Kasım 2019, 00:12:21 »

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1533 : 11 Kasım 2019, 14:46:17 »
  KFX bizim TFX den çok daha önce uçacak herhalde ama Koreliler 5.nesil uçak yapma sevdasından taviz verdiler uçak 4,5 nesil olacak bizimki her haliyle daha şık duruyor
4.5 nesil değil ki. Endonezya için olanlar 4.5 nesil. Kendileri için üretecekleri 5. Nesil olacak.

   Kendisininki de 4,5 nesil olacak deniyor

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1534 : 11 Kasım 2019, 16:57:35 »
Alıntı

« Son Düzenleme: 01 Aralık 2019, 20:03:10 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1535 : 03 Aralık 2019, 16:50:21 »


Hürjet hakkında bir kaç birşey söylemek istiyorum.
Herkesin bildiği gibi hürjet 20.200 ib güçteki ej-2000 kullanacak. Fa-50 ve Jf-17'ye baktığımızda fiziksel ve performans olarak neredeye benzer uçaklar oldukları ancak fa-50'nin motorunun biraz daha güçsüz olduğundan performans açısından azlığı var. Hürjetin 2 ana versiyonu olacağını düşünüyorum. (Akrobasi vs. dışında)

+ T-1 Hürjet
+ F-1 Muharip Hürjet  Tıpkı Korelileri örnek alacağımızı düşünüyoruz.

Fakat şöyle bir nokta var. Eğer bu uçak 20.200 ibf bir motorla ve bu teknolojik gelişmişlikle uçarsa eğitim uçağından geliştirilmiş bir muharip uçaktan çok eğitim modeli olan bir muharip jet olarak görülebilir. Diğer bazı uçaklarla karşılaştırdığımda hürjetin son halinin testlerde mach 1.8 ve 18.000 irtifaya ulaşabilen bir uçak olmasını bekliyorum. 4. nesil bir uçak için çok iyi bir değer.

Ancak eğer bu Muharip Hürjet başarılı olsun istiyorsak onu  yaparken hadi direk silahları takalım muharip hürjet olsun bakışına kapılmamalıyız. Jf-17 ve Fa-50'yi markette gömmek için bazı önemli noktalara dikkat etmeliyiz.
1- Kesinlikle 30-35 milyon euro birim fiyatını odaklamalıyız çünkü bunun üstünde çok rakip var bundanda kısarsak uçak jf-17 ve fa-50'ye eşdeğer olabilir.
2- Eğer biz bu uçaktan iyi para kazanmak istiyorsak bol bol da mühimmat satmalıyız. Eğer bunu satmak istiyorsakta her yerli mühimmatı entegre etmek lazım. Bunları kullanmak içinde aselpod lazım . Bu uçağa pod takmak için gövde altı ek yakıt tankı yerine takmamak için çünkü yeterli menzili olmazsa mantıklı bir hava-yer uçağı olmaz. o yüzden 7 pylona ek gövde altı yana bir adet aselpod amaçlı bir ek pylon olmalı ki bunun yapılması ve bu motorun onu çok kolay taşıması mümkün.

3- Şu saatten sonra uçağı büyütmek zor ancak elektronik taaruz/destek podu ve ek yakıt tankları için farklı bir çözüm yolu var. Buna Dorsal Spine ve Cft deniliyor.



Kokpit camı ve kuyruk arasında bir çıkıntı olur buna dorsal spine derler f-16'larda buralarda ek elektronik var. Bizde böyle bir şeyi yapıp oraya spews ew podunu entegre edebiliriz.



Ayrıca kendi f-16'larımızdaki cft yani ek gövde üstü yakıt tanklarını inceleyip daha makul bir halini muharip hürjete ekleyerek uzun menzilli , akıllı silahları (som, hgk,kgk,neb,demet,kgk-lr, minyatür bomba, akbaba) yüksek elektronik taaruzla kullanan maliyeti etkin bir uçak yapabiliriz. Ej-200 motoruda bunu kolayca kaldırır.

4- Hava üstünlük tarafında ise bu uçak büyük ihtimal aesa radar taşıyacak. Eğer F-16 özgür aesa radarını taşırsa lojistik ve geliştirme maliyeti avantajı olur.  Buna ek kaska monteli nişangah ve geniş açılı vizöre sahip gelişmiş iir kısa menzilli füzeler olan Aim-9x ve Gökdoğan taşıyacak. Buda bu uçak bir delta kanat olmasada dogfihtlarda çok büyük bir avantaj verir bu uçağa.

5- Aesa'nın vereceği mükemmel tespit yeteneğini yine milli bozdoğan bvr ve en önemlisi meteor bvr füzesi ile taçlandırırsak bu uçak 4+ uçakları bile uzun menzilden tespit ve vuruş kabiliyetine sahip olur ve hiç bir alçak tarafı olmaz bu konuda.

6- Bu ufak değişimler bu uçağa jas-39a , fa-50, jf-17, f-16 (viper dışında) daha güçlü bir uçak olma kabiliyeti ve mantıklı birim maliyeti ile en az mmu kadar iyi bir ihracat başarısı verir özellikle fakir ve orta direk ülkeler için bu fiyat bareminde böyle iyi bir mühimmat ve radar kapasitesine sahip kıvrak bir uçağı kaçırmaz.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1536 : 03 Aralık 2019, 20:02:40 »


Hürjet hakkında bir kaç birşey söylemek istiyorum.
Herkesin bildiği gibi hürjet 20.200 ib güçteki ej-2000 kullanacak. Fa-50 ve Jf-17'ye baktığımızda fiziksel ve performans olarak neredeye benzer uçaklar oldukları ancak fa-50'nin motorunun biraz daha güçsüz olduğundan performans açısından azlığı var. Hürjetin 2 ana versiyonu olacağını düşünüyorum. (Akrobasi vs. dışında)

+ T-1 Hürjet
+ F-1 Muharip Hürjet  Tıpkı Korelileri örnek alacağımızı düşünüyoruz.

Fakat şöyle bir nokta var. Eğer bu uçak 20.200 ibf bir motorla ve bu teknolojik gelişmişlikle uçarsa eğitim uçağından geliştirilmiş bir muharip uçaktan çok eğitim modeli olan bir muharip jet olarak görülebilir. Diğer bazı uçaklarla karşılaştırdığımda hürjetin son halinin testlerde mach 1.8 ve 18.000 irtifaya ulaşabilen bir uçak olmasını bekliyorum. 4. nesil bir uçak için çok iyi bir değer.

Ancak eğer bu Muharip Hürjet başarılı olsun istiyorsak onu  yaparken hadi direk silahları takalım muharip hürjet olsun bakışına kapılmamalıyız. Jf-17 ve Fa-50'yi markette gömmek için bazı önemli noktalara dikkat etmeliyiz.
1- Kesinlikle 30-35 milyon euro birim fiyatını odaklamalıyız çünkü bunun üstünde çok rakip var bundanda kısarsak uçak jf-17 ve fa-50'ye eşdeğer olabilir.
2- Eğer biz bu uçaktan iyi para kazanmak istiyorsak bol bol da mühimmat satmalıyız. Eğer bunu satmak istiyorsakta her yerli mühimmatı entegre etmek lazım. Bunları kullanmak içinde aselpod lazım . Bu uçağa pod takmak için gövde altı ek yakıt tankı yerine takmamak için çünkü yeterli menzili olmazsa mantıklı bir hava-yer uçağı olmaz. o yüzden 7 pylona ek gövde altı yana bir adet aselpod amaçlı bir ek pylon olmalı ki bunun yapılması ve bu motorun onu çok kolay taşıması mümkün.

3- Şu saatten sonra uçağı büyütmek zor ancak elektronik taaruz/destek podu ve ek yakıt tankları için farklı bir çözüm yolu var. Buna Dorsal Spine ve Cft deniliyor.



Kokpit camı ve kuyruk arasında bir çıkıntı olur buna dorsal spine derler f-16'larda buralarda ek elektronik var. Bizde böyle bir şeyi yapıp oraya spews ew podunu entegre edebiliriz.



Ayrıca kendi f-16'larımızdaki cft yani ek gövde üstü yakıt tanklarını inceleyip daha makul bir halini muharip hürjete ekleyerek uzun menzilli , akıllı silahları (som, hgk,kgk,neb,demet,kgk-lr, minyatür bomba, akbaba) yüksek elektronik taaruzla kullanan maliyeti etkin bir uçak yapabiliriz. Ej-200 motoruda bunu kolayca kaldırır.

4- Hava üstünlük tarafında ise bu uçak büyük ihtimal aesa radar taşıyacak. Eğer F-16 özgür aesa radarını taşırsa lojistik ve geliştirme maliyeti avantajı olur.  Buna ek kaska monteli nişangah ve geniş açılı vizöre sahip gelişmiş iir kısa menzilli füzeler olan Aim-9x ve Gökdoğan taşıyacak. Buda bu uçak bir delta kanat olmasada dogfihtlarda çok büyük bir avantaj verir bu uçağa.

5- Aesa'nın vereceği mükemmel tespit yeteneğini yine milli bozdoğan bvr ve en önemlisi meteor bvr füzesi ile taçlandırırsak bu uçak 4+ uçakları bile uzun menzilden tespit ve vuruş kabiliyetine sahip olur ve hiç bir alçak tarafı olmaz bu konuda.

6- Bu ufak değişimler bu uçağa jas-39a , fa-50, jf-17, f-16 (viper dışında) daha güçlü bir uçak olma kabiliyeti ve mantıklı birim maliyeti ile en az mmu kadar iyi bir ihracat başarısı verir özellikle fakir ve orta direk ülkeler için bu fiyat bareminde böyle iyi bir mühimmat ve radar kapasitesine sahip kıvrak bir uçağı kaçırmaz.


Sayın Battlestar,
Ej200 motorunun birde RR tarafından geliştirilen TVC modernizasyon kiti var. Bu ek ile motorun yakıt harcaması çok azalıyor ve gücü %30 a kadar artıyor. Bir de bunu eklerlerse Hürjet ne olur acaba?? 23100lbf lik itki ile?

https://www.wikiwand.com/en/Eurojet_EJ200

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1537 : 03 Aralık 2019, 20:22:36 »


Hürjet hakkında bir kaç birşey söylemek istiyorum.
Herkesin bildiği gibi hürjet 20.200 ib güçteki ej-2000 kullanacak. Fa-50 ve Jf-17'ye baktığımızda fiziksel ve performans olarak neredeye benzer uçaklar oldukları ancak fa-50'nin motorunun biraz daha güçsüz olduğundan performans açısından azlığı var. Hürjetin 2 ana versiyonu olacağını düşünüyorum. (Akrobasi vs. dışında)

+ T-1 Hürjet
+ F-1 Muharip Hürjet  Tıpkı Korelileri örnek alacağımızı düşünüyoruz.

Fakat şöyle bir nokta var. Eğer bu uçak 20.200 ibf bir motorla ve bu teknolojik gelişmişlikle uçarsa eğitim uçağından geliştirilmiş bir muharip uçaktan çok eğitim modeli olan bir muharip jet olarak görülebilir. Diğer bazı uçaklarla karşılaştırdığımda hürjetin son halinin testlerde mach 1.8 ve 18.000 irtifaya ulaşabilen bir uçak olmasını bekliyorum. 4. nesil bir uçak için çok iyi bir değer.

Ancak eğer bu Muharip Hürjet başarılı olsun istiyorsak onu  yaparken hadi direk silahları takalım muharip hürjet olsun bakışına kapılmamalıyız. Jf-17 ve Fa-50'yi markette gömmek için bazı önemli noktalara dikkat etmeliyiz.
1- Kesinlikle 30-35 milyon euro birim fiyatını odaklamalıyız çünkü bunun üstünde çok rakip var bundanda kısarsak uçak jf-17 ve fa-50'ye eşdeğer olabilir.
2- Eğer biz bu uçaktan iyi para kazanmak istiyorsak bol bol da mühimmat satmalıyız. Eğer bunu satmak istiyorsakta her yerli mühimmatı entegre etmek lazım. Bunları kullanmak içinde aselpod lazım . Bu uçağa pod takmak için gövde altı ek yakıt tankı yerine takmamak için çünkü yeterli menzili olmazsa mantıklı bir hava-yer uçağı olmaz. o yüzden 7 pylona ek gövde altı yana bir adet aselpod amaçlı bir ek pylon olmalı ki bunun yapılması ve bu motorun onu çok kolay taşıması mümkün.

3- Şu saatten sonra uçağı büyütmek zor ancak elektronik taaruz/destek podu ve ek yakıt tankları için farklı bir çözüm yolu var. Buna Dorsal Spine ve Cft deniliyor.



Kokpit camı ve kuyruk arasında bir çıkıntı olur buna dorsal spine derler f-16'larda buralarda ek elektronik var. Bizde böyle bir şeyi yapıp oraya spews ew podunu entegre edebiliriz.



Ayrıca kendi f-16'larımızdaki cft yani ek gövde üstü yakıt tanklarını inceleyip daha makul bir halini muharip hürjete ekleyerek uzun menzilli , akıllı silahları (som, hgk,kgk,neb,demet,kgk-lr, minyatür bomba, akbaba) yüksek elektronik taaruzla kullanan maliyeti etkin bir uçak yapabiliriz. Ej-200 motoruda bunu kolayca kaldırır.

4- Hava üstünlük tarafında ise bu uçak büyük ihtimal aesa radar taşıyacak. Eğer F-16 özgür aesa radarını taşırsa lojistik ve geliştirme maliyeti avantajı olur.  Buna ek kaska monteli nişangah ve geniş açılı vizöre sahip gelişmiş iir kısa menzilli füzeler olan Aim-9x ve Gökdoğan taşıyacak. Buda bu uçak bir delta kanat olmasada dogfihtlarda çok büyük bir avantaj verir bu uçağa.

5- Aesa'nın vereceği mükemmel tespit yeteneğini yine milli bozdoğan bvr ve en önemlisi meteor bvr füzesi ile taçlandırırsak bu uçak 4+ uçakları bile uzun menzilden tespit ve vuruş kabiliyetine sahip olur ve hiç bir alçak tarafı olmaz bu konuda.

6- Bu ufak değişimler bu uçağa jas-39a , fa-50, jf-17, f-16 (viper dışında) daha güçlü bir uçak olma kabiliyeti ve mantıklı birim maliyeti ile en az mmu kadar iyi bir ihracat başarısı verir özellikle fakir ve orta direk ülkeler için bu fiyat bareminde böyle iyi bir mühimmat ve radar kapasitesine sahip kıvrak bir uçağı kaçırmaz.


Sayın Battlestar,
Ej200 motorunun birde RR tarafından geliştirilen TVC modernizasyon kiti var. Bu ek ile motorun yakıt harcaması çok azalıyor ve gücü %30 a kadar artıyor. Bir de bunu eklerlerse Hürjet ne olur acaba?? 23100lbf lik itki ile?

https://www.wikiwand.com/en/Eurojet_EJ200


Hürjet Jas-39 Gripen Ng olur. Ama kuvvet isterse veya Tai niyetlenirse.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1538 : 03 Aralık 2019, 21:06:48 »
Ben hep MMU projesi ortaya çıkıp , üretilmesine karar verildiği anda Hürjet gibi bir projenin iptal olacağını , Türkiye'nin iki dev projeyi aynı anda yürütmesinin maliyetleri artıracağını-ülkenin teknik kapasitesini düşüreceğini düşünmüştüm...Kısaca MMU varsa Hürjet olmaz diyordum...

Ama bizimkiler ilginç bir şekilde ikisini hatta Hürkuş'u da sayarsak üçünü aynı anda yürütüyor...

Bence en mantıklısı daha önce hiçbir jet savaş uçağı üretmemiş bir ülkenin önce  Hürjet gibi eğitim jeti üretmesi daha sonra bu deneyimlerden hareketle stealth MMU'ya yönelmesiydi... Ama ikisi aynı anda yürütülüyor... Çok şaşkınım ... Neden böyle bir yol izlendi acaba...

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1539 : 03 Aralık 2019, 22:19:08 »
Ben hep MMU projesi ortaya çıkıp , üretilmesine karar verildiği anda Hürjet gibi bir projenin iptal olacağını , Türkiye'nin iki dev projeyi aynı anda yürütmesinin maliyetleri artıracağını-ülkenin teknik kapasitesini düşüreceğini düşünmüştüm...Kısaca MMU varsa Hürjet olmaz diyordum...

Ama bizimkiler ilginç bir şekilde ikisini hatta Hürkuş'u da sayarsak üçünü aynı anda yürütüyor...

Bence en mantıklısı daha önce hiçbir jet savaş uçağı üretmemiş bir ülkenin önce  Hürjet gibi eğitim jeti üretmesi daha sonra bu deneyimlerden hareketle stealth MMU'ya yönelmesiydi... Ama ikisi aynı anda yürütülüyor... Çok şaşkınım ... Neden böyle bir yol izlendi acaba...

Çünkü ihtiyaç vardı hocam. Hürjetteki bir çok altyapı mmu ile benzer olacak sonuçta mmu kullanacak pilotların eğitimi için yapılan bir makine . Ayrıca ihracat kazancı'da mmu için bir arge bütçesi olacaktır.
Savaş Var Denildiğinde Biz;