Termal iz konusu önemli evet ama gereğinden fazla büyütmeye de gerek yok. EOTS gibi bir sistemle su 35 gibi büyük bir savaş uçağının 110 km'den tespit edilebildiği iddia ediliyor. Bunu tespit ederken de zannedildiği gibi bir yapay zeka sürekli havayı tarayarak yapmıyor bu işi. İşin içinde hala insan beyni ve gözü var. Müthiş bir kabiliyet ama tek başına yeterli değil, sensör füzyonu bu yüzden var ve gelecek vaadediyor. Henüz EOTS ile tespit ettiğimiz düşük radar izli bir savaş uçağına radarla kilitlenme işinden çok uzaktayız insanlık olarak.
Kaan'ın RCS si düşük olacak ve bunun büyük avantajları olacak. Motorun termal izinin bastırılması işinde de abd kadar olmasa da başarılı olabileceğimizi düşünüyorum. Atıyorum bizim uçağın termal izi 110 km den değil 70 kmden tespit edilebilse bile çok iyi. Radar izi de muhtemelen 30 40 km den daha uzaktan tespit edilebilmesine imkan vermeyecektir. Kaanın radar izi hakkında bu tahminleri de twitterda ABD de çalışan bir uçak mühendisi Türk akademisyen yapmıştı.
Geçen gün Kaner Kurtun Feridun üstatla yaptığı Anka 3 ün konuşulduğu programda Feridun hoca anka 3 için 26 km gibi bir tespit mesafesi hesapladı. Tabi ki kesin hesaplar değil bunlar ama rcs konusunda iyi bir yerde olacağımızı hissediyorum.
Kaan, 3 farklı Anka 3 varyantı (ileride gelmesi muhtemel Anka 4), Kızılelma varyantları, Akıncı/Aksungur/TB3, Gezgin/Akbaba/Somj/Atmaca/Çakır/Kuzgun/Tolun/Laçin/KGK hava yer mühimmat aileleri, Gökhan/Gökdoğan/Bozdoğan hava hava ve Sungur/Gökdemir/Hisar/Siper HSS mühimmat aileleri, Havadan yere ve satıhtan satıha balistik füzeler, AESA radarlar, ASA akıllı silah ağı, Kement, Uydular, KORAL, Redet vb elektronik harp sistemleri, yerli IFF ile yapacağımız atılım kesinlikle küçümsenmeyecek bir atılım olacak. Türkiye'ye dokunan yanar.