Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1010184 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #390 : 20 Mart 2013, 12:13:55 »
Ben bazı kaynaklara dayanarak Aselsan'ın 2015 veya +'lı yıllarda bir AESA radarını çıkarıcağını düşünüyorum. Bu radar F-16 üzerinde denenicek Block30 olur CCIP'ler olur. Bu sayede yetkinlik kazanılacaktır. Önemli olan ÇAFRAD projesinde elle tutulur noktaya ulaşılması ardı gelir bu sistemle birlikte zaten...

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #391 : 20 Mart 2013, 16:47:29 »
Anka motorunda ne olmuştu ki?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #392 : 28 Mart 2013, 19:01:36 »
TFX in ne olacağı konusunda kafalardaki soru işaretlerine günler geçtikçe cevaplar gelmeye başlıyor.Boltla işaretlenen yerler bu bakımdan fikir vermesi nedeniyle önemli.Bakalım o tasarım öncesi nüvesi idef 2013 te ortaya çıkacak mı ?


Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Cumhuriyetin 100’üncü yılında yerli üretim Türk savaş uçaklarının F-16'ların yerine geçmesini hedefledikleri açıkladı.

Uluslararası Havacılık ve Uzay Konferansı (ICAP) 2013, Harp Akademileri Komutanlığı'nda başladı. İki gün sürecek olan konferansın açılışında İngilizce bir sunum yapan Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Türkiye'nin havacılık ve uzay sanayisinin geleceğiyle ilgili projeleri anlattı.

F-16'LARIN YERİNE

Basın mensuplarının, konferanstaki sunumuna yönelik sorularını da yanıtlayan Bayar, "Konferans sırasındaki sunumumda, biz F-16 uçaklarımızın yerini almak üzere yeni bir savaş uçağını şu anda kavramsal tasarımını yapıyoruz. Şu anda yaptığımız çalışma bu. Bu proje geçtiğimiz sene başladı. İki senelik bir fazda uçağın ön kavramsal tasarımını yapacağız. Bir kaç türevden geçtik ve şu anda bir tasarım olgunlaşmaya başladı. Buradaki hedefimiz şu; bu sene sonuna kadar bu kavramsal tasarıyı tamamlayıp, ondan sonra Savunma Sanayi İcra Komitemize bir proje teklif edeceğiz. Bu proje teklifi, uçağın geliştirilmesi için bir teklif olacak. Hedefimiz de şu, önümüzdeki 10 yıllık dönemde, yani Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında ilk uçuşunu yapacak ve ondan sonrasında da kullanıma alınacak bir uçak. Bu bir savaş uçağı. F-16'ların yerine geçecek. Tabi biliyorsunuz, biz F-35'te de konsorsiyum ortağıyız. burada iki uçağın rolleri farklı olacak. Biri teknik bir tabir ama, hava-yer rollerinde, biri hava-hava rollerinde olacak. Dolayısıyla bizim geliştireceğimiz uçak F-16'nın yerine geçecek bir hava-hava uçağı olacak. Bunlar birbirlerini tamamlayacak uçaklar olacak" diye konuştu.

TSK'NIN İSTİHBARAT İHTİYAÇLARI İÇİN KULLANILACAK

Bayar, Göktürk-2 Uydusu'nun Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) kullanımına verildiği hatırlatılarak, TSK'nın uyduyu nasıl kullanacağı sorulunca, "Bunlar, dünyayı günde 14 kere gözlem uyduları. Bu uydular, fotoğraf çekiyorlar. TSK'nın istihbarat ihtiyaçları için kullanılacak. Dolayısıyla her geçişinde belli görevler veriliyor ve belli bölgelerden fotoğraf alması sağlanacak. Bu fotoğraflar da Hava Kuvvetlerimizin, Silahlı Kuvvetlerimizin harekat planlamasında kullanılacaklar. İlk görüntüler alınmaya başlandı" dedi.

ANKA'NIN MOTORUNUN GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLER ARASINDA

Türk tasarımı İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA'nın kapasitesinin geliştirilmesi konusundaki çalışmalar hakkında soru üzerine ise Bayar, uçağın 'turboprop' yani türbün motorlu, yüksek performanslı bir modelinin geliştirildiğine dikkat çekerek "Şu anda ANKA piston motorlu bir uçak, belli bir irtifa ve taşıma gücü var. Türbin motor demek, aslında bir jet motoru, çok daha yüksek irtifalara, yüksek süratlere ve yüksek taşıma güçlerine ulaşacak. Bugün ANKA 1.5 tonluk bir uçak. Bu ANKA'nın, taaruzi ANKA diyelim, bir sonraki aşamasındaki uçağımız 4 tonluk bir uçak olacak ve onun da taşıma gücü, yetenekleri, sensörleri ona göre çok daha gelişmiş olacak. Bu, önümüzdeki dönemin önemli bir hedefi" diye konuştu.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/22917638.asp

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #393 : 29 Mart 2013, 22:04:51 »
Birileri şaka yapıyor galiba,buna benzemiyordur kesinlikle.ICAP sunumlarından alındığı söylenen bir garabet.



Yüksek çözünürlük için :

 
« Son Düzenleme: 30 Mart 2013, 02:11:13 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #394 : 29 Mart 2013, 22:27:53 »
Gordugum en cirkin photoshop

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #395 : 29 Mart 2013, 23:14:39 »
S&H dergisinden;

Alıntı
TX/FX Kavramsal Tasarım Projesi

15 Aralık 2o1o tarihli Savunma Sanayi İcra Komitesi [SSİK] toplantısında; Türkiye’nin 2o2o’li yıllardan sonra ihtiyaç duyacağı muharip uçakların kavramsal tasarımını yaptırmak ve bu konuda kapsamlı bir fizibilite etüdü gerçekleştirme görevi SSM’na tevdi edilmişti. SSM da bu görevlendirme çerçevesinde iki yıl süreli Kavramsal Tasarım Fazı için TAI ile 23 Ağustos 2o11 tarihinde bir sözleşme imzalamıştı. TAI, ABD$2o Milyon dolayında bir kaynağın ayrıldığı Kavramsal Tasarım Fazı sürecinde tasarım çalışmalarında teknik destek için SAAB Aircraft firmasını seçmiş ve firma ile 2o12 yılı başlarında ABD$2 Milyon değerinde bir anlaşma imzalamıştı.

İlk aşamada milli muharip uçak geliştirme çalışmalarının ele alındığı Proje altında ilk uçuşun 2o23, ilk teslimatın ise 2o25’te yapılması ve teslimatların 2o35’e kadar devam etmesi planlanmıştır. FX/TX uçaklarının 2o65’e kadar HvKK envanterinde yer almaları hedeflenmiştir. Edindiğimiz bilgiye göre HvKK bünyesinde teşkil edilen Milli Muharip Şube, SSM, TAI [SAAB Aircraft] ve adı geçen üniversitelerden akademisyenlerin görev aldığı projede halihazırda sadece FX uçağının kavramsal tasarımı ile imkan ve kabiliyetlerinin tanımlanması üzerinde çalışmalar yapılmakta olup benzer alt-sistemlere sahip olması planlanan TX uçağı üzerindeki çalışmaların FX uçağına ilişkin kavramsal tasarımın netleşmesini müteakip başlanılacaktır. F-16 ayarında ancak F-35 Lightning II MTU/JSF benzeri radarda görünmezlik [stealth] özellikli bir gövde tasarımına sahip, tek kişilik bir av uçağı olacağı belirtilen FX’in tek motorlu mu, çift motorlu mu olacağı konusunda ise henüz net bir karar verilmemiştir. HvKK’nın tek kişilik olarak planlanan uçağın tek motorlu olmasını arzu ettiği ancak 43.ooolb ve üzeri takata sahip F135 ve benzeri motorların yurt dışı satışlarının mümkün olamayacağı değerlendirildiği için FX’in HvKK tarafından tanımlanan Harekat İsterlerini ancak 20.ooolb+ sınıfında iki motor ile donatılması durumunda karşılayabileceği belirtilmiştir.

Bu kapsamda değerlendirilen seçenekler arasında envanterdeki F-16 uçaklarını güçlendiren ve geçen süre zarfında yurtiçinde gerek lojistik altyapı, gerekse parça üretimi konusunda belli bir birikimin tesis edildiği General Electric ürünü F110 [GE-100/129] turbofan motor ailesinin en son ve en güçlü [32.ooolb] üyesi F110- GE-132 motoru ile EuroFighter 2o2o uçağı için planlanan 23.ooolb kapasiteli EJ230 motoru da yer almaktadır

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #396 : 30 Mart 2013, 01:35:19 »
Resimdeki uçaklar zaten hiçde Air Superiorty gibide durmuyor bayağı geniş gövde baksanıza tombul duruyor... Ayrıca 20m'nin üzerinde nerdeyse kanopiden yola çıkarsak... İçime oturdu bir an aha bu TF-X diye.. :D Toplama kampı gibi duruyor zaten tasarımdaki uçak...

Aslında kullanılacak motorlardan yola çıkarsak uçağın az çok ne olacağını sanki hesaplayabiliriz..

2 x EJ-230 kullanırsak eğer...;

2 x 23.000lb = 46.000lb
46.000lb x 0.45 = 20.700kg yada 207kN toplam thurust gücüne sahip bir uçağımız olacak...

t/w Oranını 1.1 alırsak uçağın ortalama ağırlığı 22-24.000kg aralığında veya biraz üzerinde olacak... Boyuda tahminim 16-17 küsür m aralığında olacaktır...


Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #397 : 03 Nisan 2013, 14:35:52 »
Bu resmi kim yapmissa ilgimi cekti, neye gore boy olcekleri vermisler daha kavramsal tasarimlar yayinlanmamisken.


Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #398 : 03 Nisan 2013, 14:42:04 »







Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #399 : 03 Nisan 2013, 14:43:21 »