Aslında bunda zamanının Türk Silahlı Kuvvetlerinin ve Koç holdingininde hatası var.90 larda Shortland ve Kobra 1 alınırken.1000’lerce alındı.Bu ülkenin daha büyük platformlara o zamanlarda ihtiyacı olacağı belli.Koç’a bunu yaptırırken Ar-Ge ve desteğine belli oranda ortak ol.Alım sözleşmesi ve ihaleye de Türkiye’de tasarlanan ve üretilen Ar-Gesi yapılan bir motor kullanılmak zorundadır diye anlaş.Koç’ta Tofaş var Ford Otosan var Türk traktör var.Ortak bir Ar-Ge merkezi kurulur.Kobralar da kullanılan 190 beygirlik motor gibi 200 beygirlik motor ile başlardık.4 nala gitmeye de gerek yoktu.Önce 200 beygirlik sonra 400 beygirlik 700 beygirlik derken Altay projesi ile de zaten 2010’lu yıllara gelindiğinde 3 motor ailesi geliştirilirdi bu altyapı ve bilgi birikimi ile 1500 beygirlik motorlar çok rahat çıkardı.Şimdiye Altay’a yeni nesil hibrit motoru hatta belki gemilerimizde kullanılan 1000 2000 beygirlik dizel jeneratör ve motorları konuşuyor olurduk.Burda TSK’nın büyük hatası var.Koç grubununda vatanı için çalışan yerli ve milli şirket olma hakkında sorunu var.Binlerce kobra ver.Yaa bunun 200 beygirlik motorunu üretsem mi diye düşünme.Taktik tekerlekli zırhlı araçlar projesinde yerli motor şartı olunca geliştirmek ZORUNDA kaldılar.