Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1011287 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 186
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3070 : 30 Kasım 2022, 00:53:00 »

Çevrimdışı emre34

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3071 : 30 Kasım 2022, 01:33:10 »
Bir şey sormak istiyorum tfx motor çıkışı f22 veya yf23 gibi daha içeride olsaydı uçak daha gizli olmaz mıydı bu şekilde yapmak daha mı zor ayrı bir motor teknolojisi mi gerekiyor yoksa ileride istenirse tasarlanan motor üzerinden aynı şekilde bir tasarım mümkün mü

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3072 : 30 Kasım 2022, 12:09:51 »
Bir şey sormak istiyorum tfx motor çıkışı f22 veya yf23 gibi daha içeride olsaydı uçak daha gizli olmaz mıydı bu şekilde yapmak daha mı zor ayrı bir motor teknolojisi mi gerekiyor yoksa ileride istenirse tasarlanan motor üzerinden aynı şekilde bir tasarım mümkün mü
motorun olduğu kısımlarda ana bulklar bulunuyor. bunlar motoru ve ağırlığı denge merkezine yakın alanlarda hesaplanarak konuluyor. uçak x y doğrultularında 4  bölgeye ayrılarak ağırlığın kanatların kaldırma gücüne uygun noktalarına ana bulkları yerleştirerek uçağı dengeli kılmayı hedefler. f 22 de motorlar gövde içinde dir ama ana bulklarıda motorların etrafındadır. egzoz kısmı uzatılarak içi seramik ve ısıyı bastıran kaplamalarla imal edilmiştir ağırlık ve motor yerleşim noktaları dengelidir.
mesela yakıt tankları kanatlara dağıtılıyor ve gövdedeki yakıt tankı ise merkeze yakın bölgede durur.
bundan dolayı tek motorlu uçaklar daha dengesizdir. mesela f 16 fly by wire sistemi uçağı otomatik olarak dengelemek için üretilmiştir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7778
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3073 : 01 Aralık 2022, 18:56:52 »
Elimizdeki F-16'lar için belli sayıda yedek F-110 motor var...Bu motorları MMU için kullansak çift motor olarak kullanırken F-110-129 motorda ne gibi değişiklikler yapılıyor? Bunu becerebilir miyiz?

Çevrimdışı malaga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 229
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3074 : 02 Aralık 2022, 10:55:26 »
f110 nun herşeyini yapmıyoruz mesala ecu su bize ayit değil bununa yapmak için baya çalışmaklazım.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3075 : 02 Aralık 2022, 11:15:16 »
Elimizdeki F-16'lar için belli sayıda yedek F-110 motor var...Bu motorları MMU için kullansak çift motor olarak kullanırken F-110-129 motorda ne gibi değişiklikler yapılıyor? Bunu becerebilir miyiz?
F16’da kullanılan F110 motorların FADEC leri ile F15’te kullanılanların ki farklı. Ayrıca f15’lerin f110GE129E motorlarının hava akışı da farklı. Bu motorlar çift kullanım için optimize edilmiş motorlar.
Kolay bir şey olsaydı bu yöntem düşünülürdü.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3076 : 02 Aralık 2022, 11:20:02 »
Bu kadar güzel bir uçağın azami hızı bence 1,8 Mach olmamalı. 2 Mach'dan  fazla olmalı!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 186
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3077 : 02 Aralık 2022, 11:41:59 »
Alıntı
Mmu Kanopisini ve Yapısal Kompozit parçalarının üretimi #VoloKompozit'te...




https://mobile.twitter.com/Keremhok

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7778
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3078 : 02 Aralık 2022, 14:43:20 »
Elimizdeki F-16'lar için belli sayıda yedek F-110 motor var...Bu motorları MMU için kullansak çift motor olarak kullanırken F-110-129 motorda ne gibi değişiklikler yapılıyor? Bunu becerebilir miyiz?
F16’da kullanılan F110 motorların FADEC leri ile F15’te kullanılanların ki farklı. Ayrıca f15’lerin f110GE129E motorlarının hava akışı da farklı. Bu motorlar çift kullanım için optimize edilmiş motorlar.
Kolay bir şey olsaydı bu yöntem düşünülürdü.
Teşekkürler

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3079 : 02 Aralık 2022, 14:59:32 »
Bu kadar güzel bir uçağın azami hızı bence 1,8 Mach olmamalı. 2 Mach'dan  fazla olmalı!
Acaba, supercruise hızı mı 1.8 Mach olarak veriliyor? Ya da f110 motorlarıyla çıkabileceği hız mı bu?
35000lbf ıslak itkili motorlarla bu uçağın 2+ mach hız yapması yakışık alır.

Diğer yandan, Kızıl ötesi izini kamufle etme özelliğini muhafaza etmesi için hızını bilinçli olarak kısıtlımı tutuyorlar acaba desem? Dışarısı -50 santigrat iken 40-50000ft ‘deki süpersonik MMU nun dış kabuk ısısı da 120-150 santigrat olacağından, IR izi de yüksek olacaktır zaten. Stealth özellikle hızın bir alakası olmadığına göre bu hız ya doğru, ya da bilinçli olarak düşük veriliyor.

Şu da var; bir jet savaş uçağı kaç defa ve ne kada zaman için 2+ mach larda uçar? Zaten alçak irtifalarda süpersonik uçmak pek olmaz. Uçağın max hızının 1.8 mach ya da 2 mach olmasının 4-4.5 mach’la kendisine atılan bir a2a füzesinden kaçmasına yardımı olur mu? Ani yön değiştirebilme ve kıvraklık max hızdan daha önemlidir bu gibi durumlarda.