Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1008017 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3030 : 27 Kasım 2022, 10:47:12 »
Alıntı
Yalnız Tayfun feci 3,5 attırmış bunlara. Tüm Yunanistan füzelerinin radarına girdi. Bu füzelerin tamamını durduracak bir hava savunmamız yok. Çare bulmazsak kum torbasına döneriz demiş ki birisi işte en mantıklı yorum buydu.

Sn Archangel99,
Olay sadece tüm Yunanistan’ın füze menziline girmesi değil.
Tayfun 456 saniye uçtu ve 561 km yol katetti. Yörüngesi bastırılmış bir quasibalistik füze olarak kabul edersek bu füzeyi (ki Bora’dan türetildiği için bu faraziye mantıklı görünüyor) 60km irtifaya çıkmış ve inmiş demektir. Yani 681km uçmuş 456 saniyede. Hesaplarsanız ortalama hızı 1494m/Sn. Yani 4.4 Mach.  Bu füzelerin ilk yükseliş ve terminal hızları orta dönem hızlarından düşük olur. Yani bu füze orta uçuş dönemini hipersonik hızla uçmuş.
Bu tip füzeleri en rahat bu dönemde vurabilirsiniz. Ama hipersonik uçan füzeleri vuracak füze de pek yok. Zaten Yunan’ın elindeki Patriotlar 25-30km irtifa üzerinde tesirli değil. Yani sözün kısası Yunan’ın Tayfun’a verecek cevabı yok. (Ona bakarsanız, ABD’nin de yok)
Sonra teyitsiz gelen haberlere göre Tayfun hareketli hedefleri vuracak başlığa sahip. Bu daha da kötü haber adamlara. Adriyatikteki gemileri de emniyette değil.
Adamların buna verecek cevapları yokken bir de başlarına “Cenk” çıktı. Onu biz de bilmiyoruz.

Çevrimdışı The Qonqueror

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 90
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3031 : 27 Kasım 2022, 10:47:31 »
Alıntı
Bu tasarımla silah yükleri.



 -Yer Hedefleri-
 2 Bozdoğan
 2 Gökdoğan
 2 Som-J
 -Hava hedefleri-
 2 Bozdoğan
 8 Gökdoğan

İç silah bölmeleri üstten görünümü.


https://mobile.twitter.com/LeBombonera/status/1596477618035253249?cxt=HHwWgoDTrez76acsAAAA


Hava tahliye kanalı.



https://mobile.twitter.com/buchmaru/status/1596471792331534337?cxt=HHwWgsDRvd-o56csAAAA

F22'nin motorları neredeyse bitişik, bizimkilerin arasında ise baya çıkık var. Bu tercihin nedenini ve ne işe yaradığını bilen var mı?

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3032 : 27 Kasım 2022, 11:02:39 »
Sn ErAlp,
Sn Archangel99 ve Sn Merzifonlu gerekli cevapları vermişler.
Burada en güzel örnek koca B2 uçağıdır. Tüm Stealth uçaklar arasında en düşük RCS değerine sahiptir. Ebat önemli değil. Önemli olan tasarım ve radar soğurucu yüzeylerin geometrisi. Rafale dediğiniz uçak üzerindeki RBE2 Aesa radarında 838 T/R GaAs modül var. ASELSAN’ın MMU için hazırlamakta olduğu Bürfis Aesa Radar sisteminde bunun 2 katından daha fazla T/R GaN modül olacak. GaN modüller 5 ila 8 kat daha etkin modüller GaAs modüllere göre. Bırakın daha erken Rafale’yi görmeyi, yayınladığı mikrodalga hüzmesiyle Rafale’nin aviyoniklerini kavuracak güçte olacak MMU radarı.
F16 Özgür uçaklarımıza monte edilecek Murad Aesa radarı da 1000+ GaN modül taşıyacak. RCS değeri Rafale’den daha kötü olmasına rağmen Rafale’yi daha önce teşhis edebilecek.
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2022, 11:05:44 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 185
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3033 : 27 Kasım 2022, 12:02:36 »
Bu 2 somj 2 gökdoğan 2 bozdoğan yerine

2 som j 10 kuzgun (gökdoğan yerine 4 erli salanla kuzgun, bozdoğan yerine 1 er kuzgun)

Ya da som j lerin olduğu ortadaki büyük haznete 4 erden 8 kuzgun) toplam 18 kuzgun

gibi bir hava yer görev yükü de mümkün eğer doğruysa 

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3034 : 27 Kasım 2022, 12:17:54 »
Sn ErAlp,
Sn Archangel99 ve Sn Merzifonlu gerekli cevapları vermişler.
Burada en güzel örnek koca B2 uçağıdır. Tüm Stealth uçaklar arasında en düşük RCS değerine sahiptir. Ebat önemli değil. Önemli olan tasarım ve radar soğurucu yüzeylerin geometrisi. Rafale dediğiniz uçak üzerindeki RBE2 Aesa radarında 838 T/R GaAs modül var. ASELSAN’ın MMU için hazırlamakta olduğu Bürfis Aesa Radar sisteminde bunun 2 katından daha fazla T/R GaN modül olacak. GaN modüller 5 ila 8 kat daha etkin modüller GaAs modüllere göre. Bırakın daha erken Rafale’yi görmeyi, yayınladığı mikrodalga hüzmesiyle Rafale’nin aviyoniklerini kavuracak güçte olacak MMU radarı.
F16 Özgür uçaklarımıza monte edilecek Murad Aesa radarı da 1000+ GaN modül taşıyacak. RCS değeri Rafale’den daha kötü olmasına rağmen Rafale’yi daha önce teşhis edebilecek.

Sayın Yaşar , Aesa radarının karşısından gelen uçağın avioniklerini mikrodalga hüzmesiyle nasıl kavurduğunu biraz açıklayabilir misiniz?

Yada sadece bu görev için özelleştirilmiş uçaklar var mı?
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2022, 12:18:52 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3035 : 27 Kasım 2022, 13:27:27 »
Sn ErAlp,
Sn Archangel99 ve Sn Merzifonlu gerekli cevapları vermişler.
Burada en güzel örnek koca B2 uçağıdır. Tüm Stealth uçaklar arasında en düşük RCS değerine sahiptir. Ebat önemli değil. Önemli olan tasarım ve radar soğurucu yüzeylerin geometrisi. Rafale dediğiniz uçak üzerindeki RBE2 Aesa radarında 838 T/R GaAs modül var. ASELSAN’ın MMU için hazırlamakta olduğu Bürfis Aesa Radar sisteminde bunun 2 katından daha fazla T/R GaN modül olacak. GaN modüller 5 ila 8 kat daha etkin modüller GaAs modüllere göre. Bırakın daha erken Rafale’yi görmeyi, yayınladığı mikrodalga hüzmesiyle Rafale’nin aviyoniklerini kavuracak güçte olacak MMU radarı.
F16 Özgür uçaklarımıza monte edilecek Murad Aesa radarı da 1000+ GaN modül taşıyacak. RCS değeri Rafale’den daha kötü olmasına rağmen Rafale’yi daha önce teşhis edebilecek.

Sayın Yaşar , Aesa radarının karşısından gelen uçağın avioniklerini mikrodalga hüzmesiyle nasıl kavurduğunu biraz açıklayabilir misiniz?

Yada sadece bu görev için özelleştirilmiş uçaklar var mı?
Aesa Radarın yayınladığı dalgalar mikro dalgalardır. Bunlar yüksek enerji taşıyorlar. Tipik bir GaN T/R modül 16watt gücünde ise (ki 30 watt’a kadar güçlü modüller mevcut) 1650 adet modül 26kwatt enerji üretir. Anlık enerji darbesi (peak power output Pulse ) 10’larca Megawatt seviyesinde olabilir. Mikro dalgaların elektronik devreler üzerinde yarattığı yıkım bilinmektedir.
6megawatt peakpower gücünde bir Aegis radarının hasım uçağın radarını bozduğu ortadadır. Savaş esnasında bu tip güçlü radarlara yakın uçulmaması için pilotlar uyarılır.
Çok basit bir izahatla; düşük güçte (600-800 Watt) bir mikrodalga fırına cep telefonunuzu koyup bir kaç saniye fırını çalıştırın. Telefon kullanılmaz hale gelir.
F22 ve F35 üzerindeki GaAs bazlı Aesa radarların, hasım sistemler üzerindeki yıkıcı etkisi ile ilgili ABD li uzman ve pilotların verdiği demeçler var.

Quote:
Aegis radars can be used for offensive operations, generally not for frying electronics but blinding radars and potentially damaging them in the process. Though its never a good idea to fly close to them in an active theatre.
Unquote.

Quote:
DefenseNews.com


The radar mounted on the F/A-22 Raptor and F-35 Joint Strike Fighter (JSF) can be used to fry electronic parts of ground-based radars and disable airborne cruise missiles, program officials for the planes acknowledge.

U.S. Air Force officials and contractors have longed bragged about the active electronically scanned array (AESA) radar, citing its ability to track multiple targets, map terrain and protect planes from attack. And there have been hints of offensive capability, like a brief mention of "high power electronic attack" on one of the JSF’s glossy marketing brochures.

But contractors say they have not publicly talked about the capability — until now.

"It could cause actual physical damage to a system … providing it’s on the X-band," a common frequency for military radars, said Wayne Wilson, the director of fighter business development for Northrop Grumman Electronic Systems.
Unquote.
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2022, 13:39:30 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 408
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3036 : 27 Kasım 2022, 13:58:24 »
"RSC ile boyutun doğrudan bir ilgisi yok aslında. "

yanlış,  doğrudan ilgisi var.
rcs değerini verimli bir şekilde düşürmek  için birçok yöntemde aynı anda uzmanlaşmak gerek;  yoksa radar izi düşük  uçak yapmak "şöyle füzeleri gövde içinde taşıyıp  üstüne bir de ram boya sürdükmü  oldu da bitti maşallah"  ile  olacak bir iş değil.

örnek gösterdiğiniz uçaklardaki boyut farkı tamam da,  o uçakların  görevleri de,  uçakları üretenin   bu konudaki  teknolojik  birikimi de  bizden kat ve kat farklı yani.
Hürkuş'tan f22'ye atlanmaz,  o kadar basit değil.


uçağın radar izi  ile ilgili  isterler belirlenirken tahminim iki konu ön plana çıkmıştır:
ilki,  bu uçağın tam operasyonel olacağı tahmin edilen 2035 ve sonrası nda,  radar izi küçük hedefleri tespit eden  sensörlerin  yaygınlaşmış olacağı tahminidir,  bu  yüzden  radar izini düşürmek  en  öncelikli  başlık  olmamış olabilir.
ikincisi,  radar izi düşürme  teknolojilerinde  daha yolun başında olan bir ülke  için  kalkıp  F22 veya F35  seviyesinde bir görünmezlik  hedefi  koymak  çok akla yatkın olmaz.
olmayacak duaya amin denmez yani.
üstelik,  birinci  konuda da dediğim gibi,  bu gün başlayıp,  bir mucizeyle  F35  seviyesinde radar izi küçük bir uçak yapmış bile olsan,  belki de 2035 ve sonrasında  bu uçakları tespit eden radar ve sensörler yaygınlaşacak,  tüm emekler aslında boşa gitmiş olacaktı.

hakim olunmayan bir teknolojiyi zorlayıp işi  çıkmaza sokmak yerine,  bilinen ve yaptığımız  konular  öncelikli olmuş.
"radar,  silah sistemleri,  elektronik harp,  menzil"

ek:
önceden de yazmıştım,  Türk'ün F35'i  şöyle olur:
*önce uçak küçük olacak.
*gövde içinde en fazla 800 veya 900kg silah taşıma yeteneği  olacak.
*kanat altında silah veya burun topu olmayacak.
*en fazla 800 veya 900km  uçuş menzili  olacak.
*toprak pistten iniş kalkış yapabilecek.
*uçağın hem insanlısı hem insansızı olacak.
*tanesi otuz milyonun altında olacak.
*radar izini düşürmek için bilinen her türlü yöntem kullanılacak.
*uçuş irtifası 35000ft olacak.

radar izi küçük  uçak yapmak istiyorsan ve  rcs değerini küçültme teknolojilerinde yolun başındaysan,  yapabileceğin en verimli uçak  küçük  uçaktır.

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3037 : 27 Kasım 2022, 14:24:07 »
"RSC ile boyutun doğrudan bir ilgisi yok aslında. "

yanlış,  doğrudan ilgisi var.
rcs değerini verimli bir şekilde düşürmek  için birçok yöntemde aynı anda uzmanlaşmak gerek;  yoksa radar izi düşük  uçak yapmak "şöyle füzeleri gövde içinde taşıyıp  üstüne bir de ram boya sürdükmü  oldu da bitti maşallah"  ile  olacak bir iş değil.

örnek gösterdiğiniz uçaklardaki boyut farkı tamam da,  o uçakların  görevleri de,  uçakları üretenin   bu konudaki  teknolojik  birikimi de  bizden kat ve kat farklı yani.
Hürkuş'tan f22'ye atlanmaz,  o kadar basit değil.


uçağın radar izi  ile ilgili  isterler belirlenirken tahminim iki konu ön plana çıkmıştır:
ilki,  bu uçağın tam operasyonel olacağı tahmin edilen 2035 ve sonrası nda,  radar izi küçük hedefleri tespit eden  sensörlerin  yaygınlaşmış olacağı tahminidir,  bu  yüzden  radar izini düşürmek  en  öncelikli  başlık  olmamış olabilir.
ikincisi,  radar izi düşürme  teknolojilerinde  daha yolun başında olan bir ülke  için  kalkıp  F22 veya F35  seviyesinde bir görünmezlik  hedefi  koymak  çok akla yatkın olmaz.
olmayacak duaya amin denmez yani.
üstelik,  birinci  konuda da dediğim gibi,  bu gün başlayıp,  bir mucizeyle  F35  seviyesinde radar izi küçük bir uçak yapmış bile olsan,  belki de 2035 ve sonrasında  bu uçakları tespit eden radar ve sensörler yaygınlaşacak,  tüm emekler aslında boşa gitmiş olacaktı.

hakim olunmayan bir teknolojiyi zorlayıp işi  çıkmaza sokmak yerine,  bilinen ve yaptığımız  konular  öncelikli olmuş.
"radar,  silah sistemleri,  elektronik harp,  menzil"

ek:
önceden de yazmıştım,  Türk'ün F35'i  şöyle olur:
*önce uçak küçük olacak.
*gövde içinde en fazla 800 veya 900kg silah taşıma yeteneği  olacak.
*kanat altında silah veya burun topu olmayacak.
*en fazla 800 veya 900km  uçuş menzili  olacak.
*toprak pistten iniş kalkış yapabilecek.
*uçağın hem insanlısı hem insansızı olacak.
*tanesi otuz milyonun altında olacak.
*radar izini düşürmek için bilinen her türlü yöntem kullanılacak.
*uçuş irtifası 35000ft olacak.

radar izi küçük  uçak yapmak istiyorsan ve  rcs değerini küçültme teknolojilerinde yolun başındaysan,  yapabileceğin en verimli uçak  küçük  uçaktır.
Pedantik olmaya gerek yok.
Ben “ ebat önemli değil” dedim.
Tabiiki 1 metre boyundaki model hürkuşla 11 metre boyundaki hürkuş’un RCS değerleri aynı olmayacaktır.
Ancak doğru bir gövde tasarımı ile 21 metre boyunda 52 metre kanat açılımında bir B2 bombardıman uçağının radar izi bir serçeden daha küçük olacak kadar (0.0001m2 ye kadar) ufaltılabilir.  Eğimli yüzeylerden çok, radar dalgalarını emen ve yansıtmayan düz yüzeyler ile geometrisi iyi tasarlanmış bir uçak için ebattan önce yüzey tasarımı RCS için daha önemlidir.
MMU’nun radar kesit alanını tasarlayanlar F22 ve F35’in tasarımı üzerinde çalışmış ya da o çalışmalara erişimi olan BAE Systems mühendisleridir. Tusaş karanlıkta el yordamıyla MMU’yu tasarlayıp radar görünmezlik özelliği kazandırmaya çalışmıyor. Bu işi bilen ve deneyimi olan mühendisler ile MMU’ya bu özelliği kazandırıyor.
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2022, 14:29:46 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3038 : 27 Kasım 2022, 14:30:11 »
Yunanlılar hakkında yazan arkadaşlar, ciddiye almayın şunları. Hatta akıl vermeyşn de uyumaya devam etsinler. Birilerine güvenip Türkiye ile savaşa girmeye kadar cesaretlendiler. Bırakalım denesinler. Denesinler de Ege'deki sorunu kökünden halledelim.

GaN modüllerin mikrodalga sinyallerinin düşman uçağın radarını  bozduğunu belirtmiş Yaşar Bey. Sadece radarını mı yoksa tüm elektronik sistemlerini de devre dışı bırakabilir mi?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 408
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #3039 : 27 Kasım 2022, 14:43:41 »
lafın oraya geleceğini tahmin ediyordum.
resmi açıklamalarda defalarca söylendi,  bize gelen mühendisler Tornado'yu yapan mühendisler.