Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1012341 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7785
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2210 : 05 Temmuz 2021, 21:33:02 »
Japonya'nın bu kritik motor  teknolojisini edinmek için İngilizlere vereceği kritik bir  teknoloji sırrı vardır mutlaka..
Peki biz ne vereceğiz İngilizlere?

Para ile böyle bir kritik teknolojiyi alamayacağımızı Kale+RR teklifinden tecrübe ettik daha önce. IP haklarını vermeyi reddettiler.

Böyle bir teknolojiye sahip olmak ya 20 yıllık arge ile ya da sende olan , onlarda olmayan  bir kritik teknolojiyi onlara vererek olur...

Ne sunacağız İngilizlere , Çiftlik Bank ile nasıl adam dolandırılacağının sırlarını mı?
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2021, 21:34:25 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2211 : 05 Temmuz 2021, 22:01:45 »
Japonya'nın bu kritik motor  teknolojisini edinmek için İngilizlere vereceği kritik bir  teknoloji sırrı vardır mutlaka..
Peki biz ne vereceğiz İngilizlere?

Para ile böyle bir kritik teknolojiyi alamayacağımızı Kale+RR teklifinden tecrübe ettik daha önce. IP haklarını vermeyi reddettiler.

Böyle bir teknolojiye sahip olmak ya 20 yıllık arge ile ya da sende olan , onlarda olmayan  bir kritik teknolojiyi onlara vererek olur...

Ne sunacağız İngilizlere , Çiftlik Bank ile nasıl adam dolandırılacağının sırlarını mı?
IP haklarını vermediler çünkü işin içinde Katar vardı. IP hakları çok ta önemli değil. Önemli olan bu motoru yerli olarak üretebilmek. Belli bazı eşikler aşıldıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi gelir. T129 da İtalyan IP hakları vardı. T629 ve T929 da IP hakları bizim olacak.
Japonya’nın ve RR’nin hangi şartlarda bir ortak çalışmaya girdiklerini bilmeden bu tip iddialarda bulunmak yanlış olur.
Olaya bugünün şartları ile bakmayın sadece. 2023 sonrası olarak ta bakın.
Theresa May’in Başbakan olarak altına imza atıp TFX proğramında Türkiye için İngiliz şirketlerine açık kart verdiği hatırlanırsa, RR’nin Türkiye ile benzer bir ortak çalışmasından ortaya çıkacak olan; daha önce Kale ile beraber üretmek istedikleri ve 3üncü şahıslara satış hakkı serbest bir motordur, ya da TR Motor ve RR’nin IP haklarını ortak olarak ellerinde tuttuğu bir motordur.
Günün sonunda RR’de bu işten para kazanacak. 250+ uçak 525+ motor sadece TSK ihtiyacı. Yarısı kadar ihracat artı Hürjet CAS versiyonu motoru. Tanesi 10 milyon dolardan, milyar dolarlık bir iş bu.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2021, 22:05:51 Gönderen: Yasar »

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7785
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2212 : 05 Temmuz 2021, 22:57:10 »
Hayır , benim anlamadığım bu işin üstadı olan bu adamlar sizin belirttiğiniz yola niye evet demiyor?

Demek ki ortak üretim kameralar önündeki romantik açıklamalar gibi değil perde arkasında...

"Motor geliştirme parası bizden, üretim masrafları bizden, RR'nin kârı bizden, üretilecek her motorun parası bizden ama sizin paranızla geliştirip-ürettiğiniz motorun sırlarını vermeyiz " size kaç motor lazım söyleyin biz size o kadar veririz , 3.ülkelere bile satarsınız ama sizin için-sizin paranızla geliştirip ürettiğiniz motorun sırrı bizde kalacak"

İngilizlerin söylediği bu benim bildiğim...Hâlâ da aynı noktadalar.Katar falan hikaye...
Başka bir gelişme yaşandıysa dinlemek isterim...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2213 : 05 Temmuz 2021, 23:16:08 »
Sıcak sektör malzeme sırlarını İngilizler elbette vermezler. Parasını versen de vermezler. Bunu beklemek abes olurdu. Asıl sorunun başka olduğunu düşünüyorum.

Bence bizimkiler, İngiltere'nin 6. nesil uçak geliştirme işine Türkiye'yi sokmaması nedeniyle, bu işi tek başına yapmaya karar verdiler.

Nasıl desem, bizimkilerin iştahları o noktada kaçtı. İyi niyet okumadılar karşı tarafta.

Adamlarda iyi niyet olsa, örneğin yeni nesil radar teknolojilerini geliştirirken, İsveç + İtalya + Japonya ile beraber bizim de hiç olmazsa mali katkımızı kabul ederlerdi diye düşündüler. Teknoloji kazanmamızı istemiyor bunlar dediler.

Böylece İngilizler bize verdikleri kadar aldılar. Gövdeyi geliştirirken mühendislik desteği karşılığında kallavi bir para aldılar. Motor işinden de havalarını aldılar. Biz de bu restin karşılığında çok büyük bir risk aldık.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2021, 23:26:47 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2239
  • 197
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2214 : 05 Temmuz 2021, 23:21:41 »
Japonya'nın bu kritik motor  teknolojisini edinmek için İngilizlere vereceği kritik bir  teknoloji sırrı vardır mutlaka..
Peki biz ne vereceğiz İngilizlere?

Para ile böyle bir kritik teknolojiyi alamayacağımızı Kale+RR teklifinden tecrübe ettik daha önce. IP haklarını vermeyi reddettiler.

Böyle bir teknolojiye sahip olmak ya 20 yıllık arge ile ya da sende olan , onlarda olmayan  bir kritik teknolojiyi onlara vererek olur...

Ne sunacağız İngilizlere , Çiftlik Bank ile nasıl adam dolandırılacağının sırlarını mı?
IP haklarını vermediler çünkü işin içinde Katar vardı. IP hakları çok ta önemli değil. Önemli olan bu motoru yerli olarak üretebilmek. Belli bazı eşikler aşıldıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi gelir. T129 da İtalyan IP hakları vardı. T629 ve T929 da IP hakları bizim olacak.
Japonya’nın ve RR’nin hangi şartlarda bir ortak çalışmaya girdiklerini bilmeden bu tip iddialarda bulunmak yanlış olur.
Olaya bugünün şartları ile bakmayın sadece. 2023 sonrası olarak ta bakın.
Theresa May’in Başbakan olarak altına imza atıp TFX proğramında Türkiye için İngiliz şirketlerine açık kart verdiği hatırlanırsa, RR’nin Türkiye ile benzer bir ortak çalışmasından ortaya çıkacak olan; daha önce Kale ile beraber üretmek istedikleri ve 3üncü şahıslara satış hakkı serbest bir motordur, ya da TR Motor ve RR’nin IP haklarını ortak olarak ellerinde tuttuğu bir motordur.
Günün sonunda RR’de bu işten para kazanacak. 250+ uçak 525+ motor sadece TSK ihtiyacı. Yarısı kadar ihracat artı Hürjet CAS versiyonu motoru. Tanesi 10 milyon dolardan, milyar dolarlık bir iş bu.

+1

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2215 : 06 Temmuz 2021, 01:17:35 »
Hayır , benim anlamadığım bu işin üstadı olan bu adamlar sizin belirttiğiniz yola niye evet demiyor?

Demek ki ortak üretim kameralar önündeki romantik açıklamalar gibi değil perde arkasında...

"Motor geliştirme parası bizden, üretim masrafları bizden, RR'nin kârı bizden, üretilecek her motorun parası bizden ama sizin paranızla geliştirip-ürettiğiniz motorun sırlarını vermeyiz " size kaç motor lazım söyleyin biz size o kadar veririz , 3.ülkelere bile satarsınız ama sizin için-sizin paranızla geliştirip ürettiğiniz motorun sırrı bizde kalacak"

İngilizlerin söylediği bu benim bildiğim...Hâlâ da aynı noktadalar.Katar falan hikaye...
Başka bir gelişme yaşandıysa dinlemek isterim...
Olayı yanlış anlıyorsunuz Sn Serkan 1976.
Ürettiğiniz motorun sırrı bizde kalacak diye bir şey yok. IP hakları (Intellectual Property) dediğimiz hakları bizde kalacak diyorlar. Yani bizim motorumuzu nasıl yaparsınınız size öğretiriz ve bu bilgiyle siz ve biz motoru yaparız. Ama bu bilgiyi 3üncü şahıslara aktaramazsınız diyorlar.
Size yukarıda T129 ve T629/T929 örneğini verdim. Helikopter yapmasını öğrendikten sonra kendimiz tasarlayıp IP hakları bizim olan T629/T929 ları ve Gökbey’i yapıyoruz.
Bize EJ200 ve EJ230 nasıl yapılır öğrettikten sonra biz kendi motorumuzu da üretiriz.
Benim yukarıda yazdıklarımı bir daha okuyup anlamaya çalışın lütfen.
Üstadı olan beyfendiler neden “evet” demiyorlar? Rant bekliyorlar da ondan. TR Motor niye Katar ortaklı olarak kurulmuştu?

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7785
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2216 : 06 Temmuz 2021, 07:33:57 »
Yani İngilizler bize ; "sizinle ortak motor geliştirip yaparız , bu motorun sırlarını da size veririz" mi dedi?

Bizimkiler de bu harika teklifi " Biz bu motorun sırlarını 3.ülkelere de vermek isteriz" dediğimiz için mi İngilizler ortak motor üretim işini reddetti?

« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2021, 07:36:38 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2217 : 06 Temmuz 2021, 11:47:23 »
adamların bize ne deyip ne demediklerini bilemiyoruz.
açık kaynaklara yansıyan çok yüzeysel birkaç demeçten ötesi değil.

bu işin hiçbir yerinde geliştirme olduğunu düşünmüyorum.  konu mevcut ej200 motorunun üretim teknolojisinin Türkiye'ye transferiydi bence.

iyi bir teklifti,  yazık oldu.
anlamadığım milli motor sözleşmesi imzalanalı 3 yıl oldu,  hala motor çalışmalarıyla ilgili doğru düzgün bir bilgi kırıntısı yok ortada.
hangi aşamadalar?
takvime uygun ilerliyor mu?


Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2218 : 06 Temmuz 2021, 12:57:28 »
geçen sene şöyle bir demeç verilmiş.
en somut bilgi kırıntıları burada;  ama sonrasına dair bir haber yok.
bu haber yayınlanalı   bir buçuk yıl olmuş. acaba hangi aşamadalar şu an?





"10.01.2020
Milli Muharip Uçak'ın yerli motor üretimi 'dörtlü çalışmayla' sürüyor


         
İstanbul
TR Motor Genel Müdürü Osman Dur, 80 kadar mühendisin Milli Muharip Uçak'ın yerli ve milli motor tasarımında görev aldığını belirterek, "2026-2027 gibi motorumuzda ilk çalıştırmayı sağlayacağız. Daha sonra da test çalışmaları başlayacak. 2029 gibi Milli Muharip Uçağımız yerli motorumuzla uçacak." dedi."


https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/milli-muharip-ucakin-yerli-motor-uretimi-dortlu-calismayla-suruyor/1698483



Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2219 : 06 Temmuz 2021, 13:18:00 »
Yani İngilizler bize ; "sizinle ortak motor geliştirip yaparız , bu motorun sırlarını da size veririz" mi dedi?

Bizimkiler de bu harika teklifi " Biz bu motorun sırlarını 3.ülkelere de vermek isteriz" dediğimiz için mi İngilizler ortak motor üretim işini reddetti?
bakın Sn serkan1976,
Ben size bir “hikaye” anlatayım.
Bir zamanlar Türkiye’den, garip ellere gidip orada başarılı olup çok zengin olan bir tıp bilgini varmış. Ürettiği hayat kurtarıcı ilacı Türkiye’ye doğrudan devlete satmak istermiş. Ama devlet aracı kurum ile almak ve bu işten aracıların rant elde etmesini sağlama yolunda olduğundan bir türlü bu ilaç Türkiye’ye gelemezmiş. En son Türkiye tamam demiş. Ama gene bir aracı kuruluş arayıp, ilacı bize satacaksınız deyince, iş bir 6 ay daha uzamış. Sonunda Türkiye’nin uzak ellerden temin ettiği benzer ama aynı evsafta olmayan ilaç kaynağı işi savsatınca, mecbur kalıp almış bu ilacı devlet. Tabi bu hikayeden alınacak ders:
İşin ucunda büyük para varsa büyük rantta vardır. Bu çark böyle dönüyor.
Savunma Sanayisi de aynı çarkın içinde. Hayır diyen için, günün gerçeklerinden uzak bir dünyada yaşıyor derim.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2021, 13:18:43 Gönderen: Yasar »