Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1008233 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2030 : 14 Ocak 2021, 22:35:38 »
Aklin yolu bir.
Ej230 nin teklisini hurjete ciftini tfx e tak ilerle.
Tempest konsorsiyumu katil 6. Nesilede el at.


Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2031 : 14 Ocak 2021, 23:01:16 »
Aklin yolu bir.
Ej230 nin teklisini hurjete ciftini tfx e tak ilerle.
Tempest konsorsiyumu katil 6. Nesilede el at.

GE F110'u prototiplerde kullanacağımıza göre, gelecek olan motor aşağı yukarı GE F110 ebadında olacaktır. Yani Ej230 ufak gelir.

Tekrar edeyim: İngiltere'nin bizi TEMPEST projesine dahil etmek gibi bir niyeti olduğunu hiç sanmıyorum.

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2032 : 14 Ocak 2021, 23:42:28 »
Ebat olarak bahsediyorsaniz rr ceo su ej220 nin ej200 ile birebir aynı olduğunu fakat yazılımsal degisiklerle gücün artirildigini söylemişti. Ej230 da ise sadece yazılımsal değil fiziksel değişiklik gerektiğini ve ebatlarında büyüyeceğini söylemişti. Tempest projesine birçok manada katkımız olur ve tek neden nizi pazar olarak görmeleri olabilir ki ben zaten sadece üretim ortakligindan bahsetmistim

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2033 : 15 Ocak 2021, 00:00:19 »
Ebat olarak bahsediyorsaniz rr ceo su ej220 nin ej200 ile birebir aynı olduğunu fakat yazılımsal degisiklerle gücün artirildigini söylemişti. Ej230 da ise sadece yazılımsal değil fiziksel değişiklik gerektiğini ve ebatlarında büyüyeceğini söylemişti. Tempest projesine birçok manada katkımız olur ve tek neden nizi pazar olarak görmeleri olabilir ki ben zaten sadece üretim ortakligindan bahsetmistim

Çap farkları fazla. EJ-200 74 cm çapında iken, GE F110 118 cm çapında. "230" Versiyonu ile ne kadar büyüyecek bu motor?

TFX'in detay tasarımına geçildiği söyleniyor, demek ki kullanılacak motorun çapı kesinleşti.

RR ile bu motor işi çok önceden karara bağlanmalıydı aslında.

İngiltere TEMPEST için ortak olarak İtalya, İsveç ve Japonya'yı seçti bile. Yani aslında harıl harıl ortak arıyor. Buna rağmen aklına Türkiye gelmiyorsa, demek ki Türkiye'yi ortaklığa katmaya en başından beri hiç niyetli değil.
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2021, 00:02:42 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2034 : 15 Ocak 2021, 09:43:32 »
RR ile aslında çoktan anlaşılmıştı ama ne olduysa oldu ve vazgeçildi. CAATSA uygulanmaya başlandıktan sonra ne olur iyi düşünmek lazım. Detay tasarım konusuna gelince kimbilir kaç kere değişecek . Adı üstünde prototip. İyi düşünüp karar vermek lazım.
AB den ayrılan ingiltere ile ilişkileri sıkılaştırmak kanaatindeyim.
Ortaklık projesinde ingilterenin tavrı sizin dediğiniz gibiyse işin altında başka şeyler vardır. bence. Aslında pek çok konuda siyasi çıkarlarımız örtüşüyor.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2035 : 15 Ocak 2021, 10:43:52 »
Ebat olarak bahsediyorsaniz rr ceo su ej220 nin ej200 ile birebir aynı olduğunu fakat yazılımsal degisiklerle gücün artirildigini söylemişti. Ej230 da ise sadece yazılımsal değil fiziksel değişiklik gerektiğini ve ebatlarında büyüyeceğini söylemişti. Tempest projesine birçok manada katkımız olur ve tek neden nizi pazar olarak görmeleri olabilir ki ben zaten sadece üretim ortakligindan bahsetmistim

Çap farkları fazla. EJ-200 74 cm çapında iken, GE F110 118 cm çapında. "230" Versiyonu ile ne kadar büyüyecek bu motor?

TFX'in detay tasarımına geçildiği söyleniyor, demek ki kullanılacak motorun çapı kesinleşti.

RR ile bu motor işi çok önceden karara bağlanmalıydı aslında.

İngiltere TEMPEST için ortak olarak İtalya, İsveç ve Japonya'yı seçti bile. Yani aslında harıl harıl ortak arıyor. Buna rağmen aklına Türkiye gelmiyorsa, demek ki Türkiye'yi ortaklığa katmaya en başından beri hiç niyetli değil.

Temel KOTİL ne demişti: “Bu uçağın iki F-16 motorundan daha büyük motoru var”



Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 598
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2036 : 15 Ocak 2021, 10:57:57 »
Ebat olarak bahsediyorsaniz rr ceo su ej220 nin ej200 ile birebir aynı olduğunu fakat yazılımsal degisiklerle gücün artirildigini söylemişti. Ej230 da ise sadece yazılımsal değil fiziksel değişiklik gerektiğini ve ebatlarında büyüyeceğini söylemişti. Tempest projesine birçok manada katkımız olur ve tek neden nizi pazar olarak görmeleri olabilir ki ben zaten sadece üretim ortakligindan bahsetmistim

Çap farkları fazla. EJ-200 74 cm çapında iken, GE F110 118 cm çapında. "230" Versiyonu ile ne kadar büyüyecek bu motor?

TFX'in detay tasarımına geçildiği söyleniyor, demek ki kullanılacak motorun çapı kesinleşti.

RR ile bu motor işi çok önceden karara bağlanmalıydı aslında.

İngiltere TEMPEST için ortak olarak İtalya, İsveç ve Japonya'yı seçti bile. Yani aslında harıl harıl ortak arıyor. Buna rağmen aklına Türkiye gelmiyorsa, demek ki Türkiye'yi ortaklığa katmaya en başından beri hiç niyetli değil.

Temel KOTİL ne demişti: “Bu uçağın iki F-16 motorundan daha büyük motoru var”

Peki F-35 motoru için RR ile GE nin beraber çalıştığı F-136 yı RR gündeme getirirse... oda 118cm di sanki ... O zaman konu konu çok değişir... ki F-136 bir canavar... f110 dan 1.1 ~1.2 kat daha güçlü... Rüya gibi birşey müthiş süpriz olur...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2037 : 15 Ocak 2021, 13:03:51 »
Ebat olarak bahsediyorsaniz rr ceo su ej220 nin ej200 ile birebir aynı olduğunu fakat yazılımsal degisiklerle gücün artirildigini söylemişti. Ej230 da ise sadece yazılımsal değil fiziksel değişiklik gerektiğini ve ebatlarında büyüyeceğini söylemişti. Tempest projesine birçok manada katkımız olur ve tek neden nizi pazar olarak görmeleri olabilir ki ben zaten sadece üretim ortakligindan bahsetmistim

Çap farkları fazla. EJ-200 74 cm çapında iken, GE F110 118 cm çapında. "230" Versiyonu ile ne kadar büyüyecek bu motor?

TFX'in detay tasarımına geçildiği söyleniyor, demek ki kullanılacak motorun çapı kesinleşti.

RR ile bu motor işi çok önceden karara bağlanmalıydı aslında.

İngiltere TEMPEST için ortak olarak İtalya, İsveç ve Japonya'yı seçti bile. Yani aslında harıl harıl ortak arıyor. Buna rağmen aklına Türkiye gelmiyorsa, demek ki Türkiye'yi ortaklığa katmaya en başından beri hiç niyetli değil.

Temel KOTİL ne demişti: “Bu uçağın iki F-16 motorundan daha büyük motoru var”

Peki F-35 motoru için RR ile GE nin beraber çalıştığı F-136 yı RR gündeme getirirse... oda 118cm di sanki ... O zaman konu konu çok değişir... ki F-136 bir canavar... f110 dan 1.1 ~1.2 kat daha güçlü... Rüya gibi birşey müthiş süpriz olur...

F-136, %80 oranında gelişimi tamamlanmış ama kalan %20'lik geliştirmesi, ABD Kongresi General Electric firmasına gerekli ödeneği vermediği için tamamlanmamış bir motordur. Geliştirme ortağı GE yani basitçe ABD'dir. General Electric şirketinin onay vermediği hiç bir işlem uygulanamaz. İngilizler kalan geliştirmeyi tamamlamak isteseler bile...
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2021, 14:39:35 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2038 : 15 Ocak 2021, 13:26:50 »
ABD , F-136 motorunu verse bile almamak lazım.

Biz bu MMU'yu neden üretmek için debelenip duruyoruz.
Bu gavurların tehdit ve ambargolarından bıktığımız için değil mi?

F-110 motoru ayarında itiş gücü olsun yeter. 8000 saat dayanmasın 4000 saat dayansın.


Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2039 : 15 Ocak 2021, 13:38:24 »
Aynen öyle uçsun yeter. F15 ayarında bir uçak olsun yeter. Adı üstünde . UÇAK.
Hayatın hep gözardı edilen gerçeği 'emeklemeden yürünmez'
Uçan bilgisayar denilen f35 in nice hataları ve eksiklikleri çıktı ama belki 5-10 seneye süper bir uçak olacak. Keza f16... Benim tevellüt yetmiyor ama ilk çıktıgında şu andaki gibi değilmiş nice upgradeler ve çeşitlerden sonra bu halini almış.
Gerekirse 2 f110 motorunu hiçbir değişiklik yapmadan koyalım. Önemli olan geliştirme konusunda duyulan istek ve gösterilen irade. elbet birgün uçak moyoru da yapılır. Adamlar motor konusunda 1800lü yıllardan beri uğraşıyorlar. Değil onları geçmek onların düzeyine erişmek bile yılları alır