Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1008131 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5018
  • 231
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1740 : 23 Nisan 2020, 21:37:01 »
Tercübe Hürjet olacak inş.

İnşallah hayırlısıyla çok geç bile kaldık...

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1741 : 24 Nisan 2020, 00:47:55 »
Yaşar hocam, verdiğin linkde, bir uçağın sanırım radar la atışda, sembolojiyi anlatıyor. Tabi bunda semboloji, radar füze bileşiminin pilota aktarımı. Radarın hedefe dair aldığı bilgileri ve bu bilgilere göre füzenin davranış şeklini hedef üzerine bindirerek anlatmış.

Burda filmde ki gibi değil dediği, bi düğmeye bas işlem tamam değil demeye getiriyor benim anladığım.

Tabi bu atış, birde hedef kısmı var. İşde burda, ecm sistemi var, chaff var, flare var, rwr (radar warning receiwer), rcm(radar counter measurement) var. En önemlisi manevra yeteneği.

60g kabiliyeti olan bi radar güdümlü, hava hava füzesinin chaff atılıp, yanal yani pilota g kuvveti yüklemeyen bi keskin manevra ile, son 20 metrede hedefi kaçırma ihtimali çok yüksek deniyor. Burada kilit noktalar, chaff ve manevranın açısı, uçağın hızı.

Yada, düşman uçağının yada yer radarının kilit ikazını alan pilotun ilk yapacağı işlerden biri, chaff atıp keskin manevra yaparak düşman radar kilidini kırarak uzaklaşmak.

Bakın abd li f22 yr tvc koymuş. Rus, su 57 ye hem önde hemde arkada yatay stabiliye koymuş, yetmedi bide tvc li  izdeliye motor takacak. Yurofaytır yine tvc li motor çalışmaları vardı. Bence bunlar, manevranın bittiğini değil dahada önem kazanabileceğinin işareti gibi.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1742 : 24 Nisan 2020, 00:56:30 »
Tai genel müdürü temel kotil in bahsettiği, ocak ayında ilk ürünler çıkar dediği yeni kompozit tesisi için daha önce bu tesisi daha çok mmu ve kendi üretimimiz hava araçları için yapıyoruz demişti. Sanırım tai nin 5. Nesil hava araçları için kompozit eksiği yoktur. Hatta bi ara sanırsam sırf bu kompozit için yurtdışından şirket almışlardı.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1743 : 24 Nisan 2020, 13:02:00 »
Yaşar hocam, verdiğin linkde, bir uçağın sanırım radar la atışda, sembolojiyi anlatıyor. Tabi bunda semboloji, radar füze bileşiminin pilota aktarımı. Radarın hedefe dair aldığı bilgileri ve bu bilgilere göre füzenin davranış şeklini hedef üzerine bindirerek anlatmış.

Burda filmde ki gibi değil dediği, bi düğmeye bas işlem tamam değil demeye getiriyor benim anladığım.

Tabi bu atış, birde hedef kısmı var. İşde burda, ecm sistemi var, chaff var, flare var, rwr (radar warning receiwer), rcm(radar counter measurement) var. En önemlisi manevra yeteneği.

60g kabiliyeti olan bi radar güdümlü, hava hava füzesinin chaff atılıp, yanal yani pilota g kuvveti yüklemeyen bi keskin manevra ile, son 20 metrede hedefi kaçırma ihtimali çok yüksek deniyor. Burada kilit noktalar, chaff ve manevranın açısı, uçağın hızı.

Yada, düşman uçağının yada yer radarının kilit ikazını alan pilotun ilk yapacağı işlerden biri, chaff atıp keskin manevra yaparak düşman radar kilidini kırarak uzaklaşmak.

Bakın abd li f22 yr tvc koymuş. Rus, su 57 ye hem önde hemde arkada yatay stabiliye koymuş, yetmedi bide tvc li  izdeliye motor takacak. Yurofaytır yine tvc li motor çalışmaları vardı. Bence bunlar, manevranın bittiğini değil dahada önem kazanabileceğinin işareti gibi.
Sn Alpars,
F22 80’li yılların başında ABD de geliştirilmeye başlanan, o zamanın hava hava savaşı isterlerinde üstünlük sağlayacak şekilde tasarlanmış bir uçak. Üzerinde bugünün ve 2030’ların hava savaşını yapabilecek ekipman var.
ABD nin yeni nesil hava savaşı konsepti farklı. F35 ile yeni bir hava savaşı çığırı açmış vaziyette. BVR füzeler, durumsal farkındalıkta inanılmayacak derecede hassasiyet ile hava savaşı konsepti çok değişmiş vaziyette. Hasım uçaklara yaklaşmadan, onların kendisini görmesine fırsat bırakmadan onları yok etme stratejisi üzerine inşa edilmiş bir uçak. Hava yer görevlerinde de yer radarlarının kendisini göremediği mesafelerden yer birimlerini yok etmek için tasarlanmış f35. Ama kendisine atılan füzelere karşıda koruması var. Gerektiğinde en iyi uçak kadar kaçma manevraları ifa edebiliyor. Ama sıkıntılı bir uçak. Örneğin;
F35 uçağı 25000ft altında 500knot hızın üstünde silah kapaklarını açtığında ısınma problemi yaşıyor.  Yüksek irtifalarda uzaktan savaş için tasarlanmış bir uçak. F22’yi başka ülkeler kullanmadığı için şikayetleri bilemiyoruz. Ama F35’i kullanan pilotların raporları enteresan;

The following details discoveries in F-35A flight sciences testing:
- Testing to characterize the thermal environment of the weapons bays demonstrated that temperatures become excessive during ground operations in high ambient temperature conditions and in-flight under conditions of high speed and at altitudes below 25,000 feet. As a result, during ground operations, fleet pilots are restricted from keeping the weapons bay doors closed for more than 10 cumulative minutes prior to take-off when internal stores are loaded and the outside air temperature is above 90 degrees Fahrenheit. In flight, the 10-minute restriction also applies when flying at airspeeds equal to or greater than 500 knots at altitudes below 5,000 feet; 550 knots at altitudes between 5,000 and 15,000 feet; and 600 knots at altitudes between 15,000 and 25,000 feet. Above 25,000 feet, there are no restrictions associated with the weapons bay doors being closed, regardless of temperature. The time limits can be reset by flying 10 minutes outside of the restricted conditions (i.e., slower or at higher altitudes). This will require pilots to develop tactics to work around the restricted envelope; however, threat and/or weather conditions may make completing the mission difficult or impossible using the work around.

Source: DOT&E 2015 F-35 Annual Report.pdf (page 10)
 DOT&E 2015 F-35 Annual Report.pdf

F35 buna rağmen yüksek irtifada 9+g dönüşle kendisine atılan füzeden kaçabilecek yapıda. Ama it dalaşı için uygun değil. Düşünün deniz üzerinde 1000ft de önünde  vurması gereken uçağa füze atabilmek için silah kapağını açamıyor.
Stealth uçak yapıyoruz. Edindiğimiz tecrübe ve bilgiler ABD menşeli. Umarım bu tip teknik kısıtlamalarla karşılaşmayız. Ama yapacağımız uçak, “f22 ile f35 arası bir uçak” olacaksa onların taşıdığı kısıtlamaları da taşıyacak olabilir.
Ben de size katılıyorum. TVC ve super-cruise, yeni nesil stealth uçağın olmazsa olmazıdır. Hele bu uçak “hava üstünlük uçağı” olarak yapılıyorsa. Her türlü olasılığa karşı hazırlıklı olmalı havadaki savaşçı. Bir elini arkasına bağlatıp savaştırmak bence de yanlış. SU57’yi bu bakımdan çok beğeniyorum.
O yüzden RR/Kale 27000+lbf lik TVC li super-cruise kabiliyetli motoru yapmayı önerdiklerinde sevinmiştim. Ben olsam uçağı küçültür bu motora uydururdum.
Aslında aynı şeyleri tartışıyoruz gibi geliyor bana. Ama biraz değişik açıdan!

Ayrıca geçmiş olsun! Kendinize iyi bakın. Saygılar!


Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 759
  • 134
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1744 : 24 Nisan 2020, 13:58:29 »
Merak ettiğim için soruyorum AA füze uçağı vurmak için takip ederken acaba tanklardaki aktif koruma gibi veya atom mühimmatlı kıç topu gibi bir sistemle korunamaz mı? Ya da kesin denenmiştir bu sistem; efektif bir örneği var mı?

Füze ikazı alındıktan sonra öncelikle elektronik karıştırma ve imha yöntemleri otomatik devreye girer işe yaramadığında ise füzeyi tam arkaya alacak bir pozisyon seçilir. 15-20 metre kala Uçak ile  füze arasındaki rotaya bir adet koruma mühimmatı bırakılıp (pif paf vb şekilde füzeyi havada karşılayacak) füze geçerken patlatılır.

Bence G dayanımı pilotun ve gövdenin zorlanması gibi zorluklardan uzak ve çözümü füzenin dirayetine bırakmadan daha düşük riskli bir yol.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1745 : 24 Nisan 2020, 14:23:41 »
Merak ettiğim için soruyorum AA füze uçağı vurmak için takip ederken acaba tanklardaki aktif koruma gibi veya atom mühimmatlı kıç topu gibi bir sistemle korunamaz mı? Ya da kesin denenmiştir bu sistem; efektif bir örneği var mı?

Füze ikazı alındıktan sonra öncelikle elektronik karıştırma ve imha yöntemleri otomatik devreye girer işe yaramadığında ise füzeyi tam arkaya alacak bir pozisyon seçilir. 15-20 metre kala Uçak ile  füze arasındaki rotaya bir adet koruma mühimmatı bırakılıp (pif paf vb şekilde füzeyi havada karşılayacak) füze geçerken patlatılır.

Bence G dayanımı pilotun ve gövdenin zorlanması gibi zorluklardan uzak ve çözümü füzenin dirayetine bırakmadan daha düşük riskli bir yol.

AA füzesi hangi hızla geliyor , anti tank ve subsonic seyir füzeleri hangi hızla geliyor bakmak lazım.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 759
  • 134
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1746 : 24 Nisan 2020, 14:58:48 »
Merak ettiğim için soruyorum AA füze uçağı vurmak için takip ederken acaba tanklardaki aktif koruma gibi veya atom mühimmatlı kıç topu gibi bir sistemle korunamaz mı? Ya da kesin denenmiştir bu sistem; efektif bir örneği var mı?

Füze ikazı alındıktan sonra öncelikle elektronik karıştırma ve imha yöntemleri otomatik devreye girer işe yaramadığında ise füzeyi tam arkaya alacak bir pozisyon seçilir. 15-20 metre kala Uçak ile  füze arasındaki rotaya bir adet koruma mühimmatı bırakılıp (pif paf vb şekilde füzeyi havada karşılayacak) füze geçerken patlatılır.

Bence G dayanımı pilotun ve gövdenin zorlanması gibi zorluklardan uzak ve çözümü füzenin dirayetine bırakmadan daha düşük riskli bir yol.

AA füzesi hangi hızla geliyor , anti tank ve subsonic seyir füzeleri hangi hızla geliyor bakmak lazım.

Hocam uçaktan füzeye (geriye doğru) atmak değil de füzenin rotasına bırakmak gibi düşün. Uçağın da bir hızı var ve o hızdan azalarak giden bir mühimmat düşünün. Uçak 1,5 mach gidiyorsa yavaş yavaş azalarak geride bıraktığını. Füze rotasına kendini sokacak ufak iticileri olsa yeter.

Siz yazınca baktım bir kaç yerde AA füzeleri İçin maksimum 3 mach yazmış. Uçağın da ilerleyişini düşünürsek aradaki fark daha az.

ATGM’ler ise 1 mach’tan biraz daha az bir hızla gidiyor.

Bence dediğim gibi bir parça tesirli bir patlayıcı AA füzeyi saf dışı bırakabilir. Kesinlikle düşünülmüştür ama hangi sebeple uygulanması uygun bulunmadı kim bilir.
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2020, 15:00:29 Gönderen: ACE »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1747 : 24 Nisan 2020, 15:17:26 »
Sn Ace,
Ufak bir düzeltme yapayım;
Aim120 amraam 4 + mach
Meteor füzesi 4.5 mach ramjet
Modern AA füzeleri bu hızlarda.

Enter the ramjet powered Meteor. Instead of burning off all its fuel right after launch it can throttle its engine back during cruise, thus saving fuel. As it approaches its target it can throttle up, eventually making its terminal attack while at its highest possible energy state, around mach 4.5, even when fired over long ranges.

AA füzeler genelde uçağın irtifasından daha yukarıdan hedefe dalar diye biliyorum. Bununla bir ilgisi olabilir mi?
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2020, 15:22:58 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1748 : 24 Nisan 2020, 15:31:41 »
Yaşar hocam, evet f35 in f16 kadar manevra kabiliyeti var, belli bir orana kadar geç farkedilebilme özelliği var, aesa radarı var, iyi bi data işleme ve datalink kabiliyeti var, durumsal farkındalığı bi önce ki nesle göre bayağı artırıldı. Ama! karşısına da buna göre rakipler geldi artık. Çin, rus, Kore ve enson bizim mmu. İşde, f35 için sıkıntı burda başlıyor. Eğer karşısında su 27 olsa sıkıntı yoktu. Ama şimdi biz bu f35 alsak, yine rus a karşı abd nin f22 sine muhtacız. Neden, çünkü limitli uçak.

Yani f-16, su 27 farkı ne ise bizim için, f35 le su57 farkı aynı.

Ayrıca, f35 yapılıp hesaplandığında hala aesa radarlar yoktu, şimdi aesa hava radarları devreye girdi, sinyal yoğunlukları çok fazla aesaların, f35 tasarlandığı zamandan daha uzak mesafeden görünecektir bu yeni tip radarlara.

Ayrıca birde uzay konuşlu algılayıcılae meselesi var ki, onu sonra konuşuruz. Yani hocam yinede irtifa, manevra gibi kabiliyetler şart bence.

Sağol hocam, rabbim her hastaya şifa nasip etsin.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1749 : 24 Nisan 2020, 15:37:04 »
AIM-120 AMRAAM :  Azami hız   Mach 4 (4.900 km / s; 3.045 mph)
AIM-9 : 2.5 MACH


 BGM-109 Tomahawk : 880 km.hız