Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1010795 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7771
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1600 : 30 Ocak 2020, 13:06:28 »
Öyle demeyin , öteki tarafı da düşünmek lazım :)

Güzel konuşuyorsunuz ama Türk insanı eğitim gibi uzun süreçli işleri sevmez... Siz kapitalizmin iliklerimize kadar işlediği bir dünya'da yeni bir insan tipi yaratmaya çalışıyorsunuz... Çok çok hayaller kurmamak lazım çünkü çarklar böyle kurgulanmış gidiyor... Benim bu adamların tek hoşuma giden yönü şu: En tepeye yaranmak için sürekli " Dünya savunma sanayinin yaptığı ne teknoloji varsa Türk malını yapmaya" çalışıyorlar

Çevrimdışı Galanth

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 103
  • 9
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1601 : 30 Ocak 2020, 16:07:36 »
En iyi sözleşme  şartları ‘’kuvvetiniz’’ oranında geçerlidir.
İngiltere, “Sultan Osman” ve “Reşadiye” gemilerimizi parasını ödemiş olmamıza rağmen bize vermediler.
Bu tür kıymetli, stratejik bilgileri (MMU motor lisansı gibi) sadece para ile satın almak biraz zor. Bizden mutlaka,  başka şeylerde talep etmişlerdir.
Ayrıca motorun planını almak da yeterli değil,  Çin F-35 in çizimlerine ulaşmıştı,  kullanılan malzemelerin metalürjik üretimi ayrı bir sorun. Denizaltılarımızın ferromanyetik  gövde metalini üretemedik.
Motor testleri, üretim yöntemlerinin detayları da gerekli.
Askeri yaklaşım açısından USA ile İngiltere’nin farklı davranacağını tahmin etmek zor.
Genelde o teknoloji alacağımız ülkeyi ikna etmektense, o motorun üretiminde çalışan kilit üretim mühendislerini para ile, aynı motoru ülkemizde üretme konusunda, ikna etmek daha kolay oluyor.
Benim görüşüm,olası en hızlı yöntem konusunda, bu yönde.

Kaynakça;
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/diger/56908/_F-35_Projesi_nin_verileri_calindi_.html
http://www.millisavunma.com/yeni-tip-denizalti-projesi/
https://tr.euronews.com/2019/01/04/beyin-gocune-iliskin-chp-den-yeni-arastirma-onergesi

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1602 : 30 Ocak 2020, 16:41:51 »
En iyi sözleşme  şartları ‘’kuvvetiniz’’ oranında geçerlidir.
İngiltere, “Sultan Osman” ve “Reşadiye” gemilerimizi parasını ödemiş olmamıza rağmen bize vermediler.
Bu tür kıymetli, stratejik bilgileri (MMU motor lisansı gibi) sadece para ile satın almak biraz zor. Bizden mutlaka,  başka şeylerde talep etmişlerdir.
Ayrıca motorun planını almak da yeterli değil,  Çin F-35 in çizimlerine ulaşmıştı,  kullanılan malzemelerin metalürjik üretimi ayrı bir sorun. Denizaltılarımızın ferromanyetik  gövde metalini üretemedik.
Motor testleri, üretim yöntemlerinin detayları da gerekli.
Askeri yaklaşım açısından USA ile İngiltere’nin farklı davranacağını tahmin etmek zor.
Genelde o teknoloji alacağımız ülkeyi ikna etmektense, o motorun üretiminde çalışan kilit üretim mühendislerini para ile, aynı motoru ülkemizde üretme konusunda, ikna etmek daha kolay oluyor.
Benim görüşüm,olası en hızlı yöntem konusunda, bu yönde.

Kaynakça;
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/diger/56908/_F-35_Projesi_nin_verileri_calindi_.html
http://www.millisavunma.com/yeni-tip-denizalti-projesi/
https://tr.euronews.com/2019/01/04/beyin-gocune-iliskin-chp-den-yeni-arastirma-onergesi



+1
İşte beni anlayan biri...
Hoşgeldiniz...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7771
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1603 : 30 Ocak 2020, 17:41:23 »
Bizim gibi uçak motoru konusunda bilgisi sıfıra yakın bir ülke sizce kale+rolce royce teklifini kabul etmeli miydi?

Çevrimdışı Galanth

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 103
  • 9
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1604 : 04 Şubat 2020, 14:41:46 »
Rolls-Royce   ile 2017 yılında kurdukları ortak fimanın (TAEC Uçak Motor Sanayi AŞ ) %51 hissesi Kale Group’a ait .TAEC teklifinde,  IP haklarını Türkiye Devletine veriyormuydu ? Bilmiyorum.
Zira ön anlaşmada tüm teknolojik hakların devri öngörülmüş idi. BAE sytem ile yapılan ön anlaşmadan sonra RR seçilmişti. TUSAŞ ile BAE system anlaşması devam ediyor mu?   Zira BAE Systems   400 adam / yıl mühendislik hizmeti verecekti, bu hizmetin içinde motor geliştirmekte var mıydı? Bilmiyorum.
Belki, TRMOTOR ,TUSAŞ aracılığıyla BAE System'in yurt dışından getirdiği mühendislerle birlikte şu anda çalışıyordur.
Bu konularda,  forumdaki arkadaşlar bizi daha bilgilendireceğini umuyorum.
Türkiye CEO’su Patrick Regis 2016 yılında da, Kale Grubunu partner seçmeden önce aşağıdaki beyanatı vermişti.
‘’TF-X Projesi için bir Türk firması ile iş birliği yapacağız ve bu kapsamda tasarım, mühendislik ve üretim süreçlerini Türkiye’de gerçekleştireceğiz. Bu projenin önemini vurgulayan bir başka neden de, üretilecek motorların“Türk” menşeli ve üçüncü parti ülkelere ihraç edilebilecek olmasıdır.’’
Zaten Türk Devleti de Rolls-Royce ile çalışmak istiyordu sanırım, sadece  BMC firmasını da TRMOTOR üzerinden işin içine katmak istiyordu.
Sorun, ‘’projenin finansmanını’’ sağlamakdı,diye algıladım.
MMU projesi 50-100 milyar dolar civarında bir bedel ile gerçekleşecekti. BMC’de ortak Katar’dı, Türkiye ayrıca Pakistan,  Azerbaycan, Endonezya ve Malezya’nın bu projeye katılımını sağlayıp finans sorununu çözmek istiyordu.Aynı zamanda pazar oluşturmak.
Rolls-Royce  NATO üyesi Türkiye üzerinden tüm diğer ülkelere aynı  desteği veremezdi. Zira tek istekleri motorun teknolojik bilgilerinin üçüncü ülkelere aktarılmamasıydı. İngiltere de büyük yatırımları olan Katar’ı küstürmeden, fikri mülkiyet konusunu öne sürerek  projeden ayrıldı,diye tahmin ediyorum.
TAEC Uçak seri üretimi için 2030 yılını göstermişlerdi ve motorun en hassas noktasının yanma odasının malzemesi olan alaşımın yapısı olduğunu açık kaynaklardan biliyoruz.
Tabii TAEC ile ilerlemek ,projenin süresini kısaltırdı, diye düşünüyorum.
Yukarıda yazdıklarım sadece benim kişisel analizimdir. Yanlış ve eksik olabilir. Affola,

Kaynakça;
https://nationalinterest.org/blog/buzz/meet-tf-x-turkeys-wanna-be-f-22-stealth-fighter-115606
https://www.cityam.com/engine-maker-rolls-royce-shares-fall-after-pulling-out/
http://www.dunya.com/sirketler/kale-ile-rolls-royce-ortak-ucak-motoru-uretecek-haberi-361635
http://www.kokpit.aero/iste-oanlasmanin-detaylari
https://www.c4defence.com/Dergi/43-sayi/55/64-65


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7771
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1605 : 05 Şubat 2020, 19:49:07 »
Şu İngilizlerin peşini bırakmayalım... Herkese laf sokuyoruz sonra neden bize motor , silah vermedin diyoruz...Gözünü seveyim şu İngilizlerle bari iyi geçin...

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1606 : 05 Şubat 2020, 20:04:51 »
Şu İngilizlerin peşini bırakmayalım... Herkese laf sokuyoruz sonra neden bize motor , silah vermedin diyoruz...Gözünü seveyim şu İngilizlerle bari iyi geçin...

Ulkenin kuruluş kodlarini duzeltmemiz gerek once. Bu ülkeye bu kötülük tohumlarini kim ektiyse once onu bertaraf etmek gerek.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1607 : 08 Şubat 2020, 15:12:48 »
İngiltere büyükelçisi, oldukça olumlu bir yaklaşımda.
Sondan bir önceki parağrafta Kale/RR ortaklığına değinerek istenilen tfx motorunun (yani stealth özellikli) burada Kale/RR tarafından üretebileceğine değinmiş.
https://www.c4defence.com/Gundem/brexit-sonrasi-kibrisin-gelecegi/9320/1

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7771
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1608 : 08 Şubat 2020, 16:24:44 »
Şimdi olay yine aynı noktaya geldi. Rusya,Çin,Fransa,İngiltere gibi ultra sanayi ülkeler stealth motor yapamazken biz mi yapacağız bu motoru? Yine emeklemeden koşmaya hatta uçmaya  başladık... Bence rr+kale ortaklığı ile ej-200 ayarında bir motoru yapıp tüm haklarına sahip olsak öpüp de başına koysun ssm....

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1609 : 08 Şubat 2020, 17:52:49 »
Sn serkan1976,
Rusya’nın son yaptığı izdeliye30 motorunun stealth olduğunu iddia ediyor Ruslar.
İngilizlerin RR firması da f35B nin stealth motorunun ana bölümlerini ve yönlendirme teknolojisini üretiyor.
Bizim stealth özellikli motor yapabileceğimize ben de inanmıyorum. Rant kafasından vazgeçilip RR/Kale tesislerinde ej230’un 28-29000lbf gücünde bir motor versiyonu üretilirse bu bizim işimizi görür. RCS değeri düşük bir f15E miz olur. Lisans altında her türlü satış hakkı bizde olan motor olduktan sonra bence gerisi teferruattır.
TRMotor la motor yapacağız deyip milletin gözünü boyamaya çalışmasınlar. Tusaş dahi son yıldırıma dayanıklılık testini şarlatan olduğu iddia edilen “Şahi emt” topunu yapan firmaya vermiş. Bunlar hep birbirini kayırmaca, politik ve cep doldurma taktikleri. İ-sınıfı, Altay gibi olacak bu uçak ta sonunda.  Altay motorunu kim yapar diye soruyorlar TEİ genel Müdürü Sn Mahmut Akşit’e ; adam Tülomsaş la biz doğru adresiz diyor. Ama yok! Bizimkiler önce Tümosan’a sonra BMC’ye dönüyorlar.
Milgem korvetlerinin ilkinin ilk kaynağı 2005 te atılmış. Şu ana kadar 4 gemi yapmışız. Tanesi 260 milyon dolarlık gemiden 4 adet , yani 1 milyar doları ancak 14 senede bir araya getirebilmişiz. Sonra 2016 da ilk kaynağı atılan 750 milyon dolarlık TCG Anadolu bu sene sonu hazır olacak. Hemde üzerine konacak helikopter bile yokken. Acaba neden??