Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
51 (32.1%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (10.7%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (25.2%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
21 (13.2%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (10.7%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
13 (8.2%)

Toplam Oy Verenler: 159

Gönderen Konu: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 476798 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı The Qonqueror

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 57
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1380 : 17 Haziran 2019, 15:13:15 »
Nakliye masrafı, gümrükle uğraşması büyük ihtimalle daha pahallıya gelirdi. Temiz garanti iş olmuş işte. Onlar da bizim kadar düşünüyorlar elbet ülkelerini...

Bu arada mock up Almanya'da imal edilmiş Türkiye'de yapacak kimse yokmuydu acaba.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1233
  • 113
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1381 : 17 Haziran 2019, 15:36:05 »
Bu arada mock up Almanya'da imal edilmiş Türkiye'de yapacak kimse yokmuydu acaba.

Almanya’da yapılmasının sebebi naklıyat acısından daha ekonomik olmasıdır.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1233
  • 113
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1382 : 17 Haziran 2019, 15:37:10 »
Nakliye masrafı, gümrükle uğraşması büyük ihtimalle daha pahallıya gelirdi. Temiz garanti iş olmuş işte. Onlar da bizim kadar düşünüyorlar elbet ülkelerini...

Bu arada mock up Almanya'da imal edilmiş Türkiye'de yapacak kimse yokmuydu acaba.

Pardon mesajını geç fark ettim.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2849
  • 151
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1383 : 17 Haziran 2019, 15:59:12 »
Ne bileyim ben olsam o nakliye masrafını göze alır yine Türkiye'de yaptırır getirirdim. Mock up bile olsa Almanya'da üretilmesi benim tuhafıma gitti.

Çevrimdışı Alpagu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 56
  • -12
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1384 : 17 Haziran 2019, 16:10:48 »
A129 a yaptığımız gibi acil olarak Çinden gövde motor bazı kritik parçaları alıp j20 yahut j31 i kendi aviyoniklerimizle sistemlerimizle doldurma fikrinin oluru nedir acaba. Mmu u beklersek projenin altay projesindeki gibi bir akıbeti falan olursa bizi tefe koyarlar yunan pilotları f35 lerle bizim gariban hava kuvvetlerini maymun eder.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1831
  • 144
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1385 : 17 Haziran 2019, 17:07:47 »
Bizim en büyük hatamız dalga geçtiğimiz Yunanistan'ın yaptığını yapmamaktı... Yunanlılar ABD uçağı da aldı Avrupa uçağı da aldı .

Ama biz sadece ABD'ye dayandık ve alternatif üretmediğimiz için Trump manyağının ağzına bakıyoruz... Belki lojistik kolaylık için yaptık bunu ama acısını şimdi çekiyoruz... 2-3 filo EF alsaydık hem Avrupa'dan siyasi destek sağlar hem de F-16'ların yükünü hafifletirdik...

Neyse biz Türküz kafamız , yumurta kapıya gelince çalışır... :) :) :)

He imkanlarimiz cok superdi de yapmadik, konusmak kolay.

Hata yapilmadi birkere, o imkansizliklarda yine de birsey basarildi. F16 projesi bize bir TAI birakti. Hadi bak bakalim gipta ettigin Yunanlilarin neyi var.

Sayın NUTUK... Benim alternatif bir ülkeden sınırlı sayıda uçak alımının , ülke savunmasını sadece ABD kaynağına bağımlı olmaktan kurtarırdı görüşümün neresi yanlış?

Göbek bağları Amerikalılarla aynı olan İngilizler bile ABD uçağı yanında AB üretimi uçak kullanıyor... İtalya,İspanya,Almanya vs.  gibi havacılıkta gelişmiş bu ülkeler , farklı kaynaklardan uçak edinirken sizce ne düşünüyorlardı acaba ?

Bakın Erdoğan geçen gün açıkladı: Haziran ayında Japonya’da yapılacak G-20 Zirvesi sırasında Trump ile son kez görüşeceğim...
CAATSA gelirse o F-16'ları nasıl uçuracaksın? ABD de bunu biliyor bastırdıkça bastırıyor. 3-4 filo EF edinilse ya da MMU projesi ilk adımından bir 5 sene önce başlasaydı ; en azından bu kadar çaresiz görünmezdik....


Bu arada TAİ sitesinde MMU motor gücü : 2 x 20,000 lb yazıyor ama şu anda açılaışı yapılan Paris fuarındaki panoda MMU motor gücü 2 x 27,000 lb yazıyor dikkat ettiniz mi? Motor gücünde artış mı var...?

Çevrimdışı metin62

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1430
  • 111
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1386 : 17 Haziran 2019, 17:14:43 »
kanimca TF-X  ucagimizin su anki durumda 4G veya 5G bir ucak olmasi pek onem arzetmiyor. Oncelikli hedefemiz TF-X ucagi projesinin makul bir sure icerisinde tamamlanip ilk ucagin uretimi olmali. TF-X  ucagi Turkiyemizin yerli havacilik sektoru icin bir mikenk tasi olacagini unutmayalim. Bu nedenle bu proje mutlak surette basari ile sonlanmali. Paris fuarinda kullanilmakta olan maketi kimler tarfindan uretilmis olmasi onemli degil ,onemli olan projenin kagit uzerinden makete gecisidir.

Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -46
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1387 : 17 Haziran 2019, 17:35:06 »
kanimca TF-X  ucagimizin su anki durumda 4G veya 5G bir ucak olmasi pek onem arzetmiyor. Oncelikli hedefemiz TF-X ucagi projesinin makul bir sure icerisinde tamamlanip ilk ucagin uretimi olmali. TF-X  ucagi Turkiyemizin yerli havacilik sektoru icin bir mikenk tasi olacagini unutmayalim. Bu nedenle bu proje mutlak surette basari ile sonlanmali. Paris fuarinda kullanilmakta olan maketi kimler tarfindan uretilmis olmasi onemli degil ,onemli olan projenin kagit uzerinden makete gecisidir.
Önemli olmaz olur mu yahu? F16larımızın sadece 25-30 tanesi 2040ları görecek çapta diğerleri 2030larda ucan tenekeden farksız olacak kaldıki en kıytırık rakibin Viper ile uçacak. F35leri saymıyorum bile. Planlanan her yıl 10 uçak. 100 uçaklık filoya 10 yıl bekleyecek durumda mı ülkemiz ? Bunuda 2030da seri üretim baz alarak söylüyorum. Altay tankındaki gibi sarkmalar olsa 2035i bulsak 2055te bile doğru düzgün uçak sayısına kavuşamıycaz. Türkiye çapındaki bir ülkenin bana göre 300+ jet uçağa ihtiyacı var. bu sayıyı 30 yıla yaymak biraz fazla rahatmışız gibime geliyor. Artık dünyanın belli başlı ülkeleri karadan ziyade hava ve donanmaya önem veriyor. Bir biz farkına varamadık bunun. İnşaa edecegimiz gemi sayısı , uçak sayısı göz önüne alındıgında ben farkına vardıgımızı sanmıyorum. 300 uçak dedim düşünün ufacık tefecik İsrailin uçak sayısı 300. Az bile söyledim ucak sayısı acısından keske 500leri görsek. Donanma aynı şekilde. Eski gemilerin yerine yenisini yapıyoruz sayı artırmaya gitmiyoruz. Akdenizde kaç ülke bize karşı diyoruz. Kısacası Korelilerin yaptıgı gibi 4,5 üzerinden yürüyüp 5. nesile gitmek bana daha mantıklı geliyor. Çünki bizim ucaga ihtiyacımız var. Hem ambargo yememek , hem kendi geliştirdigimiz füzeleri kullanabilmek hemde bize ait olması acısından herkesten önce bu ucaga ihtiyacımız var. Yani bu ucak yapılsında ne zaman yapılırsa yapılsın deme lüksümüz oldugunu düşünmüyorum.
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1831
  • 144
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1388 : 17 Haziran 2019, 17:49:28 »
Bu arada TAİ sitesinde MMU motor gücü : 2 x 20,000 lb yazıyor ama şu anda açılaışı yapılan Paris fuarındaki panoda MMU motor gücü 2 x 27,000 lb yazıyor dikkat ettiniz mi? Motor gücünde artış mı var...?

Bu soruma yanıt yok mu arkadaşlar?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 41404
  • 441
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1389 : 17 Haziran 2019, 18:01:28 »
Bence uçak maket haliyle umut veriyor. Gövde sanki biraz ince gibi görünüyor. Gövde içerisinde silah ve yakıt taşıyacağı göz önüne alınırsa muhtemelen prototip aşaması sonrasında daha kaslı bir uçak görebiliriz.

Halihazırda kullanımda olan bir motor ile protipleri uçuracağımızı düşünürsek, ilk uçuş planlanan zaman diliminde gerçekleşebilir. Ancak motor konusunda bir tek kaynağa bağlı olmamalıyız. Özellikle ABD yapımı motor üzerinde şekillenecek uçağımız ve ABD ile geleceğimiz belirsizliğini koruyor. Kendi motorumuzu geliştirene kadar farklı motor seçeneklerine de yer sağlayabilecek bir tasarım geliştirmesi yerinde olacaktır. Altay projesindeki gibi zorlanmayalım sonra!

Radar ve silah sistemlerinde gelişmede uçaktan önce başladığı için bu konuda sıkıntı yaşanma ihtimali daha düşük görünüyor.

Bu arada TAİ sitesinde MMU motor gücü : 2 x 20,000 lb yazıyor ama şu anda açılaışı yapılan Paris fuarındaki panoda MMU motor gücü 2 x 27,000 lb yazıyor dikkat ettiniz mi? Motor gücünde artış mı var...?

Bu soruma yanıt yok mu arkadaşlar?

20.000 lb itki bu uçak için yüksek performans sağlamakta zorlanabilir. F110-GE-129 motoru 29.000lb itki sağlıyor.  >>https://www.geaviation.com/sites/default/files/datasheet-F110-GE-129.pdf

27.000 lb bile daha üst seviye için ileride artırılabilir.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com