Gönderen Konu: Elveda F-111  (Okunma sayısı 5402 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
Elveda F-111
« : 07 Aralık 2010, 20:08:16 »
F-111'ler Artık Emekli

Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAAF)’ne ait F-111 tipi taktik/stratejik bombardıman uçakları sürpriz bir kararla planlanadan çok daha önce Aralık 2010 başı itibariyle peyderpey envanter dışına çıkarılarak emekliye sevk edildi.

Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAAF) bünyesinde 37 yıldır kullanımda olan F-111, gayriresmi lakabıyla ‘Aardvark’ (Yer Domuzu) 1960′lı yılların başında tasarlanan, ilk uçuşu 18 Temmuz 1964 tarihinde gerçekleşen ve üç sene sonra da, 1967′de hizmete giren bir konsept olup, 1967-82 yıllarında, dolayısıyla 15 yılda A/B/C/D/F ve A Raven tipleri olmak üzere toplamda 563 adet üretilen bir platformdur.

RAAF, kodlaması F (Fighter) olsada, öncel amacı av-önleme ve hatta av-bombardıman görevleri ile pek bağdaşmayan, pratikte gerektiğinde ağaç yüksekliği seviyesinde, süpersonik hızda (1.2 Mach), yer hedeflerini taktik/stratejik bombardıman uçağı olarak vurma amaçlı dizayn edilen, yatay yönde esnek açı kanatlı (F-111, MiG-23, MiG-27, Su-24, Tu-22, Tu-160, F-14, B-1B, Tornado örneklerinde olduğu gibi) bu uçağı tüm dünyada ABD‘den sonra seçen tek ülke olmuştur.

1963 yılında ABD‘nin onayıyla General Dynamics firmasından 24 adet F-111C sipariş eden Avustralya, söz konusu savaş uçaklarını, tamamına yakını 1973 yılında olmak üzere gecikmeli olarak 1968-1973 yılllarında teslim almış ve 24 adet F-111C’nin dördü keşif modeline çevirilmiştir.  

Avustralya dışında 60′lı yılların ortalarında İngiltere Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) de bu pahalı ve bakımı zahmetli/maliyetli uçakla ilgilenmiş fakat bundan 1968 yılında tamamen vazgeçilmiş ve sadece Avustralya söz konusu 24 uçağı sipariş ederek 37 yıl boyunca, bir kaç defa modernizasyon faaliyetlerine tabi tutarak kullanmıştır.

Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri, elinde kalan son 21 adet F-111 uçağını kısa bir süre öncesine kadar en az 2020 yılına kadar F/A-18F Super Hornet uçakları ile birlikte paralel kullanmayı planlıyordu fakat mali problemler ve mevcut hükümetin seçtiği yeni nesil 100 adet F-35A uçağı 2020′li yıllara kadar kısmen intikal edinceye kadar, F-111 yerini uzak gelecekte F-35A‘ları tamamlayacak olan 24 adet F/A-18E/F Super Hornet tipi saldırı/av-önleme görevli savaş jetleri dolduracak. Söz konusu 24 adet Super Hornet tipi uçağın ilk beşi, 9.5 ay kadar önce, geçtiğimiz 26 Mart 2010 tarihinde Avustralya‘ya uçarak intikal etmişlerdi (Bkz:  http://www.savunmasanayi.net/super-hornetler-avustralyaya-ulasti/super-hornetler-avustralyaya-ulasti ).

Avustralya‘nın sipariş ettiği ve şu an itibariyle ilk 11′i teslim edilen 24 adet F/A-18F Super Hornet [Blok II] uçağının 12’si, dolayısıyla yarısı, her an bu uçağın elektronik muharebe tipi EA-18G Growler konfigürasyonuna geçirilebilecek donanıma da sahip olacak. Uçakların geri kalan 13′ü, dolayısıyla tamamı da önümüzdeki yıl teslim edilecek.

Böylelikle 1998 yılında ABD Hava Kuvvetleri USAF’tan sonra, geçtiğimiz hafta, 3 Aralık 2010 tarihi itibariyle peyderpey hizmet dışına bırakılan 21 adet RAAF‘a ait uçağın da devre dışı kalmasıyla F-111 (”efsanesi” olmasada) dönemi tamamen tarihteki yerini alarak kapanmış oldu.                                                                                                 http://www.savunmasanayi.net/elveda-f-111/elveda-f-111/
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2010, 00:56:01 Gönderen: SKYWOLF »
Özgürlük için Pardus...

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
Elveda F-111
« Yanıtla #1 : 07 Aralık 2010, 20:09:14 »
Özgürlük için Pardus...

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • 0
Elveda F-111
« Yanıtla #2 : 07 Aralık 2010, 20:28:00 »
Hastayım bu uçaklara tasarımları çok güzel ucuz olsada bir tane kapının önüne çeksem.:D

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
Elveda F-111
« Yanıtla #3 : 07 Aralık 2010, 20:33:52 »
slm bunlarin kanatlari oynuyormuydu?
Özgürlük için Pardus...

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • 0
Elveda F-111
« Yanıtla #4 : 07 Aralık 2010, 20:38:17 »
slm bunlarin kanatlari oynuyormuydu?

Evet.

Böyle daha açıklayıcı olur.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2010, 20:41:14 Gönderen: BLACKHAWK »

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
Elveda F-111
« Yanıtla #5 : 07 Aralık 2010, 20:41:24 »
tsk ustad
Özgürlük için Pardus...

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
Elveda F-111
« Yanıtla #6 : 07 Aralık 2010, 20:52:54 »
F-14 Tomcatlar gibi bunların kanatları da oynuyor. :)

Çevrimdışı Angel

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 29
  • 0
Elveda F-111
« Yanıtla #7 : 07 Aralık 2010, 22:16:06 »
Sadece F-14'mü?

Biraz daha açalım bunu, çünkü çok hoş bu.
Sadece F-111 Aardvark ve F-14 Tomcat'lar 'gibi gibi' değil,

MiG-23 Flogger, MiG-27 Flogger-D, Su-24 Fencer, Tu-22 Blinder, Tu-160 Blackjack, B-1B Lancer ve Tornado 'gibi gibi' olacaktı.

Verilen orijinal habere biraz daha dikkatli ve itinalı göz atılmasında fayda var.

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
Elveda F-111
« Yanıtla #8 : 07 Aralık 2010, 23:04:02 »
 Gerçekten şu Tu-160 Blackjack kanatları ne kadar garip diyordum. O acayip uçaklarında kanatlar açılıp kapanıyormuş demek ki

Çevrimdışı Angel

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 29
  • 0
Elveda F-111
« Yanıtla #9 : 08 Aralık 2010, 17:47:39 »
F-111 ile ilgili ilginç bir anekdotu buradan paylaşmakta fayda var.
F-111 General Dynamics firması tarafından 60'lı yılların ilk yarısında geliştirilen, son derece pahalı, bakimi zor ve maliyetli bir uçak olduğu halde, Vietnam Savaşı eşliğinde büyük rüşvet ve yolsuzluklarla hayata geçti.

Uçak, dizayn ve konstrüsikyonu itibariyle son derece hantaldı, itki gücü yetersiz kalıyordu ve manevra kabiliyeti çok düşük bir stratejik bombardıman uçağını andırıyordu.

1967 yılına gelindiğinde siyasetçiler Amerikan Deniz Kuvvetleri'nin (USN) bu uçağın F-111B versiyonunu av görevleri için uçak gemilerinde konuşlandırmak üzere şekillendirilmesini arzu ettiler.
Buna göre bir Amerikan senatörü dönemin USN İkinci Komutanı Koramiral Thomas Tomcat Conolly'e uçağa daha güçlü motorlar takılırsa, beğenilmeyen performans sorunlarının ortadan kalkıp kalkmayacağını sorar.

Koramiral Tomcat'in cevabı ise aynen şöyle olur:

"Efedim, tüm Hristiyan aleminde F-111'den bir av uçağı yapmak için bir itki gücü yoktur".

Koramiral Tomcat Conolly, Amiri Miller'e göre bu ifade yüzünden artık bir daha orgeneralliğe terfi edemez fakat bir kaç yıl sonra geliştirilen F-14 uçağının adının Tomcat olması işte bu yüzdendir ve Korgeneral Thomas Tomcat Conolly'nin Tomcat isminden alıntıdır.