Gönderen Konu: Mi-8/Mi-17  (Okunma sayısı 33653 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44316
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #80 : 08 Aralık 2021, 15:40:53 »

Tamam biraz abarttım da afedersiniz her hafta bir tane ya Rus yapımı uçak ya da helikopter düşüyor bu kaza oranları Batı helikopterleri ile mukayese bile edilemez sayıda fazla...

Hangi kritere göre fazla? Bu konuda bir kaynak ortaya koyabilir misin? Verdiğim bağlantıda dünya üzerinde gerçekleşen kazalar hakkında bilgiler var. Mukayese edilemeyecek seviyede fazla olan hangisi? Tek tek sayarak karşılaştır istersen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_military_aircraft_(2020%E2%80%93present)

Bu da sivil havacılık için bir liste! >> https://www.wikiwand.com/en/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft#/2021
Burada da istatistikler var! >> https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı comanchee

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 49
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #81 : 08 Aralık 2021, 15:43:00 »
Ben eski Doğu bloku motorlarında ciddi dayanıklılık sorunları olduğunu düşünüyorum... SKYWOLF Hocam geçen günlerde bu iddiamı dillendirince Batı bloku ülkelerin helikopterlerinde de kaza kırımlar olduğunu yazmış...

Tamam biraz abarttım da afedersiniz her hafta bir tane ya Rus yapımı uçak ya da helikopter düşüyor bu kaza oranları Batı helikopterleri ile mukayese bile edilemez sayıda fazla...

Bunu sadece bakım,eğitim ile açıklamak bana kalırsa yetersiz kalır... Tasarım ve metalurji teknolojisinde bariz bir gerikalmışlıkları var...

Hürjet de nasıl ki çeşitli nedenlerle Batı menşeili bir motor seçimini hatalı bulduysam Atak-2'de de Mi-17/8 motoru kararını motorun güvensizliği nedeniyle hatalı buluyorum...

Tabi bu seçimin nedenini de anlıyorum , ambargolar...

T-1400 , Atak entegrasyonu ile ATAK üzerinde tam hakimiyet sahibi olup daha sonra 3000hp motor çalışmalarına başlanabilirdi. Bence ATAK-2 güvensiz bir Rus teknoloji motora sarılacak kadar çok da acil bir proje değildi...

Sanırım satıcı ağır bakım gerektiren overhaull sürelerini bildirmiştir. Konu Hindistan olunca bayağı bir soru işareti mevcut. Adamların bakım ve idamelerinde ciddi lakaytlık var sanırım. Yarım kapatılmış kapakla dalı az daha denizaltı batıracaktı adamlar.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7776
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #82 : 08 Aralık 2021, 15:52:09 »
Geçenlerde MMU için Al-9500F teklifi geldiği konusulmuştu MMU için ...

 " SAHA Expo 2021 Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı sırasında görüşme fırsatı bulduğum Ivchenko Progress yetkilisi MMU/TF-X Motor Geliştirme Projesi kapsamında AI-322F motorunu temel alan AI-9500 Turbofan Motorunu önerdiklerini ifade etmiştir. Ancak görüşlerine başvurduğum bir TRMotor yetkilisi 9.500kgf (yaklaşık 21.000lbf) itki gücü kapasiteli AI-9500F önerisinin artık gündemde olmadığını 10 yıl önce tasarlanmış bu motorun eski bir öneri olduğunu ifade etti. "

Yani Rus serisi motorlar eski teknoloji...

Izdelie-30 gibi motorların teknolojisi yeni ama ona da bizi ortak etmezler...
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2021, 15:55:49 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimiçi fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #83 : 08 Aralık 2021, 16:44:25 »
Ben eski Doğu bloku motorlarında ciddi dayanıklılık sorunları olduğunu düşünüyorum... SKYWOLF Hocam geçen günlerde bu iddiamı dillendirince Batı bloku ülkelerin helikopterlerinde de kaza kırımlar olduğunu yazmış...

Tamam biraz abarttım da afedersiniz her hafta bir tane ya Rus yapımı uçak ya da helikopter düşüyor bu kaza oranları Batı helikopterleri ile mukayese bile edilemez sayıda fazla...

Bunu sadece bakım,eğitim ile açıklamak bana kalırsa yetersiz kalır... Tasarım ve metalurji teknolojisinde bariz bir gerikalmışlıkları var...

Hürjet de nasıl ki çeşitli nedenlerle Batı menşeili bir motor seçimini hatalı bulduysam Atak-2'de de Mi-17/8 motoru kararını motorun güvensizliği nedeniyle hatalı buluyorum...

Tabi bu seçimin nedenini de anlıyorum , ambargolar...

T-1400 , Atak entegrasyonu ile ATAK üzerinde tam hakimiyet sahibi olup daha sonra 3000hp motor çalışmalarına başlanabilirdi. Bence ATAK-2 güvensiz bir Rus teknoloji motora sarılacak kadar çok da acil bir proje değildi...


Daha geçenlerde bir İngiliz F-35'i ve Yunan F-16 savaş uçaklarının düşüş haberlerini verdik forumda. Her olaya tek taraflı bakmamak lazım bence.

 Hindistan Ordusu kendi uçaklarının, helikopterlerinin bakımlarını yapmaktan acizse, askerleri ile iletişim sorunu varsa ve pilotları beceriksizse bu Rusların suçu değil. Hintlilerin önce bir ordularına çeki düzen vermeleri lazım yoksa yarın birgün bir savaş çıktığında Pakistan bunlara ne yapar çok merak ediyorum. Kendi genelkurmay başkanlarına bile sahip çıkamadılar bu beceriksizlikleri yüzünden.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44316
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #84 : 08 Aralık 2021, 17:08:35 »
Geçenlerde MMU için Al-9500F teklifi geldiği konusulmuştu MMU için ...

 " SAHA Expo 2021 Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı sırasında görüşme fırsatı bulduğum Ivchenko Progress yetkilisi MMU/TF-X Motor Geliştirme Projesi kapsamında AI-322F motorunu temel alan AI-9500 Turbofan Motorunu önerdiklerini ifade etmiştir. Ancak görüşlerine başvurduğum bir TRMotor yetkilisi 9.500kgf (yaklaşık 21.000lbf) itki gücü kapasiteli AI-9500F önerisinin artık gündemde olmadığını 10 yıl önce tasarlanmış bu motorun eski bir öneri olduğunu ifade etti. "

Yani Rus serisi motorlar eski teknoloji...

Izdelie-30 gibi motorların teknolojisi yeni ama ona da bizi ortak etmezler...

Genel olarak Rus yapımı motorlar batıya göre daha eski teknolojiye sahip. Ömürleri, bakım kriterleri vs batıya göre daha kötü özelliklerde. Savunma sanayine meraklı olup da bunları bilmeyen yok. Ancak bu "Rus yapımı helikopter ve uçakların kaza oranlarının batı yapımı sistemlere göre mukayese edilemeyecek seviyede fazla" yalanını haklı çıkarmıyor.

Gerçekleri veriler ortaya koyuyor. Duygular değil!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7776
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #85 : 08 Aralık 2021, 17:19:45 »
Akşam haberlerde saçma sapan bir adli vaka haberi görsem kesin  Adana çıkıyor ki bunu takip ettiğim milyonlarca yorumda görüyorum.

Aynı şekilde nerede bir helikopter düştü haberi duysam kesin Mi-17'dir diyorum ve %90'da doğru çıkıyor haber...

Ben savunma sanayi dünyasına meraklı bir vatandaş olarak diyorum ki ATAK-'de kullanılmak için seçilen
TV-3117VMA-SBM1V motoruna dikkat edilmeli...Bakımı iyi yapılsın  çünkü bu motor bakım eksikliği dolayısiyla çok kaza yapmış bir motor....
"Bakım eksikliği dolayısıyla" sözümü gönülden söylemiyorum...Tasarım eski,ömrü kısa,yakıt tüketimi fazla,ısıl izi bastirılamayacak kadar çok...
İşte düşen helikopter




« Son Düzenleme: 08 Aralık 2021, 18:38:15 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #86 : 08 Aralık 2021, 19:02:38 »
Geçenlerde MMU için Al-9500F teklifi geldiği konusulmuştu MMU için ...

 " SAHA Expo 2021 Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı sırasında görüşme fırsatı bulduğum Ivchenko Progress yetkilisi MMU/TF-X Motor Geliştirme Projesi kapsamında AI-322F motorunu temel alan AI-9500 Turbofan Motorunu önerdiklerini ifade etmiştir. Ancak görüşlerine başvurduğum bir TRMotor yetkilisi 9.500kgf (yaklaşık 21.000lbf) itki gücü kapasiteli AI-9500F önerisinin artık gündemde olmadığını 10 yıl önce tasarlanmış bu motorun eski bir öneri olduğunu ifade etti. "

Yani Rus serisi motorlar eski teknoloji...

Izdelie-30 gibi motorların teknolojisi yeni ama ona da bizi ortak etmezler...

Genel olarak Rus yapımı motorlar batıya göre daha eski teknolojiye sahip. Ömürleri, bakım kriterleri vs batıya göre daha kötü özelliklerde. Savunma sanayine meraklı olup da bunları bilmeyen yok. Ancak bu "Rus yapımı helikopter ve uçakların kaza oranlarının batı yapımı sistemlere göre mukayese edilemeyecek seviyede fazla" yalanını haklı çıkarmıyor.

Gerçekleri veriler ortaya koyuyor. Duygular değil!

"yalan" Kelimesi biraz maksadını aşan bir ifade olmuş, bana kalırsa.

Siz "@serkan1976 hatalı bir çıkarımda bulundu." demek istediniz olarak anladım ben.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7776
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #87 : 08 Aralık 2021, 19:30:53 »
Yalan'ın altını çizmeseymiş iyi olurmuş Skywolf hocam...

Bana karşı bir tepkisi olduğunu düşünmüyorum , muhtemelen canı bu ara bir şeye sıkılmıştır... Benim açımdan sorun yok... :) :) :)

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com
Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #88 : 08 Aralık 2021, 22:24:14 »
Alıntı
Irak'ta orduya ait Mi17 tipi bir helikopterin Meysan kentinin Er-Rufai bölgesine "acil iniş" yaptığı açıklandı.
Helikopterdeki 2 kişinin iniş sırasında orta derecede yaralandı.


https://mobile.twitter.com/savunmaisleri/status/1468304941089533952

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44316
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #89 : 08 Aralık 2021, 23:53:03 »

"yalan" Kelimesi biraz maksadını aşan bir ifade olmuş, bana kalırsa.

Siz "@serkan1976 hatalı bir çıkarımda bulundu." demek istediniz olarak anladım ben.

Pek öyle değil! Önceki sayfada da  görebileceğiniz gibi Azerbaycan'ın geçenlerde düşen Mi-17 konusunda hatalı bir çıkarımda bulunduğu gerçek. O tarihte Söylediğinin gerçeği yansıtmadığını belirten veriler paylaştım. Bugünkü haberden sonra da geçenki hatalı çıkarımını iddialı bir söylemle zirveye taşıdı. Veriler bunu desteklemediği halde! Daha önce de S400 sistemini adeta çöp gibi değerlendirdiğini biliyoruz. Sanki Rus sistemlerinin savunucusuymuşum gibi görünüyorum sayesinde. Ancak tarafsız bir gözle, gerçeği sergileyen verilere rağmen duygusal davranarak gerçeklerin özellikle abartılı bir şekilde çarpıtılmasında art niyet ararım! Bence bu poli-tika...

Kimse birilerini ya da bir şeyleri sevmek zorunda değil! Ancak bu durum sevmediklerine çamur atma hakkı tanımaz! Mukayese edilemez şekilde değil! Veriler ortada ve kesinlikle mukayese edilebilir!

Gerçek şu ki; Rus yapımı sistemler genel olarak batıya göre daha eski teknolojiye sahipler. Yeni olanların bile bazılarını bizim SİHA'lar karşısında görebiliyoruz. Ancak Ruslar sistemlerini batıya göre daha uygun fiyata satabiliyorlar. Neredeyse bütün muz cumhuriyetleri, bütün fakir ülkeler batının pahalı ve kaprisle satılan sistemleri yerine Rus sistemlerini tercih ediyorlar. Ya da güçleri buna yetiyor. Bu nedenle çok sayıda Rus yapımı helikopterler vs dünyanın her köşesinde görev yapıyorlar. Ancak kötü koşullar altında, kullanıcıların kapasiteleri nedeniyle yetersiz bakımla, yetersiz eğitimle vs pek çok olumsuzluğa rağmen görevlerini yerlerine getiriyorlar. Bütün olumsuzluklara ve yoğun kullanımlarına rağmen kaza-kırım oranları beklenenden çok daha az! Veriler net şekilde bunu gösteriyor.

Sezar'ın hakkı Sezar'a...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com