Gönderen Konu: Mi-8/Mi-17  (Okunma sayısı 33655 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Azerbaycan Mi-17’si düştü: 14 şehit
« Yanıtla #70 : 30 Kasım 2021, 18:57:00 »
Azerbaycan Devlet Sınır Teşkilatı’na ait Mi-17 tipi genel maksat helikopterin tatbikat sırasında düştü. Olayda helikopter bulunan 14 kişi şehit oldu. 2 kişi de ağır yaralı olarak kurtarıldı.

Azerbaycan Devlet Sınır Teşkilatı’na ait askeri helikopter bu sabah Khizi bölgesinde bulunan Garaheybat hava sahasında eğitim uçuşları gerçekleştirirken düştü.



Devlet Sınır Teşkilatı’ndan yapılan açıklamaya göre, kazada helikopterin 4 kişilik uçuş ekibi ve Mi-17’de bulunan 12 asker toplam 14 kişi şehit oldu. Kazada iki kişi de ağır yaralı olarak kurtuldu.

Açıklamada, “Bugün, saat 10.40 sularında, Devlet Hudut Teşkilatı’na ait bir askeri helikopter, Khizi bölgesinde eğitim uçuşları sırasında düştü” ifadeleri yer aldı.

Devlet Sınır Teşkilatı Komutanlığı ve Başsavcılık olay yerinde bulunuyor. Olayla ilgili olarak ortak soruşturma açıldı.

Genel maksat helikopteri
Rus imalatı olan Mi-17 helikopterleri, Azerbaycan Ordusu’nun ve Devlet Sınır Teşkilatı’nın ana helikopteri. Çift motorlu olan helikopter, saatte 280 kilometre hıza çıkabiliyor. Menzili 800 kilometre olan Mi-17’ler, tam teçhizatlı 25 asker veya kabinde 4 ton malzeme taşıyabiliyor. Helikopter kanca ile dışardan 5 ton yük de taşıma kapasitesine sahip.

Dışişleri Bakanlığı, Azerbaycan’da Karaheybet hava eğitim alanında düşen askeri helikopterde şehit olanlar için taziye mesajı yayımladı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada:

“Azerbaycan’ın Hızı rayonunda Karaheybet poligonunda talim uçuşu yapan bir askeri helikopterin düştüğü, kazada şehit ve yaralıların bulunduğu derin üzüntüyle öğrenilmiştir. Şehitlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifa diliyoruz.” denildi.

https://tolgaozbek.com/ucus-emniyeti/azerbaycan-mi-17si-dustu-14-sehit/


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7777
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #71 : 30 Kasım 2021, 21:17:06 »
Bu mi-17'nin motoru bizim Atak-2 ağır taarruz helikopterimizin de motoruyla aynı...

Tehlikeli bir durum...Bu motora dikkat.. Motor bulamıyoruz diye de Rus motorlarına hemen atlamamak lazım
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2021, 21:19:06 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #72 : 01 Aralık 2021, 08:52:54 »
Bu mi-17'nin motoru bizim Atak-2 ağır taarruz helikopterimizin de motoruyla aynı...

Tehlikeli bir durum...Bu motora dikkat.. Motor bulamıyoruz diye de Rus motorlarına hemen atlamamak lazım

Neden tehlikeli anlayamadım?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7777
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #73 : 01 Aralık 2021, 09:26:49 »
Motorun güvenilirliği şüpheli ... Mi-17 , Mi-8 tamam en çok üretilen helikopterlerden ama en çok da kaza-kırım geçiren model...

Motor seçimini sağlıklı bulmuyorum... Bizim TEİ bu motor üzerinde bir çalışma vs. yapacak mı acaba?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #74 : 01 Aralık 2021, 10:08:57 »
İyi de mesela bahsettiğin helikopterin güncel modeli Atak helikopterinin yanlış hatırlamıyorsam prototipi dahil iki modeli teknik arıza nedeniyle düşmüştü. Bu helikopterlerde ABD yapımı motor bulunuyordu. O teknik arızalar motor kaynaklı olmayabilir. Bu haberdeki kazanın da motor kaynaklı olup olmadığı belli değil! Ürettiğimiz helikopter sayısına oranlarsak "güvenilirlik" oranının Mi-17 motorundan pek farkı olacağını sanmıyorum. 

Benzer karşılaştırmayı UH-1, UH-60 veya Cougar vs helikopterleriyle de yaparsak durum farklı olacağını sanmıyorum!

Bakınız 2020 yılı havacılık kazaları >> https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_military_aircraft_(2020%E2%80%93present)
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Hindistan Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü
« Yanıtla #75 : 08 Aralık 2021, 12:54:13 »
Hindistan’ın Tamil Nadu Eyaleti’nde, Hindistan Ordusu’na ait bir Mi-17V5 Genel Maksat Helikopteri düştü. Olayda, Hindistan Genelkurmay Başkanı hayatını kaybetti.

Edinilen bilgiye göre; bugün sabah saatlerinde Hindistan Ordusu’na ait bir Mi-17V5 Genel Maksat Helikopteri, Hindistan’ın Tamil Nadu Eyaleti’nde bulunan Coonoor bölgesinde düştü. Olayda, Hindistan Genelkurmay Başkanı Bipin Rawat ve eşinin de aralarında bulunduğu 9 kişi hayatını kaybetti. Kazada, yaralıların da olduğu bilgisi paylaşıldı.



Hindistan Hava Kuvvetleri (IAF), olayla ilgili soruşturma başlatıldığını duyurdu.

Hindistan Hava Kuvvetleri, sürekli olarak kaza sonucu kaybedilen hava araçları ile gündemde. Hatta 2021 yılında düşen ilk savaş uçağı bile Ocak 2021’de düşen IAF MiG-21’i olmuştu. Hem hemen her ay bir adet savaş uçağı kaybı yaşayan Hint Ordusu, geçtiğimiz yıl da kendi hava savunma füze sistemi ile kendi Mi-17 helikopterini vurmuş ve olayda hayatını kaybeden askerler olmuştu.

Hindistan’da yaşanan kazaların sebepleri arasında, koordinasyon eksikliği ve eğitimsiz personeller öne çıkmakta. Buna ilaveten lojistik sıkıntıların da bu kazaları etkileyen başka bir faktör olduğu tahmin edilmekte.

https://www.savunmasanayist.com/hindistan-genelkurmay-baskani-helikopter-kazasinda-oldu/
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2021, 12:57:16 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #76 : 08 Aralık 2021, 13:11:16 »
Vahim bir kaza olmuş. Hindistan'ın bu konuda ciddi bir sorunu var. Haberde belirtilen koordinasyon eksikliği, eğitimsiz personeller, lojistik sıkıntılar vs gibi etkenlerin olumlu yönde giderilmeleri gerek. Bu sorunlar genel kurmay başkanlarının hayatını kaybetmesine kadar pek çok üzücü kazalar yaşamalarına neden oluyor.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #77 : 08 Aralık 2021, 13:57:37 »
Vahim bir kaza olmuş. Hindistan'ın bu konuda ciddi bir sorunu var. Haberde belirtilen koordinasyon eksikliği, eğitimsiz personeller, lojistik sıkıntılar vs gibi etkenlerin olumlu yönde giderilmeleri gerek. Bu sorunlar genel kurmay başkanlarının hayatını kaybetmesine kadar pek çok üzücü kazalar yaşamalarına neden oluyor.

Tamam, giderilsin ama Modi ve o anlayış iktidardan gittikten sonra giderilsin. Diğer durumda herkesin başına bela olacaklar.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7777
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #78 : 08 Aralık 2021, 14:15:29 »
Ben eski Doğu bloku motorlarında ciddi dayanıklılık sorunları olduğunu düşünüyorum... SKYWOLF Hocam geçen günlerde bu iddiamı dillendirince Batı bloku ülkelerin helikopterlerinde de kaza kırımlar olduğunu yazmış...

Tamam biraz abarttım da afedersiniz her hafta bir tane ya Rus yapımı uçak ya da helikopter düşüyor bu kaza oranları Batı helikopterleri ile mukayese bile edilemez sayıda fazla...

Bunu sadece bakım,eğitim ile açıklamak bana kalırsa yetersiz kalır... Tasarım ve metalurji teknolojisinde bariz bir gerikalmışlıkları var...

Hürjet de nasıl ki çeşitli nedenlerle Batı menşeili bir motor seçimini hatalı bulduysam Atak-2'de de Mi-17/8 motoru kararını motorun güvensizliği nedeniyle hatalı buluyorum...

Tabi bu seçimin nedenini de anlıyorum , ambargolar...

T-1400 , Atak entegrasyonu ile ATAK üzerinde tam hakimiyet sahibi olup daha sonra 3000hp motor çalışmalarına başlanabilirdi. Bence ATAK-2 güvensiz bir Rus teknoloji motora sarılacak kadar çok da acil bir proje değildi...

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #79 : 08 Aralık 2021, 15:13:49 »
Doğu bloku motorlarında mutlaka metalurji açısından bir eksiklik var--ya da batıya göre daha az gelişmişlik olabilir. Merak ettiğim, mekanik olarak nasıllar. Yani tüm parçalar batı metalurji bilgisiyle üretilse nasıl bir sistem ortaya çıkar.