Gönderen Konu: Mi-8/Mi-17  (Okunma sayısı 33576 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #60 : 26 Ağustos 2021, 07:56:50 »
Bu düşen helikopter motoru; bizim T-929'da kullanacağımız Klimov VK-2500 turboşaft motor serisinden ...

Aman dikkat...

Acaba bizim mühendisler Klimov VK-2500 turboşaft motor üzerinde değişiklik yapacak mı , direkt aynı motoru mu kullanacak?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44314
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #61 : 26 Ağustos 2021, 08:49:28 »
Bu düşen helikopter motoru; bizim T-929'da kullanacağımız Klimov VK-2500 turboşaft motor serisinden ...

Aman dikkat...

Acaba bizim mühendisler Klimov VK-2500 turboşaft motor üzerinde değişiklik yapacak mı , direkt aynı motoru mu kullanacak?

Helikopterin düşme nedeni motor arızası değil. Fırtına nedeniyle düşmüş.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #62 : 26 Ağustos 2021, 10:03:44 »
Hocam videoyu izlediniz mi siz?
Normal şiddette rüzgar var... Genel maksat helikopteri o rüzgarda uçamıyorsa kepengi kapatıp gitsin...
Tamam motor arızası demeyeyim de bu helikopterde teknik bir sorun var...
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2021, 10:06:38 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44314
  • 615
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #63 : 26 Ağustos 2021, 10:22:18 »
Bana da pek fırtınalı bir hava varmış gibi gelmedi. Ama resmi açıklama bu yönde. Belki videoda anlaşılmıyordur.
Aslında helikopter bir ara hoverda duruyor. İniş için manevra yaparken de olağandışı bir durum yok gibi. Ancak tam ineceği yerde bir otobüs hareket ediyor. Pilot otobüsün henüz oradan ayrılmadığını geç fark edip paniklemiş de olabilir.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #64 : 26 Ağustos 2021, 11:37:59 »
Tabi bu mi-8 , mi-17'ler dünyanın en çok üretilen helikopterleri... Kaza kirim sayısı da haliyle fazla..

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #65 : 26 Ağustos 2021, 14:15:39 »
Ukrayna’nın gaz türbini teknolojisi, Sovyetler döneminden kalma. Kullandıkları motorlarda süper alaşımlar kullanarak “directional solidification” metodu ile üretilmiş türbin bıçakları kullanıyorlar. Rusların da  tüm jet motoru üretimleri aynı teknoloji ile. AL41F’de 1700 santigrat dereceye kadar çıkmışlar. Tek kristal bıçak üretebilmek için de “directional solidification” metodu kullanılıyor. Sık ve düzenli bakım ile ve motoru, limitlerinin çok çok üzerinde zorlamadıkça, helikopterlerde büyük problem olmaması gerekir.

Bizimkiler Ukrayna ile türbin motorların Türkiye’de bakım anlaşmasını imzaladı son günlerde. Bence bu işi sıkıya alıp, motorların bakımını Türkiye’de yapacağız.
Kendi motorumuz hazır oluncaya kadar belli bir süre sıkıntılı olabilir.

Not: tekrar tekrar izledim bende videoyu. Hava sorunlu değil. Bu kesin teknik arızaya dönük acil iniş.(çok yukarılardaki hava katmanlarında bir problem olmadıysa)
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2021, 14:26:21 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #66 : 26 Ağustos 2021, 14:29:17 »
Biz tek kristal türbin bıçağı üretebiliyoruz .
Bu  T-929 motorunun türbin bıçaklarını biz bu teknolojiyle üretsek nasıl bir performans- dayanıklılık iyileşmesi olur...
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2021, 14:32:33 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #67 : 26 Ağustos 2021, 15:10:38 »
Biz tek kristal türbin bıçağı üretebiliyoruz .
Bu  T-929 motorunun türbin bıçaklarını biz bu teknolojiyle üretsek nasıl bir performans- dayanıklılık iyileşmesi olur...
Tek kristal bıçak üretimi şu andaki türbin bıçak teknolojisinin Nirvana’sı. Ancak TS1400’deki tek kristal bıçak performansı ile AL41F’deki “DS” bıçakların performansı aynı değil. Bizim bıçaklar 1400-1450 C derece ısıda çalışıyor. Bıçağın sadece tek kristal olması yeterli değil. Üzerindeki soğutucu hava alıklarının geometrisi ve bilhassa ısıya dayanıklı kaplamanın performansı da çok önemli. Rus motoru 1700 derecelere ulaşmış durumda.
Ancak sorunuzun cevabı için ; 2000HP gücündeki GE markası taşıyan T700 blackhawk motorunun türbin bıçaklarını yapabilen TEİ,  2500-2800HP gücündeki bir Ukrayna motorunun bıçaklarını yaparsa, daha iyi verim alması gerekir derim. (En azından T700’ den geri kalmayacak bir performans beklerim).
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2021, 15:11:34 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Mi-8/Mi-17
« Yanıtla #68 : 26 Ağustos 2021, 16:24:54 »
Teşekkürler


Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5022
  • 231
  • DefenceTurk.com
Ukrayna’nın Mİ-8 Helikopterlerine Türk Sistemleri Entegre Edilecek
« Yanıtla #69 : 20 Kasım 2021, 18:56:00 »
Aselsan ile Ukraynalı savunma şirketleri arasında Mi-8 helikopterlerine elektro optik ve silah modernizasyonu için anlaşmaya varıldı.

Ukrayna merkezli Defense Express’in haberine göre Aselsan, Motor Sich ve Ukroboronprom ile Mi-8 helikopterlerinin modernizasyonu için anlaşmaya varıldı.



İddiaya göre anlaşma Saha Expo sırasında imzalandı. Anlaşma, Aselsan tarafından geliştirilen elektro optik sistemlerin Mi-8 helikopterlerine entegrasyonunu kapsıyor.

Proje sadece Ukrayna envanterindeki helikopterleri değil, yurt dışında bulunan Mi-8’lerinde Aselsan, Motor Sich ve Ukroboronprom ortaklığında modernizasyonunu hedefliyor.



L-UMTAS ve Cirit Entegrasyonu
Modernizasyon kapsamında kullanılacak elektro optik sistemler CATS veya geliştirilme faaliyetleri devam eden F-500C olabilir. Hedef helikopterlerin lazer işaretleme kabiliyetine kavuşturulması olması sebebiyle bu iki ürün ön plana çıkmakta.

Ayrıca Türk havadan karaya mühimmatlarının helikopterlere entegrasyonu ile ilgili başka bir anlaşmaya daha Saha Expo sırasında varıldı. Helikopterlere L-UMTAS ve Cirit füzelerinin entegrasyonu yapılacağı da tahmin ediliyor.

Ukrayna önümüzdeki 2 yıl içerisinde Mi-8 ve Mi-2 helikopterlerini MSB-8 ve MSB-2 adı altında yerli olarak üretmeye başlamayı planlıyor.

Aselsan tarafından geliştirilen elektro optik sistemlerin yeni üretilecek helikopterlere de entegre edileceği tahmin ediliyor.

Ukrayna Donanması’nın satın aldığı Ada sınıfı korvetlere de kendi üretecekleri Mi-2 helikopterlerinin deniz varyantını konuşlandıracağı iddia edilmişti.

https://www.savunmasanayist.com/ukraynanin-mi-8-helikopterlerine-turk-sistemleri-entegre-edilecek/