Gönderen Konu: İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı  (Okunma sayısı 19177 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38982
  • 328
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #10 : 05 Aralık 2010, 11:25:04 »

Ek yazı yazamadan internet koprtu..

Demek istediğim mi- ile karşılaştırması. boyut olarak yani. yoksa başka bir alakası yok..

Mi-38'le demek istiyorsun herhalde.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 0
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #11 : 05 Aralık 2010, 11:38:11 »
Evet

Çevrimdışı timsah

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 64
  • 0
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #12 : 05 Aralık 2010, 15:08:58 »
pek konu ile alakası yok ama şunu bir okuyun.
gerçekten bu kadar uçuş maliyeti arasında fark ola bilir mi,? amerikan blackhawklar maliyeti saatte 10 bin dolar seviyesinde iken Mi-17 ler ise sadece 750 dolardır.

http://gencucus26.blogcu.com/Cesitli+konularda+uc+soru_
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2010, 15:11:18 Gönderen: timsah »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38982
  • 328
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #13 : 05 Aralık 2010, 15:19:02 »
Bu soruyu kara havacılarına sormak gerek. Ancak şöyle bir durum var; Karaşahinler senelerdir en zorlu şartlarda bile sorunsuz uçarken, Mi-17'lerimiz ne kadar faydalı olabildiler?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı timsah

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 64
  • 0
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #14 : 05 Aralık 2010, 15:26:07 »
?? bilmem kullananlar daha iyi bilirki ençok onlardan alıyoruz .ama herzaman şunu düşünürüm kedi yaptıgımız %100 yerli diye bilecegimiz helikopterlerimiz olsaydı.
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2010, 15:29:16 Gönderen: timsah »

Çevrimdışı rstr617

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 370
  • -1
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #15 : 05 Aralık 2010, 18:09:52 »
pek konu ile alakası yok ama şunu bir okuyun.
gerçekten bu kadar uçuş maliyeti arasında fark ola bilir mi,? amerikan blackhawklar maliyeti saatte 10 bin dolar seviyesinde iken Mi-17 ler ise sadece 750 dolardır.

http://gencucus26.blogcu.com/Cesitli+konularda+uc+soru_


Kuyruklu yalan.

ruhumuz var teslim etmeden önce

Çevrimdışı timsah

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 64
  • 0
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #16 : 05 Aralık 2010, 20:23:13 »
rstr617 kuyruklu yaln demişsin ama ,bu pek açıklayıcı olmamış.konu hakkında bir bilgiye sahip misin? anlat bakalım.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #17 : 06 Aralık 2010, 09:05:53 »
pek konu ile alakası yok ama şunu bir okuyun.
gerçekten bu kadar uçuş maliyeti arasında fark ola bilir mi,? amerikan blackhawklar maliyeti saatte 10 bin dolar seviyesinde iken Mi-17 ler ise sadece 750 dolardır.

http://gencucus26.blogcu.com/Cesitli+konularda+uc+soru_
askerliğimi kara havacılarda yaptım   bizim helikopterlerimizin hepsi jp-8 olarak bilinen  kalitesiz ucuz ama güçlü bir benzinle çalışır, normal benzin 2.9 tl iken  jp-8 in litresi 0.80 tl idi bizim ikmal sorumlusu askerimizin söylediğine dayanarak bunu söylüyorum  aksi taktirde  fiyatını tam olarak bilemem yani çok ucuz   peki çift motorlu bir kara şahin ne kadar yakıt  harcar?  vallahi  2.5 saat hiç ikmal yapmadan ankaradan istanbula kadar uçtuğunu biliyorum  deposu  500 lt den fazla yakıt alabiliyor    500 litreyi 2.5 saatte harcıyorsa  yakıt maliyeti saatte 200 litredir  200lt*0.80tl=160 tl yapar  demekki yakıt maliyeti pek fazla değil , hatta yaptığı yol ile kıyaslarsak bir otomobilden bile daha ucuza yol almış oluyoruz , lakin  belli uçuş saatlerinde değiştirilecek  özel parçalar vardı  mesela bir dişlisi vardı  türkiyede üretilmeyen  çok pahalı bir parçaydı  ve belli uçuş süresinden sonra kullanılamıyordu , sanırım maliyeti uçuk rakamlara çıkaranda parca değişimleridir,   yedek parçaları çok pahalı  bakım onarımı çok zor  bundan dolayı uçuş maliyetleri çok yüksek oluyor  ama saatte 10 bin dolar  saçmalık gibi geliyor   sonuçta  bir f-4 uçağının uçuş maliyeti yaklaşık olarak 7 bin doları diye duymuştumki , eski, bakımı zor çift motorlu bir jetten daha pahalıya gelebileceğine pek imkan vermiyorum.
bu arada  karahavacılık ve bakım onarım merkezleri genelde iç içe olduğundan  karahavacılıkta  askerliğini yapmış herkez  bu bilgileri rahatlıkla öğrenir  ben  şehir dışında  bir noktanın korunmasında görevlendirildiğimden  çok fazla bilgiye sahip değilim  alaylarda askerlik yapan arkadaşlarımız daha doğru bilgi verirler.

ek bir şey daha eklemek istiyorum  rusların bize sattığı mi-17 lerin  yedek parçaları  çok uçuk rakamlarda olduğundan  bizim mi-17 lerin uçuşları durdurulmuştur   mi-17 yi üreten fabrika kapatılmış  yedek parça üretimi yapması için açılan fabrikada  parça fiyatlarını süper  abartmış  kara havacılıkta  parça alımını yapmamış ve uçuşları durdurulmuştur    yani karahavacılıktaki söylentiler böyleydi ne kadar doğrudur bilemem.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 09:11:23 Gönderen: enes38 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38982
  • 328
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #18 : 06 Aralık 2010, 09:32:02 »
Alıntı
1. Askeri hava meydanlarından alınacak JP-8 (F-34) yakıt bedeli, yükleniciye yakıtın Türk Silahlı Kuvvetlerine mal oluş fiyatı üzerinden Deniz Kuvvetleri Komutanlığınca kesilecek faturaya istinaden ödettirilecektir. Kasım 2010 itibariyle litre fiyatı yaklaşık 0,95 USD olup, tarihlere göre değişiklik olmaktadır.

   When the fuel is obtained from the military air base, the contractor will pay the price of the fuel JP-8 (F-34) as the cost of the fuel for Turkish Armed Forces and the payment will be made with the invoice prepared by Turkish Navy Command. The price per liter is 0,95 USD in November 2010 but the price changes according to the dates.


2. Atış tarihlerinde, idarenin ihtiyacına göre, yüklenici ile mutabakat sağlanarak değişiklik yapılabilir.

    The firing dates can be changed according to the requirements of the administration based on the agreement with the contractor.

www.dzkk.tsk.tr/lojd1/TNFPD/all_list_files/2010/.../Hususlar_Issues.doc
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 0
İkinci Mi-38 Prototipinin Test Süreci Başladı
« Yanıtla #19 : 06 Aralık 2010, 09:44:15 »
Bu yakıt araçlarda da kullanılabiliyor mu...

Bir depoya yarım maaşı veriyorum  :D