Gönderen Konu: İTÜBÜS  (Okunma sayısı 4061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
İTÜBÜS
« : 19 Ekim 2010, 22:48:16 »
Otobüs degil İTÜBÜS  :D ;)
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mekatronik Eğitim ve Araştırma Merkezi, 150 kilometre hıza ulaşabilen Türkiye'nin ilk elektrikli minibüsünü yaptı.
İTÜBÜS adı verilen aracın tanıtımı düzenlenen basın toplantısıyla gerçekleştirildi.


•İşte o minibüs

İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, İTÜ'nün son 2 yıldır girişimce ve inovasyon ekseni üzerinden araştırmalarını yürüttüğünü anlatarak, "Yıllardır Türkiye'de üniversite-sanayi-devlet işbirliği hep tartışma konusu olmuştur. İTÜ, son yıllardaki bu atağının karşılığını görüyor. Hem sanayiden görüyor, hem devletten görüyor. Bu yıl bütçemiz henüz meclisten geçmedi ama yüzde 29 rekor bir artış sağladık. 2 yıl içerisinde Teknik Üniversite'nin Ar-Ge yatırımı toplam 200 milyon doları bulmaktadır" diye konuştu. Şahin ayrıca, minibüsün seri üretiminin yapılması için yatırımcıların devreye girmesi gerektiğine işaret etti.

ELEKTRİKLİ MİNİBÜSÜN VİTESİ YOK
İTÜ Mekatronik Araştırma Merkezi Müdürü ve Proje Danışmanı Ata Mugan da, minibüsün tasarımı, imalatı ve kontrol yazılımının İTÜ'de geliştirildiğini anlatarak, "Bu nedenle benzer projelerden ayrılmakta. Kısmen ya da alt sistem olarak dışarıdan herhangi birşey alınmadan bütün tasarım ve geliştirilmesi üniversite bünyesinde gerçekleştirildi" dedi. Minibüsün gövdesinin Karsan firması tarafından verildiğini aktaran Mugan, "Üzerindeki bütük elektronik aksamın maliyeti 100 bin dolar civarındadır" diye konuştu. Mugan, 1 yıl içerisinde minibüsün seri üretiminin tamamlanabileceğini vurguladı. Yolcu ve bagaj da olmak kaydıyla minibüsün 4.5 ton olarak tasarımlandığını belirterek, "Tasarımda maksimum hızı 150 kilometreye ulaşacak şekilde hesapları yapıldı" dedi. Şu ana kadar yerleşkede ulaştıkları maksimum hızın 75 kilometre olduğunu, 11 saniyede saatte 75 kilometre hıza ulaşabildiklerini anlatan Mugan, araçların kullanılması noktasında ihtiyaç olan tek şeyin şarj istasyonları olduğunu belirtti.

Proje Koordinatörü Ahmet Apak ise, aracın normal araçlara göre farkının aynı performansları elektrikle sağlamaları olduğunu kaydederek, "Aynı zamanda şanzıman yok" dedi.

120 KM YOL GİDEBİLECEK
Türkiye'nin ilk elektrikli minibüsü, 50 kilowatt saatlik bataryalarla tam yüklü halde minimum 120 kilometre yol gidebilecek ve maksimum 150 kilometre saat sürat yapabilecek. Minibüste kullanılan bataryaların 3 bin devir dolum ömrü olup, dolum süresi şarj aleti ile 3-4 saat kapsıyor. Öte yandan minibüsün 120 kilometrelik mesafede elektrik tüketiminin maliyeti ise 18-19 TL.



Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
İTÜBÜS
« Yanıtla #1 : 20 Ekim 2010, 10:33:24 »
4 saatte şarz et  sonra 120 km  mesafe boyunca kullan  bence  tek kelimeyle süper  tabi biraz daha masraflı ama bataryaların çoğaltılmasıyla mesafe daha fazla artırılabilir  buda şehir içi kullanım için süper bir araç olur  hem ekonomik hemde çevreyi kirletmiyor bugün işe gelirken yolda elektirikli bir mobiletle karşılaştım  okadar sessizki motorunun çalıştığını duyamıyorsunuz , tabi petrol milyarderleri bir şekilde bu projelerin önüne taş koymasa şimdiye dünya genelinde elektirikli araçların sayısı yakıtla çalışanları geçerdi.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
İTÜBÜS
« Yanıtla #2 : 20 Ekim 2010, 13:44:46 »
Şarj edilen tamamen elektrikli araçlar aslında biraz gayripratikler henüz..

Asıl olarak, bu ve benzeri teknolojik adımı yakalamışken hibrit araç dağılımını geliştirebilmek.. Özellikle trafik sıkışıklığının çok olduğu zamanlar ve bölgeler için büyük farklar yaratabilecek bir entegrasyondur.. Yoksa, şimdilik elektrikli araç bizim için, hatta dünya için epey ütopik..

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
İTÜBÜS
« Yanıtla #3 : 20 Ekim 2010, 17:41:45 »
Şarj edilen tamamen elektrikli araçlar aslında biraz gayripratikler henüz..

Asıl olarak, bu ve benzeri teknolojik adımı yakalamışken hibrit araç dağılımını geliştirebilmek.. Özellikle trafik sıkışıklığının çok olduğu zamanlar ve bölgeler için büyük farklar yaratabilecek bir entegrasyondur.. Yoksa, şimdilik elektrikli araç bizim için, hatta dünya için epey ütopik..
hibrit daha iyi ama hem yakıtla çalışan hemde elektirkle çalışan 2 ayrı motor biraz pahalı oluyor  ayrıca bakımıda daha zor oluyor  birde hirbitin elektirikli araçlara karşı bir diğer dezavantajıda  yakıtlı motorun getirdiği ağırlıktır , araçın motorunun güçlü olduğu saatte 150 km hız yapabildiği söyleniyor ki  bence  kalkış  hızlanışıda iyidir tek sıkıntısı menziliki oda şehir içi kullanımlarda ciddi sorun olmaz 

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
İTÜBÜS
« Yanıtla #4 : 20 Ekim 2010, 17:58:42 »


İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mekatronik Eğitim ve Araştırma Merkezi tarafından yapılan Türkiye'nin ilk elektrikli minibüsü kamuoyuna tanıtıldı. Çevre dostu minibüs, minimum 120 kilometre yol alabilecek. Bu mesafede sadece 18-19 liralık elektrik tüketecek. Bu rakamlar, dizel bir minibüsün aynı mesafede yaktığı akaryakıtın üçte bir fiyatından daha aza tekabül ediyor. Minibüs esnafı, saatte 150 kilometre sürat yapabilecek aracın ne zaman piyasaya sürüleceğini merak ediyor.

Yüzde 100 Elektrikli Minibüs Projesi'nin tanıtım toplantısında konuşan İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, üniversite olarak son 2 yıldır girişimci ve inovasyon odaklı araştırmalar yaptıklarını kaydetti.

Üniversite-sanayi-devlet işbirliğinin meyvelerini verdiğini, vermeye de devam edeceğini dile getiren Rektör Şahin, daha önce insansız helikopter ve otomobil ürettiklerini ifade ederken "Son olarak Devlet Planlama Teşkilatı ile sanayinin katkısıyla yaptığımız Türkiye'nin ilk elektrikli minibüsünü kamuoyuna sunduk. Uzun bir zaman dilimini içeren faaliyetlerin nihayetinde ortaya çıkan üründen dolayı öğrenci ve öğretim üyelerine müteşekkirim." dedi.

İTÜ'lü öğrencilerin ve öğretim üyelerinin proje ile üretimlerinin devletten karşılık gördüğünü vurgulayan Rektör Şahin, "Üniversite olarak bütçemiz yüzde 29 arttı. Ar-Ge yatırımlarımız da geride bıraktığımız 2 yıl ve önümüzdeki 1 yıl için 200 milyon dolar." açıklamasında bulundu.

Mekatronik Araştırma Merkezi Müdürü ve Proje Danışmanı Prof. Dr. Ata Muğan da çevre dostu teknolojilerin geliştirilmesi ve enerji ekonomisinin mühendislik alanlarının başlıca amaçlarından biri olduğunu belirterek "Türkiye'de önemli mühendislik eserlerinin ortaya çıkmasında büyük rol oynayan üniversitemizin kamuoyuna sunduğu projenin tasarımı, imalat ve denemeleri bizzat öğrencilerimiz tarafından İTÜ Maslak Kampüsü'nde yapılmıştır." ifadelerini kullandı.



TÜRKİYE'NİN İLK ELEKTRİKLİ MİNİBÜSÜ

İTÜ Maslak Kampüsü'nde deneme sürüşleri yapılan elektrikli minibüs çevre dostu olarak tanıtılıyor.

Karbon emisyonu 0 olan ve alternatif enerji gereksinimini karşılayan elektrikli minibüs, 50 kilowatt saatlik bataryalarla tam yüklü halde iken minimum 120 kilometre yol gidebilecek ve maksimum 150 kilometre saat sürat yapabilecek. 200 metrelik yolda 10-12 saniye arasında 75 kilometre saat sürate erişebilecek kadar seri olan araç, bataryalar dâhil boş ağırlığı 3 bin kilogram, 20 kişilik taşıma kapasitesiyle birlikte 4 bin 500 kilogram olarak tasarlandı.

Minibüste kullanılan bataryaların 3 bin devir dolum ömrü olup dolum süresi şarj aleti ile 3-4 saat. Ayrıca 120 kilometrelik mesafede elektrik tüketiminin maliyeti 18-19 TL. Bu değerlere göre elektrikli minibüsün dizel bir minibüs ile karşılaştırıldığında enerji maliyeti 3'te birden daha az. Minibüs üzerine 150 kilowatt 650 nanometrelik su soğutmalı elektrik motoru kullanılıyor ve motordan alınan güç doğrudan diferansiyele aktarılıyor. Böylelikle mekanik vites kavramını ortadan kaldırarak yazılım kontrollü vites kullanılıyor.

15 lisans 3 de yüksek lisans öğrencisinin 8-9 aylık çalışmasının ürünü olan elektrikli minibüsün 2 ya da 3 yıl içinde trafiğe çıkabileceği belirtiliyor.

http://habertaraf.com/haberler/101032-ilk_tasarruflu_elektrikli_minibus.html

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
İTÜBÜS
« Yanıtla #5 : 20 Ekim 2010, 18:52:36 »
Şimdi şöyle bir şey var eger bu sistem geliştirilirse zaten elektrikli bataryaların ömürünü artırıp daha fazla kilometre yol alıp daha az sürede doldurulabilir ve kullanılabilir  yani 120 km alcagına 400 km yapar 4 saat yüklenecegine 2 saat olur fiyat da düşer ve hız zaten çok güzel ve ortalama hız 80 km zaten e-5 karayolunda maximum hız 90 km bu o araç için gerçekten çok güzel eger ülkemizde yaygınlaştırabilirsek petrol derdinden büyük bir oranda kurtuluruz ve sonuçta ihtal olarak en büyük pay yakıtlardır.İnşallah proje daha da geliştirebilir.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Yerli Elektrikli Otobüs Norvec Yolların'da.
« Yanıtla #6 : 13 Mayıs 2022, 17:39:36 »
Alıntı
Türkiye'de geliştirilen elektrikli sürücüsüz otobüs Norveç sokaklarında.

https://mobile.twitter.com/AnatoliaIntel/status/1524746887173009409?cxt=HHwWgsCj5eTN_qgqAAAA