Gönderen Konu: KC-390  (Okunma sayısı 14825 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ムゲン (Mugen)

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 63
  • -108
  • DefenceTurk.com
Ynt: Portekiz Brezilyalı KC-390 için imza attı
« Yanıtla #20 : 14 Temmuz 2019, 15:26:02 »
Portekiz, Brezilyalı Embraer firması ile beş adet KC-390 askeri nakliye uçağının alımı için anlaşma imzaladı.



Portekiz Hükümeti, Portekiz Hava Kuvvetleri envanterini modernize etme sürecinin bir parçası olarak en yeni KC-390 uçaklarını satın alacak. 932 milyon dolar değerindeki anlaşma bir uçuş simülatörü, personel eğitimi ve lojistik desteği de içeriyor. NATO üyesi ülkeye Şubat 2023’te ilk teslimat yapılacak, geri kalan teslimatların ise Şubat 2027’ye kadar tamamlanması planlanıyor.

KC-390’ları hizmetteki C-130’ların yerine alacak olan Portekiz, böylelikle bu uçaklar için sipariş veren ilk yurt dışı kullanıcı oldu. Hali hazırda Brezilya 28 adet sipariş verirken Arjantin, Çekya, Kolombiya ve Şili de uçakları almak için üretici firma EMBRAER ile görüşmelerini sürdürüyor.

Brezilya’da geliştirilen ve üretilen en büyük uçak olma özelliğini taşıyan Embraer’in çift jet motorlu KC-390 nakliye uçağı  80 asker veya 64 tam teçhizatlı paraşütçü komando taşıyabiliyor. Saatte 870 kilometre hız yapabilen uçak 26 ton kadar taşıma kapasitesine sahip.



TAI’ye teklif geldi

Embraer firması projenin başında KC-390’nın geliştirilmesi ve üretimi konusunda Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI)’ye ortaklık teklif etmiş fakat bu teklifi teknik altyapı ve tecrübe eksikliği nedeniyle kabul edilmemişti.

http://defenceandtechnology.com/2019/07/13/portekiz-brezilyali-kc-390-icin-imza-atti/


TAI mi teklifi reddetmiş? Kendi başına (sanırım) uçak üreten bir şirketi tecrübe eksikliği sebebiyle reddetmek?! 🤔
Tai reddetmekte bir nevi haklıymış. Bu tür uçakların pazarı belli. Pazarı domine edenlerde belli. Bu uçağı ortak ürettik diyelim. Kendimize alacagımız ucak sayısı 10 olsun.. Diğer ülkede 10 tane alsın etti 20. Bu rakam uçağın fiyatını indirmez. Ne kadar cok üretilirse o kadar çok ucuzlar. Sırf ortak yaptık diye pahalı almanın manası yok. Ha tecrübe kazanır mıydık ? kazanırdık. Lakin elde ettiğimiz tecrübe bizi nereye götürürdü orası sıkıntı yani Kargo uçağı yapma işi riskli. Burdan kazandıgın tecrübe ile ne yapardık bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla Ukrayna ile AN-188 kargo uçağı ortaklıgı var. Gereken bilgi-birikim ordanda kazanılabilir. Birde bu adamlar seni tasarıma çağırmıyor (ki bizim tasarım öğrenmemiz lazım) yaptıkları tasarımda ıvır zıvıra çağırıyor. Yani öğrenebileceğimiz şeylerde kısıtlı.. Ben çokta birşey kaybedildiğini düşünmüyorum. TAİ'nin bu tür projeler yerine mesela kendi MMU projesini devam ettirirken Avrupanın 6. nesil savaş jeti projelerinede dahil olması lazım. Uçak almamıza gerek yok. O projede bir iki mühendisimizin olması şu kargo ucagındaki 20 mühendisten daha değerli bir kazanım olacaktır.
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2019, 15:30:46 Gönderen: ムゲン (Mugen) »
Süt kokan beyinler , barut kokan ellere dönüştü...

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 909
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #21 : 14 Temmuz 2019, 15:39:15 »
Avrupa'nın 6.nesil uçağı 2050'den önce kalkmaz bence. Ki Amerika bile F-35 leri 2070'e kadar kullanmayı planlıyor. 6.nesil uçaklar için daha erken şahsi fikrim
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı ムゲン (Mugen)

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 63
  • -108
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #22 : 14 Temmuz 2019, 15:55:34 »
Avrupa'nın 6.nesil uçağı 2050'den önce kalkmaz bence. Ki Amerika bile F-35 leri 2070'e kadar kullanmayı planlıyor. 6.nesil uçaklar için daha erken şahsi fikrim
Erken yada geç farkeder mi ? o projelerde bulunmak lazım. İngilizler TF-X üzerinden geliştirdiklerini Tempest'e uyarlayacak olsalarda bizim Tempest projesinde de olmamız şart. İngilizlerin çok acayip teknolojileri var. Dikey iniş kalkış bunlardan sadece bir tanesi. Öğrenecegimiz çok şey var dünyadan ve bundan ayrı kalmamız - uzak durmamız onlar hristiyan tukaka kafası yaşamamız bu ülkeye verilecek en büyük zarardır. Bakınız Hindistana Avrupanın - Amerikanın uzay projelerine katılarak bir uzay gücü oldular. Uzayda bende varım dediler. Bu örneklerden sadece biri. Kendimizi dünyadam soyutlayarak birşey kazanmayız ama çok şey kaybederiz. Üstüne para vereceksin yinede gireceksin bu projelere.
Süt kokan beyinler , barut kokan ellere dönüştü...

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: KC-390
« Yanıtla #23 : 14 Temmuz 2019, 16:14:24 »
Avrupa'nın 6.nesil uçağı 2050'den önce kalkmaz bence. Ki Amerika bile F-35 leri 2070'e kadar kullanmayı planlıyor. 6.nesil uçaklar için daha erken şahsi fikrim
Erken yada geç farkeder mi ? o projelerde bulunmak lazım. İngilizler TF-X üzerinden geliştirdiklerini Tempest'e uyarlayacak olsalarda bizim Tempest projesinde de olmamız şart. İngilizlerin çok acayip teknolojileri var. Dikey iniş kalkış bunlardan sadece bir tanesi. Öğrenecegimiz çok şey var dünyadan ve bundan ayrı kalmamız - uzak durmamız onlar hristiyan tukaka kafası yaşamamız bu ülkeye verilecek en büyük zarardır. Bakınız Hindistana Avrupanın - Amerikanın uzay projelerine katılarak bir uzay gücü oldular. Uzayda bende varım dediler. Bu örneklerden sadece biri. Kendimizi dünyadam soyutlayarak birşey kazanmayız ama çok şey kaybederiz. Üstüne para vereceksin yinede gireceksin bu projelere.

+1

Avrupa'nın 6.nesil uçağı 2050'den önce kalkmaz bence. Ki Amerika bile F-35 leri 2070'e kadar kullanmayı planlıyor. 6.nesil uçaklar için daha erken şahsi fikrim

Kendimiz yapmak istiyorsak geç bile kalıyoruz!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Embraer KC-390 Nakliye Uçağına İlk Yurtdışı Siparişi
« Yanıtla #24 : 19 Ağustos 2019, 19:51:35 »
Brezilyalı askeri ve sivil uçak üreticisi Embraer KC-390 nakliye uçağı için ilk yurt dışı siparişini aldı. Portekiz, elindeki C-130'ları değiştirmek için 5 adet KC-390 siparişi verdi.



Brezilya'nın hava kuvvetleri için 28 siparişi var. Macaristan, Arjantin, Çekya, Kolombiya ve Şili de alım planlarını açıklamıştı.

http://www.kokpit.aero/embraer-kc-390-portekiz

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 909
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #25 : 19 Ağustos 2019, 19:57:12 »
Bizde 5-10 adet alsak iyi olmaz mı ?
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Macaristan İçin KC-390
« Yanıtla #26 : 18 Kasım 2020, 19:50:22 »
Brezilya merkezli Embraer firması ile Macaristan arasında KC-390 nakliye uçağı için sözleşme imzalandı.

Sözleşme kapsamında Brezilya, Macar Hava Kuvvetleri (Magyar Légierö) için havada yakıt ikmali de yapabilen iki adet KC-390 teslim edecek; pilot ve teknisyen eğitimi sağlayacak. Embraer, Macaristan'da KC-390 için üretim hattı veya montaj hattı açma olasılıklarının araştırılacağını belirtti.



Kanat altında Cobham üretimi yakıt ikmal kitleri taşıyabilen nakliye uçağında BAE Systems üretimi uçuş kontrol bilgisayarı bulunuyor.

İki uçağın da 2023 yılında Macaristan’a teslim edilmesi planlanıyor.

Platform, insani yardım, tıbbi tahliye, arama kurtarma ve itfaiye, hava taşımacılığı ve havada yakıt ikmali kabiliyetleri dâhil olmak üzere farklı askeri ve sivil misyonlarda kullanılabiliyor.

https://www.c4defence.com/Gundem/macaristan-icin-kc390/11170/1

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Portekiz, ilk KC-390 nakliye uçağını hizmete aldı
« Yanıtla #27 : 22 Ekim 2023, 13:31:30 »
Portekiz, Brezilya merkezli Embraer şirketinden sipariş ettiği KC-390 Millennium nakliye uçağının ilkini hizmete aldı.

Portekiz, Embraer şirketi tarafından geliştirilen KC-390 nakliye uçağının ilkini hizmete aldı. Brezilya’da gerçekleştirilen teslim törenine Brezilyalı ve Portekizli üst düzey temsilciler katıldı. Uçağın, Portekiz’in Beja kenti yakınlarında bulunan 11 No’lu Hava Üssü’ne konuşlandırılması planlanıyor.

Embraer COO’su Walter Pinto Junior düzenlenen törende şu açıklamalarda bulundu:

“Portekiz Hava Kuvvetleri, KC-390 Millenium’un uluslararası hale getirilmesinin başlangıcından bu yana bizi destekleyen Embraer’in stratejik ortağıdır. Embraer ve Portekiz Hava Kuvvetleri, uzun vadeli projelerimizi önümüzdeki yıllarda ilerletmek için birlikte çalışmaya devam edecek.



Portekiz Hava Kuvvetleri (PAF), 2019 yılında Embraer ile 827 milyon euro tutarında sözleşme imzalamıştı. Bu kapsamda 5 adet KC-390 nakliye uçağının tedariki ile birlikte bir adet uçuş simülatörü ve yedek parça siparişinde bulunulmuştu. Tedarik edilen bu uçaklar, Lockheed Martin tarafından geliştirilen C-130H nakliye uçaklarının yerini alacak.

Air Recognition’un geçtiğimiz yıl yaptığı habere göre Ekim ayının ikinci haftasında Embraer şirketi tarafından üretilen KC-390 nakliye uçağı Portekiz topraklarına giriş yapmıştı. Nakliye uçağı direkt Portekiz Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmeden önce NATO ekipmanının entegrasyon aşamasını gerçekleştirmeye başlamıştı. Bu kapsamda uçak ilk başta Ulusal Havacılık Otoritesi tarafından onaylanma sürecinden geçmişti. Aradan geçen bir yıldan sonra uçak, NATO ekipmanlarının entegrasyonunu başarılı bir şekilde tamamladı.



Portekiz, Embraer’in KC-390 programının en önemli ortaklarından birisi konumunda. Uçağın merkez gövdesi dahil olmak üzere belirli parçaları Evora kenti yakınlarındaki üretim tesisinde üretilmekte. KC-390 uçaklarını yakın zaman içerisinde NATO üyesi olan Hollanda ve Çekya ile birlikte Avusturya’da tedarik etme kararı almıştı.

https://www.defenceturk.net/portekiz-ilk-kc-390-nakliye-ucagini-hizmete-aldi

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2629
  • 287
Ynt: KC-390
« Yanıtla #28 : 22 Ekim 2023, 15:36:38 »
Şöyle bir uçak yapmak bizim için çocuk oyuncağı artık. Kadroların işleri biraz hafifleyince buna başlamak lazım.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 583
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #29 : 22 Ekim 2023, 16:27:22 »
Çok güzel uçak bundan multi role dünya kadar model çıkar! Deniz karakol, erken ihbar, kargo vs vs üretmek yerine ver 30 tane sipariş Embraer ile iyi ilişki kur ortaklıklar kur, iş gücü paylaş; ucu çok açık… Embraer in dar gövde Pakistan ın aldığı bir modeli var oda çok iyi (deniz karakol, asker sevk, kısa mesafe/iç hatlar sivil taşıması , erken ihbar vs ; çok uygun platform…) zahmetine çok girmeden yetenek kazanımı, bence bizim; bu ve o dar gövde uçağa ihityacımız var en kolay ve zahmetsiz yetenek kazanım yolu üretim alt yapısı kurmak yerine Embraer ile TUSAŞ stratejik ortaklığıdır… ki böylece mevcut tüm ürünlerimizi de Brezilya Portekiz ve Güney afrika gibi ülkeler tanıtmış ve ulaşılabilir hale getirmiş oluruz… Bir avantajı daha var; gelişen sanayimiz batı amborgosunda yada ben öyle algılıyorum, herkes HIMARS diyor kimse daha yetenekli olan TRLG 230 demiyor örneğin ;) bu şekil stratejik ortaklıklar bize zaman da kazandırır, dışa kapalı sanayimiz olmasınıda engeller!
İyi pazarlama ile Hürjet e, Kaan’a ortak et! Bunun füzesi var tankı var helicopteri var Brezilya boş ülke değil BRICS in B'si, büyük ortaklık doğar bu işten ...
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2023, 16:30:39 Gönderen: Alp »