Gönderen Konu: KC-390  (Okunma sayısı 15483 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #30 : 24 Ekim 2023, 03:38:50 »
Bizim için gerçekten de bu uçağı yapmak zor değil artık. Bugün belki maliyet, proje yığılması derken pek olağan değil ama 2030'lu yıllarda TUSAŞ'ın A400M büyüklüğünde bir kargo uçağı yapması bizim için güzel bir kazanım olur.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2354
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #31 : 24 Ekim 2023, 11:08:38 »
Aslında bir sıralar Ukrayna ile 45-50 tonluk kargo kapasitesi olan an188 programı konuşuluyordu sonra araya savaş girdi

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #32 : 24 Ekim 2023, 11:25:42 »
Aslında bir sıralar Ukrayna ile 45-50 tonluk kargo kapasitesi olan an188 programı konuşuluyordu sonra araya savaş girdi

O konuda zamanında İsmail Demir çok fazla gündeme gelince 'havuç' göndermesi yapmıştı. Bir konferans gibi konuşmada önümüze bir havuç gibi sunuluyor demişti. Kısacası o dönem kafasında isek mümkün değil bence. Ki bence Embraer gibi ortak varken bende Ukrayna ile işe girmezdim o zaman. Türkiye isterse Embraer ile bence çok rahat ortaklık yapar. Sadece askeri olarak 40+ platforma ihtiyacımız var. Bunun üstüne Embraer'in dar gövdeli bölgesel uçakları var. THY bu Embraer'in yolcu uçaklarına  o kadar sıcak değil ama AnadoluJet filosuna çok rahatlıkla yerli üretim olduğu için 80-90 tane verebilecek kapasitede. 150+ uçakta Brezilyalılar uçaklar üzerinde hemen hemen her türlü değişikliğe izin de verirler. Ama bu kadar proje varken bu işe girmek ne kadar mantıklı. Geçen yıl Kayseri TOMTAŞ'ın yeniden canlandırılması düşüncesi vardı. Belki Kayseri'de TUSAŞ'ın da ortak olduğu bir yapıda ama daha bağımsız bir tesis yapılanması kurulabilir. OYAK sermayesi ve yatırımıyla mesela...
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2023, 11:42:44 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2354
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #33 : 24 Ekim 2023, 12:42:34 »
Bilmiyorum sn. Kaptanı derya
Fakat kc390 halihazırda olan c130 ların yerini fazlasıyla alır,işgörür  bir uçak
Onlara bize kc390 konusunda know how versin bizde onlara karşılığında t155 fırtına arma bora Kaan som hisar siper gibi ürünlerde yardımcı olalım win to win hesabı
Bana sorarsanız bizim

Cn235 yerine CN 295 tipi
C130 yerine kc390
Birde 50 60 ton sınıfı c17 Globe master gibi uçaklara ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.


Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 292
Ynt: KC-390
« Yanıtla #34 : 24 Ekim 2023, 12:56:40 »
Ukrayna uçağını anımsamakta fayda var bu sohbet üstüne. Bayağı ortak üretim iddiaları olmuştu Teknofest e de gelmişti. Ben Türkiye'nin böyle geniş gövdeli uçaklar tasarlayabileceğine inanıyorum. Erciyes projesi ile C130 ları dijital kokpite çevirdik filan
AN 178

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #35 : 24 Ekim 2023, 19:39:26 »
Bilmiyorum sn. Kaptanı derya
Fakat kc390 halihazırda olan c130 ların yerini fazlasıyla alır,işgörür  bir uçak
Onlara bize kc390 konusunda know how versin bizde onlara karşılığında t155 fırtına arma bora Kaan som hisar siper gibi ürünlerde yardımcı olalım win to win hesabı
Bana sorarsanız bizim

Cn235 yerine CN 295 tipi
C130 yerine kc390
Birde 50 60 ton sınıfı c17 Globe master gibi uçaklara ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.

Bizim genel olarak hem sayı hemde platformların yaşı itibarı ile uçağa ihtiyacımız varda bizde bunları çoğaltacak para yok. Normalde hava kuvvetleri zamanında A400-M’leri 29 adet istemişti diye hatırlıyorum. Daha sonra vazgeçtik ve 10 adet aldık. Eğer Türkiye ben Afrika’da , Azerbaycan’da , Kıbrıs’ta,  Orta Asya’da vs vs olacağım bölgesel güç olacağım diyorsa nakliyat ve güç aktarma konusunda şu an ki kapasitesinin en az 2 3 katının gerektiğini tüm uzmanlar söylüyor. Lakin para yok. Yakıt tankerlerimiz de çok eskidi mesela. Ama atılan bir adım yok. Arkadaşım Kayseri’de mühendislik okuyor  bana sürekli yazıyor bugün şu kadar uçak kalktı 12. Hava Ulaştırmadan diye. Hatta bu gün tesadüf çok yoğundu diye bildirdi. Galiba tatbikata felan gidiyorlar ya da Güneydoğu’da hazırlık var diye. 
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: KC-390
« Yanıtla #36 : 24 Ekim 2023, 21:41:58 »
Aslında para çok. Göz boyamaya harcandığı için gerekli konulara yatırım yapılamıyor.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #37 : 24 Ekim 2023, 22:27:09 »
Aslında para çok. Göz boyamaya harcandığı için gerekli konulara yatırım yapılamıyor.
Türkiye her zaman isterse para bulur da ne kadar yolsuzluk varsa bütçe açık üstüne açık veriyor buaralara para aktaramıyoruz.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 599
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #38 : 25 Ekim 2023, 00:28:18 »
Türkiye şu anki arge yeteneği ile KC-390 gibi bir uçağı çok rahat projelendirir ve yaparda; ama soru şu… Sadece Türkiye nin alacağı başka hiç bir müşterinin şu veya bu şekilde almayacağı veya alamayacağı toplamda 20 adet hadi olsun 40 adet üretilecek özgün bir uçak yerine, riski ve masrafları paylaştırarak daha fizibıl olacak ortak bir konsorsyum uçağına ortak olmak daha mantıklı ve kolay olacaktır… TSK nın alacağı 20 uçak için projelendirme ve argesinin masrafını üstlenmek çok büyük külfet olacaktır… Ama KAAN başka; KAAN’dan 1 tane bile satamasak ta teknoloji ve know how kazanımıdır, bir sanayi için rüşt ispatıdır. KAAN dan sonraki her uçarın fizibilitesine bakmak gerekir… Sonuçta bütçe meselesi…
Örneğin Kore başlatıyormuş KC-390 gibi hatta ekstra pylon larında harici yük ve mühimmat taşıyan multi role bir kargo uçağı gibi bir şey…
Ha TUSAŞ yapar pazar araştırmasını, veya SSB; ben bunu banko 200 tane satarım der, o zaman projelendirme ve  arge maliyeti mantıklı seviyelere iner… 40 yılda 20 tane bu cins uçak alınacaksa sıfırdan projelendirmek ve argesini yapmak çok külfetli olur…
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2023, 00:30:41 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı Karga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 80
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #39 : 25 Ekim 2023, 03:16:21 »
Bizim de aynı gövdeden hem askeri uçak hem de sivil iç hatlar için yolcu ve kargo uçağı yapmamız lazım. Dediğiniz gibi 20-40 tane üretmek ARGE masrafını çıkartmaz. Ama 200 tane de sivil versiyonunu satarsak hem masrafını çıkarır hem de ekonomiye katkısı olur. Temel kotilin de sivil uçak yapılacağına dair açıklamaları vardı.

https://pagev.org/tai-5-yil-icerisinde-termoplastik-malzemeden-yerli-yolcu-ucagi-calismalarina-basliyor