KÜÇÜK TURBOJET MOTORU SANTRİFÜJ KOMPRESÖRÜ İÇİN HIZLANDIRILMIŞ AERODİNAMİK OPTİMİZASYON YAKLAŞIMI
Bayılıyorum böyle pratik çalışmalara.. Tezinde yazdığı kadarı ile SAGE'den bir yadımcı gözetmen ile birlikte çalışıyor bu eleman.. Muhtemelen SAGE'den..
ODTÜ ya da şirketlerden birinin bir iş için getirdiği model jet motorlarından birinin impeller'ını açmış, 3D scanner ile yüzeyini oluşturmuş, daha sonra belirli interpolasyonlar ile bu yüzeyin palelerinin falan geometrisini parametrize etmiş, yani matematiksel bir fonksiyona bağlamış.. Ondan sonra da bilinen CFD kodlarını kullanarak bu nane nasıl daha iyi çalışır diye optimizasyonunu yapmış.. Orjinali 6 blade/6 splitter'lı olan swept back airfoil gemometrili başlangıç modelinden yola çıkarak daha verimli ve basınçlandırma oranı yüksek bir tasarım ortaya çıkarmış.. Doğru bir sistem bütünü içerisinde istenen impeller performansı ve parametreleri, teoride bu şekilde eşlenebilir.. Önemli olan, buna uygun şekilde üretilecek olan gerçek impellerın gerçekten de o performansta çalışıp çalışmayacağı.. O da işin deneysel kısmı.. Önce yalnız olarak takar bakarsın.. Dışarıdan bir elektrik motoru ile döndürerek.. Sonra 5-6 ayrı ekip, diğer modülleri de yapmıştır, yanma odası falan.. Onlarla birleşir.. Tüm bunlar birlikte ve sürekli/kararlı çalışabiliyor mu bakılır.. Sonrası hep optimizasyon.. Bu tasarımı da verirsin TEI'ye, CAM yollarını çıkarır 5-eksen frezede işler..
TEI'nin kollarını sıvadığı gibi bir motor için de işte kabaca buna benzer bir şeylere ihtiyacı var..