Gönderen Konu: ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları  (Okunma sayısı 27336 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #10 : 20 Temmuz 2010, 19:15:02 »
Roketsan'dan da bir şeyler görmek ne hoş..  :)

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #11 : 20 Temmuz 2010, 19:45:02 »
Daha bir dolu şey var roketsan ile ilgili ama ulaşamıyorum.Uluslararası bir akademik makale paylaşım platformu gibi bir yerdi.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #12 : 21 Temmuz 2010, 16:48:44 »
RAMJET FÜZELERİN GÜRBÜZ OTOPİLOT TASARIMI İÇİN BİR ARAÇ

KAHVECİOĞLU, Alper
Yüksek Lisans, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü
Tez Yöneticisi: Prof.Dr. Nafiz ALEMDAROĞLU
Ortak Tez Yöneticisi: Dr. Volkan NALBANTOĞLU
Ocak 2006, 134 sayfa

http://library.metu.edu.tr/search~S7?/Xramjet%20engine&searchscope=7&SORT=D/Xramjet%20engine&searchscope=7&SORT=D&SUBKEY=ramjet%20engine/1%2C2%2C2%2CC/l856&FF=Xramjet%20engine&searchscope=7&SORT=D&1%2C1%2C%2C1%2C0


KÜÇÜK TURBOJET MOTORU SANTRİFÜJ KOMPRESÖRÜ İÇİN HIZLANDIRILMIŞ AERODİNAMİK OPTİMİZASYON YAKLAŞIMI

Ceylanoğlu, Arda
Yüksek Lisans, Makina Mühendisliği Bölümü
Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Abdullah ULAŞ
Ortak Tez Yöneticisi : Dr. Mehmet Ali AK
Aralık 2009, 146 sayfa

http://library.metu.edu.tr/search~S14?/Xturbojet%20engine&searchscope=14&SORT=D/Xturbojet%20engine&searchscope=14&SORT=D&SUBKEY=turbojet%20engine/1,6,6,B/l856~b1366642&FF=Xturbojet%20engine&searchscope=14&SORT=D&1,1,,1,0
« Son Düzenleme: 21 Temmuz 2010, 16:53:20 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #13 : 21 Temmuz 2010, 17:28:10 »
Alıntı yapılan: AVCI
KÜÇÜK TURBOJET MOTORU SANTRİFÜJ KOMPRESÖRÜ İÇİN HIZLANDIRILMIŞ AERODİNAMİK OPTİMİZASYON YAKLAŞIMI

Bayılıyorum böyle pratik çalışmalara.. Tezinde yazdığı kadarı ile SAGE'den bir yadımcı gözetmen ile birlikte çalışıyor bu eleman.. Muhtemelen SAGE'den..

ODTÜ ya da şirketlerden birinin bir iş için getirdiği model jet motorlarından birinin impeller'ını açmış, 3D scanner ile yüzeyini oluşturmuş, daha sonra belirli interpolasyonlar ile bu yüzeyin palelerinin falan geometrisini parametrize etmiş, yani matematiksel bir fonksiyona bağlamış.. Ondan sonra da bilinen CFD kodlarını kullanarak bu nane nasıl daha iyi çalışır diye optimizasyonunu yapmış.. Orjinali 6 blade/6 splitter'lı olan swept back airfoil gemometrili başlangıç modelinden yola çıkarak daha verimli ve basınçlandırma oranı yüksek bir tasarım ortaya çıkarmış.. Doğru bir sistem bütünü içerisinde istenen impeller performansı ve parametreleri, teoride bu şekilde eşlenebilir.. Önemli olan, buna uygun şekilde üretilecek olan gerçek impellerın gerçekten de o performansta çalışıp çalışmayacağı.. O da işin deneysel kısmı.. Önce yalnız olarak takar bakarsın.. Dışarıdan bir elektrik motoru ile döndürerek.. Sonra 5-6 ayrı ekip, diğer modülleri de yapmıştır, yanma odası falan.. Onlarla birleşir.. Tüm bunlar birlikte ve sürekli/kararlı çalışabiliyor mu bakılır.. Sonrası hep optimizasyon.. Bu tasarımı da verirsin TEI'ye, CAM yollarını çıkarır 5-eksen frezede işler..

TEI'nin kollarını sıvadığı gibi bir motor için de işte kabaca buna benzer bir şeylere ihtiyacı var..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #14 : 21 Temmuz 2010, 18:07:55 »
HDS iyi güzel anlatmışsın sağol da benim aklıma kurt düşürdün.Acaba dedim TEİ uçak motoru deyip durduğu şeyi böyle var olan birşeyden mi eşeleyip değiştirip ortaya çıkaracak.

Bu arada DP-6 Motoru için ne diyeceksin.Bununla Baykar taktik iha güçlendirilebilir mi,yeterli olur mu? (55 bg)

   


   

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #15 : 21 Temmuz 2010, 18:24:41 »
Alıntı yapılan: AVCI
..Acaba dedim TEİ uçak motoru deyip durduğu şeyi böyle var olan birşeyden mi eşeleyip değiştirip ortaya çıkaracak.

Hocam, uçtuğun uçakta, mesela A-320'de, CFM motoru mu var IAE motoru mu var ayırt edebiliyor musun?.. Ben ekseriyetle edemiyorum.. Zira bütün motorlar birbirine o kadar benziyor ki.. İçlerini açsan da öyle..


Alıntı yapılan: AVCI
Bu arada DP-6 Motoru için ne diyeceksin.Bununla Baykar taktik iha güçlendirilebilir mi,yeterli olur mu? (55 bg)

Hayır.. Ama DP6 55 bg mi?..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #16 : 21 Temmuz 2010, 18:28:58 »
Evet tabi uçarken çok farkedilmiyor ama hani milli motor falan deyipte öyle bir araklama işine girerlerse çok memnun olmam açıkcası.

 :) Pardon TP-2 ile karıştırdım galiba.Ama onunda 90 bg falan olduğunu hatırlıyorum.Sen biliyorsan net olarak;konuşalım bunu da.


Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #17 : 21 Temmuz 2010, 18:34:26 »
Bakın burda ne buldum  :)

BİR EĞİTİM UÇAĞI KANADININ GENETİK ALGORİTMA KULLANILARAK YAPISAL OPTİMİZASYONU


Çakır, Mustafa Kağan
Yüksek Lisans, Makina Mühendisliği Bölümü
Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Eres Söylemez
Eylül 2008, 148 Sayfa


http://library.metu.edu.tr/search~S14?/Xturboprop%20engine%20&searchscope=14&SORT=D/Xturboprop%20engine%20&searchscope=14&SORT=D&SUBKEY=turboprop%20engine%20/1,1,1,B/l856~b1330846&FF=Xturboprop%20engine%20&searchscope=14&SORT=DZ&1,1,,1,0


Bu çalışmada, turboprop motora sahip, iki kişilik bir eğitim uçağının kanat yapısı, genetik algoritma (GA) içeren bir tasarım prosedürü ile optimize edilmiştir. Optimizasyon probleminde esas alınan hedef fonksiyon yapının toplam ağırlığıdır. Hedef fonksiyon çeşitli mukavemet gereksinimleri dikkate alınarak minimize edilmiştir. Tasarım koşullarını çözebilmek için MSC/NASTRAN® paket program olarak kullanılmıştır. Uçak kanadının sonlu elemenlar modelini hazırlayabilmek ve sonuçları gözlemleyebilmek için ön işlemci ve son işlemci program olarak MSC/PATRAN® ticari paket programı, genetik algoritma uygulaması için ise VISUAL FORTRAN programlama dili kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarından çıkarılan bir çok yargı çalışmada sunulmuştur.



       


Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #18 : 21 Temmuz 2010, 19:59:15 »
Alıntı yapılan: AVCI
Evet tabi uçarken çok farkedilmiyor ama hani milli motor falan deyipte öyle bir araklama işine girerlerse çok memnun olmam açıkcası.

Yahu.. Hastayim bu millilik hastaligina.. "Milli" diye bunca sey yutturulurken basit bir reverse engineering calismasindan namahrem kesbetmeye helal olsun denir..

Hocam.. Bir kere tez calismasinin basligini iyi okumak gerek.. Bu bir "optimizasyon" calismasi.. Son derece dogrudan, eldeki bilinen bazi kabullenmelerin teorik modelleme ve simulasyon metodlari vasitasi yardimiyla ornek bir "tasarim" uzerinde denenmesi.. Bu isin bir kismi.. Parametre optimizasyonu, eniyilenmesi yani..

Baz alinacak impellerin tasarimi en azindan bu tezin konusu disinda..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
ODTÜ ve Savunma Sanayii Alanındaki Akademik Çalışmaları
« Yanıtla #19 : 21 Temmuz 2010, 20:09:03 »
O kısmını anladım sevgili HDS mutabıkız.Benim sıkıntım alıntı-buluntu veya devşirme sistemlere milli denmesinde.Yoksa bende aynı derecede hastayım ''millilik'' kavramına.

Tez ile ilgili belirttiğin optimizasyon olayının fakındayım zaten;burada esas konu bu çalışmalar sonunda elde edilen verilerin sanayiye yani üretime aktarılıp aktarılmadığı.Benim asıl sorgulamak istediğim buydu.Mesela bu çalışmanın sonucunda eldeki mevcut motorlardan birine (TP-TJ 1X;TP-TJ 2X;DP-6) buradanelde edilen sonuçlar uygulanarak geliştirme yapılıyor mu veya yapılmış mı ?