Gönderen Konu: HÜRKUŞ PROJESİ  (Okunma sayısı 183201 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına86

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 55
  • 1
HÜRKUS HANGARDAN ÇIKIYOR
« Yanıtla #40 : 26 Haziran 2012, 16:17:18 »
Türkiye'nin havacılık ve uzay merkezi Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'nin(TUSAŞ) 2006 yılında çalışmalarına başladığı Hürkuş, Türk mühendislerin ürettiği özgün eğitim uçağı niteliklerine sahip.
Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi EASA CS 23 kurallarına göre tasarlanan eğitim uçağında, öğretmen ve öğrenci pilot arka arkaya oturabiliyor. Tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olan Hürkuş'un, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti bulunuyor.
Genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer ve formasyon eğitim aşamalarını gerçekleştirebilme amacıyla üretilen Hürkuş'da, standart uçak sistemlerinin yanı sıra, kabin basınçlandırma, koltuk fırlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemi (OBOGS) de yer alıyor.
Türkiye'nin, gelişmiş bir hava aracının tüm unsurlarıyla birlikte hazırlanan ilk projesi Hürkuş'un tasarımında 50 mühendis, seri üretim safhasında ise 50 mühendis ve 350 teknisyen çalıştı.
TUSAŞ tesislerinde yarın gerçekleştirilecek törene Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılması bekleniyor.

KAYNAK:AA

Çevrimdışı swat

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 0
HÜRKUS HANGARDAN ÇIKIYOR
« Yanıtla #41 : 27 Haziran 2012, 18:20:09 »
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2012, 18:21:18 Gönderen: swat »

Çevrimdışı M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 454
  • 26
HÜRKUS HANGARDAN ÇIKIYOR
« Yanıtla #42 : 27 Haziran 2012, 18:38:50 »
Vatana,millete hayırlı olsun.

Çevrimdışı mr2601

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2
  • 0
HÜRKUS HANGARDAN ÇIKIYOR
« Yanıtla #43 : 27 Haziran 2012, 21:41:54 »
milletimize hayırlı olsun.bundan sonra mühendislerimizden yeni teknoloji silah sistemlerini dizayn etmesi.gururluyuz.emeği geçen herkese teşekkürler

Çevrimdışı TR(B)

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 366
  • -23
HÜRKUS HANGARDAN ÇIKIYOR
« Yanıtla #44 : 27 Haziran 2012, 21:49:28 »
hürkuş töreninde ankadan görüntü alındığı yazıyordu bu törende anka uçuruldumu?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
HÜRKUS HANGARDAN ÇIKIYOR
« Yanıtla #45 : 27 Haziran 2012, 23:50:50 »

Erdoğan Hürkuş'un kokpitinde
Başbakan Erdoğan, ilk Türk tasarımı eğitim uçağı Hürkuş'un kokpitine bindi.
27.06.2012 - 13:51



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ve Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden Vecihi Hürkuş 'un adını taşıyan, Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (Hürkuş), düzenlenen törenle hangardan çıkarıldı. Hangardan çıkarılan Hürkuş'a ilk olarak Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bindi. Erdoğan'a bir pilot da eşlik etti.
NEREDEN NEREYE GELDİĞİMİZİN KANITI

Uçağı test eden Erdoğan, ardından gazetecilere açıklamalarda bulundu.  Erdoğan "Türkiye kendi özgün tasarımıyla uçağını üretmenin heyecanı içinde. İnsansız hava aracı ANKA'yı yine bugün izledik. Burada da ATAK helikopterimiz var, seri üretime başlamış durumda. Türkiye savunma sanayisinde projelerini hayata geçiriyor. Denizaltı fırkateyn yapılmıştır. Karada da tank üretimleri devam ediyor. Bizim için çok çok anlamlı bir gün oldu. Ve bunlar Türkiye'nin nereden nereye geldiğini anlamak açısından çok önemli. Ben tüm mühendis arkadaşlarımıza teknisyenlerimize işçilerimize çok teşekkür ediyorum." dedi.


ÖNCEDEN PLANLANMIŞ BİR TÖRENDİ

Bir gazetecinin törenin zamanlamasını hatırlatması üzerine Erdoğan "Planlanmış bir törendi. Tesadüf oldu. Aylar öncesinden planlandı." dedi.
Epilasyon Tarihe Karışıyor..Tüy Sorununa Kökten Çözüm!

TAMAMI YERLİ ÜRETİM

Bugün hangardan çıkarılan Hürkuş ilk uçuşunu 2013 yılında gerçekleştirecek. Şu ana kadar proje için 150 milyon dolar harcandı ve 4 tane uçak yapıldı. Uçakların bazı küçük parçaları dışında tamamı yerli üretim. Hürkuş'un malzemeleri dışında yazılımı da tamamen Türk mühendisleri tarafından yapıldı. İki kişilik eğitim uçağı Hürkuş'un maksimum hızı ise saatte 574 kilometre.
VECİHİ HÜRKUŞ KİMDİR?

6 Ocak 1896 tarihinde İstanbul'da doğan Vecihi Hürkuş , askeri eğitiminin ardından katıldığı 1. Dünya Savaşı'nda uçak düşüren ilk Türk pilotu oldu. 1918 yılı yaz başında Yeşilköy'de konuşlanmış 9. Harp Tayyare Bölüğü'nde görev alan Hürkuş, bu bölükte görevliyken bir av uçağı tasarımı yaptı. Hürkuş'un bu projesi Mondros Ateşkes Anlaşması'nın imzalanmasıyla yarım kaldı.

Kurtuluş Savaşı'na katılan Vecihi Hürkuş, özellikle İnönü ve Sakarya savaşlarında başarılı keşif ve destek uçuşları yaptı. Bir Yunan uçağını düşüren Hürkuş, Kurtuluş Savaşı'nın ilk ve son uçuşlarını yapan pilot olma özelliği de taşıyor. İstiklal Madalyası bulunan Hürkuş, TBMM tarafından üç kez takdirnameye layık görüldü. Savaştan sonra İzmir'de yeni pilotları eğitmeye başlayan Hürkuş, 1930'da Kadıköy'de bir keresteci dükkanını kiralayarak, 3 ay içinde ilk Türk sivil uçağını inşa etti. 1930'lu yıllarda ilk Türk Sivil Havacılık Okulu'nu (Vecihi Sivil Tayyare Mektebi 1932) açan Hürkuş, okulda ilk Türk kadın pilotu Bedriye Gökmen ile birlikte 12 pilot yetiştirdi.

1954 yılında Türkiye'nin ilk sivil havayolu şirketi Hürkuş Havayollarını kuran Vecihi Hürkuş, 16 Temmuz 1969'da Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hastanesi'nde vefat etti.
http://www.ensonhaber.com/erdogan-hurkusun-kokpitinde-2012-06-27.html
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #46 : 21 Nisan 2013, 18:56:15 »
Alıntı
Bir uçağın işkence güncesi...

Adını Türk havacılığında ilklere imza atan Vecihi Hürkuş’tan alan TAI’nin tasarladığı eğitim uçağı Hürkuş, gökyüzüyle buluşmak için gün sayıyor. Üzerinde 600 sensör olan uçak, işkence askısında uçuş ömrü boyunca taşıyacağı tüm yüklerle test ediliyor.




Haziran ayında ilk uçuşunu gerçekleştirmesi planlanan Hürkuş, test aşamalarında bir bir tamamlıyor. Geçen yıl havacılık geleneklerine uygun olarak montajı bittikten sonra imalat hattını terk eden uçak, üzerinde metal banda benzer 600 özel sensör ile hidrolik, iniş takımı, elektrik ve aviyonik sistemlerinin fonksiyon testlerini tamamladı. İlk motor çalıştırmasının ardından şu anda Hürkuş’un kanatçık, dümen gibi uçuş kontrol sisteminin mekanizmaları deneniyor.

Günde 3 vardiya, 24 saat yapılan çalışmalar, Avrupa havacılık otoritesi EASA ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ile birlikte sürdürülüyor. Hem yer, hem de uçuş testlerin başarıyla tamamlanmasının ardından Hürkuş EASA tip sertifikasını alacak.

TESTLER 4 UÇAKLA YAPILIYOR

Hürkuş’un testleri için toplam 4 uçak üretiliyor. İlk uçar prototipin motoru şubat ayında çalıştırıldı. Üretilen ikinci uçak ise statik sağlamlık ve kabin basıncı testlerinde kullanılıyor.

Buradan alınacak sonuçların ardından birinci uçak için uçuş izni verilecek. Üçüncü uçağın montajı ise sürüyor. Son test uçağı laboratuarda metal yorulması testlerine tabi tutulacak. Hürkuş’un en az 10 bin 500 uçuş saatlik ömre sahip olduğu kanıtlanacak.

Uçağın havacılık kuralları gereği belirlenen limitlerinin en az 1,5 katına dayanması gerekiyor. Testlerde hem bu ölçülüyor, hem de bilgisayar yardımlı simülasyonlarla gerçeğe çok yakın elde edilen verilerle tasarıma hemen müdahale edilebiliyor.

KUMANDA YÜZEYLERİ SÖKÜLDÜ

Motor çalıştırılmasının ardından uçağın tüm kumanda yüzeyleri söküldü. Buralara uçuş yüklerini temsil eden özel ağırlıklar takıldı. Pilotların uçuş sırasında lövye ve pedal üzerinde hissedecekleri kuvvetler uçak üzerinde denendi.

İkinci uçağa, uçuş sırasında maruz kalacağı en kritik kuvvetler uygulanıyor. Kabin basıncının da denendiği bu testlerde TAI tarafından belirlenen 37 test koşulunun 5’inin tamamlanması ile ilk uçuşa izin çıkacak.

Gövde, kanatlar ve kuyruk üzerinde 1800 noktadan ölçüm alınıyor ve mühendisler sonuçları bilgisayar hesapları ile karşılaştırıyor.

İLK UÇUŞ ÖZEL İZİNLE

Tüm bu testlerin tamamlanmasının ardından ilk uçuş öncesi yapılacak denemelere geçilecek. Hürkuş, ilk kez havalanmadan yavaş ve hızlı taksi testleri yani uçağın yerde koşturması, sağa-sola çekişi ve fren sistemi ile frenleme mesafeleri rüzgârlı-rüzgârsız ortamlarda test edilecek.

Hürkuş uçuş test programı için uçuş emniyeti göz önünde bulundurularak aşamalı bir planlama yapıldı. İlk uçuşlar için gerekli meteorolojik koşullar, irtifa, hız ve manevra limitleri belirlendi. Kurallara uygun olarak Hürkuş ilk uçuşunu açık bir havada yapmak zorunda.

Kaynak: www.kokpit.aero

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #47 : 03 Haziran 2013, 09:32:55 »
Yer testleri bitmek üzere yakında ilk uçuşa çıkacak Hürkuş.

Alıntı
Hürkuş'un her tarafından kablolar sarkıyor!

TAI'nin kndi tasarladığı Hürkuş eğitim uçağının ilk prototipi Ankara Akıncı'daki sergide yerini aldı. Büyük ilgi gören uçak, ay sonunda ilk uçuşunu gerçekleştirecek.Hürkuş'ta geri sayım başladı. Halen uçak üzerinde 200'den fazla noktaya bağlanan özel test ekipmanları ile titreşim testleri gerçekleştiriliyor. Bu testlerin önemli bölümü tamamlandı. Önümüzdeki haftadan itibaren de yakıt tanklarına konulacak yakıtla birlikte titreşim testleri gerçekleştirilecek.

Tüm bu test aşamalarında Avrupa Havacılık Otoritesi EASA'dan yetkililer TAI ekipleriyle birlikte çalışıyor. En son bir kaç gün önce alınan sonuçlar EASA yetkililerine sunuldu. Uçağın yakıtla dolu titreşim testlerinin ardından EASA'nın ilk uçuş için onay vermesi bekleniyor.

http://kokpit.aero/hurkus-akinci-sergi



Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #48 : 05 Haziran 2013, 09:45:47 »
4.Ana jet üssünde Hava kuvvetlerinin 102. kuruluş yıl dönümündeki organizasyonda Hürkuş'ta sergilenmiş.







« Son Düzenleme: 05 Haziran 2013, 09:49:43 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36