Gönderen Konu: HÜRKUŞ PROJESİ  (Okunma sayısı 183181 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #30 : 07 Haziran 2011, 21:52:10 »
Al abi enes38
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ps_IgvHXJUk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=ps_IgvHXJUk</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=P0PW8KyIQ10" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=P0PW8KyIQ10</a>

abi ikincisi süper :D enes38 abi gece gece yıktın beni ya
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=uiA01yTHf1Y" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=uiA01yTHf1Y</a>


Çevrimdışı Bertazoo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 82
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #31 : 08 Haziran 2011, 10:34:39 »
T-38 projesınde calısan teknısyene hurkus projesını sordum.oda bana kanat ımalatının bıttiğı govde ımalatının basladığını soyledi.

Çevrimdışı KEMAL61

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 52
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #32 : 28 Haziran 2011, 21:25:35 »
Savunma ve havacılık dergisi 2011/1 sayısında 1808 yapısal parçanın üretildiği
arka ve ön gövde montajının başladığı yazılmış.

Çevrimdışı KEMAL61

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 52
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #33 : 03 Temmuz 2011, 15:17:36 »


Bu hürkuş parçasımıdır?

Çevrimdışı KEMAL61

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 52
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #34 : 23 Ağustos 2011, 19:01:46 »
Hürkuş projesinde son durum ne bilgisi olan varmı?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #35 : 01 Ekim 2011, 09:37:24 »
Hürkuş 2012'de havada

Türk tasarımı ilk uçak 2012’de havalanıyor...
01 Ekim 2011 Cumartesi, 08:07:56
 
Türkiye’de Cumhuriyet’in başıdan beri havacılığa büyük ilgi oldu. Sivil havacılık teşvik edilirken havacılık sanayiinin de temelleri atıldı. 1925 yılında Atatürk’ün emriyle daha sonra Türk Hava Kurumu adını alacak olan Türk Teyyare Cemiyeti kuruldu. 1933’te sivil havayolu kurmak için Havayolları Devlet İşletme İdaresi kuruldu. İdare, daha sonra Türk Hava Yolları ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne dönüştü. Öte yandan havacılığı geliştirmek için bireysel girişimler oldu. Nuri Demirağ, 1940’ta bugün Atatürk Havalimanı’nın bulunduğu arazide tesisler kurdu. Türk Sivil Havacılığı’nın öncü isimlerinden biri de Vecihi Hürkuş’tur. Hürkuş, 1924’te Türkiye’nin ilk uçağı Vecihi K-IV’ü inşa etti. Türkiye’nin ilk özel havayolunu da kuran Hürkuş’un adı, bundan böyle Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ’nin (TAI) projesi Hürkuş’ta yaşayacak.

YURTDIŞINA DA SATILACAK
Geçen hafta TAI’nin Ankara’daki 5 bin dönüm alan üzerine kurulu tesislerini ziyaret ettim. TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı’nın ev sahipliğinde geçen ziyaret sırasında başlangıç ve temel eğitim uçağı Hürkuş hakkında detaylı bilgi edindim. Hürkuş, Cumhuriyet’in başındaki projelerden sonra tasarlanan ilk Türk uçağı olacak. Dörtkaşlı, Hürkuş’un sınıfında son derece iddialı, akrobatik özelliği olan, kendi bünyesinde oksijen üretebilen, kabin basınçlı bir eğitim uçağı olacağına dikkat çekti. Hürkuş geliştirilirken emsallerinden daha rekabetçi olması gözetilmiş, çünkü bu uçağın sadece Türk Silahlı Kuvvetleri’ne değil yurtdışına da satılması amaçlanıyor. Dörtkaşlı, uçağın tasarımının neredeyse bittiğini, önümüzdeki yıl nisan ayına kadar hangardan çıkacağını aktardı. Yılın ikinci yarısında da Hürkuş’un ilk uçuşunu yapması planlanıyor. Bir süre test uçuşlarına devam edecek, Avrupa’dan sertifikasının alınmasıyla beraber seri üretime geçilecek. Hürkuş’un, hem Silahlı Kuvvetlerimize hem de dost ve müttefik üçüncü ülkelerin silahlı kuvvetlerinin envanterine girmesi hedefleniyor. İlk tasarım “Hürkuş A” sonraki “Hürkuş B” olacak. Başka bir ilave özellik konduğunda “Hürkuş C” adıyla devam edecek. Böylece bu modelin 50-60 yıl boyunca üretilecek. Dörtkaşlı iddalı; “Hürkuş, özgün tasarımlı, egemen, Avrupa Hava Güvenliği Ajansı’ndan (EASA) sertifika almış, dünyanın her yerinde kullanılır bir uçak olacak” diyor.

2023 yılındaki yerli yolcu ve savaş uçağı hedefinin öncüsü
“Hürkuş, 2023 vizyonunda yerli uçak üretme planları için hayata geçecek ilk proje. TAI de 2004’ten beri ‘Özgün ürüne sahip ol, kendi mühendislerin tasarlayıp teknisyenlerin uçursun’ mantığıyla hareket ediyor. TAI’de çalışan mühendislerin yaş ortalaması 28, çalışanların 980’i sadece tasarıma odaklanmış durumda. Bu genç kadro hem yeni projeler üretiyor hem de yabancı menşeli projelerde çalışarak kendilerini geliştiriyor. Bu çocuklar mevcut projeleri bitirdiklerinde 32-33 yaş ortalamasıyla hem hâlâ genç hem de tecrübeli olacak. Böylece biz de savaş uçakları, helikopterler, uydular ya da bölgesel yolcu uçağı gibi çalışmalarda iddialı olacağız. Bu projeleri tek başımıza da yapabiliriz; pazarda kuvvetli, gelişmiş sanayiye sahip aynı zamanda bize müşteri olacak ülkelerle işbirliği de kurabiliriz.” Tahmin edeceğiniz üzere bu iddialı sözler de TAI Genel Müdürüne ait.

TASARIM ÖZELLİKLERİ
* Üstün aerodinamik performans, TUSAŞ tasarımı özgün kanat profili
*1600 shp PT6A-68T Pratt & Whitnet turboprop motor
*Beş palli alüminyum Hartzell HC-B5MA-3 pervane
*60 saniye ters uçuş kabiliyeti
*Arka kokpitte yüksek görüş açısı
*Kabin basınçlandırma sistemi
*Uçakta Oksijen Üretim Sistemi
*Anti-g sistemi
*Kokpit İklimlendirme Sistemi
*Kuş çarpmalarına karşı güçlendirilmiş kanopi
*Askeri uçaklara özgü yüksek şok dayanımlı iniş takımları
*(HOTAS: Kontrol düğmeleri ve anahtarları kontrol çubuğuyla gazın üzerinde)

‘Ekonomiden hızlı büyüyecek’
Haftayı ABD’li Boeing’in yepyeni teknolojilere sahip uçağı 787 Dreamliner’ın All Nippon Airways’e (ANA) ilk teslimatı vesilesiyle Seattle’da geçirdim. 787 teslimatından sonra en çok konuşulan konu 737 MAX. Gelecek 20 yılda havacılığın dünya ekonomisinin önünde büyüme göstermesi bekleniyor. Ekonomi yüzde 3.3 uçak filosu 4.2, yolcu trafiğinin ise yüzde 5.1 büyümesi tahmin ediliyor. 20 yılda 33 bin 500 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngören Boeing, en büyük ihtiyacın 23 bin 400 adetle dar gövdeli uçak segmentinde olacağını düşünüyor. Bu yüzden de Airbus rekabette yeni motorlu 737 MAX projesine büyük önem veriyor. Boeing 787 geliştirilirken tasarlanan çoğu yenilik 737 ailesine ve 747-8’e ilham kaynağı olmuş. 737 MAX’in ilk teslimi 2017’de yapılacağı için mevcut 737’lerdeki geliştirmeler devam edecek. Uçuş testleri süren 747-8’in ise gelecek yılın başında yolculu uçuşlara başlaması hedefleniyor. Boeing, performansından çok memnun olduğu ve yüksek sipariş alan modeli 777’de ise uzun vadede bir değişiklik yapmayı düşünmüyor. Boeing’in Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Randy Tinseth THY’nin de filosunda yer alan 777-300ER için “Pazardaki en iyi uçak” diyor.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/674837-hurkus-2012de-havada
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı KEMAL61

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 52
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #36 : 02 Ekim 2011, 18:52:19 »
Aylardır uçağın imalatının tamamlanmak üzere olduğu yazılıp programlarda söyleniyordu,
hatta ilk montaj görünütüleri yayımlanmıştı şimdi de daha tasarımın yeni bittiği yazılmış.
Hürkuş bir aldatmaca gibi geliyor bana... Bence Hürkuş uçağı hiç üretilmiyecek sanki...

Çevrimdışı hopeful73

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 95
  • 0
  • TÜRK KENDİNİDE MAZLUMUDA KORUR.
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #37 : 02 Ekim 2011, 20:03:25 »
Aylardır uçağın imalatının tamamlanmak üzere olduğu yazılıp programlarda söyleniyordu,
hatta ilk montaj görünütüleri yayımlanmıştı şimdi de daha tasarımın yeni bittiği yazılmış.
Hürkuş bir aldatmaca gibi geliyor bana... Bence Hürkuş uçağı hiç üretilmiyecek sanki...

Aldatmaca mı?

Bu bir eğitim uçağı... Ne maksatla 75 milyon aldatılıyor söylermisin?

Çevrimdışı nightshade

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 420
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #38 : 02 Ekim 2011, 20:09:45 »
Aylardır uçağın imalatının tamamlanmak üzere olduğu yazılıp programlarda söyleniyordu,
hatta ilk montaj görünütüleri yayımlanmıştı şimdi de daha tasarımın yeni bittiği yazılmış.
Hürkuş bir aldatmaca gibi geliyor bana... Bence Hürkuş uçağı hiç üretilmiyecek sanki...

Aldatmaca mı?

Bu bir eğitim uçağı... Ne maksatla 75 milyon aldatılıyor söylermisin?
Güzel soru:)

Çevrimdışı levo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 274
  • 4
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #39 : 19 Ekim 2011, 17:45:58 »

Hürkuş Uçak Serfitikasyonu İmza Töreni



Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yeni kurulan bir devletin tanınması neyse, bir uçak yapıp onu uluslararası semalarda uçurmanın aynı şey olduğunu belirterek, "Uçurmak belki de uçak yapmaktan daha çetin bir iştir. Şu anda biz onun adımını atıyoruz" dedi.

Hürkuş Uçak Serfitikasyonu imza töreni Ulaştırma Bakanlığı toplantı salonunda yapıldı.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, imza töreni öncesinde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin kendi uçağını yapma macerasının yeni bir girişim olmadığını söyledi. Cumhuriyetin ilk yıllarında başlayan ve 1930'lu yılları n sonunda doruğa erişen bu projenin o dönemde yaşanan bazı talihsizlikler nedeniyle kesintiye uğradığını hatırlatan Yıldırım, o tarihlerde Türkiye'nin havac ılıkta henüz emekleyen birçok ülkenin önüne geçmişken bu hızını devam ettiremediğini ifade etti. Yıldırım, şimdi ise "zararın neresinden dönersek kardır" hesabı yaparak, geçmişin kayıp yıllarını telafi edecek bir projeyi başlattıklarını açıkladı.

Türkiye'nin 2023 için bütün parçaları, şekli ve modeliyle, "Türk Malı" denecek özgün bir uçak yapma hedefi olduğuna işaret eden Yıldırım, "U çak yapmak o kadar zor bir iş değil. Uçağı yapabilirsiniz. Nitekim Vecihi Hürkuş da uç ağı yaptı, ama uçağı uçurmak... Yeni kurulan bir devletin tanınması neyse, bir uçak yapıp uluslararası semalarda uçurmak aynı şey. Bu belki de uçak yapmaktan daha çetin bir iştir. Şu anda biz onun adımını atıyoruz" diye konuştu. Y ıldırım, şöyle devam etti:

"Hürkuş adı verilen, Vecihi Hürkuş anısına Türk sivil havacılığının kendi özgün uçağını geliştirmeye yönelik ilk adımı olacak bu eğitim uçağının sertifikalandırılması, test edilmesi ve onayının verilmesi konusunu, Türk Sivil Havacılığı ile Savunma Sanayi Müsteşarlığı birlikte yapacak.

Türk Sivil Havacılığı, dahil olduğu EASA sistemi içerisinde bu yetkiye sahip. Bu noktada EASA'dan alınan desteğe devam edilecek. Ancak asıl önemlisi, Savunma Sanayi Müsteşarlığı, TAİ marifetiyle de teknik imkan ve kabiliyetleriyle eksik uzman ihtiyacını buradan karşılayacak ve böylece kendi özgün uçağı mızın yapımına ve bunun belgelendirilmesine yönelik çok önemli bir projeyi başlatmış oluyoruz. Ülkemize, milletimize ve sivil havacılık sektörümüze hayırlı olsun diyorum."

-Milli Savunma Bakanı Yılmaz-

Milli Savunma Bakanı Yılmaz da havacılıkla ilgili Türkiye'nin "İstikbal Göklerdedir" ve "Kendi uçağını kendin yap" sloganlarını çok önemsediğini belirtti. Türkiye'nin gelmiş olduğu aşamayı göstermesi açısından bu sözleşmenin önemine işaret eden Yılmaz, "Uçak üretiyorsun ki bunun sertifikalandırılması ortaya çıkıyor. Demek ki uçak üretmeye başlamışız. Bunun sertifikasyonu, yani uluslararası uçabilir niteliklere sahip olduğunu gösterebilir şekilde belgelenmesi lazım" dedi.

Bu belgelendirmeyi de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün yapaca ğını hatırlatan Yılmaz, Türkiye'nin bugününün dününden daha iyi olduğunu, yarınının da bugünden daha iyi olacağını inandığını ifade etti.
Konuşmaların ardından Sivil Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar ile Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka kurumlar arasındaki iş birliğini sağlayacak protokole imza attı.

http://www.turkiyegazetesi.com.tr/news/798975/yeni_bir_ucak_yeni_bir_devlet_gibi_.aspx