Gönderen Konu: HÜRKUŞ PROJESİ  (Okunma sayısı 183196 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
HÜRKUŞ PROJESİ
« : 03 Nisan 2009, 11:46:48 »
HÜRKUŞ PROJESİ

TÜRK BAŞLANGIÇ VE TEMEL EĞİTİM UÇAĞI “HÜRKUŞ”UN TASARIMI ONAYLANDI



Alıntı
Türkiye’nin havacılık ve uzay merkezi TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ A.Ş. (TUSAŞ) tarafından geliştirilmekte olan Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) Programı’nın “Kritik Tasarım Değerlendirme Toplantısı” 31 Mart – 2 Nisan 2009 tarihleri arasında TUSAŞ tesislerinde yapılmıştır.

HÜRKUŞ-A ve B adıyla iki farklı pilot kabini konfigürasyonunda toplam dört adet prototipin imalini kapsayan sözleşmeye uygun olarak, SSM ve Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) temsilcileri “Kritik Tasarım Değerlendirme Toplantısı” boyunca projenin geldiği aşamayı değerlendirmişler, TUSAŞ tarafından yapılan tasarımı ve üretim sürecine devam edilmesi kararını onaylamışlardır.

Bu onay, 2 Nisan 2009 Perşembe günü saat 11:30’da TUSAŞ tesislerinde düzenlenen toplantı sırasında Milli Savunma Bakanı Sn. Vecdi Gönül tarafından açıklanmıştır. Sn. Gönül: “Cumhuriyetimizin ilk uçak tasarımcısı ve pilot Vecihi Hürkuş’un anısına “Hürkuş” adını verdiğimiz uçağımızın tasarım çalışmaları bugün itibarı ile olgunlaşmış bulunmaktadır. Sevinerek ifade etmek istiyorum ki, yapılan değerlendirmeler sonucu tasarımın yeterince olgunlaştığı ve üretim sürecine devam etmesi kararı devletimizin temsilcileri tarafından alınmıştır” demiştir.

HÜRKUŞ uçağının tasarımında 150 TUSAŞ mühendisi görev almaktadır. Seri üretiminde ise 50 mühendis ve 350 teknisyen görev alacaktır. HÜRKUŞ’un testleri de yine TUSAŞ Test Pilotu tarafından gerçekleştirilecektir.

1600 beygir gücündeki türboprop motoru ile 540 km/saat hız yapabilecek şekilde planlanan uçak, önlü arkalı iki pilotu 30000 ft.’de bile konforla barındıracak sistemlere sahip olacaktır. Yerde dururken bile çalışabilen fırlatma koltuğu, uçarken oksijen üretebilme sistemi, göreve göre değişebilen elektronik sistemler gibi özellikleri ile ülkemizde en gelişmiş bir hava aracının tüm unsurları ile birlikte tasarlandığı ilk proje olacaktır. Şu anda piyasadaki rakiplerine göre en kuvvetli motora sahip uçaklardan biri olan Hürkuş’un Uluslararası sertifikası ile birlikte, dünyada da kabul görecek ve pazar bulacak bir ürün olacağı değerlendirilmektedir.

MSB Sn. Vecdi Gönül’ün yaptığı açıklama ile saat 11:30 ‘da başlayan etkinlikler, HÜRKUŞ Ormanı Ağaç Dikme Töreni ve Müşterek Taarruz Uçağı (JSF/35) Programı çerçevesinde TUSAŞ tesislerinde inşa edilen İleri Kompozit Teknolojileri İmalat Tesisi’nin 2. Faz İnşaatı’na temel atılmasıyla devam etmiştir.


http://www.tai.com.tr/news.aspx?contentDefID=117
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2013, 01:14:38 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı DedeKorkut

  • DedeKorkut
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 0
  • Ay gökte kaldıkça ulukocaların duası üzerine olsun
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #1 : 16 Nisan 2009, 01:23:22 »
Hürkuş Türk havacılık sanayisi için iyi bir başlangıç olacak...Bu tür sistemlerin ihraç yolu ile dünyaya açılma şansıda var..Buda demektirki hem teknoloji, hem milli gelir kapısı .

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #2 : 03 Nisan 2010, 21:11:35 »
Nihayet Hürkuş'un ilk perçini vuruldu ve ilk uçağın üretimi başladı.Kazasız belasız ve başarılı uçuşlar diliyorum.100 lerce üretilmesi ve satılması dileklerimi de peşinen ekliyorum.



Alıntı
Türkiye’nin havacılık ve uzay merkezi TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.’nin mühendislik ve üretim kabiliyetleri açısından geldiği nokta ve bu yeteneklerin sivil projelerde de daha yoğun kullanımı hususunda farkındalığın artırılması amacıyla Milli Savunma Bakanı Sn. Vecdi Gönül ve Ulaştırma Bakanı Sn. Binali Yıldırım 1 Nisan 2010, Perşembe günü TUSAŞ tesislerini ziyaret etmişlerdir.

Söz konusu ziyaret kapsamında bir dizi etkinlik gerçekleştirilmiştir. Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile TUSAŞ arasında imzalanmış olan sözleşmeyle yürürlüğe giren ve tamamen Türk mühendisleri tarafından milli olanaklarla tasarlanan Türk Özgün İnsansız Hava Aracı’nın Montajının Tamamlanması ile başlayan etkinlik, F-16 Öncel IV Programı’nda ilk perçinin MSB Sn. Vecdi Gönül, ve Ulaştırma Bakanı Sn. Binali Yıldırım tarafından çakılması ile devam etmiştir. TUSAŞ’ın ana yüklenici Lockheed Martin firması ile 5 Aralık 2008 tarihinde imzaladığı F-16 Öncel IV Programı sözleşmesi kapsamında, tedarik edilecek olan 30 adet yeni nesil F-16 uçağının son montaj, test uçuşları ve teslimat işlemleri TUSAŞ tesislerinde yapılacaktır.

Ardından, TUSAŞ tarafından geliştirilmekte olan ve özellikleri ile ülkemizde en gelişmiş bir hava aracının tüm unsurları ile birlikte tasarlandığı ilk proje ünvanına sahip olan Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı “HÜRKUŞ”un montaj alanına geçilmiş ve HÜRKUŞ Uçağı’nın ilk montaj işlemi MSB Sn. Gönül ve Ulaştırma Bakanı Sn. Yıldırım, Sn. Müsteşarımız, TSKGV Genel Müdür Vekilimiz, MSB ve Kuvvet Temsilcileri tarafından gerçekleştirilmiştir.
Ana Üretim ve Montaj Hangarı’nın gezilmesi ile devam eden ziyaret sırasında MSB Sn. Gönül ve Ulaştırma Bakanı Sn. Yıldırım’a TUSAŞ tarafından yürütülmekte olan projelerle ilgili son bilgiler aktarılmıştır.
Söz konusu ziyaretin devamında, TUSAŞ ile Northrop Grumman-ABD arasında Şubat 2007'de imzalanan anlaşma ile Orta Gövdesi ABD dışında tek kaynak olarak TUSAŞ tesislerinde üretilecek olan Müşterek Tarruz Uçağı JSF/F-35 Programı kapsamında, ileri teknoloji kompozit üretimi yapabilme kabiliyetine sahip olan İleri Kompozit Teknolojileri İmalat Tesisi’nin 2. Fazı’nın açılışı yapılmıştır. Sn. Gönül ve Sn. Yıldırım, bu binada yapılacak çalışmaların başarıya ulaşmasını dileyerek, TUSAŞ’a olan inançlarını dile getirmişlerdir.

Son insanlı savaş uçağı olarak değerlendirilen JSF/F-35’in en sofistike yapısal ana bölümlerinden biri olan “Orta Gövde”nin üretim programı kapsamında üstlenilen iş paketlerini gerçekleştirmek amacıyla inşa edilen İleri Kompozit Teknolojileri İmalat Tesisi’nin 2. Faz’ı ve benzeri yapı yatırımları ile sahip olunacak kabiliyetler sayesinde TUSAŞ dünyada sayılı firmalardan birisi olacaktır.

İleri Kompozit Teknolojileri İmalat Tesisi’nin 2. Fazı’nın açılışının ardından, MSB Sn. Gönül beton mikserinin butonuna basarak; TUSAŞ Uçuş Hattı Hangarları ve Altyapı İnşaatları’nın temeline ilk harcı dökmüştür. Söz konusu tesisler, programların ihtiyaçlarını karşılayacak montaj ve tadilat hangarları ile uçuş işlemleri hangarlarından oluşmakta ve bu tesislerin altyapı işlerini kapsamaktadır. Uçak Montaj Binası, aynı anda 21 adet F-16 uçağının montaj ve tadilatının yapılabileceği, 8.000 m² büyüklüğünde bir tesis olacaktır. Artan uçuş hattı operasyonları ihtiyacını karşılayacak “Uçuş İşlemleri Hangarları” ise 5.400 m² alana sahip, altı adet hangardan oluşmakta ve 12 adet jet uçağı veya helikopteri barındırabilmektedir. Mevcut hangarlara ek olarak tasarlanan 1.000 m² büyüklüğündeki diğer hangarın, yoğun olarak İnsansız Hava Aracı testlerinde kullanılması öngörülmektedir.

2010 yılı için planlanan yatırımların tamamlanmasıyla TUSAŞ, Akıncı-Ankara’da bulunan 5,000,000 metrekarelik arazide, yıl sonunda yaklaşık 260.000 metrekare kapalı alana ulaşmış olacaktır.


http://www.tai.com.tr/news.aspx?contentDefID=136

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 2
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #3 : 04 Nisan 2010, 00:09:29 »
Hayırlı, uğurlu olur inşallah. Tahmini olarak ne zamana yetiştirilmesi düşünülüyor?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #4 : 26 Ekim 2010, 18:40:11 »
Henüz montaj aşamasına geçilmedi.MSİ dergisinin 60.sayısına göre bu yılın sonuna doğru kanatların 2011 ortalrında ise gövdenin montajı tamamlanması öngörülüyor.Hava kuvvetlerininde uçağı kullanıcı makam olarak yakından takip ettiği ve TAİ-SSM arasındaki sözleşmeye taraf olduğu;KAİ firmasına opsiyon olarak siparişi öngörülen 15 adet uçağın devreye sokulmayacağı ve bu ihtiyacın Hürkuş üzerinden karşılanması yönünde niyet bulunduğu belirtilmiş.


Çevrimdışı Hawkerx

  • Yarbay John Sheppard
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 543
  • 1
  • Başarılarını gizlemek, en büyük başarıdır. La Roch
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #5 : 26 Ekim 2010, 19:37:12 »
Ama bu uçak çok kt-1 E benziyor.


ELLER YUKARI HERŞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • 0
  • Sevdanın ligi olmaz
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #6 : 27 Ekim 2010, 11:18:45 »
Ama bu uçak çok kt-1 E benziyor.

Uçak uçağa benzer. Uçak dediğin nedir ki, 2 kanat, 1 kuyruk  ;D

Şaka bir yana lisansı bizde, üretimi bizde olsun da neye benzerse benzesin, yani uyku kaçıracak bir durum yok ortada  8)
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #7 : 29 Ekim 2010, 17:16:49 »

Güzel bir resim eklemek istedim

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #8 : 21 Kasım 2010, 15:29:57 »
Hürkuş projesine ait 3D görseller ve rüzgar tüneli testleri.








Çevrimdışı Loneatilla

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 0
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #9 : 11 Aralık 2010, 13:41:13 »
hür kuşun gövdesi ..materyalleri ..yerli üretimi ?? olacak ???