Gönderen Konu: HÜRKUŞ PROJESİ  (Okunma sayısı 183308 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #330 : 24 Aralık 2021, 12:30:54 »
Bu Hurkus'un silahli modelini fiili olarak kullanan kuvvet var mi ? Bir tek Nijer'i biliyorum 12 adet

Cok tutmadi gibi bir izlenim edindim ben, gerek kendi kuvvetimizi gerekse baska kuvvetler acisindan.

SIHA'lar biraz Hurkusun pabucunu dama atti gibi sanki..
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2021, 12:51:10 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRKUŞ Teslimatları Başlıyor.
« Yanıtla #331 : 06 Ocak 2022, 19:10:44 »
Alıntı
HÜRKUŞ Teslimatları Başlıyor!

HÜRKUŞ'un 6 adetten oluşan ilk partisinin Türk Hava Kuvvetlerine yönelik teslimatı Şubat ayında başlayacak.

Teslimatlar Mayıs’ta tamamlanacak.

TUSAŞ Genel Müdürü Temel KOTİL
https://mobile.twitter.com/SavunmaSanayiST

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #332 : 21 Ocak 2022, 12:55:03 »
Alıntı
HÜRKUŞ teslimatında sona doğru.. 135. Filo Komutanlığı envanterine girecek olan uçakların kuyruk kısmı filo amblemi ile boyandı. Uçaklar yakın zamanda filoya teslim edilerek göreve başlayacak.

@TUSAS_TR
https://mobile.twitter.com/gurselkursunat1

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #333 : 21 Ocak 2022, 15:41:25 »
İlk üretim Hürkuş'lar beğenilmemiş, ağır bulunmuştu.
Bu TSK için üretilen Hürkuş'lar hafifletilmiş, dizaynvdeğoşimi olanlar mı?

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #334 : 21 Ocak 2022, 16:48:48 »
İlk üretim Hürkuş'lar beğenilmemiş, ağır bulunmuştu.
Bu TSK için üretilen Hürkuş'lar hafifletilmiş, dizaynvdeğoşimi olanlar mı?

Evet ya son durum ne bu uçakta? Her sorun halloldu mu?! Diğer projelerin gölgesinde kaldı sanki konu. Asıl beklenen game changer olmadığı için sanırım.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
HÜRKUŞ HYEU
« Yanıtla #335 : 29 Ocak 2022, 11:27:15 »
Gün sayıyor! Özel tasarlandı... İlk kez görüntülendi



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından tasarlanan, yerli ve milli imkanlar ile üretilen eğitim uçağı HÜRKUŞ’un HYEU modelinin Ateş Filo’ya teslim edilmek için gün sayıyor. Ateş Filo için özel tasarlanan HÜRKUŞ’lar ilk kez görüntülendi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından tasarlanan, yerli ve milli imkanlar ile üretilen HÜRKUŞ Hava Yer Entegrasyon Uçağı (HYEU), Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın eğitim faaliyetlerinde kullanılması planlanıyor. HÜRKUŞ HYEU ile İleri Hava Kontrolörü, İleri Muharebe Kontrolörü ve Müşterek Ateş Destek Timi eğitimleri verilecek. Konya’daki 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı’nda yer alan 135’nci Filo yani Ateş Filo’da konuşlanacak olan HÜRKUŞ’lar Filo’nun istekleri doğrultusunda tasarlandı.



Ateş Filo’ya teslim edilmek üzere gün sayan HÜRKUŞ’ları ilk kez İhlas Haber Ajansı (İHA) görüntüledi. Öte yandan, HÜRKUŞ HYEU’nun, düşük kullanım maliyet ve gelişmiş aviyonik sistemleri ile önemli avantajlar sağlayacağı öngörülüyor. HÜRKUŞ’un mevcut gelişmiş özelliklerine ek olarak HÜRKUŞ HYEU ile Elektro-Optik / Infrared (EO/IR) kamera, lazer güdümlü ve güdümsüz eğitim mühimmatlarının yanı sıra oto pilot entegrasyonları da aşamalı olarak gerçekleştirilebilecek. Öte yandan, çok kuvvetli ve 1600 beygirlik güç üretebilen turboprop bir motora da sahip olan HÜRKUŞ HYEU bu sayede akrobatik ve çevik bir uçak olarak da biliniyor. İlk olarak Anadolu Ankası-21 Tatbikatı'nda görücüye çıkan HÜRKUŞ HYEU, nefes kesen akrobatik hareketleri ile uzmanlardan tam not almıştı.

“HÜRKUŞ ASLINDA BİR UÇAK İLESİ”

HÜRKUŞ’un ilk projesinin ortaya çıkmasından bugüne kadar tüm süreçte yer aldığını belirten Türk Havacılık Uzay Sanayii Uçak Genel Müdür Yardımcısı ve Ürün Direktörü Nezaket Güneri Orbay, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, “HÜRKUŞ uçağımızın macerası 2006 yılında başladı. HÜRKUŞ aslında bir uçak ilesi. HÜRKUŞ A projemiz ile başladı. 2006 yılında sıfırdan, aerodinamiğini, yapısını, sistemlerini, kısaca her şeyini kendimizin tasarladığı bir proje olarak yürürlüğe girdi. HÜRKUŞ A projemizin özelliği analog kokpite sahip olması ve Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi EASA’dan ‘Tip Sertifikası’ almış olması. Bu önemli bir değer bizim için. HÜRKUŞ B projemize ise 2013 yılında başladık. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı ile yaptığımız sözleşme ile beraber start vermiş olduk. HÜRKUŞ B’nin farkı ise aviyonik sistemleri olması. Glass (Cam) Kokpit şeklinde bir kokpitimiz var. Tamamen yazılım üzerinde koşan, aviyonik mimarisini Aselsan ile oluşturduğumuz bir uçağımız var. Burada toplamda 6 tane MFT dediğimiz akıllı ekranlarımız bulunmakta ve bütün uçakla ilgili bilgileri bu ekranlar üzerinden pilotlarımıza sağlamaktayız. Aviyonik mimarinin kalbinde de iki tane merkezi komuta bilgisayarımız bulunmakta” ifadelerini kullandı.



“İLK İHRACATIMIZI DA NİJER’E YAPIYORUZ”

Nijer’e HÜRKUŞ ihracatı için sözleşmesi yapılan ve Konya’da bulunan 135’inci Filo yani Ateş Filo’ya teslim edilecek HYEU modeli hakkında da bilgiler veren Orbay, “HÜRKUŞ ailemizin bir diğer üyesi ise Hava Yer Entegrasyon Uçağı (HYEU) olarak adlandırdığımız görev eğitimi uçağı. Görev eğitimi uçağımızın ilk startını da yaklaşık 2 sene önce vermiştik. Hatırlarsanız 2021 yılının Haziran ayında Anadolu Ankası’nda bir boy gösterdik, tatbikata katıldık ve güzel bir ses getirdik. O tatbikatın bir uzantısı olarak İDEF’te de ihracat konusunda çalışmalarımız oldu ve ilk ihracatımızı da Nijer’e yapmış olduk. HYEU uçağımızın amacı, hava ve yer birliklerinin koordinasyonunun sağlanması. Bu uçağımızın esasında hedef kitlesi Konya’daki 135’inci Filo. Burada görev yapmak üzere uçağımızda gerekli değişimleri yaparak modifiye ettik. Ağustos ayında Nijer ile bir temasımız olmuştu. Bunun neticesinde yaptığımız görüşmeler sonucunda Ekim ayında da Nijer kontratını imzalamış olduk ve 2 uçaklık bir sözleşmemiz oldu. Şimdi hem Nijer uçakları için hem de HYEU uçakları için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şuan önünde bulunduğumuz uçaklarımız, Konya’ya teslim etmeyi planladığımız 4 ve 6 kuyruk numaralı uçaklarımız. Bunlar hazır, bakımı ve pilot eğitimlerinin verilmesini bekliyoruz, akabinde de envantere girişleri sağlanacak” diye konuştu.


“AVİYONİK MİMARİSİ ÇOK ÖZEL, 1 MİLYON SATIRDAN FAZLA KOD KULLANILDI”

HÜRKUŞ’u diğer muadillerinden ayıran birçok önemli özelliği olduğuna dikkat çeken Orbay, “Çok güçlü bir motorumuz var. Turboprop sınıfında bir uçağımız ve 1600 beygir gücünde bir motorumuz bulunmakta. Aviyonik mimarisi çok özel ve 1 milyon satırdan fazla kod kullanıldı. Kendi yaptığımız aviyonik olması bize çok ciddi anlamda bir avantaj sağlıyor. İstediğimiz gibi modifiye edebiliyoruz. Muadillerinin hepsinin EASA’dan sertifikası yok bu da artı bir özelliğimiz. Bu tip uçaklarda kullanılan her türlü son teknoloji ürünü kullanıyoruz. Örneğin fırlatma sandalyesi. Anormal bir durumda pilotlarımızın kendini kurtarabileceği üstün özellikli fırlatma sandalyelerimiz var” şeklinde konuştu.



“TAMAMEN BİZİM TASARIMIMIZ OLDUĞU İÇİN HÜRKUŞ’TA YAPILABİLECEK HER ŞEYİ YAPMA YETENEĞİNE SAHİBİZ”

HÜRKUŞ’un tasarımdan üretime kadar tamamen yerli ve milli bir proje olduğu için her türlü değişikliği yapma esnekliğine sahip olduklarını belirten Orbay, “Tamamen bizim tasarımımız olduğu için HÜRKUŞ’ta yapılabilecek her şeyi yapma yeteneğine sahibiz. Bundan sonra potansiyel kullanıcılarımızın istekleri dahilinde istediğimiz değişiklikleri yapabiliriz. Örneğin şuan da yürüttüğümüz bir harici yakıt tankı projemiz var. Menzilini neredeyse iki katına çıkarmak için harici yakıt tankı entegre etmeye çalışıyoruz. Envanterimizde bulunan her türlü mühimmatın entegrasyonu sağlanabilir. Bunlar üzerine de çalışıyoruz” açıklamasında bulundu.

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/palandoken-en-fazla-elektrigi-esnaf-oduyor-41992748
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #336 : 29 Ocak 2022, 12:19:46 »
TS-1400 çekirdeğinden turboprop motor yapılıp Hürkuş ve bu tür motora ihtiyacı olan platformlarında kullanma düşüncesi vardı bir ara...

Çünkü bu Kanada MX-15 ambargosu koydular Suriye krizinde yani Hürkuş motorunda da ambargo var mıydı hatırlayamadım...

Pratt & Whitney Canada PT6 motoru için ambargo yedik mi?

Çevrimdışı malaga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 217
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #337 : 31 Ocak 2022, 18:43:17 »
Bu motor askeri havacılık motoru değil sivil kaynaktanda tedarik edilebilir o yuzden ambargo kısıtlamasından etkilenmeyebilir

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #338 : 10 Şubat 2022, 02:01:07 »
Alıntı
Teslim edilecek olan 135. Ateş filo armalı 17-104 ve 17-106 kuyruk numaralı Hürkuşlar.



Üretilmiş ilk Hürkuş-hyeu olan 17-105 kuyruk numaralı uçaktı. Şimdiye kadar 104,105 ve 106 numaralı uçaklar B konfigürasyonu olarak üretilip hyeu modeline çevirildi. Hava kuvvetlerinin verdiği 15 adet Hürkuş-b uçağından 3 adedi hyeu'ya dönüştürüldü ve 17-102 kaza kırımına uğradı. B olarak üretilmiş 11 uçaktan 2 adedi Nijer hava kuvvetlerine teslim edilecek. Diğer 9 uçaktan 3 adedi daha hyeu'ya çevirilip hvkk'ya teslim edilecek.

https://mobile.twitter.com/Action1041/status/1491537353252519938

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #339 : 10 Şubat 2022, 10:26:58 »
Bu motor askeri havacılık motoru değil sivil kaynaktanda tedarik edilebilir o yuzden ambargo kısıtlamasından etkilenmeyebilir
Sivil kullanım ihraç lisansı ile satın alıp, askeri uçağa takarsanız motoru, satan şirket ve ülke ile papaz olursunuz.