Gönderen Konu: HÜRKUŞ PROJESİ  (Okunma sayısı 184836 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #290 : 26 Nisan 2021, 17:04:28 »
Kanada şirketlerinin maden ruhsatları iptal etmişiz. Bize ambargo koyanlara aynı şekilde cevap verilmeli...

Çevrimdışı tamers57

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 15
  • 2
  • DefenceTurk.com
    • Han Tel Sandalye
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #291 : 26 Nisan 2021, 17:50:01 »
Uçağı sil baştan yapmıyorlar mı? Olur elbette. Nihai çözüm ise bizim TS-1400'ten turboprop motor çıkartmaktır.

"Hiçbir şeyden çekmedi Dünyada, nasırından çektiği kadar."  ;D Bizim savunma sektörünün nasırı da şimdilik motor ve aktarma organları.

3-5 Sene sonra ise işlemci de eklenecek nasıra, böyle giderse!

İnşallah mikroişlemci konusunda dediğiniz gibi olmayacak. Bu yönde Tübitak Yital'ın çok ciddi çalışmaları var Sn. merzifonlu.
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2021, 17:51:03 Gönderen: tamers57 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Hürkus Bangladesh yolunda.
« Yanıtla #292 : 30 Nisan 2021, 21:24:04 »
Alıntı
12 TAI Hurkus-c hafif saldırı uçağının "açıklanmayan müşterisinin" Bangladeş olduğunu ortaya cıktı.
https://mobile.twitter.com/bbfaviation/status/1388061754404573187

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #293 : 30 Nisan 2021, 21:50:15 »
Bangladeş bu uçağımızın motoru olmadığını biliyor mu?

Bu iş de Pakistan T-129 ihalesine döner kesinlikle...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #294 : 30 Nisan 2021, 23:33:01 »
O kadar motor vardır envanterde diye tahmin ediyorum... Önceden alınmıştır.

Diğer durumda, TS-1400'ün askeri versiyonu beklenecek. Yani 2024 yılı. TS-1400'den turboprop motor çıkartmak pek zor olmasa gerek.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #295 : 01 Mayıs 2021, 01:43:13 »
O kadar motor vardır envanterde diye tahmin ediyorum... Önceden alınmıştır.

Diğer durumda, TS-1400'ün askeri versiyonu beklenecek. Yani 2024 yılı. TS-1400'den turboprop motor çıkartmak pek zor olmasa gerek.
Kara kuvvetleri 15 adet kesin 40 opsiyon bir sipariş vermişti. Hava kuvvetleride istiyordu. Bunlar için motor alınmıştı. En az 15-20 adet üretildi zaten. Bunları satıyor olabilirler. Çünkü ilk denemeler sonunda kuvvet alüminyum gövdeyi beğenmedi. Kompozit gövde istedi. Şimdi uçağı sil baştan yeniden yapıyorlar.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #296 : 01 Mayıs 2021, 10:45:47 »
Bu sınıftaki uçaklar içinde kompozit gövde olan uçak var mı?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #297 : 01 Mayıs 2021, 12:52:07 »
İlginç bir şey öğrendim. Kanada motoru PT6 122 kilo, Atak'ta kullanılan CTS-800 Honeywell&RolsRoyce motoru 145 kg. İkisi de aşağı yukarı aynı gücü üretiyor. Üstelik Honeywell&RolsRoyce motoru daha güncel bir tasarım. Acaba bu fark niye var?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #298 : 01 Mayıs 2021, 13:04:07 »
Bu sınıftaki uçaklar içinde kompozit gövde olan uçak var mı?
Super Tucano’nun son modellerinde fuselage(gövde) alüminyum ama kanatçıklar ve dümen kısımları kompozit. (Motoru P&W PT6A 1600hp)
Cessna’nın tüm yeni uçakları kompozit kullanmaya başlamış. ABD’li Columbia Aircraft şirketini satın aldıktan sonra uçaklarda daha dayanıklı olduğu ve daha yüksek manevra kabiliyeti verdiği görüldükten sonra, Cessna, tüm üretimini Alüminyumdan kompozit materyallere çevirmiş.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #299 : 01 Mayıs 2021, 13:10:49 »
İlginç bir şey öğrendim. Kanada motoru PT6 122 kilo, Atak'ta kullanılan CTS-800 Honeywell&RolsRoyce motoru 145 kg. İkisi de aşağı yukarı aynı gücü üretiyor. Üstelik Honeywell&RolsRoyce motoru daha güncel bir tasarım. Acaba bu fark niye var?
Sn Merzifonlu,
1600HP PT6A-68-T motor dry spec 272kg. Başka bir yerde yağ vs dolu haliyle 303 kg. Unutmayın şanzıman var! (Sizin baktığınız 750hp motor olmasın)
Bakınız;  sayfa 5
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/EASA_TCDS_IM.E.038_PT6A-68_issue%2001_20161904_1.0.pdf
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2021, 13:13:43 Gönderen: Yasar »