Gönderen Konu: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı  (Okunma sayısı 73670 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #130 : 03 Mart 2021, 11:24:29 »
Amerika kendi egosuna esas OK verirmi bilemem ama, F-16 ların yerine yeni bir 4.5 nesil uçak planlıyorlarmışya ... Kore'ninin projesine ortak ol bitti... Belkide Endonezya nın bu programda gövde içine silah istasyonu konusuna ulaşmamasını istemesindeki temel nedenlerden biride bu olabilir diye düşünüyorum...

 Hocam hiçbirşey anlamadım yorumunuzdan , biraz daha açıklar mısınız ne demek istediğinizi?

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 598
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #131 : 03 Mart 2021, 12:32:57 »
Kore KFX programına başladığında masrafları paylaşabilmek için projeye ortak arıyordu Türkiye ye dahi geldiler teklif yüzde 20 ortaklıktı hatırladığım kadarıyla, fakat Türkiye ye Kore projeye kendi isterlerini ekleme veya projeyi isterlerine göre revize etme hakkı vermemişti... Bu nedenle Türkiye ortaklığa yanaşmadı fakat bu koşullara Endonezya evet dedi ve %20 proje ortağı oldu... Şu an yapılmakta olan Block 1 KFX başlangıçta yoktu... gövde içi silah istasyonu olan versiyonu vardı... Direkt Block 2’ydi belkide... Ama Endonezyanın Su-35  teklife çağrısı ve benzeri hareketleri nedeniyle ve o dönem Çin ve Rusya gövde içi silah istasyonu teknolojisini çalışıyorken... Amerika Bu teknolojinin kullanıldığı versiyonun Endonezya’ya verilmesini yasakladı/engelledi... Ortaklık ve benzeri nedenler nedeniyle Block 1 ortaya çıktı böylece; şu an montaj aşamasında olan bu...

Bir diğer taraftan sosyal medyada dönüp duruyor amerika F-35 in işletme maliyeti ve menzil sıkıntısı nedeniyle F-35 in yetekneklerine ihtiyaç duyulmayan operasyonlarda F-16 nın yerine ve zamanla değiştirilmek üzere (sanırım büyük faktör teknolojik eksiklikler ve menzil) 4.5’uncu nesil işletme maliyeti düşük ve menzili yüksek  (kaynak sosyal medya; menzil faktörünün aranma nedeni hipersonik silahlardan uzak mesafe de korunabilmek veya önleyici müdahalelerde bulunabilmek..silahlar çok hızlı ve çok kısa sürede çok mezafe kat edebildikleri için özellikle pasifik filosunu uzaktan koruyabilmek istiyorlarmış mış...) F-16 v70 ve F-18 E’in mezilleri yeterli değilmiş güya... Bu nedenle işletme maliyeti düşük yeni 4.5’uncu nesil uçak programı başlatmış diyor sosyal medyada...

Bende bu nedenle, geliştirme maliyetine ve süresine girmeden Amerika ortak olsun geçsin gitsin dedim KFX için... Sonuçta F-18 ile aynı motorları kullanıyor...

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2301
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #132 : 03 Mart 2021, 14:12:05 »
Kore KFX bu ucak Kore'nin degil  lockheed martin ucagi  Kore ne anlar bu islerden

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #133 : 03 Mart 2021, 14:27:01 »
Bir motoru 5.nesil motor yapan özellikler nedir?

Şimdi bu KFX , gövde içi silah istasyonu olsa ya da kanatlarında hiç silah-ekipman taşımayınca bu F-414 motoruyla 5.nesil stealth olabilir mi?

Olabiliyorsa ki Koreliler bunu iddia ediyor o halde bizim MMU da tasarım ve malzeme özellikleriyle F-110 motoruyla da 5.nesil , stealth bir uçak olabilir...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #134 : 03 Mart 2021, 14:57:25 »
Bir motoru 5.nesil motor yapan özellikler nedir?

Şimdi bu KFX , gövde içi silah istasyonu olsa ya da kanatlarında hiç silah-ekipman taşımayınca bu F-414 motoruyla 5.nesil stealth olabilir mi?

Olabiliyorsa ki Koreliler bunu iddia ediyor o halde bizim MMU da tasarım ve malzeme özellikleriyle F-110 motoruyla da 5.nesil , stealth bir uçak olabilir...
Her motor doğru bir geometri ve yapısal geliştirme ile “stealth” olabilir. 5inci nesil olabilmesi için Aesa radar gibi bir çok yüksek enerji harcayan sistemi besleyebilecek güçte olması ve en az 1.5 mach üzeri super-cruise yeteneği olması lazım. KFX deki F414 motorlar 22000lbf güç üretiyorlar. Bu 44000lbf yapar. F35’in f135 motorunun gücünden fazla bir güç bu. F35 ten hem daha küçük hem de çok daha hafif bir uçak. Teorik olarak “stealth” ve 5inci nesil olmasını engelleyebilecek tek şey tasarım eksikliği olur. Bunu da herhalde halletmişlerdir.

Bizim uçak çok büyük ve ağır bir uçak. Neredeyse f22’ye yakın ebatlarda. F22’ de kullanılan P&W motorlar 35000lbf lik motorlar. Tfx’de de istenilen parametrelere ulaşmak için en az 32000+ lbf lik motor kullanılması gerekir.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2021, 15:02:01 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5017
  • 231
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #135 : 13 Mart 2021, 09:09:37 »


İlk KF-X prototipinin montajı tamamlanmış. Darısı bizim TF-X'in başına inşallah..

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #136 : 13 Mart 2021, 10:25:18 »
Bir motoru 5.nesil motor yapan özellikler nedir?

Şimdi bu KFX , gövde içi silah istasyonu olsa ya da kanatlarında hiç silah-ekipman taşımayınca bu F-414 motoruyla 5.nesil stealth olabilir mi?

Olabiliyorsa ki Koreliler bunu iddia ediyor o halde bizim MMU da tasarım ve malzeme özellikleriyle F-110 motoruyla da 5.nesil , stealth bir uçak olabilir...
Her motor doğru bir geometri ve yapısal geliştirme ile “stealth” olabilir. 5inci nesil olabilmesi için Aesa radar gibi bir çok yüksek enerji harcayan sistemi besleyebilecek güçte olması ve en az 1.5 mach üzeri super-cruise yeteneği olması lazım. KFX deki F414 motorlar 22000lbf güç üretiyorlar. Bu 44000lbf yapar. F35’in f135 motorunun gücünden fazla bir güç bu. F35 ten hem daha küçük hem de çok daha hafif bir uçak. Teorik olarak “stealth” ve 5inci nesil olmasını engelleyebilecek tek şey tasarım eksikliği olur. Bunu da herhalde halletmişlerdir.

Bizim uçak çok büyük ve ağır bir uçak. Neredeyse f22’ye yakın ebatlarda. F22’ de kullanılan P&W motorlar 35000lbf lik motorlar. Tfx’de de istenilen parametrelere ulaşmak için en az 32000+ lbf lik motor kullanılması gerekir.

Ben sadece tasarımla bu stealth özelliklere ulaşılabileceğini düşünmüyorum .
Mutlaka kullanılan dış materyalin radar izini emecek veya dağıtacak özellikte olması gerekir.
F-22 ve F-35'in dış materyali ile F-15 veya F-16'nın dış materyal kaplaması aynı mı?

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5017
  • 231
  • DefenceTurk.com
KF-X’in Satış Fiyatı Belli Oldu
« Yanıtla #137 : 05 Nisan 2021, 13:39:50 »
Kore’nin merakla beklenen muharebe uçağı KF-X’in (Korean Fighter-eXperimental) satış fiyatı duyuruldu.

Kore Havacılık ve Uzay Sanayii (Korea Aerospace Industries /KAI) ana yükleniciliğinde geliştirilen platformla ilgili firmanın Uçak Programı Bölüm Başkanı Ryu Kwang-su, 2028’den itibaren KF-X’in rekabet gücüne göre ihracata başlamayı planladıklarını söyledi.



KAI, minimum bakım maliyetleri ile KF-X uçağının fiyatını 65 milyon dolar civarında olacağını açıkladı. Firma, açıklanan fiyat aralığının KF-X’e küresel ihracat pazarında rekabet avantajı sağlayacağını belirtiyor.

https://www.c4defence.com/kf-xin-satis-fiyati-belli-oldu/
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2021, 13:41:04 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #138 : 05 Nisan 2021, 14:06:28 »
ef 2000 ve F 15 X 'den daha ucuz gene aklıma olmayacak şeyler geldi  ???

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2301
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KFX Güney Kore Savaş Uçağı Programı
« Yanıtla #139 : 05 Nisan 2021, 14:17:51 »
ef 2000 ve F 15 X rekabet edemez bu ucak

ucagimizi 2023 ne kaldi görecegiz