Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 218083 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ムゲン (Mugen)

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 63
  • -108
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #280 : 05 Temmuz 2019, 22:11:46 »
Catsa yı çabuk unuttunuz sanki
T70ler için diyosan haklısın ses seda çıkmıyor en son TEİ motor vermişti Tusaşa.Ben olası bir Amerikan yaptırımlarını uzun ömürlü görmüyorum. En fazla 4-5 yıl sürer.Zaten gecikmiş gecikeceği kadar 4-5 yıl daha gecikse birşey kaybetmeyiz heralde....
Süt kokan beyinler , barut kokan ellere dönüştü...

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #281 : 06 Temmuz 2019, 00:26:46 »
Belli olmaz belki sonraki genel maksat helikopteri beklenir. UH1H lar zamanının UH 60 helikopteri idi küçük diye alınmadılar ondan başkası yoktu ondan alındılar şimdi genel maksat helikopterleri 10 ton civarı kimse UH1H1 boyunda helikopter seçmiyor.

yani bunu seçebiliriliriz UH1 ler yerine onu diyorum yoksa tabiki değişecek


Arada sırada Tusaş'ın 10 ton sınıfında yapacagı helikopter diye bu görseli görüyorum. Biraz önce Amerikalıların S97 raider helikopterinin videosunu izledim. Gerçektende muharebe ortamında hızıyla fark yaratacak bir helikopter... Zaten Özgün genel maksat helikopter projesiyle 100den fazla Skorsky T70imiz olacak. Kendi 10 ton sınıfı helikopterimizi daha geleceğin koşullarına göre tasarlamak gerekmez mi ? Hızdan bahsediyorum. Mit olur , özel kuvvetler olur , Polis olur. Acil kurtarma timleri olur bir bölgeye taşınmasında hız çok önemli bir faktör... Ben S97 raider kafasında bir helikopterin Tusaş için çok zor olacagını sanmıyorum. İtalyanlarla Tusaş'ın çok iyi bir iş birliği var. gerekirse V22 osprey tarzında ortak bir girişimde dahi bulunulabilir. Biraz fark yaratacak adımlar atmamız lazım. Gökbeyler UH-1lerin yerini alacak zaten e T70 projeside var. Şu görseldeki helikopterin aciliyetinin oldugunu düşünmüyorum. Madem uçak gemisi hayalimiz var yapacagımız şey ya CH-53 K - S97 raider yada V22 osprey tarzı birşey olmalı dye düşünüyorum.

10 tonluk helikopterle T-70 aynı sınıf bir helikopter saymamalıyız. Evet tonajları benzer ancak burada iki durum var.

1- 10 Tonluk olarak nitelendirilen helikopterin tonajı henüz belli değil. Geçenlerde 12 tona yükseltildiği söyleniyordu ancak idef 2019'a 10 tonluk olarak nitelendirildi.Bu kısım sorunlu bunu bekleyip göreceğiz.

2- S-70 ile aynı ton olsalar bile 10 tonluk helikopter blackhawk ile Chinooklar arası bir konumda olması için düşünülüyor.

Neden ?

Her ne kadar ikiside  4000+ kg faydalı yükleri varsa da kabin hacim ve formları değişik. Bizim 10 tonluk dha çok nh-90 gibi. Sikorsky'nin iki katı kapasitesi var. Eyvallah s-70'de de 4000+ ama hadi koltukları kaldırdın ve kapasitenin iki katı piyadeyi(20) kişi başı yükleriyle 150 kilodan aldın saysak bile 4000+ kioya ulaşamıyorsun.

Hani m-777'yi alta takmazsan sikorskyleri tam kapasite kullanman zor o kabini full mühimmat vs doldursan bile 4000+'yı karşılayamazsın. Ama nh-90 tarzı kabine ve yapıya sahip bir 10 tonluk heliyi tıka basa doldurursun . Zaten arka yükleme kapağı olacak bir heli olduğundan ana fikrin tepeleme yük ve piyade taşıması düşünülen bir heli olduğu belli.


O yüzden iki projede gerekli ve bize çok şey katacak. 10 tonluk heli aslında Amerika gibi yüzlerce heliye sahip olup hepsini devamlı uçuracak zenginliğe sahip ülkeler için tek sortide maksimum taşıma kapasitesi için mantıklı bir konsept.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı ムゲン (Mugen)

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 63
  • -108
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #282 : 06 Temmuz 2019, 10:04:41 »
Belli olmaz belki sonraki genel maksat helikopteri beklenir. UH1H lar zamanının UH 60 helikopteri idi küçük diye alınmadılar ondan başkası yoktu ondan alındılar şimdi genel maksat helikopterleri 10 ton civarı kimse UH1H1 boyunda helikopter seçmiyor.

yani bunu seçebiliriliriz UH1 ler yerine onu diyorum yoksa tabiki değişecek


Arada sırada Tusaş'ın 10 ton sınıfında yapacagı helikopter diye bu görseli görüyorum. Biraz önce Amerikalıların S97 raider helikopterinin videosunu izledim. Gerçektende muharebe ortamında hızıyla fark yaratacak bir helikopter... Zaten Özgün genel maksat helikopter projesiyle 100den fazla Skorsky T70imiz olacak. Kendi 10 ton sınıfı helikopterimizi daha geleceğin koşullarına göre tasarlamak gerekmez mi ? Hızdan bahsediyorum. Mit olur , özel kuvvetler olur , Polis olur. Acil kurtarma timleri olur bir bölgeye taşınmasında hız çok önemli bir faktör... Ben S97 raider kafasında bir helikopterin Tusaş için çok zor olacagını sanmıyorum. İtalyanlarla Tusaş'ın çok iyi bir iş birliği var. gerekirse V22 osprey tarzında ortak bir girişimde dahi bulunulabilir. Biraz fark yaratacak adımlar atmamız lazım. Gökbeyler UH-1lerin yerini alacak zaten e T70 projeside var. Şu görseldeki helikopterin aciliyetinin oldugunu düşünmüyorum. Madem uçak gemisi hayalimiz var yapacagımız şey ya CH-53 K - S97 raider yada V22 osprey tarzı birşey olmalı dye düşünüyorum.

10 tonluk helikopterle T-70 aynı sınıf bir helikopter saymamalıyız. Evet tonajları benzer ancak burada iki durum var.

1- 10 Tonluk olarak nitelendirilen helikopterin tonajı henüz belli değil. Geçenlerde 12 tona yükseltildiği söyleniyordu ancak idef 2019'a 10 tonluk olarak nitelendirildi.Bu kısım sorunlu bunu bekleyip göreceğiz.

2- S-70 ile aynı ton olsalar bile 10 tonluk helikopter blackhawk ile Chinooklar arası bir konumda olması için düşünülüyor.

Neden ?

Her ne kadar ikiside  4000+ kg faydalı yükleri varsa da kabin hacim ve formları değişik. Bizim 10 tonluk dha çok nh-90 gibi. Sikorsky'nin iki katı kapasitesi var. Eyvallah s-70'de de 4000+ ama hadi koltukları kaldırdın ve kapasitenin iki katı piyadeyi(20) kişi başı yükleriyle 150 kilodan aldın saysak bile 4000+ kioya ulaşamıyorsun.

Hani m-777'yi alta takmazsan sikorskyleri tam kapasite kullanman zor o kabini full mühimmat vs doldursan bile 4000+'yı karşılayamazsın. Ama nh-90 tarzı kabine ve yapıya sahip bir 10 tonluk heliyi tıka basa doldurursun . Zaten arka yükleme kapağı olacak bir heli olduğundan ana fikrin tepeleme yük ve piyade taşıması düşünülen bir heli olduğu belli.


O yüzden iki projede gerekli ve bize çok şey katacak. 10 tonluk heli aslında Amerika gibi yüzlerce heliye sahip olup hepsini devamlı uçuracak zenginliğe sahip ülkeler için tek sortide maksimum taşıma kapasitesi için mantıklı bir konsept.
hocam sizin en sevdiğim yanınız öyle begenmeyip eksi basıp kaçmaktansa haklı nedenlerini tek tek yazıp insanı ikna edebiliyor olmanız... o yüzden yorumlarınızı çok değerli buluyorum. malum bir kitle gibi değilsiniz :))
son cümlede de yazmıştım aslında uçak gemisi dşüncemiz var gibi ch53k gibi birşey düşünülebilirdi diye sonucta sipariş ettiğimiz chinoklar teslimatın bitmiş olması lazımken hala verilmedi. bu alanda açığımız oldugu ortada o alana daha yenilikçi çözmlerle yaklaşılmasını ifade etmiştim. birde artık amerikayı yeniden keşfetmeyelim diyorum. evet birşeyler yapıyoruz çok şükür ama alıcının dikkatini çekecek birşeyler lazım. buda yenilikçi çözümlerde var. bir helikopterden ne istiyoruz . hız mı yük taşıması mı personel nakliye etmesi mi. 3nüde bir platforma sığdırmak eskimiş bir anlayış diye düşünüyorum.
Süt kokan beyinler , barut kokan ellere dönüştü...

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #283 : 07 Temmuz 2019, 00:14:47 »
Belli olmaz belki sonraki genel maksat helikopteri beklenir. UH1H lar zamanının UH 60 helikopteri idi küçük diye alınmadılar ondan başkası yoktu ondan alındılar şimdi genel maksat helikopterleri 10 ton civarı kimse UH1H1 boyunda helikopter seçmiyor.

yani bunu seçebiliriliriz UH1 ler yerine onu diyorum yoksa tabiki değişecek


Arada sırada Tusaş'ın 10 ton sınıfında yapacagı helikopter diye bu görseli görüyorum. Biraz önce Amerikalıların S97 raider helikopterinin videosunu izledim. Gerçektende muharebe ortamında hızıyla fark yaratacak bir helikopter... Zaten Özgün genel maksat helikopter projesiyle 100den fazla Skorsky T70imiz olacak. Kendi 10 ton sınıfı helikopterimizi daha geleceğin koşullarına göre tasarlamak gerekmez mi ? Hızdan bahsediyorum. Mit olur , özel kuvvetler olur , Polis olur. Acil kurtarma timleri olur bir bölgeye taşınmasında hız çok önemli bir faktör... Ben S97 raider kafasında bir helikopterin Tusaş için çok zor olacagını sanmıyorum. İtalyanlarla Tusaş'ın çok iyi bir iş birliği var. gerekirse V22 osprey tarzında ortak bir girişimde dahi bulunulabilir. Biraz fark yaratacak adımlar atmamız lazım. Gökbeyler UH-1lerin yerini alacak zaten e T70 projeside var. Şu görseldeki helikopterin aciliyetinin oldugunu düşünmüyorum. Madem uçak gemisi hayalimiz var yapacagımız şey ya CH-53 K - S97 raider yada V22 osprey tarzı birşey olmalı dye düşünüyorum.

10 tonluk helikopterle T-70 aynı sınıf bir helikopter saymamalıyız. Evet tonajları benzer ancak burada iki durum var.

1- 10 Tonluk olarak nitelendirilen helikopterin tonajı henüz belli değil. Geçenlerde 12 tona yükseltildiği söyleniyordu ancak idef 2019'a 10 tonluk olarak nitelendirildi.Bu kısım sorunlu bunu bekleyip göreceğiz.

2- S-70 ile aynı ton olsalar bile 10 tonluk helikopter blackhawk ile Chinooklar arası bir konumda olması için düşünülüyor.

Neden ?

Her ne kadar ikiside  4000+ kg faydalı yükleri varsa da kabin hacim ve formları değişik. Bizim 10 tonluk dha çok nh-90 gibi. Sikorsky'nin iki katı kapasitesi var. Eyvallah s-70'de de 4000+ ama hadi koltukları kaldırdın ve kapasitenin iki katı piyadeyi(20) kişi başı yükleriyle 150 kilodan aldın saysak bile 4000+ kioya ulaşamıyorsun.

Hani m-777'yi alta takmazsan sikorskyleri tam kapasite kullanman zor o kabini full mühimmat vs doldursan bile 4000+'yı karşılayamazsın. Ama nh-90 tarzı kabine ve yapıya sahip bir 10 tonluk heliyi tıka basa doldurursun . Zaten arka yükleme kapağı olacak bir heli olduğundan ana fikrin tepeleme yük ve piyade taşıması düşünülen bir heli olduğu belli.


O yüzden iki projede gerekli ve bize çok şey katacak. 10 tonluk heli aslında Amerika gibi yüzlerce heliye sahip olup hepsini devamlı uçuracak zenginliğe sahip ülkeler için tek sortide maksimum taşıma kapasitesi için mantıklı bir konsept.
hocam sizin en sevdiğim yanınız öyle begenmeyip eksi basıp kaçmaktansa haklı nedenlerini tek tek yazıp insanı ikna edebiliyor olmanız... o yüzden yorumlarınızı çok değerli buluyorum. malum bir kitle gibi değilsiniz :))
son cümlede de yazmıştım aslında uçak gemisi dşüncemiz var gibi ch53k gibi birşey düşünülebilirdi diye sonucta sipariş ettiğimiz chinoklar teslimatın bitmiş olması lazımken hala verilmedi. bu alanda açığımız oldugu ortada o alana daha yenilikçi çözmlerle yaklaşılmasını ifade etmiştim. birde artık amerikayı yeniden keşfetmeyelim diyorum. evet birşeyler yapıyoruz çok şükür ama alıcının dikkatini çekecek birşeyler lazım. buda yenilikçi çözümlerde var. bir helikopterden ne istiyoruz . hız mı yük taşıması mı personel nakliye etmesi mi. 3nüde bir platforma sığdırmak eskimiş bir anlayış diye düşünüyorum.

Ch-53k elbette güzel bir helikopter ama şu an için bizi aşar hocam. Bu dediğiniz yerli cn-235'imizi yapmış , yerli c-130'uda projellendirmişken neden bunun yerine C-5 galaxy yapmıyoruz ki demek gibi bir şeydir.Ch-53k için çok güçlü (T-700 lerden 3 kat) 3 adet motor ve aktarım organını tek bir heikopterde birleştirmek lazım. Bu işler kolay işler değil.

Ancak endişe etmeyiniz Ch-53 taşıma kapasitesi yüksek olduğu kadar büyükte bir heli 4 ch-53k yerine 6 10 tonluk helikopter taşınır ve o fark kapanmaya çalışır.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #284 : 08 Temmuz 2019, 08:42:02 »
Catsa yı çabuk unuttunuz sanki
T70ler için diyosan haklısın ses seda çıkmıyor en son TEİ motor vermişti Tusaşa.Ben olası bir Amerikan yaptırımlarını uzun ömürlü görmüyorum. En fazla 4-5 yıl sürer.Zaten gecikmiş gecikeceği kadar 4-5 yıl daha gecikse birşey kaybetmeyiz heralde....
Caatsa da korkulması gereken hangi kurumun yaptırım yiyeceği.Tei ve Tusaş ın s400 ile ilgisi olmadığı için yaptırım yemez. İnşallah Aselsan ve Roketsan da yırtar. Hangi kurum yerse o kurumu biraz kızağa çekip diğer kurumlar üzerinden iş yapmak gerekecek. Gerçi 'büyüklerimiz' bunun hesabını yapmıştır

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #285 : 05 Ağustos 2019, 16:14:09 »

Çevrimdışı yahyaay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 85
  • 8
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #286 : 05 Ağustos 2019, 16:17:11 »
Bu nedir ??

Çevrimdışı Hilal-i Ahmer

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 111
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #287 : 05 Ağustos 2019, 17:56:16 »
Gövde üretimi ile alakalı Kompozit alaşımın Robotik temelde üretilmesine dair bir video paylaşılmış.

Daha temel bir sistem ama geliştirileceğini düşünüyorum.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Havacılıkta kadın detaycılığı eksik
« Yanıtla #288 : 16 Ağustos 2019, 11:40:23 »
Havacılıkta kadın detaycılığı eksik



Gökbey ve Hürkuş’un tasarım mühendisi Selma Aydın havacılık sektörünün çok fazla detay isteyen bir iş olduğunu hatırlatarak, “Kadın mühendise daha da fazla ihtiyacımız var. Çünkü biz detaycıyız, detaylara çok takılırız. O yüzden kadınların tasarım ve üretim alanında çok aktif olabileceğine inanıyorum” dedi...

Milli Muharip Uçak, T-129 ATAK, Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri ve GÖKBEY helikopterinin yanı sıra HÜRKUŞ, ANKA gibi önemli projelere imza atan TUSAŞ, üretim tesisinin kapılarını Milliyet’e açtı. Türkiye’nin önde gelen savunma sanayii firmalarından TUSAŞ’ta 7 yıldır tasarım mühendisi olarak çalışan Selma Aydın, Türkiye’nin ilk yerli genel maksat helikopteri Gökbey ile Türkiye’nin ilk yerli eğitim uçağı Hürkuş’ta tasarım mühendisi olarak önemli görevler aldı.

ODTÜ Fizik ve Makine Mühendisliği bölümlerinden mezun olan ve işini “vatani bir görev” olarak tanımlayan Aydın, “Hürkuş ile Gökbey’in ilk uçuşunu bir kez daha yaşamayacağız, bir tarihe imza attık. Atalarımız zaferlerini nasıl anlattıysa, biz de bugünleri ilerde öyle anlatacağız. Çünkü bu da bizim savaşımız ve zaferimiz” dedi.



‘İlklerde yer aldım’

Hürkuş’ta sistem testlerinde görev alan Aydın, Gökbey’de ise sistem ve uçuş testlerinde çalıştı. Hürkuş ve Gökbey’in önemine değinen Aydın, “İkisi de yerli bir proje. TUSAŞ olarak ilklerin var olduğu aşamalarda yer aldım. Hürkuş sabit kanat platformu, Gökbey ise döner kanat platformu olarak TUSAŞ’ın ilk yerli ürünü. Böyle bir tarihin içinde yer almak çok gurur verici. Yerli ve milli imkanlarla ürünleri tasarlayan bir mühendis ekibine sahibiz” dedi.

İlk uçuş sonrası ağladığını belirten Aydın “TUSAŞ’ta dünya standartlarına göre gidiyor ve ilerliyoruz. Neden daha çok çalışmalıyız sorusuna memleket sevdası veya vatani bir görev olarak adlandırmak istiyorum. Hürkuş ile Gökbey’in ilk uçuşunu bir kez daha yaşamayacağız, bir tarihe imza attık. Atalarımız zaferlerini ve   anılarını nasıl anlattıysa, biz de bugünleri ileride öyle anlatacağız. Çünkü bu da bizim savaşımız ve zaferimiz. Bu benim için en büyük gurur ve kazanım” ifadelerini kullandı.

Savunma sanayiinde kadın mühendis sayısının artması gerektiğini söyleyen Aydın, şöyle devam etti:

“Toplum olarak maalesef ataerkil bir yapıya sahibiz. Bu alanda çok fazla kadın görmezsiniz. Ancak TUSAŞ, kadın profiline çok alışkın bir yer. Öncelikle bu işe çok hakim olduğunuzu ve bildiğinizi göstermeniz gerekiyor. Bir kadın olarak algıdaki fiziksel sınırların üzerinde çalışabileceğinizi göstermeniz gerekiyor. Bizim çok fazla mühendise ihtiyacımız var ama kadın mühendise daha da fazla ihtiyacımız var. Çünkü biz detaycıyız, detaylara çok takılırız. Havacılık sektörü çok fazla detay isteyen bir iş ve bizim yaratılış gereği birçok görevi aynı anda götürebiliyoruz. O yüzden kadınların hem tasarım hem de üretim alanında çok aktif olabileceğine inanıyorum. Mühendis olmak isteyen arkadaşlarım, ülkemizin mühendislik alanındaki ihtiyacını unutmamalı. Buralarda çok mutlu ve başarılı olabileceklerini bilsinler.”

http://www.milliyet.com.tr/gundem/havacilikta-kadin-detayciligi-eksik-6017458
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: Havacılıkta kadın detaycılığı eksik
« Yanıtla #289 : 16 Ağustos 2019, 12:15:23 »
Havacılıkta kadın detaycılığı eksik



Gökbey ve Hürkuş’un tasarım mühendisi Selma Aydın havacılık sektörünün çok fazla detay isteyen bir iş olduğunu hatırlatarak, “Kadın mühendise daha da fazla ihtiyacımız var. Çünkü biz detaycıyız, detaylara çok takılırız. O yüzden kadınların tasarım ve üretim alanında çok aktif olabileceğine inanıyorum” dedi...

Milli Muharip Uçak, T-129 ATAK, Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri ve GÖKBEY helikopterinin yanı sıra HÜRKUŞ, ANKA gibi önemli projelere imza atan TUSAŞ, üretim tesisinin kapılarını Milliyet’e açtı. Türkiye’nin önde gelen savunma sanayii firmalarından TUSAŞ’ta 7 yıldır tasarım mühendisi olarak çalışan Selma Aydın, Türkiye’nin ilk yerli genel maksat helikopteri Gökbey ile Türkiye’nin ilk yerli eğitim uçağı Hürkuş’ta tasarım mühendisi olarak önemli görevler aldı.

ODTÜ Fizik ve Makine Mühendisliği bölümlerinden mezun olan ve işini “vatani bir görev” olarak tanımlayan Aydın, “Hürkuş ile Gökbey’in ilk uçuşunu bir kez daha yaşamayacağız, bir tarihe imza attık. Atalarımız zaferlerini nasıl anlattıysa, biz de bugünleri ilerde öyle anlatacağız. Çünkü bu da bizim savaşımız ve zaferimiz” dedi.



‘İlklerde yer aldım’

Hürkuş’ta sistem testlerinde görev alan Aydın, Gökbey’de ise sistem ve uçuş testlerinde çalıştı. Hürkuş ve Gökbey’in önemine değinen Aydın, “İkisi de yerli bir proje. TUSAŞ olarak ilklerin var olduğu aşamalarda yer aldım. Hürkuş sabit kanat platformu, Gökbey ise döner kanat platformu olarak TUSAŞ’ın ilk yerli ürünü. Böyle bir tarihin içinde yer almak çok gurur verici. Yerli ve milli imkanlarla ürünleri tasarlayan bir mühendis ekibine sahibiz” dedi.

İlk uçuş sonrası ağladığını belirten Aydın “TUSAŞ’ta dünya standartlarına göre gidiyor ve ilerliyoruz. Neden daha çok çalışmalıyız sorusuna memleket sevdası veya vatani bir görev olarak adlandırmak istiyorum. Hürkuş ile Gökbey’in ilk uçuşunu bir kez daha yaşamayacağız, bir tarihe imza attık. Atalarımız zaferlerini ve   anılarını nasıl anlattıysa, biz de bugünleri ileride öyle anlatacağız. Çünkü bu da bizim savaşımız ve zaferimiz. Bu benim için en büyük gurur ve kazanım” ifadelerini kullandı.

Savunma sanayiinde kadın mühendis sayısının artması gerektiğini söyleyen Aydın, şöyle devam etti:

“Toplum olarak maalesef ataerkil bir yapıya sahibiz. Bu alanda çok fazla kadın görmezsiniz. Ancak TUSAŞ, kadın profiline çok alışkın bir yer. Öncelikle bu işe çok hakim olduğunuzu ve bildiğinizi göstermeniz gerekiyor. Bir kadın olarak algıdaki fiziksel sınırların üzerinde çalışabileceğinizi göstermeniz gerekiyor. Bizim çok fazla mühendise ihtiyacımız var ama kadın mühendise daha da fazla ihtiyacımız var. Çünkü biz detaycıyız, detaylara çok takılırız. Havacılık sektörü çok fazla detay isteyen bir iş ve bizim yaratılış gereği birçok görevi aynı anda götürebiliyoruz. O yüzden kadınların hem tasarım hem de üretim alanında çok aktif olabileceğine inanıyorum. Mühendis olmak isteyen arkadaşlarım, ülkemizin mühendislik alanındaki ihtiyacını unutmamalı. Buralarda çok mutlu ve başarılı olabileceklerini bilsinler.”

http://www.milliyet.com.tr/gundem/havacilikta-kadin-detayciligi-eksik-6017458
Odtü gibi bir eğitim yuvasını 10-15 vatansız çakal yüzünden terör yuvası görenlere , odtü kapatılsın kafası yaşayanlara , Kadın evinde otursun çocuk baksıncılara kapak olur umarım. Gerçi onlar arlanmaz ama neyse Sabiha Gökçen ile aynı kana sahip kadınlarımız çocukta yapar , savaş uçağı pilotuda olur , helikopter ve uçakta tasarlar. Çok gururlandım. Nice başarıların devamını dilerim.