Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 218017 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #430 : 29 Haziran 2021, 00:28:51 »
peki ama,  madem biz bu aleti sivil işler için de kullanmayı düşünüyoruz,  madem sivil ihracat  istiyoruz,  bu motorun da EASA  benzeri bir sertifikasyondan geçmesi gerekmiyor mu?
yani mantıken aklıma böyle bir şey olabileceği geliyor benim.

mesela yurt içinde bile şöyle bir şey varmış.
hava aracı ve  "parçası" sertifikasyonu;  yani sadece platform değil,  platformdaki parçaların da sertifikasyon süreci var demek.




"Ülkemizde tasarlanıp üretilen hava aracı ve parçalarının uluslararası standartlara uygunluğu bu konudaki yayınlanmış ulusal ve uluslararası mevzuatlar kullanılarak yerine getirilmektedir.
Hava Aracı ve Parçası Sertifikasyon Koordinatörlüğü, bu görevleri yerine getirirken tip sertifikasyon panel toplantıları, test-muayene işlemleri, organizasyon denetlemeleri, ikili havacılık emniyeti anlaşmaları için görüşmeler, vb. faaliyetleri gerçekleştirmektedir.  "

http://web.shgm.gov.tr/tr/hava-araci-islemleri/4980-sht-21-sertifikasyon


madem ihracat hedefleniyor,  uluslararası bir sertifikasyon istenmiyor mu bu motorlardan?
bilmediğimden soruyorum;  ama mantıken vardır böyle bir şey.


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #431 : 29 Haziran 2021, 01:28:28 »
peki ama,  madem biz bu aleti sivil işler için de kullanmayı düşünüyoruz,  madem sivil ihracat  istiyoruz,  bu motorun da EASA  benzeri bir sertifikasyondan geçmesi gerekmiyor mu?
yani mantıken aklıma böyle bir şey olabileceği geliyor benim.

mesela yurt içinde bile şöyle bir şey varmış.
hava aracı ve  "parçası" sertifikasyonu;  yani sadece platform değil,  platformdaki parçaların da sertifikasyon süreci var demek.




"Ülkemizde tasarlanıp üretilen hava aracı ve parçalarının uluslararası standartlara uygunluğu bu konudaki yayınlanmış ulusal ve uluslararası mevzuatlar kullanılarak yerine getirilmektedir.
Hava Aracı ve Parçası Sertifikasyon Koordinatörlüğü, bu görevleri yerine getirirken tip sertifikasyon panel toplantıları, test-muayene işlemleri, organizasyon denetlemeleri, ikili havacılık emniyeti anlaşmaları için görüşmeler, vb. faaliyetleri gerçekleştirmektedir.  "

http://web.shgm.gov.tr/tr/hava-araci-islemleri/4980-sht-21-sertifikasyon


madem ihracat hedefleniyor,  uluslararası bir sertifikasyon istenmiyor mu bu motorlardan?
bilmediğimden soruyorum;  ama mantıken vardır böyle bir şey.

Sn Korsan,
Uçan platformun kendisi ve motoru, anladığım kadarıyla, bir bütün ve ayrı ayrı sertifikasyondan geçiyor.
Ekteki linkte sertifikasyon prosesinin 3üncü maddesinde konuya değinilmiş. Tasarımcı firmadan uçağın yapısal, sistemsel, motora dönük ve uçuş kalitesine dönük bazı şartları yerine getirmesi bekleniyor. Buna göre uygunluk sertifikası veriliyor. EASA sertifikası

https://www.skybrary.aero/index.php/Certification_of_Aircraft,_Design_and_Production

Bu durumda motor değişirse uçağın tekrar sertifikasyona tabi olması gerekecek demektir.
Eskiden askeri uçaklarda sertifikasyona pek önem verilmemesine rağmen, 2010’dan beri Avrupa Savunma Ajansının (EDA) getirmiş olduğu bazı benzer sertifikasyon kuralları varmış. Yaptırım ve kanuni dayanağı olmamasına rağmen bir çok ülke bu sertifikasyon sistemini benimsemiş durumdaymış.
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2021, 01:39:41 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #432 : 29 Haziran 2021, 08:02:45 »
"Bu durumda motor değişirse uçağın tekrar sertifikasyona tabi olması gerekecek demektir. "

biz şu an heloyu yabancı motorla test ediyoruz; yani yerli motor sertifikasyondan geçtiğinde,  bu heloya takılırsa helikopterin kendisi de mi yeniden sertifikasyondan geçecek?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #433 : 29 Haziran 2021, 12:50:45 »
"Bu durumda motor değişirse uçağın tekrar sertifikasyona tabi olması gerekecek demektir. "

biz şu an heloyu yabancı motorla test ediyoruz; yani yerli motor sertifikasyondan geçtiğinde,  bu heloya takılırsa helikopterin kendisi de mi yeniden sertifikasyondan geçecek?
Düz mantıkla, yapısal ve sistemsel değişikliğe gidilmediyse gerek yok demek gerekir. Ama EASA sertifikasyon şartlarının incelenmesi lazım. Ancak British Airways Boeing’den uçak aldığında RR motoru takıyor ve o motorla EASA sertifikasyonu alıyordu. Şimdi Brexit dolayısıyla Avrupa Kuralları dışında sertifikasyonu kendisi alıp uygulayacak. EASA kurallarının çoğunluğu zaten İngiliz kaynaklarından geldiği ve test merkezinin ana çalışanları İngiliz olduğu için sertifikasyon sistemi, 2020’den sonra İngiliz  “Civil Aviation Authority” tarafından uygulanacak.
EASA’ya her yıl 5-10 milyon sterlin ödeyip uçakların uçuş sertifikasını almaktansa bu işi kendileri yapacaklar.
İşin ucunda para olduğu için her yeni motor için yeni EASA sertifikasyonu olur gibi geliyor bana. İngiltere’ye malzeme satarken SGS test merkezinden malzemenin test raporunu alır öyle ihracatını yapardık. Malzemede değişiklik, malzeme içeriğinde farklılık oluştuğunda tekrar tüm malzeme için test raporu alırdık. Bu da aynı durum bence.
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2021, 12:57:41 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
T625 Gökbey Helikopter projesinde aviyonik testleri.
« Yanıtla #434 : 02 Eylül 2021, 20:11:23 »
Alıntı
KARABASAN@kimlikci_954

Gökbey Genel Maksat Helikopter projesinde aviyonik testleri.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #435 : 03 Eylül 2021, 16:17:50 »
T625 GÖKBEY'in avionikleri ile T70 Sikorsky avionikleri aynı olmalı bence....
Zaten T-70 in T olmasının en önemli nedeni S70 avioniklerinin Türk yapımı , Aselsan tasarımı olması değil mi?

İleride T70 ile T-625 aynı avionikleri sayesinde eğitim-yedek parça açısından çok avantaj sağlarız...
« Son Düzenleme: 03 Eylül 2021, 16:20:54 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
T625 GÖKBEY.
« Yanıtla #436 : 21 Eylül 2021, 18:17:05 »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #437 : 21 Eylül 2021, 19:03:14 »
Şu anda  videoda uçan Gökbey'in motorları hariç yerlilik oranı nedir acaba?
Motoru ABD motoru onu biliyoruz.
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2021, 19:04:47 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı malaga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 217
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #438 : 22 Eylül 2021, 07:44:43 »
Bu video daki görüntülerde gökbey resmen döktürüyor.
https://www.youtube.com/watch?v=O35QmtOxrHs

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #439 : 22 Eylül 2021, 07:59:13 »
Evet Gökbey güzel görünüyor. Ancak helikopterde bir dengesizlik var. Özellikle Hower'dayken dengeyi zor sağlıyor gibi görünüyor. Yanındaki ATAK helikopterleri adeta heykel gibi kıpırdamadan dururken Gökbey sallanıyor sürekli. Geliştirme çalışmalarının sonunda, seri üretim aşamasına kadar bu sorunu çözebileceklerini düşünüyorum.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com