Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 218097 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #370 : 05 Aralık 2020, 09:46:02 »
Teşekkürler

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Gökbey T-625 TC-HLI.
« Yanıtla #371 : 29 Aralık 2020, 02:49:14 »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
TUSAŞ Jandarma için GÖKBEY seri üretimine başlıyor
« Yanıtla #372 : 01 Ocak 2021, 13:26:22 »
TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel KOTİL, Jandarma Genel Komutanlığı için GÖKBEY Genel Maksat Helikopteri’nin seri üretim faaliyetlerine başlanıldığını açıkladı.

Prof. Dr. Temel KOTİL tarafından yapılan açıklamada, “Yönetim kurulumuz, bu hafta yeni bir karar aldı. Jandarma için üç tane T625 GÖKBEY üretiyoruz, seri üretim. Dolayısı ile 2021’de yeni bir seri üretim cihazımız daha var: GÖKBEY.” ifadelerinde bulunuldu. Prof. Dr. KOTİL, her ay iki adet olmak üzere yılda 24 adet GÖKBEY helikopterinin üretilmesinin planlandığını da açıklamalarına ekledi.



Hatırlanacağı üzere TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI), yerli imkanlarla üretilen TS-1400 Turboşaft Motoru‘nu geçtiğimiz haftalarda TUSAŞ’a teslim etmişti. Yerli helikopter motoru ile TUSAŞ, GÖKBEY Helikopteri için entegrasyon faaliyetlerine başlayacak.

GÖKBEY Genel Maksat Helikopteri, geçtiğimiz günlerde Jandarma boyamasına sahip yeni rengiyle görüntülenmişti.

https://www.savunmasanayist.com/tusas-jandarma-gokbey-helikopteri/

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #373 : 01 Ocak 2021, 19:00:52 »
İlginç. 3 Tane üretilecekse, 6 tane yabancı motor hazır demektir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #374 : 01 Ocak 2021, 19:27:44 »
İlginç. 3 Tane üretilecekse, 6 tane yabancı motor hazır demektir.

2021'de diyor... 2021 sonuna kadar TS-1400 takılabilir mi acaba?

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEI-TS1400 2. motorunun test görüntüleri.
« Yanıtla #376 : 12 Ocak 2021, 13:04:13 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #377 : 12 Ocak 2021, 18:54:48 »
Motorun sürekli verebildiği beygir 1300 hp'ye yakın diye söylüyordu podcastta. İnsansız kuleli armata ekolü bir altay için gayet yeterli. Yapsınlar türbin versiyonunu, multifuel yaparlar. Dizelle de hatta yanıcı olan çoğu madde ile çalışır.

Biraz fazla yakabilir de maksimum bin tank için bence lojistik anlamda ve yakıt maliyeti anlamında sorun çıkarmaz. Mısıra bile çıkarmıyorsa biz bu konuyu abartıyoruz bence. Kum olayına gelince ülkemiz çöl değil, kaldı ki aracın kumla ilgili olan problemi yok. Sadece filtreleri var ve düzenli aralıkla değişmesi gerekiyor. Geriye bir ısıl iz kalıyor evet dizellere göre biraz fazla ancak bu yapılan testlerde sorun yaratacak kadar değil milim farklar.

Hatta çok yakıyor deniyor ama 1300 türbin motorlu bir altay belkide 1500 hp dizel motorlu bir altayla aynı yakadabilir. Ha kel hasan ha kör hasan.

Ne mtu'nun motoru ne Almanın yüzü.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #378 : 12 Ocak 2021, 19:07:39 »
Hocam bu öneri daha önce de geçmişti... BATU motoru prototipi bitmek üzereymiş...Bu saatten sonra Türbin motora dönüş yapmaz bizimkiler...

Hem de bizim Karacılar "dizel olacak Alman olacak" sevdasından vazeçmez biliyorsunuz...Kafalardaki algıyı değiştirmek çok zor...

TS-1400'ü Hürkuş'a Kanada motoru yerine uyarlasınlar yeter...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #379 : 12 Ocak 2021, 19:16:55 »
Motorun sürekli verebildiği beygir 1300 hp'ye yakın diye söylüyordu podcastta. İnsansız kuleli armata ekolü bir altay için gayet yeterli. Yapsınlar türbin versiyonunu, multifuel yaparlar. Dizelle de hatta yanıcı olan çoğu madde ile çalışır.

Biraz fazla yakabilir de maksimum bin tank için bence lojistik anlamda ve yakıt maliyeti anlamında sorun çıkarmaz. Mısıra bile çıkarmıyorsa biz bu konuyu abartıyoruz bence. Kum olayına gelince ülkemiz çöl değil, kaldı ki aracın kumla ilgili olan problemi yok. Sadece filtreleri var ve düzenli aralıkla değişmesi gerekiyor. Geriye bir ısıl iz kalıyor evet dizellere göre biraz fazla ancak bu yapılan testlerde sorun yaratacak kadar değil milim farklar.

Hatta çok yakıyor deniyor ama 1300 türbin motorlu bir altay belkide 1500 hp dizel motorlu bir altayla aynı yakadabilir. Ha kel hasan ha kör hasan.

Ne mtu'nun motoru ne Almanın yüzü.
İzninizle bir avantaj daha ekleyeyim.
Torque!
Hiç bir pistonlu motor gaz türbininin Torque değerine yaklaşamaz.
MTU europack : 2000 devirde 3250lb-ft
Abrams : 1000 devirde 3950lb-ft (%25 daha fazla çekiş %50 daha düşük devirde)