Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 220880 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #90 : 21 Şubat 2011, 15:23:11 »
bu rotorun  düz  rotorlara  göre ne  gibi avantajı  varmış ki?   BERP
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2011, 15:26:41 Gönderen: enes38 »

Çevrimdışı boxer

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 377
  • 0
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #91 : 21 Şubat 2011, 16:42:19 »
Aynen yazdığın gibi.
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
bu rotorun  düz  rotorlara  göre ne  gibi avantajı  varmış ki?   BERP

BERP  helikopterin kaldırma gücünü ve max hızını arttırmak için yapılan proje ve bayağı 30 yıllık geçmişi var.Yaklaşık30/40km/h bir hız artışı ve yarım tona kadar azami kalkış ağırlığı arttırıyor.Temel olarak ileri uçuş esnasında oluşan hava akışı baskısını (hava sıkişması) pal ucuna tesis edilen geniş kavisli bir parça ile azaltan bu sistemin daha basit şekildeki uygulamaları günümüzün yeni nesil helikopterlerinde de (Black Hawk, Apache ) zaten.

Bu tartışmayı birbirine laf geçirmeye dönüştürmeyelim lütfen. Bir açıdan yeni bir şeyler öğrenmem için iyi oldu.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
bu rotorun  düz  rotorlara  göre ne  gibi avantajı  varmış ki?   BERP

BERP  helikopterin kaldırma gücünü ve max hızını arttırmak için yapılan proje ve bayağı 30 yıllık geçmişi var.Yaklaşık30/40km/h bir hız artışı ve yarım tona kadar azami kalkış ağırlığı arttırıyor.Temel olarak ileri uçuş esnasında oluşan hava akışı baskısını (hava sıkişması) pal ucuna tesis edilen geniş kavisli bir parça ile azaltan bu sistemin daha basit şekildeki uygulamaları günümüzün yeni nesil helikopterlerinde de (Black Hawk, Apache ) zaten.

Bu tartışmayı birbirine laf geçirmeye dönüştürmeyelim lütfen. Bir açıdan yeni bir şeyler öğrenmem için iyi oldu.
Teşekkürler  ;)

Çevrimdışı nightshade

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 420
  • 0
Fan Tail dediğimiz olay resimdeki sanırım. Yani Rotor pallerini daha sessizleştiren birteknoloji. Bu makineler hangi helikopterlerde var. AW de mi Skorsykde mi?
Ya da her ikisinde mi?

Ayrıca iki helikopterinde PAL teknolojisi nasıl? bileniniz var mı?



Resimdeki fan tail iki helidede yok sanırım,ama özgün hafif genel maksat helisi projemizin örnek tasarımlarında kullanılmış.Ayrıca commanche helisindede var ve çok hoş görünüyo :)

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
Bu sistemler daha yeni bir şey.Aw-159 da yeni pal teknolojisi kullanılacak.

Çevrimdışı Burak3200

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 14
  • 0
Arkadaşlar nihayet tartışmayı bırakıp konuya dönebilmişiz.

Çevrimdışı nightshade

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 420
  • 0
Özgün Helikopter Geliştirme Projesi (hafif genel maksat helikopteri)
« Yanıtla #97 : 21 Şubat 2011, 21:20:42 »
Beyler yeter ama.Bari özelden filan tartışında forum karışmasın.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Aynen yazdığın gibi.
Başbakan senelerdir Sikorsky ile uçuyor ve bugüne kadar düştüğünü görmedik. Laf olsun diye yorum yapmayalım lütfen.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
Daha her şey kesin değil bahara tekrar görüşülecek şurda 1-2 ay var bekleyelim.