Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 221026 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 458
  • 48
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #580 : 22 Nisan 2023, 13:32:59 »
Kendimi tekrarlayayım bu helikopterden artık çok para kazanacağız , önü çok açık, Tusaştan çok başarılı bir hamleydi

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #581 : 22 Nisan 2023, 13:40:46 »
Darısı Atak' ın başına, ardından akıncı ve Hürkuş'a

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1481
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #582 : 22 Nisan 2023, 15:34:35 »
Gokbeyi askeri alanda da kullanabilmek için silahlandirmanin dışında çok değişikliğe gidilmesi gerekiyor mu?

MD 500, Bell 206 gibi sivil helkopterlerin silanlandirilarak üretilen turevlerinin epey bir ülkeye satıldığını biliyoruz..
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2023, 15:36:45 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #583 : 22 Nisan 2023, 15:58:53 »
Gokbeyi askeri alanda da kullanabilmek için silahlandirmanin dışında çok değişikliğe gidilmesi gerekiyor mu?

MD 500, Bell 206 gibi sivil helkopterlerin silanlandirilarak üretilen turevlerinin epey bir ülkeye satıldığını biliyoruz..

Motor ve aktarma zırhlandırılacak. Motorun yağlama sistemi değişecek. Motorlar için fazladan toz filtresi de gerekebilir.

Genel maksat helikopterlerini silahlandırmak pek verimli olmuyor. Ama, yukarıda saydığım değişiklikler, silahlandırma yapılmasa bile askeri kullanım için gereklidir. Bu arada, Gökbey'i navalize etsek eyce olacak. Denizde de lazım bunlardan.
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2023, 16:00:48 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1481
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #584 : 22 Nisan 2023, 16:54:08 »
Gokbeyi askeri alanda da kullanabilmek için silahlandirmanin dışında çok değişikliğe gidilmesi gerekiyor mu?

MD 500, Bell 206 gibi sivil helkopterlerin silanlandirilarak üretilen turevlerinin epey bir ülkeye satıldığını biliyoruz..

Motor ve aktarma zırhlandırılacak. Motorun yağlama sistemi değişecek. Motorlar için fazladan toz filtresi de gerekebilir.

Genel maksat helikopterlerini silahlandırmak pek verimli olmuyor. Ama, yukarıda saydığım değişiklikler, silahlandırma yapılmasa bile askeri kullanım için gereklidir. Bu arada, Gökbey'i navalize etsek eyce olacak. Denizde de lazım bunlardan.

Kafayı taksak kaç senelik iş dersiniz?
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7777
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #585 : 22 Nisan 2023, 17:15:49 »
Sadece motorun değişimi yetmiyor demişti son röportajda Temel Kotil...
Anlattı anlattı çok şey uzatmayayım ama sonuçta ;

" T-129 mevcut İtalya'nın haklarına sahip olduğu gövdesine yerli  TS-1400 takmak bile işimizi görmüyor yine İtalya onayı lazım" dedi...
Yani TS-1400 motorunun yerli bir taarruz  helikopterinde kullanım işi ancak light  özellikte yerli bir taarruz helikopter  gövde tasarımıyla mümkün olabilir...

Bu amaçla T-629 diye adlandırılan ;  T-129'un 1 ton ağırı  olan yerlileştirme ile TS-1400 takılması planlanan bir model vardı belki TS-1400'ün kendini kanıtlamasıyla yeniden bu T-629 projesi raftan indirilebilir.

Öncelik T-929'a verildiği için T-629 rafa kalkmıştı....
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2023, 17:17:02 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #586 : 22 Nisan 2023, 17:33:08 »
Kafayı taksak kaç senelik iş dersiniz?

Zırhlandırma ve yağlama sistemindeki modifikasyonlar, 1 hadi bilemedin 2 yıl sürer bence. Denizcileştirme ise daha uzun sürebilir, eğer Gökbey'in gövdesi ve onun yerli güç paketi baştan denizcileştirilmiş tasarlanmadıysa.

Bu arada, motor konusundaki işlerimiz daha bitmedi. Sertifikasyon sürecinden ayrı olarak; seri üretimde de kalite standartları tutturulmak zorunda.

Ne belalı bir işmiş, havacılık motoru tasarlamak ve üretmek be! Kaç yıl geçti aradan... Bir de TEİ'de GE lisansı altında üretim tecrübemiz varken, bu kadar sürüyor bu işler. İşe sıfırdan başlasak hapı hepten yutmuştuk desenize. Breh breh.
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2023, 17:37:25 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3668
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #587 : 22 Nisan 2023, 18:02:25 »
Daha bu motor yüzlerce değişik testten geçecek. Helikopterin her türlü değişik manevra, hız ve zor durumlarında karşılaşabileceği şartlarda denenecek. Limitleri onlarca defa test edilecek. Ondan sonra EASA sertifikasyonu alacak.
Kolay değil can taşıyacak helikopter ve o helikopteri uçuracak motoru yapmak.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1481
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #588 : 22 Nisan 2023, 20:50:00 »
Hatiri sayılır adet ile seri üretime ilk giren helikopter 1942..Sikorsky R4

Oraya gelene kadar değişik firmalar, ülkeler bir 30-40 sene ugrasmislar..

Uzun lafin kisasi katetmemiz gereken yol çok...sabrımız az..
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7777
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #589 : 22 Nisan 2023, 21:00:53 »
Hayatta yapılacak o kadar çok hata var ki aynı hatayı yapmakta ısrar etmenin bir anlamı yok.
                                                                                                                                                 ( Sartre )


Her ne nedenle olursa olsun Uçak fabrikamızı  kapattığımız zaman hapı yumuştuk biz , Marshall yardımlarıyla da ayvayı toptan yedik...

Bu yol ne kadar uzun ve zorlu da olursa olsun asla vazgeçmemeliyiz...