Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 218078 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #550 : 24 Mart 2023, 23:34:18 »
Yaşar Bey;

Amerikalılar yeni tiltrotorlarında motoru değil, sadece pervaneyi yukarıya çevirdiler. Bir mafsal yardımıyla yaptılar bunu. Motor tam güçle çalışırken pervane 90 derece yukarıya dönebiliyor. O mafsala yaptıkları ar-ge yatırımını ve eforunu hayal bile edemiyorum!  :)

İniş-kalkışlarda tiltrotor bu teknoloji sayesinde pisti mahvetmez ve personel de motordan yere doğru püsküren sıcak gazlardan korkmadan araca güvenle inip binebilir. Ancak bakım ekipleri aracı tasarlayanlara iyi küfredecektir, o kesin!


Sn Merzifonlu,
Bu Helikopteri duymuştum. Valor 280. Bildiğimiz Blackhawk yerine ABD tarafından 2030 sonrası için seçilmiş yeni bir tilt rotor uçak.
Çok karmaşık bir mühendislik işi. V22 Osprey’de yaşadıkları zorlukları yaşamamak için ürettikleri bir alet. Ama dediğiniz gibi çok zor bir mühendislik çalışmasının eseri.

Ben olsam coaxial rotor üzerine odaklanırdım. Tek rotorlu helikopterlerde yaşanan gövde üzerindeki torque stress’lerini ortadan kaldırmanın en güzel yolu.
Sn Kotil bu konuda çalışma yapacaklarını ima etmişti.

Not : bakım ekibi küfürü için +1 katılıyorum.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2023, 23:35:44 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #551 : 25 Mart 2023, 00:49:59 »
Yaşar Bey;

Ben olsam, daha ilerisini de düşünerek, grafen sarımlı elektrik motorları için ar-ge yapardım. Bakır pahalı ve ağır. Grafen sarım teknolojili elektrik motorları sivilde de çok işimize yarardı. Düşünsenize, 10 kg'luk bir motordan 500-600 beygir güç elde edilebilir.

Grafen sarımlı motorlar hizmete girince, ilk tiltrotor modellerindeki gibi yekpare motoru yukarıya çevirebiliriz. Yere doğru gaz da püskürmez. Elektrik üreten türbin motorlar da gövdeye alınabilir o zaman.

https://www.kurzweilai.net/graphene-nano-coils-discovered-to-be-powerful-natural-electromagnets
« Son Düzenleme: 25 Mart 2023, 03:57:08 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #552 : 25 Mart 2023, 08:01:36 »
Yaşar Bey;

Ben olsam, daha ilerisini de düşünerek, grafen sarımlı elektrik motorları için ar-ge yapardım. Bakır pahalı ve ağır. Grafen sarım teknolojili elektrik motorları sivilde de çok işimize yarardı. Düşünsenize, 10 kg'luk bir motordan 500-600 beygir güç elde edilebilir.

Grafen sarımlı motorlar hizmete girince, ilk tiltrotor modellerindeki gibi yekpare motoru yukarıya çevirebiliriz. Yere doğru gaz da püskürmez. Elektrik üreten türbin motorlar da gövdeye alınabilir o zaman.

https://www.kurzweilai.net/graphene-nano-coils-discovered-to-be-powerful-natural-electromagnets
Bu teknoloji, Elektrikli motorlarda çığır açacak bir yenilik. Henüz işin başında bu teknolojiyi geliştirenler. Bizim için de işin başında olayın bir parçası olup AR-GE işine bugünden başlarsak esaslı yol almış oluruz.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1447
  • 127
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #553 : 25 Mart 2023, 10:31:15 »
Yaşar Bey;

Ben olsam, daha ilerisini de düşünerek, grafen sarımlı elektrik motorları için ar-ge yapardım. Bakır pahalı ve ağır. Grafen sarım teknolojili elektrik motorları sivilde de çok işimize yarardı. Düşünsenize, 10 kg'luk bir motordan 500-600 beygir güç elde edilebilir.

Grafen sarımlı motorlar hizmete girince, ilk tiltrotor modellerindeki gibi yekpare motoru yukarıya çevirebiliriz. Yere doğru gaz da püskürmez. Elektrik üreten türbin motorlar da gövdeye alınabilir o zaman.

https://www.kurzweilai.net/graphene-nano-coils-discovered-to-be-powerful-natural-electromagnets

Bak buraya bir fikri hak ile bir beğeniler yakışır.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #554 : 25 Mart 2023, 12:46:27 »
Alıntı
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil #Gökbey

Jandarma için 3 adet teslim edilecek. Haziran ayı itibariyle ayda 2 adet helikopter yapar hale gelmek. Toplamda en az 1000 adet satarız diye düşünüyoruz


youtu.be/-EKDtdvSL7A
@TUSAS_TR #MilliTeknolojiHamlesi #SavunmaSanayi #YerliMilliSanayi
https://mobile.twitter.com/Keremhok

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
T625 GÖKBEY.
« Yanıtla #555 : 08 Nisan 2023, 17:38:04 »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2633
  • 287
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #556 : 08 Nisan 2023, 18:09:00 »
müjdeli haber verdiğin için bir beğeni ateşledim

Ne yapsak ihraç ediyoruz gümbür gümbür geliyoruz  herkes Türkün gücünü görecek.
Motoru da ihraç ederiz
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2023, 18:10:18 Gönderen: re »

Çevrimdışı kdg

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 53
  • 9
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #557 : 09 Nisan 2023, 04:56:49 »
Şimdi bu üretim izni olayında bizim kazancımız nasıl oluyor? Satın alan ülke üretmek istediğinde bizim iznimize mi tabii oluyor? Birim fiyat açısından ürerip satmamız mı bize daha kar bırakır yoksa bu şekilde üretimine izin verilerek satmak mı?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #558 : 09 Nisan 2023, 09:25:14 »
Gökbey’in Malezya’da üretilebilmesi için ABD’den motor izni gerekli. Mantıken ABD’nin Malezya için problem çıkarmaması gerekir. Ama belli olmaz. LHTEC burada da önümüzde bir sorun olabilir.
TS1400 daha uçmadı bile. Daha ilk uçuşunu yapacak. Sonra birkaç yıl uçuş sırasındaki emniyet testlerinden geçecek ve akabinde EASA akreditasyonu alacak. Tabii bunlar motorun Gökbey’e sorunsuz entegrasyonu durumu için geçerli.
 
Bir motorun yapılıp ilk olarak sorunsuz çalışması yetmiyor. Daha sonra uçuracağı platformda çok farklı pozisyonlarda ve değişik güç isterleri konumunda motor pek çok teste tabi tutuluyor. Üretici, motorundan emin olduktan sonra akreditasyon testine başvuruyor.
(TF6000, TF10000 ve TF35000? motorları içinde -EASA hariç-  yıllar sürebilen kapsamlı benzer test süreçleri olacak)

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 299
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #559 : 09 Nisan 2023, 09:53:04 »
   Biz helikopteri verelim--onlar Abd den motor alsınlar:)