Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 218156 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 102
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #340 : 26 Eylül 2020, 14:55:13 »
Benim anladığım bu motorun çekirdeği önemli aslında.
Bu çekirdek üzerinden turboşaft,turbojet,turboprop, turbofan gibi farklı farklı motorlar üretecekler....

Önce Gökbey'i uçursun,ömrünü-gücünü görüp ona göre hareket edecekler...

Turboprop 'ü Hürkuş  da , turboşaftı Gökbey-T-129 da , Turbofan'ı da Hürjet'de kullanacaklar. Tabi Ts-1400 çekirdeği kendini ispatlarsa....

tek parça kristal döküm teknolojisini başarmış olsalarda turbojet ve turbofan motorların yanma odası sıcaklıkları nerdeyse 2 kat yüksekliğinde olmakta turboproplara göre.yani ts 1400  testlerinde dikkat edenler sıcaklık değerleri 800-900 derece arasındayken turbojetlerde bu sıcaklık değerleri 1500 derecelere çıkmakta.rus motorlarında 1000-1200 derecede kalıyor yakıt ve yağlama stratejilerinin farkından dolayı ondan dolayı daha dayanıksız parça yapmaktalar.biz şu an turboşaft ve turboprop u hallettik sayılır.tabiki motor ebatlarını büyüterek gücüde artırırız ama bu motordan turbojet çıkaramayız o ayrı bir çalışma ürünü.akşit hoca roportajda heryerini artık yapabiliyoruz dediği için bir ön çalışma yaptıklarını ve denediklerini düşünüyorum ve bu denemeler sonucunda da ortaya yerli ve milli bir turbojet çıkartacaklardır
Sn Serkan1976,
Ts1400 motoru “radial-flow” bazında bir motordur. Yani hava akışı motorun içinde dairesel dönerek türbini çevirir. Oysa itkili türbojet ve türbofan Motorlarda “Axial-flow“ , yani eksenel hava akışı gereklidir. Ts1400’den turboşaft ve turboprop motor çıkar. İtkili türbojet ve turbofan çıkmaz.
Ancak bu motoru yapıp çalıştırarak TEİ, yüksek ısılara dayanıklı materyalleri ve bu materyallerin kullanıldığı jet motorunun çekirdeğini yapabilecek kabiliyette olduğunu ispatladı.
Eksenel hava akışlı motorda, kompresör ve türbin bıçaklarının açısı farklıdır o kadar. İçeri alınan basınçlı hava yanma odasından geçerek türbin kanatları arkasından itki yaratacak hızla atılır.
Şu anda TEİ, Tusaş’a teslim etmekte olduğu blackhawk t700 motorlarının tüm ısıl parçalarını da üretmekte. Bu motor 5 kademe eksenel , 1 kademe dairesel akışlı bir motor.
Ts1400’den zaten hürjeti uçuracak güç çıkmaz. Ama ts1400’ü ve ge-t700 motorunu yapabilen TEİ’nin mantıken hem hürjeti hemde MMU ‘yu uçuracak turbofan yapabilmesi gerekir. Ancak burada daha önce de paylaşıldığı gibi yüksek ısı altında tek parça kristal bıçaklar genleşir uzar. Küçük motordaki bıçaklardaki uzamayla büyük motordaki uzama miktarları toleransları farklıdır. Bunların yapılıp denenip çalışır hale gelmesi zaman alacaktır. Ancak TEİ’nin bundan 2-3 yıl önce motoru 12-14 yılda yaparız dediklerinde yekpare kristal teknolojisi yoktu ellerinde. Şimdi var. Adapte etmesini öğrenecekler.
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2020, 14:56:04 Gönderen: selcukkocak78 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
Jandarma Gökbey'e Talip.
« Yanıtla #341 : 14 Ekim 2020, 20:36:58 »
Alıntı
Jandarma GK AB-205 helikopterinin yerine geçmesi için 20 adet Gökbey helikopteri almayı planlıyor.

https://mobile.twitter.com/Dromercay/status/1315943161332727808

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTERI.
« Yanıtla #342 : 12 Kasım 2020, 19:37:04 »
Alıntı


T625 GÖKBEY Genel Maksat Helikopteri; Askeri, Sivil, Hava Ambulansi, VIP, Arama & Kurtarma gibi konfigurasyonlara sahip olacak.

Ilk helikopter 29 Ekim 2021’de teslim edilecek.

@jandarma projeye (13 adet AB-205’in yerine alacagi) 20 adet T625 ile dahil oldu.
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1326896470491017217
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2020, 21:57:31 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #343 : 15 Kasım 2020, 14:31:54 »
Alıntı

Türkiye'nin ilk yerli çok amaçlı helikopteri olan T625 Gökbey'in yıl sonuna kadar yerli üretim motorla uçuş gerçekleştirecek.

TUSAŞ tarafından tasarlanan Gökbey'in test ve sertifikasyon uçuşları tamamlandı.
https://mobile.twitter.com/arms_technology/status/1327688227348688896

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #344 : 16 Kasım 2020, 17:10:34 »
Benim anladığım bu motorun çekirdeği önemli aslında.
Bu çekirdek üzerinden turboşaft,turbojet,turboprop, turbofan gibi farklı farklı motorlar üretecekler....

Önce Gökbey'i uçursun,ömrünü-gücünü görüp ona göre hareket edecekler...

Turboprop 'ü Hürkuş  da , turboşaftı Gökbey-T-129 da , Turbofan'ı da Hürjet'de kullanacaklar. Tabi Ts-1400 çekirdeği kendini ispatlarsa....
Sn Serkan1976,
Ts1400 motoru “radial-flow” bazında bir motordur. Yani hava akışı motorun içinde dairesel dönerek türbini çevirir. Oysa itkili türbojet ve türbofan Motorlarda “Axial-flow“ , yani eksenel hava akışı gereklidir. Ts1400’den turboşaft ve turboprop motor çıkar. İtkili türbojet ve turbofan çıkmaz.
Ancak bu motoru yapıp çalıştırarak TEİ, yüksek ısılara dayanıklı materyalleri ve bu materyallerin kullanıldığı jet motorunun çekirdeğini yapabilecek kabiliyette olduğunu ispatladı.
Eksenel hava akışlı motorda, kompresör ve türbin bıçaklarının açısı farklıdır o kadar. İçeri alınan basınçlı hava yanma odasından geçerek türbin kanatları arkasından itki yaratacak hızla atılır.
Şu anda TEİ, Tusaş’a teslim etmekte olduğu blackhawk t700 motorlarının tüm ısıl parçalarını da üretmekte. Bu motor 5 kademe eksenel , 1 kademe dairesel akışlı bir motor.
Ts1400’den zaten hürjeti uçuracak güç çıkmaz. Ama ts1400’ü ve ge-t700 motorunu yapabilen TEİ’nin mantıken hem hürjeti hemde MMU ‘yu uçuracak turbofan yapabilmesi gerekir. Ancak burada daha önce de paylaşıldığı gibi yüksek ısı altında tek parça kristal bıçaklar genleşir uzar. Küçük motordaki bıçaklardaki uzamayla büyük motordaki uzama miktarları toleransları farklıdır. Bunların yapılıp denenip çalışır hale gelmesi zaman alacaktır. Ancak TEİ’nin bundan 2-3 yıl önce motoru 12-14 yılda yaparız dediklerinde yekpare kristal teknolojisi yoktu ellerinde. Şimdi var. Adapte etmesini öğrenecekler.

Yazıyı yeni gördüm , Teşekkürler...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #345 : 30 Kasım 2020, 15:19:26 »
https://www.milliyet.com.tr/galeri/son-dakika-cok-kritik-karar-turkiyede-milat-olacak-6353870/25
Gökbey , Aralık ayında  yerli TS1400 motorlarıyla uçacak.
Darısı Atak’ın başına.
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2020, 15:20:00 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 323
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #346 : 30 Kasım 2020, 17:22:15 »
motor konusunda gelişmek güzel bi haber ama ihs/siha teknolojisi gelişiyorken gökbey biraz demode gibi kalıyor. yani insansız helikopter olarak geliştirilse daha cazip olurdu bence.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #347 : 30 Kasım 2020, 18:24:32 »
Gökbey projesi Türk savunma sanayi tarihinin en başarılı projesi olarak tarihe geçecek bir projedir...

Ben 1000'li sayılarda satış rakamına ulaşılmasını bekliyorum...Özel şirketler,işadamları,polis teşkilatı,Ambulans hizmetleri vb. çok amaçlı bir platform...Dünya'nın bütün az gelişmiş ve gelişmekte olan bütün bağımsız ülkelerine  , TS-1400 motoru sağlam çalışırsa ve fiyatı da makul tutarsak Mi-17 gibi peynir ekmek gibi satılacaktır...

Bu maddi kaynak umarım israf edilmez ve MMU , turbofan motor geliştirilmesi projelerine kaynak sağlar...

« Son Düzenleme: 30 Kasım 2020, 18:26:11 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #348 : 30 Kasım 2020, 21:08:11 »
Gökbey projesi Türk savunma sanayi tarihinin en başarılı projesi olarak tarihe geçecek bir projedir...

Ben 1000'li sayılarda satış rakamına ulaşılmasını bekliyorum...Özel şirketler,işadamları,polis teşkilatı,Ambulans hizmetleri vb. çok amaçlı bir platform...Dünya'nın bütün az gelişmiş ve gelişmekte olan bütün bağımsız ülkelerine  , TS-1400 motoru sağlam çalışırsa ve fiyatı da makul tutarsak Mi-17 gibi peynir ekmek gibi satılacaktır...

Bu maddi kaynak umarım israf edilmez ve MMU , turbofan motor geliştirilmesi projelerine kaynak sağlar...
Sn Serkan1976,
Yalnız sivil değil, aynı zamanda çok maksat helikopteri olarak askeri alan da da kullanılacak. Sonra , “pat-pat” denilen iki rotorlu Bell UH1’lerin (bizim son senelerde düşüp duran helikopter ler)  de yerini alacak. UH1 lerden 16000 adet imal edilmiş. Bunların %10’unu biz yenilesek mükemmel olur.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: T625 ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #349 : 30 Kasım 2020, 21:46:53 »
Gökbey projesi Türk savunma sanayi tarihinin en başarılı projesi olarak tarihe geçecek bir projedir...

Ben 1000'li sayılarda satış rakamına ulaşılmasını bekliyorum...Özel şirketler,işadamları,polis teşkilatı,Ambulans hizmetleri vb. çok amaçlı bir platform...Dünya'nın bütün az gelişmiş ve gelişmekte olan bütün bağımsız ülkelerine  , TS-1400 motoru sağlam çalışırsa ve fiyatı da makul tutarsak Mi-17 gibi peynir ekmek gibi satılacaktır...

Bu maddi kaynak umarım israf edilmez ve MMU , turbofan motor geliştirilmesi projelerine kaynak sağlar...

Her ile 1 tane ve büyük şehirlere ekstradan bir kaç tane alsan 100 ambulans olarak çok yararlı olacaktır. Şu an bu hizmet ihale olarak özel şirketlere yaptırılıyor diye biliyorum. Söz konusu şirketler bu ambulansları almayı tercih edecektir heralde.

Düşük işçilikten dolayı uygun bir bedelle rekabete girebilirsek büyük bir ihracat kalemi olabilir.