Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 194012 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1090 : 05 Şubat 2023, 07:33:02 »
Ama kimileri bu konuda benim gibi hızlıca bu sorunu çözüp motor sorununun sona ermesini isterken kimileri ise dediğim gibi kulp takıp motorunu biz üretmediysek bir kıymet-i harbiyesi yoktur kafasında bakıyor. Benim anlatmaya çalıştığım budur. Ben mi tam anlatamadım yoksa anlaşılamadım mı emin değilim. Umarım net şekilde açıklayabilmişimdir bu kez.

Ben anladım, hak da veriyorum size. Motor konusunda insanlar takıntılı hale geldiler sadece. Hoş görmek lazım.

Motor konusunun aşılmasını ben de çok istiyorum ama genelden farklı bir gerekçeyle istiyorum bunu. Motor konusunda "bağırsaklardaki gaz birikmesi boşalsın", biz ülkecek rahatlayalım azıcık.

Sonra da asıl problemli alanlara odaklanalım.  Arenadaki boğalara gösterilen kırmızı pelerin misali, görüşümüzü motor konusu kapatmış, önümüzü göremez olduk.

Neden ilk 500 içinde üniversitelerimiz yok? Orta öğretimi nasıl adam edeceğiz? Yönetebilen özgürlükçü demokrasiyi nasıl kuracağız? vs vs Bizim bunları konuşmamız lazım asıl.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1091 : 05 Şubat 2023, 08:40:26 »
Ülkede yarısı tabela üniversitesi olan yüzlerce üniversite var...

Sadece motor konusunda uzmanlaşacak, arge yapacak , motor konusunda uzman kadrolar da yetiştirecek bir üniversite açmalıyız...

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1092 : 05 Şubat 2023, 09:03:16 »
Üniversitelerimizin bilim üretme gibi bir düşüncesi yok. Meslek öğretmekten öteye gidebilen bir üniversite yok. Bir konu üzerine uzman araştırma yapılması için kurulan enstitüler yok. Varsa da antep fıstığı araştırma enstitüsü falan gibi saçma şeyler.  Ayrıca Doktora tezleri intihalli çalıntı tezler, kadrolar mülakatlar jüriler adam kayırmalı. Böyle bir ortamda birilerinin bilim yapması çok zor; o yüzden bütün bilim insanlarımız yurtdışında çalışabiliyor ve orada başarı gösteriyor. Türkiyede yarı iletken teknoloji için bir enstitü kurulsa ne güzel olur değil mi? Ben size sonra olacakları söyleyim; X partinin Y il başkanının yeğeni oraya çalışan olarak girer; abisi idari müdür olur, baldızı uzman olur, kuzeni başka bir pozisyona girer 3 kişi bilim yaparsa 40 kişi oturup maaş alır.

Genel olarak ahlakımız yerlerde şu an.

Koç ve Sabancı ile ilgili görüşümü daha önce de yazmıştım. İtalyanların 70’li yıllarda film çekerken kaza sahnelerinde üçer beşer harcadığı arabayı bize düne kadar SLX falan gibi eklentilerle sattılar. Bizim ülkemizde seviliyor yeaa gibi bir mazeretle tenekeden şahin ve torosları sattılar. Bu iki ailenin de kökeni bakkalcılık marketçiliktir, üretim kültürü değil alıp satma kültürü baskındır. İnsan bari en azından TATA gibi LADA gibi bir şey yapar; dandik mandik ama bizim yahu diyebilmeliydik.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1093 : 05 Şubat 2023, 09:42:28 »
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028’de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018’de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000’nin seri üretime girişi, 2030’dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000’e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25’den önce TF35000’e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede.
Adamda ne yapsa sana yaranamıyor.
En azından bir şeyler yapmaya çalışıyor.Varsa daha iyisi muhaliflerde o geçer başa birde onu görürüz.Sırf hükümete yakın ve dindar olduğu için aşağılıyorsunuz.
  Haydaa ne alaka şimdi.Yapılanları küçümsüyor muyuz? Dindar olup olmaması önemli değil biz yapılan işlere bakarız neticede.Ama bize hayal satmasınlar.Abd F110 ları vermezse 2028 de o uçağın seri üretime giremeyeceğini o bahsi geçen şahıs da eşşek gibi biliyor bizim gibi.Onun uçak alımına karşı çıkan gözlüklü versiyonu da iyi biliyor.Popülist davranmasınlar bu konuda.Tabi başka motor alternatifleriyoksa bu dediklerim geçerli.F110 un yerine başka motor bulur takarız kısa sürede diyorlarsa başka
burada bu uçağı yapamayız diyenlerde sizlerdiniz.motorda yapamayız bizde bilgi birikim deneyim yok diyenlerde sizlerdiniz. ama adamlar ne hikmetse uçağıda gününde önünüze koydu motoruda .şimdi daha büyük motoru yapıyoruz uçağıda yetiştireceğiz diyorlar. siz yine yanılırsanız ne diyeceksiniz bu sefer. yahu sürekli o olmaz bu olmaz deyip duranlar sürekli yanılıyorlar ama nedense en ufak pişmanlık yada utanma belirtisi sergilemiyorlar.
2028 de senin eşşek gibi bildiğin  ama koca kurumun başındaki onca doktora ünvanları olan prof mertebesindeki altında binlerce mühendis çalışan adamlar bilmiyor öylemi? arkadaş flakkayı bırakın ya nasıl uyuşturduysa düşünme yetinizide kaybetmişsiniz.sen 2028 de bu uçak yerli motorla üretime girmediğinde eleştir ama daha motor tasarım halindeyken de saçmalama artık. sizin olmaz dediğini nece şeyleri yaptı bu kurumlar. onuda yapacaklarına inanıyorlar ve demkki bildikleri bir şey var ve ona güveniyorlar.
ha hükümet değişir chp yada hdp kökenli birisi bu kurumların başlarına atanır o zaman bu projeler tek tek nasıl baltalanıyor izleriz. işte o zaman o tarihlerde gerçekleşmeyeceğinde seninle hemfikir olurum

    Kim sana yapamayız edemeyiz dedi birader saçmalayıp durma burada yazdıklarımızı okumadan anlamadan böyle bir anlam çıkarıp durma kendi kendine.Biz diyoruz ki yapılır yapılmak da zorunda ama belirtilen tarihlerde yetişmez.Sen şimdi 2028'de 35000 lbf lik motorun yetişeceğine inanıyor musun daha onun çok küçüğü TF6000 hazır değilken? Madem yetişecek niye ilk 2 filonun F110 larla uçması planlanıyor? Neymiş uçağı önümüze koymuşmuş.Altay'ı önümüze koyalı kaç sene geçti 2017 de tüm testleri tamamlanmış seri üretime hazırdı hani bugün nerede Altay? Ordunun kullanımına hizmetine sunabildin mi? Kaç sene geçti? Prototip yapmakla herşey oldu bitti mi zannediyorsun? Onun için de birilerinin bildiği var diyorduk değil mi hani ne oldu daha 2 senesi var G.Kore güç grubuyla o da testler başarılı olursa seri.üretime geçmesine.Senelerdir prototipleri dolaşıyor ortalıkta.MMU da da aynısını mı yaşayalım yani? Bak bir daha yazıyorum kimse bu projeler yapılmasın edilmesin veya yapılamaz edilemez demiyor sadece belirtilen tarihlerde sıkıntı var.Biz diyoruz ki önlem alınsın uçak alımı yapılsın hava kuvvetleri takviye edilsin hasımlar deli gibi uçak alımı yapıyor güçleniyor kimse savaş çıkacak olursa senin MMU nun bitmesini beklemez diye.Bana en fazla 5 yıl içinde lazım bu uçak taa 2035 de hazır olacak bir uçağı ne yapayım kardeşim?  Son olarak şunu diyorum eğer bu uçak 35000 lbf lik milli motorlarla 2028 de seri üretime geçecek olursa ölmez sağ kalırsak burada olursak ben çıkar herkesten özür dilerim yanılmışım derim.Ama aksi olursa sen yapacaksın bunu var mısın buna? Umarım ben yanılırım özür dieyen ben olurum bundan da hiiiç gocunmam!

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1094 : 05 Şubat 2023, 09:52:41 »
Bir Ar-Ge'ci olarak söyleyebilirim ki kervan yolda düzülür mantığıyla plansız programsız yapılan her proje duvara toslar!….

•••


Dehşet iyi yazmışsın aynen katılıyorum, mesajdan ismini silip bir yere arşive koysam ileriki bir zamanda unutup kendim yazmışım zannedebilirim.
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2023, 10:01:35 Gönderen: DelKu »

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1095 : 05 Şubat 2023, 09:56:53 »
Yalnız o fetişizm dediğin gerçeğin ta kendisi. Yerli ve milli diye şov yapıyor siyasiler. Neden? Çünkü bize istediğimizi vermedikleri için kendimiz yapmaya çalışıyoruz. O zaman motor da yerli ve milli olmalı, ki motor olmadan araçlar çalışamıyor! Altay örneğinde görüldüğü üzere...

Acı ama net bir şekilde gerçek!

Bir şeyi yapıyorsak tam olarak yapmalıyız. Sonra elimizde patlıyor. Üç kuruşluk işi 10 kuruş daha harcayarak düzeltmeye çalışırız!

Bu fetişizmin amacı motorunun yerli olmasını istemek mi yoksa kulp takmak için küçümsemeye çalışmak mı? Önemli olan bu.

Bu ülkede her şeye kulp takıp eleştirenlerin bu ülkeye ne verdiklerini merak ediyorum? Milyarlar kazanan ülkenin en büyük şirketleri neden ellerini taşın altına koyup bir teknolojiye yatırım yapmıyor da montaj sanayiyi destekliyor? Hürjet'in motorunun çalıştırıldığına dair Ekşi Sözlük'te en çok destek alan yorum ''Ne olmuş yani ABD'den gelen motora yağ ve benzin koyup çalıştırmışlar bir de alkış mı istiyorlar?'' yorumu oluyor. Hani o uçak için gecesini gündüze katıp çalışan mühendisin hiç emeği yok, tüm iş motora benzini ve yağı koyup çalıştırmak mı oluyor?

Devlet Altay tankı için zamanında Otokar'a gidip motorunu yapsanız ya teklif götürüyor, Koç hayır yapmayız diye geri çeviriyor. Neden? Sonrasında SSB bundan sonra kara araçlarında envantere girecek ürünlerin motoru yerli olacak deyince FNSS Tümosan'la, BMC kendi motor departmanıyla motor geliştirmeye başlıyor ve ne hikmetse Otokar hemen motor işine de el atıyor. Bugüne kadar neredeydin? Ülkenin en büyük sermaye grubu olarak tek yaptığın montajdı. Katma değerli kaç ürünle ülke ekonomisine katkı sağladın? Yılda 500 Milyar TL'den fazla geliri olan grup sıkışınca motor da üretmeye başladı. Çünkü motoru yerli olmadan ürün satamayacağını gördü o nedenle motor üretmeye başladı.

Allah TEI'yi kurduran Turgut Özal'dan razı olsun. Adamı yerde yere vurup eleştirenler TEI'nin çeyreği kadar ülkeye fayda sağlamadı.

TEI'nin, Temel Kotil'in eleştirilmesini, yerden yere vurulmasını, sırf hükümete yakın diye hor görülmesini kabul etmiyorum. Adam liyakatsiz mi? Aldığı eğitim belli, THY'deki başarıları belli. TUSAŞ'ın başında yaptıkları belli. TUSAŞ 10 yıl önce daha büyük bir şirketti herhalde haberimiz yok.

Mahmut Akşit gibi bir adam GE'de CEO olacak kadar başarılı bir mühendisti. Adamın önüne servet bile döktüler kalması için. Boş çek koyup kalması için rakamı kendin yaz diyecekleri kadar alanında parmakla gösterilen bir mühendis. Onlarca patent almış, yüzlerce makale yayınlamış, gaz tribün, buhar tribün ve uçak motorlarında uzmanlaşmış bir mühendis. Babası gel ülkene hizmet dedi diye gözü kapalı ülkeye dönmüş adamları sırf siyasi saiklerle küstürürseniz sonra kalkıp orada burada liyakatten bahsedemezsiniz.

Mahmut Akşit, Temel Kotil gibi hocaları, Selçuk Bayraktar gibi başarılı mühendisleri küstürüp çamaşır makinesi üretenleri övelim o zaman.

10 yıl sonra tabii bu adamlar küstürülmezse iyi bir hava ekosistemimiz olacak inşallah. Yok küstürülürse motordu, uçaktı, SİHA'ydı dilenmeye devam ederiz. Sonra da ohhh şurama da liyakat deriz!

Yalnız bütün bu anlattıkların, Altay konusundaki başarısızlığı ortadan kaldırmıyor. Devletin Otokar'a Altay'ın motorunu yapın diye teklif götürdüğünü duymadım. Böyle bir teklifte bulunmuş olsa ve gerçekten reddedilmiş olsa bile bu kendi tercihleri olur. Kişilerin şahsi tercihleri beni ilgilendirmiyor. Bu sonucu değiştirmiyor.  Falanca şunu yaptı, filanca bunu  yapmadı diyerek gerçekler değiştirilemiyor. Bunlar genelde günümüz siyasetçilerin gerçeklerin üzerini örmekte kullandıkları laf cambazlığına örnek oluyor.

Ben projenin en başından beri burada defalarca söylemiştim. Tank projesiyle birlikte yerli motor projesi geliştirmeye de başlamalıyız diye. Nelerin olup nelerin olamayacağı çok defa tartışıldı. Mesela tank işini BMC'ye verdiler. Ortada bu işi yürütebilecek alt yapısı bile yoktu tam olarak. Fabrika yapılacak dendi, arazi bile verildi olmadı. Sonunda Arifiye'deki fabrika verildi. Bu tank orada üretilebiliyorsa devlet kendisi de yapabilirdi o zaman! BMC'nin başındaki adam çok eleştirildi. O dönem onu savunanlar bugün ise onu suçluyorlar. Bu da ilginç. Tankların üretimine şu tarihte başlanacak, bu tarihte başlanacak denildi. Hiçbiri olmadı!

Sonuç olarak kervan yolda düzülür mantığıyla hareket ederek çoktan envantere girmiş olması gereken tankların seri üretimine başlayamadık. Ciddi bir zaman ve para kaybı...

Ancak bu başarısızlıktan alınan dersler var. Var ki MMU konusunda yerli motor geliştirme çalışmalarımız var. Fakat onun da ne zaman tam olarak kullanıma hazır olacağı belirsiz. Bu kadar belirsizlik içerisinde halen iddialı söylemlerde bulunulması alışkanlık olsa gerek. Oysa bazı konular stratejik öneme sahip ve belki de bu kadar göz önüne konulmaması gerekiyor. Şova dönüştürüp, sonra da ambargo uyguluyorlar demek boş.

Seçimlerden sonra görevde kalırsa bu hükümetin, değişirse yeni hükümetin üzerinde durması gereken en ciddi sorunlardan biri yerli motor konusu olacak. Bu öyle fetişizme dönüştürülüyor diye hafife alınacak bir şey değil! Bir yandan bütün dünya bize düşman diyerek iç siyaset yapacaksınız, bir sürü yaptırıma maruz kalacağız, hem de geliştirdiğimiz sistemlere güç sağlayacak motor konusu gündeme geldiğinde fetişizme dönüştürülüyor diyeceksiniz. İşte bu herşe kulp taktığını söylediklerinizden daha fazla siyasi fanatizm içeriyor.

Açık ve net söyleyeyim, burada herkes bunu gayet kesin bir şekilde kabul edecektir; bugünkü iktidarla muhalefet yer değiştirmiş durumda  olsaydı, aynı sorunlar muhalefetten herhangi bir partinin iktidarında olmuş olsaydı, o kulp takanlar diyen arkadaşlar, o kulp takanlara defalarca tur bindirirdi. Aç kurtlar gibi saldırırlardı. Bu da bir gerçek!

Bu bir fetişizm değil! Bu kısa vadede çözülmesi gereken milli bir sorun artık!
+1

+2

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1096 : 05 Şubat 2023, 10:22:48 »
Bende KOÇ dan memnun değilim. Bizim gibi ülkelerde KOÇ Sabancı gibi bir kaç aile ülkeyi sırtlar kalkındırır. Kore nin firmaları gibi davranmadı KOÇ. Halen daha aşırı steril koşullarda ballı para peşindeler. Market işletmek tüpgaz satmak rafineri işletmek beyaz eşya üretmek hep ballı garanti para işleri yaptılar. Sabancı da onlardan beter al birini vur öbürüne. Türkiye gibi ülkeleri sıksan suyunu çıkartsan taş çatlasın bir kaç tane KOÇ gibi lokomotif grup çıkar. Bu holdingler Türkiye yi kalkındırma aşkı yeterince duymadılar. Halen daha duymuyorlar. Mesela Beko dünyalara tv satıyor bir tane LCD ekran fabrikası kurmak akıllarına gelmedi. Ama ne oldu pazar akıllı tv ler yüzünden yeniden değerli bir ürün oldu tekrar Japonya Kore Çin gibi ülkelere üretim kaydı. Bir şey yap bir heyecan göster entegre devre üret ram bellek üret komponent üret bilgisayar kartları üret. Kendimi bildim bileli çamaşır bulaşık makinesi buzdolabı elektrikli süpürge bu mudur yani senin bütün yapacağın iş. Maalesef Türkiye de bizi alıp taşıyacak tutkulu aileler çıkmadı şu güne kadar.

Kore'yi Kore yapan 2 şirket var. Hyundai ve Samsung. İkisi de yüksek teknolojiye, katma değerli üretime yatırım yaptılar ve bugün bu 2 şirketin yıllık cirosu 500 Milyar $. Bizde Koç yıllardır montaj yapar, Sabancı desen sanayiden neredeyse tamamen çıktılar bankacı oldular.

İster komplo teorisi deyin, ister abartıyorsun deyin ne derseniz deyin ama ben bu şirketlerin amacının bu ülkeye hizmet etmek değil bu ülkeyi geri bırakmak olduğunu düşünüyorum. Koç istese bir milli otomobil, bir yerli cep telefonu markası yaratamaz mıydı? Sabancı bunları yapamaz mıydı? Bal gibi de yapardı. Peki neden yapmadı. Sahipleri kimse izin vermiyor. Cem Uzan zamanında bir laf etmişti bunlara. Ben telekomünikasyon işine girerken bunlar çamaşır bulaşık makinesi üretiyorlardı demişti. Ben yıllardır ne Koç'un, ne Sabancı'nın teknoloji yoğun üretime asla para yatırdığını görmedim. 2008'de Koç'a ve Land Rover'ı önerdi Ford. Onu bile almadılar çünkü korkaklar.

Bu korkaklıkla bu kadar zengin olmaları bir tek bana mı garip geliyor?

Zengin oldular çünkü halkın ısrarla başa getirdiği sağ hükümetlerde , devletin içinde işbirlikçileri var, üstelik halen daha var.
Siz bu ülkede bir sol zihniyetindeki iktidarın uzun süreli iktidar olabildiğini gördünüz mü en başta bu kolay paracı adamların baskı grupları alttan alta hükümeti aşındırıp düşürmekle uğraşıyorlar.

Bir diğer konu binlerce zırhlı araç tasarlamış ve üretmiş olan FNSS dururken tank prototipi kalkıp Otokar a veriliyor, kimin zamanında liyakat filan dediğiniz bu hükümetin zamanında , bu işte bir terslik olduğunu kabak gibi ortada değil mi ? Sonra da doğal olan prototipe en hakim şirketi eleyip alakasız bir herife seri üretimi veriyorsunuz , niye ?
Öbür adama motor üret desen neye güvenip milyarlarca lirasını bu işe yatırsın ki, yapılan herşey ortadayken, milgem projesi niye bu kadar gecikti mesela ?Ne kadar çabuk unutuyoruz

Bu ülkede liyakat filan yok, adamının olması var, o nedenle de düşekalka yolalmaya çalışıyor ülke savrula savrula.
 Çoktan Kore gibi bir zenginliğe , en az italya kadar bir bilimselliğe kültüre ulaşmış olmalıydık ama sonuçta halkının %70 nin cahil okuduğunu anlamaktan aciz  , herşeyi din esasına döndürmeye çalışan ortadoğunun idare eder nüfus yoğun ortalama ülkesi olduk kaldık.

Çevrimiçi M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 454
  • 26
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1097 : 05 Şubat 2023, 10:50:02 »
Bende KOÇ dan memnun değilim. Bizim gibi ülkelerde KOÇ Sabancı gibi bir kaç aile ülkeyi sırtlar kalkındırır. Kore nin firmaları gibi davranmadı KOÇ. Halen daha aşırı steril koşullarda ballı para peşindeler. Market işletmek tüpgaz satmak rafineri işletmek beyaz eşya üretmek hep ballı garanti para işleri yaptılar. Sabancı da onlardan beter al birini vur öbürüne. Türkiye gibi ülkeleri sıksan suyunu çıkartsan taş çatlasın bir kaç tane KOÇ gibi lokomotif grup çıkar. Bu holdingler Türkiye yi kalkındırma aşkı yeterince duymadılar. Halen daha duymuyorlar. Mesela Beko dünyalara tv satıyor bir tane LCD ekran fabrikası kurmak akıllarına gelmedi. Ama ne oldu pazar akıllı tv ler yüzünden yeniden değerli bir ürün oldu tekrar Japonya Kore Çin gibi ülkelere üretim kaydı. Bir şey yap bir heyecan göster entegre devre üret ram bellek üret komponent üret bilgisayar kartları üret. Kendimi bildim bileli çamaşır bulaşık makinesi buzdolabı elektrikli süpürge bu mudur yani senin bütün yapacağın iş. Maalesef Türkiye de bizi alıp taşıyacak tutkulu aileler çıkmadı şu güne kadar.

Kore'yi Kore yapan 2 şirket var. Hyundai ve Samsung. İkisi de yüksek teknolojiye, katma değerli üretime yatırım yaptılar ve bugün bu 2 şirketin yıllık cirosu 500 Milyar $. Bizde Koç yıllardır montaj yapar, Sabancı desen sanayiden neredeyse tamamen çıktılar bankacı oldular.

İster komplo teorisi deyin, ister abartıyorsun deyin ne derseniz deyin ama ben bu şirketlerin amacının bu ülkeye hizmet etmek değil bu ülkeyi geri bırakmak olduğunu düşünüyorum. Koç istese bir milli otomobil, bir yerli cep telefonu markası yaratamaz mıydı? Sabancı bunları yapamaz mıydı? Bal gibi de yapardı. Peki neden yapmadı. Sahipleri kimse izin vermiyor. Cem Uzan zamanında bir laf etmişti bunlara. Ben telekomünikasyon işine girerken bunlar çamaşır bulaşık makinesi üretiyorlardı demişti. Ben yıllardır ne Koç'un, ne Sabancı'nın teknoloji yoğun üretime asla para yatırdığını görmedim. 2008'de Koç'a ve Land Rover'ı önerdi Ford. Onu bile almadılar çünkü korkaklar.

Bu korkaklıkla bu kadar zengin olmaları bir tek bana mı garip geliyor?
Hiç bir zaman ülkemizi düşünmediler.Her zaman ceplerini düşündüler ve ülkemize yararlı olacak yatırımlardan kaçtılar.
Yoksa yıllar önce yerli arabamız ve yerli motorumuz hazır olurdu ülkemizi düşünselerdi..
Çünkü adamlar kafaları yerli ve milli değil.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1098 : 05 Şubat 2023, 11:50:09 »
Arkadaşlar büyük sermayenin dini imanı milleti olmaz...dünyanın her yerinde böyle...özel şirketlerin, hele hele halka açık olanlarin bir numaralı derdi kar etmek, hisselerinin değerini arttırmak ve hissedarlara para getirmektir..istisnalar kaideyi bozmaz..

Riski azaltıp kar ihtimalini yükseltecek bir yatırım, iş alanı varsa ona girer..kendi arabasını yapmak yerine yabanci firmaya montaj yapmak gibi örneğin...

Onun için eğer bir şeyi yapmak stratejik önem arz ediyorsa mutlaka devlet desteği/garantisiyle ya da devlet firmasi ile yapilmali...atıyorum aselsan zamanında cep telefonunu yaptıysa dışarıdan gelen telefona yüzde 500 vergi koyacaksın... başka türlü olmaz....Çin örneğin 30 40 senedir böyle yaparak dev markalar üretti..hepsininde en büyük ortağı devlet..diyeceksiniz orarnin sistemi farklı beni ilgilendirmez o sistem bu sistem adamlar yapmis
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2023, 11:50:48 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 281
  • 72
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1099 : 05 Şubat 2023, 14:27:29 »
Bakın eğri oturup doğru konuşalım. Burada önemli olan aslında "motor" konusu değil. Asla da olmadı.

Motoru hallet, bu sefer forumdaki ve ekşideki iflah olmaz muhalifler bu defa da "yazılım" derler, yazılımı hallet "metalurji" derler, metalurjiyi hallet "bilmem ne parçası dışarıdan" derler, o parçayı yerli üret "ama yabancı mühendis çalıştırdın hani yerli ve milliydi" derler, derler de derler. Asla bu işin sonu gelmez. Bu adamlar asla razı olmazlar, razı edemezsin.

Ne zaman razı olurlar biliyor musunuz? Taa ki Selçuk BAYRAKTAR'ı, Faruk AKŞİT'i, Temel KOTİL'i vb. MMU'nun rollout törenindeki kokteylde kadeh tokuştururken gördüklerinde...