Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 194094 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRJET
« Yanıtla #550 : 03 Ağustos 2022, 15:59:41 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRJET
« Yanıtla #551 : 10 Ağustos 2022, 23:16:05 »
Alıntı
İsmail Demir:


 "Hürjet için milli motor geliştirilmesi konusu yol haritasında var ama en öncelikli konulardan değil çünkü Hürjet'te kullanılacak GE-F404 motorunun tedarik riskini biraz daha az görüyoruz."
https://mobile.twitter.com/Keremhok/status/1557437078648102920?cxt=HHwWkIC9ja-xkJ0rAAAA

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #552 : 11 Ağustos 2022, 03:38:25 »
Ben şöyle bir şey seziyorum. Eğitim için kaç tane sipariş var bilmiyorum ama hava kuvvetlerinde T38 Talondan 68 civarında kullanılıyor. Hürkuşun ilk seri üretime girmesi 2025 hatta 2026 yı bulacaktır. Bu uçakların eğitim modelleri 60 lı adetlere gelmesi en iyi ihtimal ile 2028 2029 olacaktır Atak T129 70lerde neredeyse 8 yıl oldu seri imalat aşamasına geçeli. Amerika eğitim uçakların da çok da problem çıkarmayacaktır.TEI de 2028 e kadar hayli hayli TF6000 motorunu seri imalata sokacaktır. TUSAŞ taki mühendisler eğitim modelini F404 üretip silahlı olan modelini geliştirirken 2 motorlu gelistireceklerini bu sayede hem rahatlıkla üretim yapabileceğimizi hem de diğer ülkelere özellikle afrika ülkeleri için ucuz ambargo yemeyecekleri yeni nesil bir savaş uçağı olacaktır. Diye düşünüyorum.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #553 : 11 Ağustos 2022, 13:31:14 »
2 motorlu Hürjet demek yepyeni bir uçak dizaynı yapmak demektir bu da aynı miktarda para+zaman demek...
Bu iş olmayacaktır...

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 807
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #554 : 11 Ağustos 2022, 14:02:23 »
İki motorlusuna gerek yok, zaten MMU gelecek.

Hürjet en başta F110 motoru ile yapılmalıydı, F16 gibi konumlandırılmalıydı.

Çevrimiçi tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2291
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #555 : 11 Ağustos 2022, 14:30:48 »
F110 ayarinda ruslardan 50 -60 motor alina bilir

o zaman kadar  kendi motoru takariz

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #556 : 11 Ağustos 2022, 14:50:57 »
İki motorlusuna gerek yok, zaten MMU gelecek.

Hürjet en başta F110 motoru ile yapılmalıydı, F16 gibi konumlandırılmalıydı.
Hocam Hürjet'i hafif saldırı uçağı olarak kullanacağız demekten bile  korkuyor bizimkiler ABD'den F-404 ambargosu yememek için , asla Hürjet için bize F-110 motoru verin diyemezdik...
Ben yıllar önce yazdım ister 1 ister 2 motorlu yapılsın asla Batı menşeli bir motor kullanmamalıydık Hürjet 'te.

MMU uçağı için ABD'liler neden F-110 vermeye razı oldular derseniz de seri üretim için asla F-110 motoru vermez ABD bunu da bir köşeye yazın.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRJET
« Yanıtla #557 : 11 Ağustos 2022, 16:25:48 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #558 : 11 Ağustos 2022, 16:50:11 »
Hiç sevmem; Arapçayla karışık bir laf var:
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
Buraya çok uyuyor:
İstenirse Hürjet motorunu hemen yaparlarmış! Hodri meydan! Yapın bakalım.
Daha 6000lbf kuru itki sınıfı türbofan yok ortada, bizimkiler 12000lbf kuru itkili motor yapacaklarmış.
TR Motor ve TEİ, MMU motoru için tasarım çalışmalarına devam ediyorlarmış. Şu an itibariyle F110 motorunu yapabilecek kapasitedeyiz diyorlar. Bu motor 17100lbf kuru itkili motor. Sn Akşit ise çıkıp, F22 motorunun aynısını yaparız diyor. Bu konuştukları motor ise 25000lbf kuru itkili bir motor.
Hodri meydan Sn Akşit, Sn Demir! Yapın da hem biz hem de tüm ülke rahatlasın. Konuşmak kolay. Söze değil fiiliyata bakılır.
17700 lbf A/B ‘li, 11900lbf kuru itkili f404 motorunun, modern aviyoniklerle donatılmış ve Aesa radarlı savaş uçağına yetersiz kalacağını bildikleri için bize vereceklerine inanıyorlar. Sonunda yapılmış bir anlaşma var mı acaba? Bu motorları TEİ lisans altında LHTech motorları gibi Türkiye’de üretebilecekmi? Bu sorular önemli.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2022, 16:50:51 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #559 : 11 Ağustos 2022, 18:02:11 »
Hiç sevmem; Arapçayla karışık bir laf var:
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
Buraya çok uyuyor:
İstenirse Hürjet motorunu hemen yaparlarmış! Hodri meydan! Yapın bakalım.
Daha 6000lbf kuru itki sınıfı türbofan yok ortada, bizimkiler 12000lbf kuru itkili motor yapacaklarmış.
TR Motor ve TEİ, MMU motoru için tasarım çalışmalarına devam ediyorlarmış. Şu an itibariyle F110 motorunu yapabilecek kapasitedeyiz diyorlar. Bu motor 17100lbf kuru itkili motor. Sn Akşit ise çıkıp, F22 motorunun aynısını yaparız diyor. Bu konuştukları motor ise 25000lbf kuru itkili bir motor.
Hodri meydan Sn Akşit, Sn Demir! Yapın da hem biz hem de tüm ülke rahatlasın. Konuşmak kolay. Söze değil fiiliyata bakılır.
17700 lbf A/B ‘li, 11900lbf kuru itkili f404 motorunun, modern aviyoniklerle donatılmış ve Aesa radarlı savaş uçağına yetersiz kalacağını bildikleri için bize vereceklerine inanıyorlar. Sonunda yapılmış bir anlaşma var mı acaba? Bu motorları TEİ lisans altında LHTech motorları gibi Türkiye’de üretebilecekmi? Bu sorular önemli.

+1. Önce TF6000'i bir görelim. O F404 muadilinden kat ve kat önemli bir iş. (F404 motorlarını Amerikalıların seri imalat için vereceklerine duydukları güven de çok ilginç bu arada.)