Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 193912 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #510 : 03 Temmuz 2022, 18:59:36 »
Zaten buna uygun Hürjet de yok hatta uçan bir uçağımız bile yok ya ne var hayalim var….Kısmetse 2035te onu da yapacağız

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #511 : 03 Temmuz 2022, 19:18:26 »
Seçimlerden sonra iktidar değişirse, yeni gelen iktidar herhalde ilk iş olarak uçak gemisi sevdasından ve onun uçaklarından vazgeçer. Mevcut iktidarın da bence öyle bir sevdası yok ama bakma sen, önümüz seçim. Her türlü ara gazı malzemesine şiddetle ihtiyaç var!

Uçağı geçtim, o gıcır gıcır helikopter gemisine konulacak, gıcır gıcır navalize helikopterler ortada yok daha. Nuh Nebiden kalma Cobra'lar, yokluktan "Abdurrahman Çelebi" oldular işte. Navalize genel maksat helikopterleri ne olacak, orası muamma. Daha bunun TF2000'i var, MİLDEN'i var, Siper'i var, var oğlu var.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2022, 20:11:24 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2290
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #512 : 03 Temmuz 2022, 20:32:22 »
hükümet degismezde ama bu hükümetin   ayari kacti

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #513 : 03 Temmuz 2022, 20:45:28 »
Hürjet, TCG Anadolu’dan kalkış yapabilir. Bunun için Hürjet’in kanat alanı zaten, yeni verilerde daha geniş hale getirilmiş. Ancak tam yüklü kalkış için f404-102 motorunun 17700lbf itkisi yetersiz kalabilir. Bunun için F414 motoru daha uygun olacaktır.
İniş için ise çok bir mesafeye gerek yok. Hal Tejas 85-95 m lik bir mesafede iniş gerçekleştiriyor.
Kalkışta güvertede uçağı tutucu frenlerle tam itkiyi sağladıktan sonra ani bırakma sistemi kullanılarak ve ski lift yardımı ile istenilen sonuç elde edilebilir. Ancak unutulmamalı ki bu geminin arka tarafında asansör bölümü var. Ayrıca geminin hakiki pist boyu oldukça kısa.
Teorik olarak, birşekilde, Hürjet’i kaldırmak mümkün. Asıl sorun bu uçağın inişinde. LPD bölümünde bu konuyu da anlatmaya çalışmıştım.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #514 : 04 Temmuz 2022, 11:47:46 »
Elimizdeki SIHA ve uçakları Anadolu'dan kalkar hale getirmek için ugrasacagimiza hızlı şekilde elimizdeki uçakların kalabileceği bir gemi inşaasina başlasak daha kısa sürecek gibi...

Sonuçta Anadolu aslında uçak gemisi olmak için tasarlanmış değil ..üstünden helikopterlerin kalabileceği büyük bir çıkarma gemisi bir bakıma..

VTOL ya da STOL uçak yapmak bence daha uzun sürer ve daha zor olur..
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2022, 11:50:11 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2290
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #515 : 04 Temmuz 2022, 12:37:20 »
https://mobile.twitter.com/miguyan2000

Hürjetin  yeni resmi ile  tekerlek  bölümü degismis

daha cok yük tasir  gemiden inis kalkis yapa bilir





« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2022, 12:38:49 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #516 : 04 Temmuz 2022, 13:02:57 »
Bunlar sanki iki ayrı uçak. Tüm tasarım çok değişmiş. Burun ve kokpit, hava alıkları ve kanat tasarımı çok farklı. Demekki Brezilyalı “Akaer” bayağı bir el atmış bu uçağa.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #517 : 04 Temmuz 2022, 13:20:02 »
Elimizdeki SIHA ve uçakları Anadolu'dan kalkar hale getirmek için ugrasacagimiza hızlı şekilde elimizdeki uçakların kalabileceği bir gemi inşaasina başlasak daha kısa sürecek gibi...

Sonuçta Anadolu aslında uçak gemisi olmak için tasarlanmış değil ..üstünden helikopterlerin kalabileceği büyük bir çıkarma gemisi bir bakıma..

VTOL ya da STOL uçak yapmak bence daha uzun sürer ve daha zor olur..

Şu gemiye bakarsanız, arka tarafında asansör vs derken o kadar çok yer kullanımdaki. Buraya nasıl uçak indirecekler? Akıl karı değil. Geminin boyunun neredeyse %20’sini bu arkadaki kısım oluşturuyor.
Bu gemi “Landing Helicopter Dock” LHD; yani helikopter taşıyan çıkarma gemisi. Ski lifti, İspanyollar kendileri için Harrier uçaklarının kalkışı için tasarlamışlar. Bunsuz bize yapın dediğimizde fiyatı daha pahalı olacağından ski liftli almışız.
Tamam; madem ki var, kullanalım. Ama afaki tasarımlarla değil. Mademki Harrier yok artık, ve de F35B’de bize satılmıyor; o zaman Tb3 ya da en fazla, MIUS kaldıralım bu ski lift’ten.
“Doğan görünümlü Şahin” olmasın bu gemi.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 807
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #518 : 04 Temmuz 2022, 14:15:41 »
Yap uçak gemisi rahat rahat kullan. Ne uğraşıyorsunuz helikopterli çıkarma gemisiyle değil mi?

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2290
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #519 : 04 Temmuz 2022, 14:57:18 »
Hürjet F-110 motor ile daha ileride Gripen ayarinda ucagimiz  olacaktir