Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 199145 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #990 : 01 Şubat 2023, 15:41:00 »
Biz hürjete  egitim diye bize abd ucak motoru vermis

santiri ucagi olarak vermezdi abd

TF-X biliyoruz cift motor yapilanmasini  Hürjetin ileri zamanda cift motorlusu yapariz

TF10000 tasarimindan degisikligini yabip motoru uzatip  büyük capli yaparsak

F414 ayarinda  2025 cikar ozaman önümüz aciktir

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #991 : 01 Şubat 2023, 15:45:19 »
Biz hürjete  egitim diye bize abd ucak motoru vermis

santiri ucagi olarak vermezdi abd

TF-X biliyoruz cift motor yapilanmasini  Hürjetin ileri zamanda cift motorlusu yapariz

TF10000 tasarimindan degisikligini yabip motoru uzatip  büyük capli yaparsak

F414 ayarinda  2025 cikar ozaman önümüz aciktir

santiri uçağı!
O da iyiymiş.  :D
+1
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #992 : 01 Şubat 2023, 16:34:49 »
Tumucin hocam Kiril alfabesi ile yazıyor anlamak için Rusça-Sırpca-Bulgarca bilmek lazım...🤣🤣🤣

Ben artık ne demek istediğini çok rahat anlıyorum...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #993 : 01 Şubat 2023, 16:46:29 »
tei motor isini halleter  hürjetin cift motorlu olurda

F 16 ve abd  kurtuluruz
çift motorla uğraşmaya gerek yok, tek EJ200 zaten F404 motoruna performans olarak denk.
ingilizi kafakola alıp EJ200'ün tek motor sertifikasyonunu yaptırabilirsek direkt ikame yapabiliriz.
EJ200 motoru itki olarak 20200lbf üretiyor.
Bizim alacağımız F404 motoru 17700lbf itkili bir motor.
F404’’den türetilmiş F414 motoru ise 22000lbf itkili.
EJ200’ün prototip olarak yapılmış TVC’li modeli ise  23100lbf itkili. Yakıt tüketimi de %20 daha az. Hürjeti kesin en kıvrak uçak yapar.


Gönlümün sultanı TVC li EJ200
Alaska üzerinde Alman Typhoon uçakları ve ABD F22’leri arasında yapılan savaş oyunları ve test uçuşlarında Alman pilotları F22’nin daha iyi olduğunu kabul etmişler. Ancak F22’ler, TVC kullandıklarında o kadar enerji ve momentum kaybediyorlarmış ki, Typhoon’lara yem olmaktan kurtulamıyorlarmış.
İlk görünüşte mükemmel bir teknoloji gibi görünse de Rus’ların dışında başka hiçbir uçak üreticisinin kullanmaya yanaşmadığı bir özellik bu. F22’lerde de çok etkin olmadığını Typhoon’lar göstermiş.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #994 : 01 Şubat 2023, 16:52:57 »
Rakipleri sanirim tek motorlu o yuzden bu sekilde tasarlandi.

Çevrimdışı Mehmet75

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 298
  • 42
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #995 : 01 Şubat 2023, 17:42:33 »
Üretim ve şirket politikasına uygun olan tek motorlu hürjet ve çift motorlu savaş uçağı oldu.

Bana kalsa tam aksine  iki motorlu eğitim ( anka-3+Kızılelma+hucumbotlar ile aynı motor) ile tek motorlu savaş uçağı ( korvetler+firkateynler ile aynı motor) yapardım.

Ne yapıp edip yine birilerine mahkum kalıyoruz. Bravo..

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #996 : 01 Şubat 2023, 18:02:54 »
EJ200 nasıl bir motor acaba F404'e göre, sorunlu mu, bakım aralığı v.b.. Çünkü, iç açıcı yorumlar okumadım...

EJ200 için 4 Avrupa ülkesi 1986 yılında Almanya merkezli "EuroJet Turbo GmbH" adında bir konsorsiyum kurdu. Motordaki ortaklık payları;

İngiliz Rolls Royce %33
Alman MTU Aero %33
İtalyan Fiat Avio %21
İspanyol ITP %13

Bu ülkelerin bize zorluk çıkarmayacağının, izin vereceğinin garantisi var mı? Almazlar çoğu şeye izin vermiyor, en başta tank motoru konusunda.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #997 : 01 Şubat 2023, 18:05:26 »
typhoon ucaginin F 22 iyi olmasinin   sebepi Typhoon ucaklarinda delta kanatlar olmazi

fark yaratiyor ben Hürjettte delta kanatlar olmasini isterdim

gripen delta kanatli F 110 motolu düsünün  yada cift  motorlu F414 griben düsünün 
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2023, 18:06:37 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #998 : 01 Şubat 2023, 18:13:43 »
kizilelma  delta kanatli  ilk önce delta kanatli degildi baykarin

jet motorlu sihasi

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #999 : 01 Şubat 2023, 19:26:37 »
tei motor isini halleter  hürjetin cift motorlu olurda

F 16 ve abd  kurtuluruz
çift motorla uğraşmaya gerek yok, tek EJ200 zaten F404 motoruna performans olarak denk.
ingilizi kafakola alıp EJ200'ün tek motor sertifikasyonunu yaptırabilirsek direkt ikame yapabiliriz.
EJ200 motoru itki olarak 20200lbf üretiyor.
Bizim alacağımız F404 motoru 17700lbf itkili bir motor.
F404’’den türetilmiş F414 motoru ise 22000lbf itkili.
EJ200’ün prototip olarak yapılmış TVC’li modeli ise  23100lbf itkili. Yakıt tüketimi de %20 daha az. Hürjeti kesin en kıvrak uçak yapar.


Gönlümün sultanı TVC li EJ200
Alaska üzerinde Alman Typhoon uçakları ve ABD F22’leri arasında yapılan savaş oyunları ve test uçuşlarında Alman pilotları F22’nin daha iyi olduğunu kabul etmişler. Ancak F22’ler, TVC kullandıklarında o kadar enerji ve momentum kaybediyorlarmış ki, Typhoon’lara yem olmaktan kurtulamıyorlarmış.
İlk görünüşte mükemmel bir teknoloji gibi görünse de Rus’ların dışında başka hiçbir uçak üreticisinin kullanmaya yanaşmadığı bir özellik bu. F22’lerde de çok etkin olmadığını Typhoon’lar göstermiş.
+1
3B itki vektör kontrolünün itki kaybına yol açtığını, 2B'nin fazla itki kaybına yol açmadığını duymuştum. 2B bile böyleyse 3B'yi düşünemiyorum.

Rakipleri sanirim tek motorlu o yuzden bu sekilde tasarlandi.

Hürjet'in silahlı versiyonunun satışı için yaklaşık 30 milyar dolarlık bir piyasa var. Hürjet'in performansını biraz artırdığınızda JF-17 Blok 3 muadili bir uçak oluyor, JF-17 blok 3 ile 1 arasında dağlar kadar fark var. JF-17 de bu ~30 milyar dolarlık piyasanın maliyeti az bir uçağı olsun diye tasarlanıyor. Bence en baştan Hürjet'in hafif taarruz modeli için de böyle düşünüldü, safkan bir taarruz uçağı olarak geliştiriliyor Hürjet. Tek motora dönüş de bununla ilgili diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2023, 19:27:45 Gönderen: İbrahim »