Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 198937 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #920 : 23 Aralık 2022, 22:47:08 »
Çekimi TAI nin yapmadığını nerden biliyorsun. Biç bir çalışan TAI de video çekip internete atmaz merak etme.

Bu videoda 8. saniyeye bak elinde cep telefon ile belli ki kişisel bir video çekimi yapan çalışan videoyu çekenin önüne gelince telaş yapıyor eğiliyor önünü açıyor kameranın. Ama hemen yanında başka cep telefonu ile çekim yapan umrun da bile değil onun çekimine aynı özeni göstermiyor. Demek ki orada bir profesyonel kameraman var çekim yapan.

Error 404 (Not Found)!!1
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2022, 22:50:36 Gönderen: re »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #921 : 23 Aralık 2022, 23:00:15 »
Bu Hürjet istenirse cift motorlu olmaya dogru gidiyor

paylasinandan daha degisiklikleri cok

kanat altindaki  aliklari büyük motor takili    sadece boyanmasi kalmis

radar bölümü F16 gibi olmus  inis  takimlari  kalin ucagin tasiyacagi yükü kaldirabilir ince degil

öncesindekinden degisik  kuyruk  üst bölümü 
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2022, 23:08:15 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #922 : 23 Aralık 2022, 23:05:29 »
Cevaplar için teşekkürler benimde kendimce basit bir düşüncem vardı hürjet hemen hemen bi f16 kadar oldu ben diyorumki tfx için yapıcağımız motoru hazır olunca hürjete uyarlasak hem bakım açısından hemde yerli ve daha güçlü bir motor kullanılması açısından faydalı olur diye düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz
120cm çaplı 35000lbf itkili, ~1800kg’lık, 5+metrelik koca bir motor;  Hürjet’in 3.9metrelik, 89cm çaplı, 1035kg’lık, 17700lbf itkili F404 motoru için yapılan deliğe nasıl sığacak? Sadece ağırlığın arkada yaratacağı dengesizlik uçağın tüm tasarımını kapıdan dışarı atmak olur.

MMU yerli motoru üretilince (İster RR , ister TEİ yapsın) mutlaka ama mutlaka bu motoru kullanıp tek motorlu MMU ekürisi bir uçak yapacaktır TUSAŞ... ABD modeli yani..

F-15/F-16 ekürisi
F-22/F-35 ekürisi gibi..
 Ama dediğiniz gibi Hürjet gövdesine ancak TF-6000 serisinin devamında üretilebilecek TF-18000 gibi bir motor olur onu da TEİ yaparsa ...

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 220
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #923 : 23 Aralık 2022, 23:10:13 »
Kanaatim Hürjet MMU'nun ekürisi olmayacaktır. Büyük ihtimalle 100-120 MMU'dan sonra tek motorlu ve F-16 ebatlarında bir uçak görürüz. Hatırlarsınız MMU için 3 uçak çizimi vardı. Bunlardan 2'si tek motorlu idi. MMU sonrası buna benzer bir uçak gelebilir. Hürjet ise T-38 ve F-5 ikilisinin yerini alabilir.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #924 : 23 Aralık 2022, 23:15:28 »
Bence Türkiye tek motorlu savaş uçağı yapmayacaktır en fazla başka ülkelere ihracat amaçlı yapabilir. Çünkü bizim savunma doktrininde insansız sistemlere oldukça yer veriliyor yani MMU'nun yanında tek veya çift motorlu MİUS lar olacaktır. Zaten envantere alınan ve alınacak iha, siha, hürkuş ve hürjet bile muharip savaş uçaklarının ciddi anlamda yükünü azaltmaktadır.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1497
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #925 : 23 Aralık 2022, 23:18:05 »
Çift motorlu olacaksa bu klasik gövde kanat formunda olmasın lütfen. Bir de motor 414'e evrilsin. Fazla oldu mu bilmem ama çift motorlu olursa KF-21 veya Eurofighter çıkar bu işten zaten. Klasik gövde kanat formu ile F-18'de kalacaklarını zannetmem. 
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2022, 23:19:23 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #926 : 23 Aralık 2022, 23:20:55 »
Şahin haklısın bu uçak MMU nun tamamlayıcısı bir uçak olamaz ama şartlar gereği bize özel şekilde dönemsel bir ihtiyacı karşılayacaktır. Bu ihtiyaç ambargolar kısıtlamalar değil sadece bizim milli projelerde bir sebep. Çok bize özel koşullarda Hürjet ortaya çıktı buda ona başka ülkelerde olmayan misyon yükleyecektir. Yavaş yavaş ete kemiğe büründükçe Hürjet ile savaşılacağına ikna olmaya başladık çok şükür. Bu uçak TFX gelene kadar bizim için çok anlamlı olacak yerli projeler açısından. Özgür projesi hayat bulursa bir nebze bu yük paylaşılır ama olmaz ise TFX gelene kadar milli hava silah ve aviyonik projeleri hem geliştirme hem de kullanım olarak Hürjet e kalır. Birde Kore nin eğitim uçağından türetilen silahlı modelin ciddi bir pazarı olması da bizi ihracat imkanı açısından heyecanlandırıyor olabilir. Kore T50 sine kadar hiç bir silahlı eğitim uçağı bu kadar ciddi muharip uçak olarak görülmedi. Benim görüşüm Hürjet bu muharip görev konusunda T50 den daha iddialı olacak gibi duruyor. Hürjet den fakirin F16 sı çıkar. Elimizdeki silahları düşünün Atmaca dan Som a hava hava ya görenin dibi düşer bu silahlarla bu uçak ortaya çıkınca.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #927 : 23 Aralık 2022, 23:27:40 »
Muhtemelen MMU motoru ve TF-6000 serisi motorlar edindiğimizde 90 milyon oluruz...Bu kadar insan gücü ve avionik gelişmelerin olduğu bir dönemde her işi insansız sistemlere bırakmak doğru da olmaz...

Sayın ki olası bir savaşta karşı taraf Elektronik Harp olarak insansız hava araçlarımıza müdahale etmeyi başardı...Ülkemizi savunmak yine pilotlara düşecektir...

İnsansız sistemlerin insan vücudunun dayanamayacağı manevraları yapacağı tabiki doğru ama yukarıda dediğim sebeplerle gelecekte de aynı  uçak modelinde hem insanlı- hem insansız versiyonları olacaktır...

FCAS Avrupa 6.nesil savaş uçağının da hem insanlı hem de insansız olarak üretileceği açıklandı zaten...

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #928 : 23 Aralık 2022, 23:44:37 »
cift motorlu olmasi icin bizim TF18000 yapmamiza bagli

abd motorlarina güvenmiyoruz

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 220
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #929 : 24 Aralık 2022, 00:08:14 »
Tek motorlu uçağa geçişte bir diğer etken de maliyet olacaktır. Yaklaşık 300 çift motorlu MMU'nun maliyeti epey pahalı olacaktır. Ayrıca bu kadar çift motorlu uçağa gerek de yoktur. Eskişehir Malatya ve Konya'yı MMU ile doldursak yeterlidir.