Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 196762 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #430 : 25 Ekim 2021, 13:51:54 »
İhale şartlarında; ihaleye girecek uçağın uçmasına gerek yok , diye bir madde de var herhalde...

Ortada olmayan uçak ihaleye nasıl giriyor ki?

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2301
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #431 : 25 Ekim 2021, 15:28:10 »
ucak bitti hazir secim 2023 bekliyor

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1479
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #432 : 25 Ekim 2021, 15:49:25 »
Diger herkes hazir alim icin teklif verirken bizimkiler ortak uretim, teknoloji transferi vs teklifi veriyorsa girer belki..

What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #433 : 25 Ekim 2021, 16:57:17 »
Diger herkes hazir alim icin teklif verirken bizimkiler ortak uretim, teknoloji transferi vs teklifi veriyorsa girer belki..

Motoru yani bu uçağın kalbi F-414  ABD motoru ... Bakın hep böyle yapıyoruz sonra rezil oluyoruz da ondan sordum...

Yani Malezya'ya ne dedik "Bu uçağın motoru ABD motoru ama biz ayarlarız motor işini , ABD'yi ikna ederiz" mi dedik , ikna edemeyeceğimizi bile bile?

Kiralık  evde oturuyoruz , kiraladığımız ev yani benim olmayan , üstünde tasarrufta bulunamayacağım evi  başkasına kiraya veriyorum...Çünkü Malezya OK. derse ,  ihaleyi bize verirse ABD'den motor dileneceğiz.

 T-129 ihalesini bize veren Pakistan ; 2018'den beri helikopterlerini bekliyor ABD , motorlarının Pakistan helikopterlerinde kullanmamıza izin vermediği için...

ABD'den izin almadan  Malezya ihalesine girmek nerden baksak süper hareket...😀😀😀

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #434 : 26 Ekim 2021, 11:59:00 »
bu şekilde bir ihaleye girmek artık klasik oldu; ama şu haberde yazdığına göre ilk altıya kalma işinin aslı öyle ihalede rakip eleyerek olmamış,  şöyle olmuş.

"İhale belgeleri dokuz şirket tarafından alındı, bunlardan sadece altısı tekliflerini 6 Ekim 2021’deki kapanış tarihinden önce gönderdi."

diğer husus, adamlar sadece eğitim uçağı istemiyor.
bu iş Hürjet'i çok aşar yani, bizde eğitim modeli için bir şekilde motor izni çıkacağına dair bir umut var; ama silahlı model için ne olacak?  kimse bilmiyor.

"etapta 18 uçak almayı planlıyor. İlk seriden 8 uçağın eğitim, 10’unun ise hem havadan karaya hem de havadan havaya görevler gerçekleştiren hafif savaş jeti olarak kullanılması amaçlanıyor."

şartlar da şöyleymiş.
"Uçak için gereksinimler arasında havadan yakıt ikmali, görsel menzilin ötesinde savaş ve süpersonik uçuş yetenekleri isteniyor. Malezya’da üretilen parçaların uçağın en az yüzde 30’unu içermesi de şartnamede yer alıyor. Ayrıca sözleşme imzalandıktan sonra 36 ay içinde teslimatlara başlanması da talep ediliyor."

hepi topu 18 uçak,  belki bir 18 tane daha ile 36 uçak için %30 teknoloji transferi.
bu oranı kimsenin vereceğini sanmam,  belki Hindistan verir, o da belki.

haberin tamamı şurada
https://haber.aero/sivil-havacilik/tusas-malezyadaki-ihaleye-hurjet-ile-katildi/

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #435 : 26 Ekim 2021, 14:37:39 »
Papağan gibi aynı şeyi tekrarlamaktan bıktık. Bu motor işinde vites yükseltmek lazım.
Motor enstitüsü mü , üniversitesi mi kuracaklar ; şans oyunları gelirlerinin yarısını buraya mı aktarırlar, 1.Dünya savaşı öncesi  halktan gemi parası topladıkları gibi motor ar-ge için para mı toplarlar , yurtdışından motor tasarım uzmanlarını mı ayartırlar bilemem.
Ama bu motor konusu tam da dedikleri gibi bir Bekaa sorununa dönüşmüş durumda...

Gelişme var ama çok yavaş...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #436 : 26 Ekim 2021, 17:05:23 »
Papağan gibi aynı şeyi tekrarlamaktan bıktık. Bu motor işinde vites yükseltmek lazım.
Motor enstitüsü mü , üniversitesi mi kuracaklar ; şans oyunları gelirlerinin yarısını buraya mı aktarırlar, 1.Dünya savaşı öncesi  halktan gemi parası topladıkları gibi motor ar-ge için para mı toplarlar , yurtdışından motor tasarım uzmanlarını mı ayartırlar bilemem.
Ama bu motor konusu tam da dedikleri gibi bir Bekaa sorununa dönüşmüş durumda...

Gelişme var ama çok yavaş...

Para ile hızlansaydı bu işler, Çinliler şu anda 10 Mach ile uçan 8. nesil ( :o ) uçaklarla ABD semalarında fink atıyorlardı! Motor işinde çok geç kaldık, faturası da bu...
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2021, 17:06:08 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #437 : 26 Ekim 2021, 19:47:01 »
Ben de onu diyorum geç kaldık , faturasını ağır ödeyebiliriz , HIZLANMALIYIZ...

Geçen bir arkadaş söylemişti...Batı  bize hiç mi katkı sağlamadı? Çin'in elindeki bütçe bizde olsaydı 2-3 tık ileride olurduk motor konusunda...

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
HÜRJET
« Yanıtla #439 : 04 Kasım 2021, 14:31:02 »
Alıntı
TUSAŞ Genel Müdür Yard. @fahrettin1971

HÜRJET üretim aşamasında, montaj çalışmaları sürüyor

Prototipler 2023'e yetişecek.

2025'te HKK envanterine girmesini öngörüyoruz.

HÜRJET'te General Electric F404 motorunu kullanacağız.
Haber Aero röportajı