Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 194099 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1050 : 04 Şubat 2023, 11:06:52 »
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028’de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018’de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000’nin seri üretime girişi, 2030’dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000’e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25’den önce TF35000’e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede.
Adamda ne yapsa sana yaranamıyor.
En azından bir şeyler yapmaya çalışıyor.Varsa daha iyisi muhaliflerde o geçer başa birde onu görürüz.Sırf hükümete yakın ve dindar olduğu için aşağılıyorsunuz.
  Haydaa ne alaka şimdi.Yapılanları küçümsüyor muyuz? Dindar olup olmaması önemli değil biz yapılan işlere bakarız neticede.Ama bize hayal satmasınlar.Abd F110 ları vermezse 2028 de o uçağın seri üretime giremeyeceğini o bahsi geçen şahıs da eşşek gibi biliyor bizim gibi.Onun uçak alımına karşı çıkan gözlüklü versiyonu da iyi biliyor.Popülist davranmasınlar bu konuda.Tabi başka motor alternatifleriyoksa bu dediklerim geçerli.F110 un yerine başka motor bulur takarız kısa sürede diyorlarsa başka
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2023, 11:25:47 Gönderen: Hyperspace »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 102
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1051 : 04 Şubat 2023, 12:58:33 »
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028’de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018’de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000’nin seri üretime girişi, 2030’dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000’e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25’den önce TF35000’e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede.
Adamda ne yapsa sana yaranamıyor.
En azından bir şeyler yapmaya çalışıyor.Varsa daha iyisi muhaliflerde o geçer başa birde onu görürüz.Sırf hükümete yakın ve dindar olduğu için aşağılıyorsunuz.
  Haydaa ne alaka şimdi.Yapılanları küçümsüyor muyuz? Dindar olup olmaması önemli değil biz yapılan işlere bakarız neticede.Ama bize hayal satmasınlar.Abd F110 ları vermezse 2028 de o uçağın seri üretime giremeyeceğini o bahsi geçen şahıs da eşşek gibi biliyor bizim gibi.Onun uçak alımına karşı çıkan gözlüklü versiyonu da iyi biliyor.Popülist davranmasınlar bu konuda.Tabi başka motor alternatifleriyoksa bu dediklerim geçerli.F110 un yerine başka motor bulur takarız kısa sürede diyorlarsa başka
burada bu uçağı yapamayız diyenlerde sizlerdiniz.motorda yapamayız bizde bilgi birikim deneyim yok diyenlerde sizlerdiniz. ama adamlar ne hikmetse uçağıda gününde önünüze koydu motoruda .şimdi daha büyük motoru yapıyoruz uçağıda yetiştireceğiz diyorlar. siz yine yanılırsanız ne diyeceksiniz bu sefer. yahu sürekli o olmaz bu olmaz deyip duranlar sürekli yanılıyorlar ama nedense en ufak pişmanlık yada utanma belirtisi sergilemiyorlar.
2028 de senin eşşek gibi bildiğin  ama koca kurumun başındaki onca doktora ünvanları olan prof mertebesindeki altında binlerce mühendis çalışan adamlar bilmiyor öylemi? arkadaş flakkayı bırakın ya nasıl uyuşturduysa düşünme yetinizide kaybetmişsiniz.sen 2028 de bu uçak yerli motorla üretime girmediğinde eleştir ama daha motor tasarım halindeyken de saçmalama artık. sizin olmaz dediğini nece şeyleri yaptı bu kurumlar. onuda yapacaklarına inanıyorlar ve demkki bildikleri bir şey var ve ona güveniyorlar.
ha hükümet değişir chp yada hdp kökenli birisi bu kurumların başlarına atanır o zaman bu projeler tek tek nasıl baltalanıyor izleriz. işte o zaman o tarihlerde gerçekleşmeyeceğinde seninle hemfikir olurum
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2023, 13:00:26 Gönderen: selcukkocak78 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1052 : 04 Şubat 2023, 13:02:42 »
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028’de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018’de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000’nin seri üretime girişi, 2030’dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000’e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25’den önce TF35000’e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede.
Adamda ne yapsa sana yaranamıyor.
En azından bir şeyler yapmaya çalışıyor.Varsa daha iyisi muhaliflerde o geçer başa birde onu görürüz.Sırf hükümete yakın ve dindar olduğu için aşağılıyorsunuz.
Bu işin muhaliflikle ya da dindarlıkla alakası yok. Sn Akşit dindar değil mi? Ama doğrusunu söylüyor işin başındaki adam. Kendisine de marj bırakıyor tabii 14 sene derken.
2016’larda başlanılan ts1400 tasarımı 2025-26 gibi seri üretime girecek. Bu daha basit küçük bir türboşaft motordu. Türbofan, hemde 35000lbf sınıfı türbofan başka bir motor. Bunu da ilk defa yapacağız. Belki söylendiği gibi 2028’de değil. Ama olacak sonunda.
Daha öncede söyledim bu işe kim taş koyar, kim desteğini arttırmazsa vatan hainidir. Dindar olsun, ateist olsun; önemli değil. Yeterki Türk olsun ve bu motoru çalıştırmaya,  bu uçağı uçurmaya gönül vermiş olsun. Benim gözümde değeri aynıdır.
“Hakiki” dindarlara da saygım sonsuzdur.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 102
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1053 : 04 Şubat 2023, 13:11:10 »
bu işin dindarlıkla ilgisi var yada yok önemli değil. adamlar dev kurumların başında senden bende  duruma daha hakim ama biz sanki onlardan daha bilgiliymiş gibi ahkam kesiyoruz. daha düne kadar mmu yu yapamayız 2027 de anca çıkar diyen forumdaşlar mmu nun resimlerini görünce mosmor oldular. ama hala bahane arama peşindeler. adamlar tarih vermişler ve yüzdesel olarak söyledikleri şeylerin de çoğunu gerçekleştirdiler hamaset yapmadılar. üç ay beş ay bir yıl gecikir sorun değil ama ne yaptıklarını da gösterdiler. şimdi o olmaz bu yapılamaz denilmesi ya pesimzim kökenli yada ağır bunalım kaynaklıdır. birşeyi yapamayacağını düşünen insanlar o şeyi asla başaramazlar. allahtan böyle düşünen insanlar o kurumları yönetmiyorlar 

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1054 : 04 Şubat 2023, 13:25:07 »
Altay kaç sene gecikti , mesela ?
MMU da da henüz hiçbirşey hazır değil bunu unutmayın, ne radarı ne olması gereken sensör kabiliyet, motor demekten gına geldiği için onu söylemiyorum bile.
Hayal satmak kötüdür. Kimse 2 günde F-22 ayarında bir uçak çıkarmamızı bekleyemez ama  işin başındakilerin de böyle bir algı yaratması çok büyük sahtekarlık .
Hani Hürkuş nerede en basitinden , herşeyi geçtik, demek ki o kadar kolay değil bu işler.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 102
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1055 : 04 Şubat 2023, 13:34:56 »
Altay kaç sene gecikti , mesela ?
MMU da da henüz hiçbirşey hazır değil bunu unutmayın, ne radarı ne olması gereken sensör kabiliyet, motor demekten gına geldiği için onu söylemiyorum bile.
Hayal satmak kötüdür. Kimse 2 günde F-22 ayarında bir uçak çıkarmamızı bekleyemez ama  işin başındakilerin de böyle bir algı yaratması çok büyük sahtekarlık .
Hani Hürkuş nerede en basitinden , herşeyi geçtik, demek ki o kadar kolay değil bu işler.
hürkuş da isterleri hkk değiştirmese yıllar önce teslim edilmiş bir projeydi.kimse hayal satmıyor. aviyonikler radar seri üretimden önce teslim edilecek diye aselsan defalarca açıklama yaptı. motor konusunda da çalışma sürüyor.
altay da almanlara güvenilmesi sorundu işte orda yanlış yapıldı.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1447
  • 127
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1056 : 04 Şubat 2023, 13:40:58 »
Gecikmeli projeler çoğunlukla parçaları açık veya gizli ambargoya uğramış projeler. Ve artık proje takvimleri ambargolar dikkate alınarak veriliyor diyor, F-404lü Hurjet ve F-110lu MMU konularında rezervimi koyuyorum . Maalesef ambargonun kapsamı basına yansiyanın da ötesinde gobi

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1057 : 04 Şubat 2023, 13:45:11 »
Evet şimdi de MMU motoru yok ortada ve gene amerikalıların ağız kokusunu çekmek zorundayız, sorun bu . herşey yolunda giderse ancak 2030 da ilk ürünleri görebileceğiz ama yaratılan hava seçimden önce MMU nun rafalelerin karşısında dikiliceği algısı , buçok yanlış bir davranış işte, gideceğimiz çok uzun bir yol var,
Aselsan önce sensör füzyonunu sağlasın sonra konuşsun, daha bir cats i adam edemediler, 5 nesil için çok önemli olan entegre elektrooptik sensör kabiliyetinin yanından geçmediler ne hazır olmaları ?
O yüzden sakince adım adım gitmek gerekli, iktidar değişse bile proje ekibini tutmak gerekli, yeni olası iktidar sadece daha iyi bir denetleyici mekanizma kurup proje akışını takip etmeli.
Bu milletin en büyük yanlışı dindarlıkla ahlakın aynı şey olduğunu zannetmesi ki herşey bir yana toplumun ahlaka bakışının ne hale geldiğini çok büyük üzüntüyle seyrediyoruz zaten.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1058 : 04 Şubat 2023, 14:01:40 »
Ya kimse gönül koymasın ama forumdaki bu motor muhabbeti artık baydı beni.  :'( her başlık altında motor da motor. Tabii ki motor bu işin kalbi ve çok önemli ama "seri üretimde motoru verecekler mi", "ama motoru Amerikan", "çok geç kalındı çookk" vb. serzenişlerin iyi niyetli olmadığını, projeleri küçümsemeyi ve yermeyi hedeflediğini düşünüyorum. 

Kimse kusura bakmasın ama, elin Amerikalısı savaştığı Almanyanın mühendislerini "nazi subayıydı, şuydu buydu" demeden ikinci dünya savaşından sonra havacılık sanayii için ülkesine götürürken, sen 1930larda 40'larda kendi uçak fabrikalarını kapatıp tarlaya çevirirsen, mühimmat fabrikasını "soba" fabrikasına çevirirsen, 2000'li yıllarda da böyle dımdızlak ortada kalakalırsın.

Hadi geçmişi konuşmayalım, ama el insaf... Kusura bakmayın ama eskiden bir uçak projemiz mi vardı da olmayan uçağa motor üretecektik? Veya bir tank projemiz mi vardı da olmayan tank'a motor üretecektik? 

Elbette bu işler sırasıyla olacak. Motor da yapılacak. Bu kadar kısa sürede bu seviyeye gelen bir savunma sanayii eminim motoru da yapacak.

Hem bir düşünün: Hürjet ile aynı anda bir motor projesi başlatsak, Hürjet'in prototipinin hiç denenmemiş yeni yaptığımız bir motorla uçmasını mı tercih edersiniz, yoksa denenmiş güvenli bir motorla birkaç yıl uçup sistemleri tam oturduktan sonra yeni motorla uçmasını mı tercih edersiniz? Çoğumuz mühendisiz. cevabı siz verin.

Bu nedenle motor konusunda lütfen biraz sabır.

  Motor konusunu dile getirmenin projeleri küçümsemekle uzaktan yakından ilgisi yok.Ha bunu bu amaçla kullanan manda kafalı dışardan fonlanan algıcılar kötü niyetli kişiler olabilir ama bu durumu haklı bir endişe olarak dile getirenler de var.Ülkesini seven insanlar olarak bu projelerin bitmesini dört gözle bekliyoruz ancak bazı gerçeklerin de farkındayız öyle toz pembe hayallerle yaşamıyoruz.MMU'nun ilk 2 filosunun F110 motorları ile uçacağı yazılıp dile getirilmekte.Hürjet F404 motoruyla uçacak ve bu motor yerine yerli bir çözüm düşünülüyor mu henüz belli değil.Yani bu milli ve çok önemli projelerde abd'ye bağımlılık söz konusu.E haklı olarak soruyoruz o halde sana F-16 vermekte bu kadar mırın kırın eden bir ülkenin MMU ve Hürjetin seri üretim aşamasına geldiğinde sana bu motorları vereceği garanti mi diye.Vermediği taktirde bu uçakların envantere giriş tarihinin ne kadar sarkacağını biliyor muyuz acaba? Elbette o motorların yerlisi yapılacak yapılmak da zorunda zaten.Yerli ve milli dediğimiz hayati projelerde dışa bağımlılık istemiyoruz doğal olarak.Ama işin bir de zaman kısmı var.Ne kadar sürede bu motorlar hazır olacak? Hala hayal satan yetkililer var kamuoyuna bu ülkede uçak boşluğunu uçak almayıp yerli projelerle dolduracağız diyen.Yahu MMU'yu belki abd motorlarıyla 2028-2029 gibi envantere alırsın ama verilmezse bu süre 10 yılın üzerine çıkar çünkü senin 35000 lbf lik bir motoru 5 yılda yapman çok zor.O zaman ayaklar yere basmalı biraz ve hava kuvvetlerinde herhangi bir zaafiyete izin verilmemeli hele de çevremizdeki hasımlar deli gibi silahlanıyorken.

+1 (1 saat sonra)
Aynen katılıyorum.
Bu işi bilen ve yapan adam kalktı 14 yılda türbofan motoru MMU için hazır ederim dedi.
Yönetimin borazancısı birisi de pis pis sırıtıp, millete, 2028’de kendi motorumuzla 2 MMU uçağımız uçacak diyor.
Daha ortada tf6000 bile yok.
TS1400 motoru, Haziran 2018’de ilk defa ateşlenmişti. Daha bu sene ilk defa entegrasyonu yapılıp deneme uçuşlarına başlanacak. Seri üretime girmesi 2025-26 dan sonra en mantıklı yaklaşımla.
TF10000’nin seri üretime girişi, 2030’dan önce zor.
TF6000/10000 bitecek ve ateşlemesi yapılacak ki TF35000’e başlayacaklar.
TF6000/10000 den alınacak verileri, hazır TF35000 bilgisayar programına uygulayacaklarki, hangi evsafta ve hangi malzemeyle prototip üretilecek ortaya çıksın. 2024-25’den önce TF35000’e başlayamazlar.
Daha işimiz çok uzun.
Sonunda yapacağız. Orası kesin. Ama önemli olan ; dereye suyu kurbağanın gözü patlamadan getirebilmede.

Sn Yaşar dediklerine katılmakla birlikte motorlardan anlamıyorum.Ama şunu söyleyebilirim TEİ’de ki mühendislere de TUSAŞ’ta ki Temel Kotil’in sıkıştırdığı gibi insanları bıktırmadan sıkıştırması lazım.Birde TEİ de ve genel savunma sanayi şirketlerinde sürekli şirket öz kaynak kullanımı çok az devlet bütçe verse de sistemlerimizi geliştirsek odaklı yani en son TS1400 de 2 3 prototip ile mi ne tüm testleri yapıyorlardı en son motor çekirdeği için tek ürettim mi ne olmuştu biri forumda bu konuda serzenişte bulunmuştu.TEİ de TUSAŞ gibi çok projeyi aynı anda yürütmesi gerekiyor.Evet zordur ama TUSAŞ 4 tane Helikopter 3 tane uçak ki biri MMU 2 tane İHA Hava SOJ büyük ihtimalle yavaş devam eden İHA SOJ uydu projeleri derken hepsi aynı anda gidiyor.TEİ de böyle olması gerekmiyor mu.Adamlar Atak 2 yi çıkaracak daha TEİ den TS3000 var ise prototip bile çıkmadı İHA motorlarını çıkardığımız zaman 5 sene de özgün TS1400 ve TF6000 dışında bir motor projesi göremedik.Birde TEİ sürekli yaptığı motorları daha iyi daha iyi yapacağım diye bana göre çok süre kaybediyor.Önce PD155 yaptılar sonra 170 beygire çıktı sonra 180 oldu hatta hafifleme oldu sonra PD222 oldu şimdi PD300 üzerine çalışıyorlar aynı blok üzerinden, artık şu motorları teslim edinde başka ne varsa ona geçin dünyada en iyisini en verimlisini yapacağız derken diğer projeler duruyor.Tabiki motorda iyileştirmeler yapacaklar ama bu kadar da olmamalı.13000 personel TUSAŞ’ta kaç farklı projeyi yaparken sanki TEİ proje başlama bazında yavaş geliyor.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 387
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1059 : 04 Şubat 2023, 14:26:09 »
arkadaşlar,  herkes birbirinin  paragraflarını kopyala yapıştır yapınca çok uzun oluyor,  okuduğumu anlayamıyorum.
sadece ilgili cümleyi alıntılarsanız  aynı iletiyi  tekrar tekrar okumak zorunda kalmayız.

"burada bu uçağı yapamayız diyenlerde sizlerdiniz.motorda yapamayız bizde bilgi birikim deneyim yok diyenlerde sizlerdiniz. ama adamlar ne hikmetse uçağıda gününde önünüze koydu motoruda .şimdi daha "


biz söylemiyoruz,  yetkililer  söylüyordu.
alın,  yıllar önce en  alakalı resmi yetkili  ne dediğini kendiniz  görüp duyun.

1.30 sonrasını  izleyin.

https://www.youtube.com/watch?v=AlTkLFGOjSE

aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaktan parmaklarımız yoruldu,  usandık artık bu başlıklardan,  yazasımız gelmiyor.
işkembeyikübraadan sallamak  değil,  mümkün mertebe resmi kaynakları  dinleyerek yorum yapıyoruz.
neyini bu kadar  hor görüyorsunuz?

alın işte,  yukarıya koydum en resmi kaynağı.
tank konusu ortadayken,  insanların  endişe  etmesi  doğal değil mi?

ne yani,  seçim sonrası yeni bir hükümet seçilirse ve  bize yine kimse motor vermezse,  motor olmadığı için  bu projeler duraklama sürecine girerse  bu durum  yeni seçilecek olan hükümetin kabahati mi olacak?