Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 199091 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1010 : 02 Şubat 2023, 13:18:54 »
Ne kadar da güzel duruyor.Maşallah.TUSAŞ’ın MMU da da  gördüğümüz parçaları montajlama ve parça kalitesi yine kendini belli ediyor.Gerçekten çok iyi duruyor.Atak 2 helikopterinin son durumu ne ve ne zaman Hürjet gibi prototipini göreceğiz?
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1011 : 02 Şubat 2023, 13:46:23 »
Motor da kız gibi maaşallah....Harika görünüyor....Videosu da var paylaşabilir mi bir üstad?

Kanat flapları ile yatay kuyruk arasındaki gövde kısmı boş kalmış gibi. Oraya kompozisyon bir kaplama mı gelecek acaba?
Bu çalışan motor, ikinci el bir motormuş. Bizim için yaptıkları motorun APU ‘su devamlı arıza verince mecbur kalıp ikinci el motor yollamışlar.
Seri üretimde bakalım ne teraneler çıkacak!
Videoyu Savunmasanayist Twitter hesabından izleyebilirsiniz. Aşağıda;

https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1621059858312171521?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1621059858312171521%7Ctwgr%5Eb159e794fd22c820d85cb07e61d01178324e3fbb%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdefencehub.live%2Fthreads%2Ftf-x-fighter-trainer-aircraft-projects.5%2Fpage-339

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7781
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1012 : 02 Şubat 2023, 14:12:10 »
Teşekkürler

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1013 : 02 Şubat 2023, 14:33:59 »
Sayın Yaşar şöyle birşey var :
"Tasarım aşamasında ağırlıktan tasarruf etmek maksadıyla olsa gerektir, motorun türbinleri ana şafta tek parça halinde ve ultrasonik kaynak metoduyla birleştirilmiştir. Bunun yan etkisi ise şudur: türbindeki bir arıza durumunda (Amerikan jetlerindeki gibi) türbin değişimiyle sorun giderilememektedir.

Motorun tamamen ve bütün olarak fabrikaya gönderilmesi gerekmektedir. Bu durumun yol açtığı sorunlar oldukça ciddidir. Mali açıdan kullanıcıya yük bindirmekte ve çok sayıda yedek motor gerektirmektedir. Hatta taktiksel seviyede elinizde yeterli motor yoksa, kısa zamanda  100 tayyarenizden sadece 5-10 tanesi uçabilir durumda kalır. "

Ben de bu noktayı belirtmek istemiştim...
Sn Serkan1976,
Bende sizin yazdığınıza benzer olarak türbinlerden kaynaklanan bir hata olarak düşünüyordum. Ancak konuyu iyice araştırdığımda anladığım; ilk teslim edilen 85 uçakta fan ve kompresör kademelerinde BLISK teknolojisi kullanılmamış. Dolayısıyla çok kısa sürede bu ünitelerde yüksek arıza oranı görülmüş. Hatta motorların komple elden geçmesi için fabrikaya intikali gerekmiş. MTU ‘daki 81 yaşındaki Arthur Schaffler adlı bir teknik uzman ilk olarak, BLISK teknolojisini kullanmayı öne sürmüş. Bu şekilde Fan ve kompresör kademelerinde ilk defa Blisk kullanılmaya başlanmış. Bu şekilde motordaki sık arızaların önüne geçilmiş.
EJ200 motoru da, birçok savaş uçağı motoru gibi, “Twin-Spool” (çift şaftlı) yapıda bir motor.
Yani diğer motorlardan bir farkı yok.
Ultrasonik kaynak metoduyla birleştirilen üniteler fan ve kompresör bıçakları. Blisk olarak imalatlarında tek parçadan kesim için çok büyük olduklarından, makinada şekillendirerek gereksiz parça israfı yapmamak için ultrasonik kaynak yapmışlar. Türbin bıçakları ise tek kristal. Bunlara Blisk uygulanamıyor zaten. Her biri tek tek yerine yerleştiriliyor. HP (yüksek basınç) türbini bıçaklarında ısı EJ200’de 1800-2000Kelvin’e dayanıyor. Onun için soğutma kanalları ve özel kaplamalı bu bıçaklar. LP (alçak basınç) türbin bıçaklarında bu işleme gerek yok çünkü ısı 1200-1300Kelvin’e düşüyor.
Şu anda Blisk teknolojisi kullanan diğer tüm motorlarda da benzer teknoloji kullanılıyor. MTU bu teknolojiyi Pratt & Whitney firmasına tanıtıp, onların büyük motorlarında da uygulamaya başlamış.

https://aeroreport.de/en/aviation/blisk-development-how-blade-and-disk-became-one
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2023, 14:38:36 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1014 : 02 Şubat 2023, 14:59:45 »
O motorları TF20000 ile değiştirdiğimizde tüm proje cuk oturacak.  ;)

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 282
  • 72
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1015 : 02 Şubat 2023, 15:08:02 »
Baylar bayanlar... Huzurlarınızda HÜRJET...











Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1016 : 02 Şubat 2023, 15:11:55 »
O motorları TF20000 ile değiştirdiğimizde tüm proje cuk oturacak.  ;)
Aynen, inşallah o günleri de görürüz.

Tamam ilk kez çalıştırıldı da, biraz gaz verseydiniz şöyle  ;D

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1017 : 02 Şubat 2023, 15:56:57 »
Sn Yaşar’ın bahsettiği(MTU ‘daki 81 yaşındaki Arthur Schaffler adlı bir teknik uzman ilk olarak, BLISK teknolojisini kullanmayı öne sürmüş.) Burda çok değerli bir şeyden bahsetmiş.81 yaşında bir insanın emekli olmadan hala ülkesinin savunma sanayisinde çalışması gerçekten çok değerli.Konu burdan EYT’ye uzar oraya girmeyelim ama bizim de böyle deneyimli yaşlı az da olsa hem mühendis hem de teknik ekibe ihtiyacımız var.Aynı zamanda her ne kadar üretim kalitemiz genel olarak iyi de olsa Türkiye’nin hem savunma sanayisi hem de diğer sanayiler için teknisyen yetiştirecek daha iyi ve daha fazla yüksek öğretim kurumlarına ve sektör sektör liseden itibaren yetiştirecek adam akıllı teknik liselere ihtiyacımız var.ASELSAN bu konuda adım atmıştı. TUSAŞ,Roketsan,  tersanelerde böyle adımlar atmalı.ASELSAN da bu konuda ki projesini daha da geliştirmeli. Biz ürün geliştirmeyi bir şekilde yapıyoruz ama üretime gelince bir kaç şirket hariç çok yavaşız.
Örnek MKE, Örnek Roketsan mühimmat ailesi Örnek MPT serisi Örnek TUSAŞ Gökbey.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1018 : 02 Şubat 2023, 16:06:35 »
Baylar bayanlar... Huzurlarınızda HÜRJET...












 Kokpit harika görünüyor tek parça large area display dokunmatik panel ekran kullanılmış anlaşılan F-35 deki gibi.Buradan MMU'nun kokpitinin de nasıl olacağını az çok anlayabiliriz.Tabi akıllara takılan konu motor konusu.Şimdi iyi güzel çalışıyor da seri üretime geçeceği zaman F404 motoru sorunsuz verilecek mi bize.Ya da muharip silahlı modeli üretileceği zaman.O yüzden bizim sevincimizin yarıda kalmaması için gerek MMU gerekse Hürjet için mutlaka milli motor üretimini başarmamız gerekiyor

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #1019 : 02 Şubat 2023, 16:20:20 »
O motorları TF20000 ile değiştirdiğimizde tüm proje cuk oturacak.  ;)
+1
Keşke!
Nerede o günler!!