0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Japon Savunma Bakanlığı'nın isteği üzerine tamamen Japon teknolojisiyle Kawasaki Heavy Industries tarafından üretilen uçağa test aşamalarında PX adı verilmişti.Japon Savunma Bakanlığı’nın isteği üzerine tamamen Japon teknolojisiyle Kawasaki Heavy Industries tarafından üretilen uçağa test aşamalarında PX adı verilmişti. İlk uçuşunu 28 Eylül 2007 tarihinde Japonya Gifu Hava Üssü’nden havalanarak yapan uçak, bir saatlik başarılı bir test uçuşunun ardından üssüne geri döndü. Bu uçuşun ardından 4 adet üretilerek Japon Deniz Kuvvetleri’ne teslim edilen uçağın adı XP-1 olarak envantere geçti. 141 milyon 500 bin dolara mal olan uçakta bulunan sistemler sayesinde denizin derinliklerinde en hassas hareketler dahi takip edilebiliyor. Aynı zamanda denizaltıların hareketlerini de takip edebilen XP-1’in dördüncüsü Mart 2010’da deniz karakol uçağı olarak görev yapmaya başladı.Kawasaki XP-1'in özellikleri: * Mürettebat: 2 pilot, 11 görevli * Uzunluk: 38,0 m (124 ft * Kanat genişliği: 35,4 m (114 ft * Yükseklik: 12,1 m (39 m 4) * Max kalkış ağırlığı: 79.700 kg (176.000 £) * Motorlar: 4 × IHI Corporation XF7-10 turbofan, £ 11.200 (50 kN) her * Hız: 833 km / (450 knot, 516 mil h) * Menzil: 8.000 km (4.320 nm, 4970 mi) * Uçuş yüksekliği: 44.200 ft (13520 m) Taşıdığı silahlar: * Bombalar: 20000 + lb (9000 + kg) * Füzeler: AGM-84 Harpoon, ASM-1C, AGM-65 Maverick * Diğer: MK-46 Tip 97 ve (G-RX5) yeni torpido, mayınlar, derinlik ölçerleri
Talnı şunun rengi değiştirsinler ticari uçak gibi gözüküyor .Gerçi bir açıdan avantajı da olabilir.